8-jarig bestaan MoonshineSim: Bouw een nieuw park voor Willow Creek! Opdracht, vragen en reacties - WINNAAR!

Hier kun je informatie vinden over forum wedstrijden en uitdagingen die het team organiseert.
Plaats reactie
Wieke
Moderator
Moderator

8-jarig bestaan MoonshineSim: Bouw een nieuw park voor Willow Creek! Opdracht, vragen en reacties - WINNAAR!

Bericht door Wieke »

Afbeelding

Op 22 juli a.s. bestaat MoonshineSim alweer 8 jaar [wav.gif] [5grouphug.gif]
Om dit te vieren start er vandaag een Sims 4 Bouwuitdaging waar iedereen aan mee kan doen!

Inhoud
♦ Introductie
♦ Waar begin je?
♦ Vereisten
♦ Inleveren & deadline
♦ Wat kan je winnen?
Introductie
Het is weer zomer en natuurlijk willen onze Sims families ook van het mooie weer kunnen genieten. Op die zomerse dagen zijn ze al vaak naar het Magnoliabloesempark in Willow Creek geweest, maar het begint een klein beetje te vervelen voor ze. Dit jaar is het 10 jaar geleden dat dit park is aangelegd, maar in al die jaren is er niets meer aan veranderd. Ze zouden graag iets anders willen. Ze dagen jullie uit om een helemaal zelf verzonnen en compleet nieuw park te bouwen in Willow Creek. Ze kunnen niet wachten om jullie ontwerpen te zien, zodat ze de mooiste uit kunnen kiezen.

Het park is bedoelt voor Sims van alle leeftijden.

Iedereen kan meedoen, ook al heb je alleen het Basisspel.
Waar begin je?
♦ Ga via Bouwen naar het Magnoliabloesem Park (50x50) in Willow Creek.
♦ Klik op de bulldozer bovenin je scherm.
Afbeelding

♦ Klik op kavel slopen.
Afbeelding

♦ En daarna op terrein slopen.
Afbeelding

Nu heb je een helemaal lege kavel en kan je beginnen met het bouwen van je eigen park.
Afbeelding

♦ Laat het kaveltype op Park staan.
♦ Verwijder linksboven in je scherm de kavelnaam Magnoliabloesem en geef je park een nieuwe en originele kavelnaam.
Afbeelding
Vereisten
Zorg dat je park goed in de omgeving past en past bij Willow Creek.

Algemeen
♦ Budget is onbeperkt.
♦ Je mag alle Sims 4 pakketten en Kits gebruiken.
♦ Je mag GEEN CC of mods gebruiken.
♦ Je mag voorwerpen vergroten of verkleinen.
♦ Je mag de cheat bb.moveobjects gebruiken, maar zorg dat alles blijft werken en het beeld niet gaat ‘flikkeren’.
♦ Je mag de cheat bb.showhiddenobjetcs (debug) gebruiken.
♦ Je mag de cheat bb.showliveeditobjects (wereldvoorwerpen) gebruiken.

Standaard vereisten kaveltype Park
♦ Het is allereerst belangrijk dat je park voldoet aan de vereisten die bij het kaveltype Park horen. Je kan ook op die vereisten klikken en dan krijg je de voorwerpen te zien die daaronder vallen. Dit zijn de vereisten:
Afbeelding

♦ Je kan op deze manier in de gaten houden of je park voldoet aan die standaard vereisten. Als dat zo is, komt alles in het groen te staan:
Afbeelding
♦ Maar je mag altijd meer plaatsen dan wat er minimaal staat aangegeven. Dat is vaak ook mooier.

In het algemeen ben je vrij om je park in te richten zoals je wilt, maar hieronder volgen nog een aantal aanvullende regels:

Toiletgebouw
♦ Bouw zelf een nieuw en mooi toiletgebouw waarin je minimaal 2 toiletten en minimaal 2 wasbakken kunt plaatsen.
♦ Plaats minimaal 1 potje voor peuters.
♦ Werk de buiten- en binnenkant helemaal mooi af.

Bouw een gezellige ruimte of overdekt terras waar Sims lekker kunnen zitten en kunnen samenkomen als het slechter weer is
♦ Je mag er voor kiezen om het toiletgebouw verder uit te bouwen, zodat het allemaal in hetzelfde gebouw te vinden is.
♦ Je mag er ook voor kiezen om op een andere plek in het park een gezellige ruimte of overdekt terras te bouwen.
♦ Zorg voor gezellige zitplekken in deze ruimte.
♦ Werk de buiten- en binnenkant helemaal mooi af.

Zorg er wel voor dat je nog genoeg buitenruimte overhoudt voor je park! Maak het toiletgebouw en de gezellige ruimte of overdekt terras niet te groot!

Eten en drinken
♦ Zorg dat er in je park een mogelijkheid is om iets te eten en te drinken. Denk bijvoorbeeld aan een barbecue, verkoopautomaat of mini koelkast.
♦ Je zou in je overdekte ruimte bijvoorbeeld ook een koffiezetapparaat of de nieuwe Compact Bar van 1 tegel groot kunnen plaatsen. Deze bar heb je in juni als Reward kunnen claimen tijdens het Happy At Home Login Event.
♦ Zorg dat er ook minimaal 1 kinderstoel (voor baby's/peuters) aanwezig is in je park.

Bankjes, tuintafels en tuinstoelen
♦ Zorg dat je Sims ook lekker buiten kunnen zitten.

Activiteiten in je park
♦ Zorg dat er voor alle leeftijden leuke dingen te doen zijn in je park en activiteiten waarmee Sims hun vaardigheden kunnen opbouwen.
♦ Voeg een originele activiteit toe aan je park.

Inrichting en aankleding van je park
♦ Zorg er in ieder geval voor dat je park leuk wordt ingericht, zodat je park niet kaal oogt. Maak gezellige hoekjes.
Plaats bloemen, struiken en bomen en gebruik 'clutter' om je park er gezellig en levendig uit te laten zien.
♦ Gebruik verschillende soorten terreingereedschap om je park er natuurlijker uit te laten zien.
Bijvoorbeeld: Leg leuke paden aan en breng 'potgrond' aan onder je bloemen en struiken.

Verlichting
♦ Zorg dat er genoeg verlichting is in je park.

Vuilnisbakken
♦ Plaats vuilnisbakken in je park die bedoeld zijn voor buiten.

Verder ben je vrij om hekken, poorten, platforms, halve muren, trappen etc. te gebruiken.

Zorg dat alles in je park goed functioneert.
Inleveren & deadline 
Om te laten zien wat je gemaakt hebt, moet je de kavel met een nieuwe naam uploaden naar de Galerie met de tag #MoonshineSim in de beschrijving.

Ook moet je screenshots maken en die in het aparte inlevertopic hier op het Forum plaatsen.
Hoeveel dat er zijn ligt niet vast, maar probeer de volgende richtlijnen aan te houden:
♦ Maak een aantal screenshots van het nieuwe park die je gebouwd hebt, zodat we goed kunnen zien hoe je park eruitziet.
♦ Maak een aantal screenshots waarop de buiten-en binnenkant van het toiletgebouw en de gezellige ruimte/overdekt terras goed te zien zijn.
♦ Maak een paar screenshots waarop te zien is welke eet- en drinkmogelijkheden er zijn in je park.
♦ Maak screenshots waarop te zien is welke activiteiten er in je park te doen zijn.
♦ Maak een screenshot waarop de plattegrond van je park vanaf bovenaf zichtbaar is.

Inleveren kan t/m zondag 21 juli 19:00.

De winnaar wordt op maandag 22 juli bekendgemaakt.

Wat kan je winnen?
Je kan een EA cadeaukaart code ter waarde van €15,00 voor de EA app winnen!
Dit bedrag is te gebruiken bij een volgende aankoop via de EA app.

Iedere deelnemer krijgt ook een maand lang de designerrang op het forum. [new_smile-l.gif]

Als je mee wilt doen, geef je dan in dit topic op, dan word je naam aan de lijst van deelnemers toegevoegd.
Natuurlijk mag je ook alleen meedoen voor de gezelligheid, dus geef ook even aan of je meedoet voor de prijs of alleen voor je plezier.

Als je vragen en/of opmerkingen hebt, kun je deze hier ook plaatsen.

Veel bouwplezier! We kijken heel erg uit naar jullie inzendingen. [5grouphug.gif]

Deelnemers:
♦ Deetui (voor het plezier)
♦ Froos (voor de prijs)
♦ Marinacht (voor de prijs)
♦ Mandyvdl (voor de prijs)
♦ Muisjejazz (voor de prijs)
♦ AnkieB (voor de prijs)
♦ puckiezoet (voor de prijs)
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Re: 8-jarig bestaan MoonshineSim: Bouw een nieuw park voor Willow Creek! Opdracht, vragen en reacties

Bericht door Deetui »

Wat een leuke opdracht, misschien dat ik wel mee doe [eusa_dance.gif]

Lijkt me wel lastig hoor :shock: Zeker een uitdaging [new_rofl.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: 8-jarig bestaan MoonshineSim: Bouw een nieuw park voor Willow Creek! Opdracht, vragen en reacties

Bericht door Froos »

Deze keer doe ik weer graag mee [icon_thumright.gif]

Heb wel meteen een vraag :lol:
Er staat: Bouw zelf een nieuw en mooi toiletgebouw waarin je minimaal 2 toiletten en minimaal 2 wasbakken kunt plaatsen.

Moet je dus echt een compleet nieuw toiletgebouw bouwen of mag je het bestaande gebouw ook een flinke verbouwing/renovatie geven?

Edit: Laat maar. Ik lees dat je de bulldozer moet gebruiken om te beginnen ;)
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Dankjewel Deetui! [5grouphug.gif]
Dat zou ik heel leuk vinden als je meedoet! [eusa_dance.gif] Ja het is zeker een uitdaging, maar ik weet zeker dat je dat kunt! [new_smile-l.gif]
Laat maar weten als ik je bij de deelnemers mag zetten! ;)

@Froos leuk dat je weer meedoet! [eusa_dance.gif] Doe je ook voor de prijs mee?

Ja je moet zelf een compleet nieuw toiletgebouw bouwen. Het oude toiletgebouw moet inderdaad helemaal weg. :mrgreen:
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Ja!...Froos doet mee voor de prijs [new_rofl.gif]
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Ik doe ook mee, want ik heb hem al af [new_rofl.gif]

Hij is al geupload naar de galerij voor wie enorm benieuwd is, maar ik zal morgen de screens uploaden hier ;)
Afbeelding
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Super dat jullie meedoen Daan en Froos! [5grouphug.gif]
En ben je nu al klaar Daan? :o Avondje doorgehaald? :lol: Leuk hoor, ik ben benieuwd.
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Hahhaha Deetui dat is snel! [new_rofl.gif] Ik ben benieuwd naar je screens. [tongue3.gif]

@Wieke/Simmie: leuke opgave! Leuk dat jlie het combineren met het 10-jarig bestaan van die buurt. [eusa_dance.gif]
Ik weet nog niet of ik tijd kan vinden om mee te doen. Mocht dat wel het geval zijn, zal ik het laten weten.
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Ja, ik was nu eenmaal al bezig en toen dacht ik, ja dan maak ik het ook af ook [new_rofl.gif]
De screens zijn inmiddels te zien in het inlevertopic, hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal [eusa_angel.gif]

Ben benieuwd naar de rest van de inzendingen [eusa_dance.gif]
Afbeelding
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

@Deetui superleuk gedaan [love4.gif] en de naam kan natuurlijk niet meer stuk! [new_smile-l.gif]
Je hebt echt heel veel originele dingen toegevoegd en ook nog zelf een vijver gebouwd. :o
De foodcorner biedt ontzettend veel keus voor alle Simmetjes en ziet er uitnodigend uit. Het is gewoon jammer dat het spel niet automatisch een verkoper meelevert, maar dat het alleen werkt als je zelf een verkoper inhuurt (voor $100 voor 4 uur).
Maar ondanks dat is er genoeg te doen voor alle leeftijden.

Je toiletgebouw vind ik heel ook origineel gebouwd.
Wieke heeft deze uitdaging bedacht en uitgewerkt en ik vind hem zo leuk, dat ik stiekem ook een nieuw park aan het bouwen ben. [tongue3.gif]
Het toiletgebouw vind ik best lastig omdat het al snel toch een soort blokkendoos wordt en het ook niet teveel moet lijken op wat er al stond. Jij hebt dat prima opgelost! Leuk! [eusa_dance.gif]

Bedankt voor je inzending. [5grouphug.gif]
Plaats reactie