Cities: Skylines

Deel hier je informatie over andere Games dan de Sims.
Plaats reactie
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Re: Cities: Skylines

Bericht door tipigirl »

Wat leuk die straatnamen! En wat een eer dat ik onderdeel van de stad uit mag maken! [eusa_dance.gif]
De stad ziet er al indrukwekkend uit in vergelijking met de vierkantjes van het begin!

Jammer dat de graphics wat tegenvallen en dat er nog wat problemen zijn. Hopelijk lossen ze dat op! [eusa_pray.gif]
Afbeelding
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

@Froos: Lazy Game Reviews heeft een review geplaatst over Cities Skylines 2. Kan jij je daar ook in vinden? [new_silly.gif]
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Ik kan me er redelijk in vinden Cloedien :lol:
Het nieuwe CS is leuk...maaar...er moet nog zoveel gebeuren [violent1.gif]

Het spel bestaat nu 2 weken en er zijn al 3 update's geweest. Ten goede [eusa_dance.gif] Het komt wel goed [eusa_clap.gif]

Ik snap nog steeds niet waarom een ontwikkelaar met een spel of uitbereiding uitkomt wat niet werkt? Je test het eerst toch? :?

Nou ja Trammelant in Trammeland [new_rofl.gif]
Afbeelding

Afbeelding
Vergeet niet dat CS1 ook zo begon...Het komt allemaal wel goed...denk ik [icon_thumright.gif]
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

De stad wordt steeds bruizender! Wat leuk om te zien!
Daar is inderdaad trammelant, want er zit nog steeds poep in het water. Wanneer ga je dat fixen? [new_silly.gif]

Froos schreef: 12 nov 2023, 23:35 Ik snap nog steeds niet waarom een ontwikkelaar met een spel of uitbereiding uitkomt wat niet werkt? Je test het eerst toch? :?
Het is inderdaad niet netjes om een spel te releasen die niet af is. Zeker als je er veel geld voor moet neerleggen. Helaas lijkt dat tegenwoordig wel de trend te zijn. :? Gelukkig waren ze wel snel met de drie updates. :D
De meeste dingen worden als het goed is wel getest, maar soms ligt het ook wel aan de spelers hoor. Die willen dan dingen die de developers nooit hebben bedacht dat dat zou kunnen. [new_silly.gif] Al moeten ze wel (soms in haast) naar de deadline werken, met alle gevolgen van dien. [eusa_whistle.gif]
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Cloedien schreef: 13 nov 2023, 09:46 Daar is inderdaad trammelant, want er zit nog steeds poep in het water. Wanneer ga je dat fixen? [new_silly.gif]
Is al gefixt Cloedien :mrgreen: Ik heb een waterzuiveringsinstallatie gebouwd. Die poepvlek wordt steeds minder. Gaat langzaam, vroeger zat die vlek ook nog aan de andere kant van de brug [eusa_dance.gif] (wordt langzaam aan minder) ;)

Dat er veel negativiteit over CS2 is, komt waarschijnlijk door 'spelers' die CS nog nooit gespeeld hebben. Als old-skool CS speler is deel 2 veel beter. En dat vindt de echte harde community ook, maar er zijn nog wat kinderziektes. Die worden ondertussen snel opgelost door Paradox [icon_thumright.gif]
Ik vind het ook mooi dat veel mods uit CS1 nu standaard in de game zitten [eusa_dance.gif]

CS2 is een mooi vervolg [icon_thumright.gif] (de graphics worden door de update's nu ook beter) [eusa_dance.gif]
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Het oude Trammeland laat ik even voor wat het is :mrgreen:
Afbeelding
Deze stad begon ik meteen na het uitkomen van CS2 maar ik was iets te enthousiast met bouwen. De stad liep helemaal vast...echt trammelant dus [tongue3.gif]
Maar het zag er wel mooi uit...toch? [eusa_whistle.gif]

We zijn nu weer 4 maanden verder na de release van CS2 en gelukkig zijn veel bugs uit die tijd opgelost.
Ik ga een nieuw Trammeland bouwen [eusa_dance.gif]

We komen aan in het het nieuwe Trammeland
Afbeelding
Vanaf de snelweg heb je al een mooi uitzicht op Trammeland.

Afbeelding
Oh...kijk!...De cargotrein rijdt net onder ons door :lol:

Afbeelding
We komen via de snelweg steeds verder in Trammeland.

Afbeelding
De snelweg stopt en we zijn in de bebouwde kom van Trammeland.

Meteen het drukste kruispunt van Trammeland
Afbeelding
Ik was hier zeker even mee bezig :lol:
En dan nog al die decoratie aanleggen :roll:
Maar het stroomt nu wel lekker door [eusa_dance.gif]

Afbeelding

Nog wat boerderijen
Afbeelding
Die zorgen voor veel geldinkomsten ;)

Random screens uit Trammeland
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan...NEE!...Hopelijk komt die niet aan land :o
Afbeelding
Een tornado raast richting de stad...neee [eusa_pray.gif]

Ja hoor...Toch... [angryfire.gif]
Afbeelding

Gebouwen storten in [eusa_snooty.gif]
Afbeelding

Puin vliegt in het rond en Trammeland wordt verwoest :o
Afbeelding
Het is weer trammelant in Trammeland [eusa_whistle.gif]

The Day After
Afbeelding

Afbeelding

Zonder de tornado is dit mijn stad ;)
Afbeelding

Edit: Trammeland is gebouwd op een map van 'City Planner Plays' Magnolia County.

Mijn Trammeland gaat gewoon weer lekker verder hoor [eusa_dance.gif]
Laatst gewijzigd door Froos op 04 sep 2024, 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Jammer dat je het oude Trammeland achterlaat met de watervervuiling. [new_silly.gif]

Het nieuwe Trammeland ziet er al goed uit! Heel gaaf dat je veel ruimte hebt gegeven voor de boerderijen. ;)
Oei, de tornado. :o Wat een ravage... Kan je dat nog herstellen? [eusa_pray.gif]
Ik ben benieuwd of de wijk links en in het midden naar elkaar toe gaan groeien en hoe lang dat gaat duren voor zover dat gebeurt. ;)
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

R.I.P. Trammeland 1.0 [new_puppy-dos-eyes.gif] . [welcome.gif] Trammeland 2.0 :lol:
Dat kruispunt ziet er echt al ingewikkeld uit :mrgreen: Fijn dat het wel allemaal werkt. ;)
Die tornado :shock: Dat is balen. Heb je zo hard gewerkt, wordt dat allemaal teniet gedaan :|
Sterkte met de wederopbouw [tongue3.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Dank jullie wel [5grouphug.gif] [love4.gif]
Cloedien schreef: 05 feb 2024, 22:29 Het nieuwe Trammeland ziet er al goed uit! Heel gaaf dat je veel ruimte hebt gegeven voor de boerderijen. ;)
Hou ik nu rekening mee. Gelukkig heb ik nog geen protesten of blokkades gehad van de boeren uit Trammeland :lol: ;)
Deetui schreef: 05 feb 2024, 23:03 Die tornado :shock: Dat is balen. Heb je zo hard gewerkt, wordt dat allemaal teniet gedaan :|
Sterkte met de wederopbouw [tongue3.gif]
Gelukkig viel het achteraf mee. De gebouwen worden nu weer herbouwd [eusa_dance.gif]

Ik kan nu ook weer districten/wijken bouwen. Ik vond die gekke namen uit mijn laatste CS1 zo leuk als de Gallemiezen en Mallemoer. Vinden jullie het ook leuk als ik op die manier weer doorga? De wijk die door de tornado werd getroffen noem ik nu Gallemiezen :lol:
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Gelukkig heeft mijn nieuwe Trammeland de tornado overleeft :lol:
De stad bouwt zich weer op.
Vond het nu wel weer leuk om eens een update te laten zien :D

Down Town Trammeland
Afbeelding
Dit waren mijn allereerste woonblokken van de stad. Ze gaan nu langzaam de lucht in :lol:
(niet te snel want dat zou ik te onrealistisch vinden) ;)

De Gallemiezen
Afbeelding
Ten westen van Trammeland ligt de woonwijk 'De Gallemiezen' [tongue3.gif]
(deze wijknamen komen nog uit mijn CS1 'Trammeland' en gebruik ik weer) ;)

Scholencomplex 'Sacken Maer'
Afbeelding
Trammeland had hoognodig meer scholen nodig. Dus bouwde ik een universiteit, college, middelbareschool en een basisschool. Deze wijk kreeg van mij de naam 'sacken maer'. Hopelijk niet letterlijk :lol:
Op de helling van de heuvel naar het scholencomplex staat 'cum laude' Hopelijk dat!...en niet zakken maar.... :mrgreen:

Woonwijken 'Voorspel' en 'Naspel'
Afbeelding
De woonwijken bij het scholencomplex worden heel mooi gescheiden door een lange rechte laan met eiken aan weerszijden. Links heet 'Voorspel' en rechts heet 'Naspel' :mrgreen:

Mallemoer, Flutland en Blutweide
Afbeelding
De nieuwe woonwijk die je bovenin ziet heet Mallemoer. Aan weerszijden industriegebieden. Links is Flutland en rechts heet Blutweide.
Onderin ben ik een natuurpark aan het bouwen...
Weten jullie nog hoe die heette in CS1?!? :mrgreen: (deetui had toen die naam bedacht)

Een overzicht van Trammeland
Afbeelding
Dat alle bomen bruin en geel zijn komt omdat het herfst is mijn spel :D

Plattegrond
Afbeelding
Trammeland met alle woonwijken en gebieden.

Noot
Er is veel commotie rondom CS2. Er missen veel dingen die we gewend waren uit CS1. Maar wacht....
CS1 begon als een indie game. In het begin werd deel 1 ook afgemaakt tot de grond. Jawel...hoe durfde ze Simcity te vervangen.
CS heeft het uiteindelijk gewonnen van Simcity....maar [eusa_whistle.gif]
CS2 is nu ook behoorlijk commercieel aan het worden, vind ik wel jammer. Beach properties, palmbomen kopen [angryfire.gif]
(ik moet nu betalen voor nieuwe huizen en bomen) :shock:
Plaats reactie