^Bedankt voor je leuke reactie, Cloedien! Hoe het afloopt, lees je vandaag!
Gen 5: Finale ~ 18/11/2023
Ik werk hard en sluit me nog steeds op op mijn kamer, maar als Fé naar haar werk is en Floyd naar school, kan ik me maar moeilijk concentreren met al die dieren in huis. Ze vechten elkaar constant de tent uit en staan te miauwen en te blaffen aan mijn bureau. Fijn dat Fé een hobby heeft, maar ik neem toch terug wat ik erover gezegd heb. Dit gaat zo langer niet.
Die avond heb ik een gesprek met haar erover. In eerste instantie pakt ze het niet zo goed op. Ze voelt zich uit huis gejaagd, maar uiteindelijk snapt ze wel dat dit wat veel is voor mij. Om geld hebben we nooit echt heel verlegen gezeten en ik bied aan dat we samen naar iets kunnen kijken voor haar.
We vinden uiteindelijk een klein huisje met een grote tuin. Het is Fé haar eerste huisje en natuurlijk gaan we dit vieren bij een restaurant daar in de buurt. Wat ik niet wist, is dat Fé ook Mori uitgenodigd had. We hadden elkaar wel alweer eens aan de telefoon gesproken en ze zei dat het een stuk beter ging, maar zo in het echt voelde ik me toch wel overdonderd en wat ongemakkelijk.
Niet veel later hebben we weer wat te vieren, Floyd zijn afstuderen, en zitten we weer met elkaar in een restaurant. Het gaat duidelijk beter met Mori en ze wordt steeds meer bij ons gezin betrokken. Het doet Floyd duidelijk goed om zijn moeder weer wat vaker te zien en ik zou liegen als ik zeg dat ik niet ook heel blij ben dat ze er weer bij is, de echte Mori. Ik heb me in de tussentijd nooit open gesteld voor andere vrouwen. Ik was ook te druk met werk en het gezin, maar ik wilde ook niemand anders. Mori en ik hadden iets heel bijzonders, ze was al jaren mijn beste vriendin en het maakte niet uit hoelang wij elkaar niet zagen of spraken. Als we elkaar dan weer zagen, pakte we het gewoon weer op waar we gebleven waren.
Mijn verjaardag naderde en ik werd me ineens heel bewust van mijn sterfelijkheid. Ik stelde mezelf steeds vaker de vraag:
is dit hoe ik wil dat het eindigt? Ik was helemaal alleen, verzoop me in mijn werk en mijn doelen. Floyd en ik leefde langs elkaar heen, ieder opgesloten op onze eigen kamer. Zou Mori zich ook zo voelen? Zat zij net zo wachten op een move van mij als ik op een move van haar? Waren we zo onze kostbare tijd aan het verspillen.
Maar veranderen klonk makkelijker dan het was. Elke dag nam ik me voor Mori te bellen, maar als ik dan mijn werk af had, zag ik dat het alweer drie uur in de nacht was. Ik bereikte langzaamaan mijn doelen, maar echt gelukkig werd ik er niet van. Ik legde de lat steeds hoger en dacht dat als ik dat bereikt zou hebben dat ik dan wel weer blij zou zijn. Dat ik dan echt iets achter had gelaten waar mijn kinderen trots op zouden zijn.
Dus ik ging mijn eigen boeken schrijven.
En publiceren. De één na de ander.
Tot ik een nieuwe serieuze wake-up call kreeg. Het roer moest nu echt om. Dit was mijn laatste kans.
Dat probeerde het leven mij op alle mogelijke manieren duidelijk te maken.
Ik trok de stoute schoenen aan en belde Mori op of ze die avond nog met mij een hapje wilde gaan eten.
Gelukkig zei ze 'ja' en anderhalf uur later zaten we samen in een luxe restaurant. Ik liet er geen gras over groeien en begon mijn verhaal.
"Ik mis je gewoon zo. Het leven is voor ons beiden anders gelopen dan we wilden, maar dat wil niet zeggen dat we het zo uit moeten zingen. We kunnen onze belofte aan elkaar nog steeds waar maken: "tot de dood ons scheidt".
Ik was niet bang voor haar reactie. Ik wist dat ik dit moest doen voor mezelf. Ik heb al die jaren op haar gewacht en nu waren we eindelijk weer hier.
Klaar voor ons huwelijk en het laatste beetje tijd dat we nog hebben met elkaar door te brengen.
We hielden het klein en bescheiden met alleen Fé en Floyd. Maar het was een prachtige dag. Dit had ons leven moeten zijn.
En alsof mijn leven nu rond was en ik me er nu aan over kon geven, bleek dat ook mijn laatste dag te zijn. En ik wil dat iedereen weet dat ik gelukkig ben gestorven.
Niet al mijn doelen gehaald, maar ik heb mijn kinderen op het laatst nog kunnen laten zien wat belangrijk is in het leven en wat er echt toe doet.
DOELEN
Aspirations:
Careers:
- Work in the Doctor Career until you reach adulthood
- Freelance Writer – Max out Performance
Skills:
- Max (Level 10) in Writing and two other skills of your choosing
- Reach level 8 in at least six other skills
Other Goals:
- Enroll in University and change majors after your first term. You could also switch schools.
- Live in at least three different worlds over the course of your life: Evergreen Harbor, Britechester & Brindleton Bay
- Get engaged but leave someone at the alter
- Get married, get divorced and then later remarried to the same Sim
- Have at least one child as a young adult and a second (heir) later in life as an adult
- Do not publish any of your own books UNTIL you max out performance in the Freelance Writer Career