De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 97 ♦ 24-02-2022 ♦ Pag. 56)

Maak je een leuk dagboek met de Sims 3? Laat het dan hier zien.
Wieke
Moderator
Moderator

Re: De familie Van de Kerkhof (de Van de Kerkhofs bestaan 8 jaar! ♦ 19-02-2022 ♦ Pag. 55)

Bericht door Wieke »

Wow al 8 jaar familie Van de Kerkhof, gefeliciteerd [eusa_dance.gif] [new_bdaysmile.gif]
Wat heb je toch een prachtige stamboom [love4.gif]
Leuk om terug te lezen wat er allemaal gebeurd is [new_smile-l.gif] Ik ben fan van Sondra :D [love4.gif]
Ook heel leuk om de verschillen te zien tussen de familiefoto's.
Haha die gekke gezichten. Gracie kijkt echt eng :shock:
Ik kijk uit naar wat Xias, Karel, Daniël en Clara allemaal gaan beleven in Oasis Landing en ik benieuwd naar de 10e generatie [eusa_dance.gif]
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Re: De familie Van de Kerkhof (de Van de Kerkhofs bestaan 8 jaar! ♦ 19-02-2022 ♦ Pag. 55)

Bericht door Deetui »

Gefeliciteerd met deze verjaardag [wav.gif]
Leuk om alles zo per categorie nog eens te zien wat er is gebeurd [eusa_dance.gif]
Op de overlijdenscategorie na natuurlijk [new_puppy-dos-eyes.gif]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het bestaan van Stephen gewoon keer op keer vergeet en ik weet niet hoe dat komt :oops: :mrgreen:
Er is weer veel gebeurd en ben benieuwd wat er komend jaar allemaal aan zit te komen, te beginnen in Oasis Landing! [new_smile-l.gif]
Inderdaad prachtige familefoto's en een imposante stamboom! [love4.gif] :o Ik ben benieuwd wanneer we de tiende generatie gaan bereiken [eusa_dance.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Jaro »

Bedankt voor jullie reacties. [eusa_angel.gif]
Deetui schreef: 20 feb 2022, 15:47 Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het bestaan van Stephen gewoon keer op keer vergeet en ik weet niet hoe dat komt :oops: :mrgreen:
[new_rofl.gif]

Zo belangrijk is hij niet hoor, Luna heeft hem leren kennen en toen zijn ze alleen gaan wonen. [new_silly.gif] Ik heb verder niets meer met hem gedaan eigenlijk. :mrgreen:
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
ClaraSimscreations
Podiumpoetser
Podiumpoetser

Bericht door ClaraSimscreations »

Wat een geweldige screens heb je gemaakt! Ik kon niet alles lezen omdat het heel erg veel was, dus heb wel veel foto's bekeken. Wat leuk dat je in de sim 3 speelt. Ik ben nog niet zo lang gelelden weer in de sims 3 begonnen en ik zat er gelijk weer helemaal in, zo leuk. Echt heel goed gedaan, vooral die stamboom, ongelofelijk!
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Gefeliciteerd Jaro met deze mijlpaal! [new_bdaysmile.gif] [new_bdaysmile.gif]
Ik heb het al vaker gezegd, maar nogmaals bij deze... super dat je het al zo lang volhoudt met 1 familie en het nog steeds leuk en interessant kunt houden! [eusa_dance.gif]
De familie heeft werkelijk al heel veel meegemaakt. :o

Ik heb genoten van alle screens die je als terugblik hebt geplaatst, maar vooral van de familiefoto's. Echt zo leuk om ze allemaal bij elkaar te zien. [love4.gif]
Verder vind ik de screen waarop het hele huis wordt verhuisd als oversize load nog steeds super bedacht en gemaakt. [icon_thumright.gif]
De gekke bekken screens moet ik iedere keer weer om lachen. Die blijven gewoon leuk. :lol:

Ik ben heel benieuwd naar de volgende generatie! Succes! [5grouphug.gif]
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

In die 8-jaar tijd is jouw familie ook aardig groot geworden! Nogmaals gefeliciteerd met het mijlpaal! [wav.gif]
Ook ik ben erg benieuwd naar de avonturen van de club in Oasis Springs. Op zich vind ik het al fijn dat ze niet in de twee andere varianten van de wereld zijn beland. :mrgreen:
Ik ben benieuwd wie zometeen het hoofdkoppel gaat worden als ze terugkomen van Oasis Springs. En ook naar de nieuwe generatie die op de planning staat. :mrgreen:
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Jaro »

Bedankt voor jullie reacties! [5grouphug.gif]
Cloedien schreef: 21 feb 2022, 20:07Ik ben benieuwd wie zometeen het hoofdkoppel gaat worden als ze terugkomen van Oasis Springs.
Daar heb ik de laatste generaties moeite mee gehad. [new_rofl.gif] In generatie 7 met Helena x Gijs en Felix x Asala/Trees omdat ze een tweeling waren, in generatie 8 Louis x Cid en Robin x Maya, maar de focus ging al snel naar generatie 9. Ik zie wel wat er gebeurt, ik vind het ergens wel leuk om gewoon met een (hele) grote familie te spelen. :mrgreen:

Straks het volgende hoofdstuk. [eusa_whistle.gif]
Afbeelding
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Jaro »

Hoofdstuk 97: HoloSpriet
Na hun aankomst in Oasis Landing genieten Xias, Clara en Daniël van Karels kookkunsten
Afbeelding
"Zo, het eten is klaar. Hopelijk is het een beetje te eten, want de groenten van hier zijn toch wat anders dan bij ons. En euh... Wat zijn we hier nu eigenlijk van plan, Xias? Gewoon even ertussenuit met ons viertjes? [tongue3.gif] "

Afbeelding
"Zoiets", antwoordt Xias, "eigenlijk hoopte ik hier meer info te vinden over mijn biologische ouders, maar even een andere omgeving dan dat donkere Moonlight Falls leek me ook wel leuk. Zeker met fijn gezelschap erbij."

Afbeelding
"Ooh, vakantie dus!", roept Clara.
"Dat dacht je maar, ik heb jou en Daniël al ingeschreven bij de lokale school hier", antwoordt Xias. [eusa_whistle.gif]
"Ah, de schoolbus is er al, jullie kunnen maar beter snel vertrekken."

Afbeelding
Ook Xias blijft niet stilzitten terwijl Daniël en Clara naar school zijn, want hij gaat al meteen op zoek naar een job.

Afbeelding
En die vindt hij al meteen, want hij is aangenomen als lid van de schoonmaakploeg bij het plumbotstadion. [eusa_angel.gif]

Afbeelding
Ook Karel heeft al meteen een baan te pakken, als ruimteconciërge in de astronomiecarrière.

Afbeelding
Onderweg naar huis heeft Karel ook al meteen een HoloSpriet aangeschaft.

Afbeelding
Ze heet Nayla. [eusa_angel.gif]

Afbeelding
:mrgreen:

Afbeelding
Enkele uren later komen Clara en Daniël na een vermoeiende eerste schooldag alweer thuis, helaas met een hoop huiswerk. Gelukkig kunnen ze elkaar een beetje helpen. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
Ook Xias is een soort huiswerk aan het maken, hij is in de tuin nanieten aan het ontwerpen om zijn botbouwvaardigheid te verbeteren.

Afbeelding
Helaas moet dat in de tuin, want binnen was er geen plaats meer. [new_rofl.gif] In de winter zal het hier wel wat koud worden, maar gelukkig blijft het er wel droog. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
Na een vermoeiende eerste dag kijkt iedereen samen nog wat tv...

Afbeelding
... waarna iedereen in bed kruipt. Daniël en Clara op de gerenoveerde zolder, terwijl Karel en Xias voorlopig de slaapkamer beneden delen.

Afbeelding

Afbeelding
Xias kan helaas niet lang blijven liggen, want om middernacht moet hij alweer naar het botstadion vertrekken om te gaan werken. :mrgreen: Gelukkig moeten aliens eigenlijk toch niet echt slapen. [eusa_whistle.gif]

De volgende dag zitten de Van de Kerkhofs weer samen aan de ontbijttafel
Afbeelding
Zonder Xias helaas, want die is nog aan het werk. :mrgreen: Karel heeft alvast zijn werkkledij aangetrokken, terwijl Daniël en Clara samen nog even de leerstof overlopen voor een test die ze vandaag hebben.
"Wie won de slag om Venus in 2195?", vraagt Clara aan Daniël om hem te testen.
"Uh, Xaea XII Landgraaf?"
"Nee, Anasim Alto."
"Hmpf, ik ken er niets van", antwoordt Daniël.

Afbeelding
Ondertussen zit Xias' eerste werkdag erop. [eusa_dance.gif]

Afbeelding
Die van Daniël, Clara en Karel moet helaas nog beginnen. Hopelijk loopt het goed af met die test. [eusa_whistle.gif]

Na school heeft Daniël afgesproken met Judith Planeson, die hem bijles gaat geven
Afbeelding
Daniëls test ging zo slecht dat hij de hulp heeft ingeroepen van een medeleerlinge om hem wat bijles te geven. Maar Daniël kan het niet laten, en legt stiekem een scheetkussen op Judiths stoel wanneer ze even de woonkamer uit is. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
"Zo, de ovenschotel staat in de keukensynthese. Waar waren we gebleven? Geavanceerde technologie, toch?"

Afbeelding
"PFFFFFFFF"
"Aaah!", gilt Judith.

Afbeelding
Judith vliegt meteen uit tegen Daniël.
"Nu kan je wel vergeten dat je straks kan blijven eten hoor! Ik verjaar straks trouwens al en heb toch andere... plannen."
Daniël lijkt helemaal niet teleurgesteld te zijn, eigenlijk is hij helemaal niet geïnteresseerd in Judith en was hij echt enkel langsgekomen voor bijles. [eusa_whistle.gif]

Xias gaat op verkenning in de Woestenij
Afbeelding
Daarvoor moet hij eerst voorbij het huis van Bennett Obi rijden, het laatste huis dat hij zal tegenkomen op zijn weg naar de Woestenij. Vooraleer hij verder rijdt belt hij eerst even aan bij Bennett om hem iets te vragen.

Afbeelding
Uiteindelijk komt Xias aan bij de crashlocatie, waarvan hij vermoedt dat het een gecrashte UFO is die hem misschien iets meer kan vertellen over zijn afkomst. Volgens Bennett heeft het ding er altijd al gelegen, maar werd het pas zichtbaar toen de oceaan opdroogde.

Afbeelding
Wanneer Xias naar binnen wilt gaan, merkt hij dat de deur op slot zit. :?
"Hmmm, waarschijnlijk ben ik dus de eerste die op onderzoek uitgaat. Of misschien is het gewoon niet mogelijk om binnen te geraken."

Afbeelding
Xias geeft niet op en begint de hele Woestenij te doorzoeken op sleutelfragmenten, tot het donker wordt en hij er voor vandaag mee ophoudt.

In de avond heeft Karel afgesproken met Judith Planeson
Afbeelding
Nu ze net volwassen is geworden, is Judith meteen begonnen met een job bij het sterrenobservatorium. Ze heeft al haar collega's bij haar thuis uitgenodigd om al eens kennis te maken - of dat denkt Karel toch, want eigenlijk heeft ze enkel hem uitgenodigd. Ze had hem wel eens samen met Daniël gezien aan hun school, en zag hem wel zitten. [tongue3.gif]

Afbeelding
"Ah, jij moet Karel zijn? Welkom, je lijkt de enige te zijn die bent komen opdagen! En let niet op mijn vader die in zijn zwembroek rondloopt."
"De enige? Wat vreemd, mijn collega's zijn best leuke sims", merkt Karel op.
"Ja, dat dacht ik dus ook, vreemd hè?", antwoordt Judith.

Afbeelding
En dus maken Karel en Judith er maar met hun tweetjes een leuke avond van. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
Het romantische etentje dat Judith in gedachten had verloopt helaas niet helemaal zoals ze gepland had, maar ze heeft Karel een beetje leren kennen en dat was haar hoofddoel. [tongue3.gif]

Thuis hebben Clara en Daniël het ook naar hun zin
Afbeelding
Ze zouden eigenlijk al in hun bed moeten liggen maar zijn alleen thuis, dus houden ze maar een kussengevecht in hun pyjama. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Pfoeh, dat was vermoeiend! We zullen maar gaan slapen zeker?", zegt Clara.

Afbeelding
"Is goed, dan komen Karel en Xias ook niet te weten hoe laat we zijn opgebleven." [eusa_angel.gif]

De volgende dag schijnt de zon weer...
Afbeelding
... en vliegen de inwoners van Oasis Landing weer door de lucht... :mrgreen:

Afbeelding
... of houden ze een waterballonnengevecht. Hopelijk leidt dat niet tot kortsluiting. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
Ook Xias is vandaag al vroeg op pad, hij is vastberaden om vandaag in de gecrashte UFO te geraken.

Afbeelding
Na een lange dag zoeken en puzzelen heeft Xias eindelijk de sleutel bijeenverzameld. [eusa_dance.gif]

Afbeelding
Gelukkig past de sleutel, en kan Xias naar binnen...

Afbeelding
Een van de eerste dingen die Xias tegenkomt is dit hologram van een of andere vulkanische planeet. [eusa_eh.gif]

Afbeelding
"Wat een prachtig landschap! Zouden mijn voorouders hier vandaan komen? [tongue3.gif] "

Afbeelding
Veel meer informatie kan Xias helaas niet vinden aan boord van het schip, dus verzamelt hij als aandenken maar een lamabeeldje dat hij in de UFO zag staan.

Afbeelding
Na zijn onbevredigend avontuur in de Woestenij gaat Xias weer naar huis. Hopelijk komt hij later toch nog meer te weten over wat de bedoelingen van zijn mede-aliens precies zijn. [eusa_whistle.gif]

De volgende dag wordt Karel na zijn werk weer opgebeld door Judith Planeson
Afbeelding
Ze heeft hem uitgenodigd om samen iets te gaan doen in Loels Lounge. Karel heeft inmiddels ontdekt dat alle andere collega's helemaal niet uitgenodigd waren enkele dagen geleden bij Judith thuis, maar hij had het zo naar zijn zin gehad dat hij besloten heeft Judith daar niets over te zeggen. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
Karel heeft net een promotie gekregen en is in een goede bui, dus hij vertrekt meteen naar Loels Lounge. [eusa_dance.gif]

Afbeelding
Wanneer Karel aankomt, ziet hij dat Judith al ongeduldig op hem aan het wachten is.

Afbeelding
Na elkaar begroet te hebben vliegen Karel en Judith vliegen er meteen, en hebben ze samen een leuke avond.

Afbeelding
Na een tijdje moet Judith Karel iets vragen.
"Zou ik je spriet eens mogen zien?" :mrgreen:

Afbeelding
"Natuurlijk! Dit is Nayla", antwoordt Karel.

Afbeelding
"Oh, wat een mooie spriet! De mijne heet Carmelita", antwoordt Judith.
"Zo te zien kunnen ze het wel met elkaar vinden", merkt Karel op.

Afbeelding
"En wij ook wel, toch?"
"Zeker", antwoordt Judith, "heb je zin om nog wat te dansen?"

Afbeelding
En dus... [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
De enige andere klant ondertussen is deze blauwe weerwolf. [new_rofl.gif]

Afbeelding
Enkele uren later is ook de weerwolf naar huis vertrekken, en zou CH19 zijn zaak graag sluiten.
"Ronden jullie stilaan af?", vraagt CH19 met een robotachtige stem aan Karel en Judith.

Afbeelding
Het is al 4 uur 's ochtends en Karel en Judith hebben begrip voor CH19's situatie, dus stoppen ze er teleurgesteld mee en gaan ze naar buiten. CH19 ziet er vermoeid uit, en haalt zijn schouders op wanneer hij op het terras achter hem nóg een klant ziet rondlopen op dit uur. :|

Afbeelding
Buiten zetten Karel en Judith zich nog even samen op de grond, waar ze nog een hele tijd praten tot de zon bijna opkomt.

Afbeelding
"Zeg, hebben we nu een relatie eigenlijk?", fluistert Judith na een tijdje in Karels oor.

Afbeelding
"Ja zeker?", lacht Karel.

Afbeelding
CH19 heeft ondertussen het afval buitengezet.
"Zitten jullie hier nu nog steeds?", vraagt hij licht geïrriteerd.

Afbeelding
Maar daar trekken Karel en Judith zich niets van aan. ;)

Einde van hoofdstuk 97
Zo, Xias, Karel, Daniël en Clara lijken het wel naar hun zin te hebben in Oasis Landing. [eusa_angel.gif] Hoe het verder verloopt met hun liefdesleven en de andere dingen die ze doen, komen jullie volgende keer te weten. [eusa_whistle.gif]

Opmerking: deze screenshots dateren van juli, en ik was eigenlijk een beetje vergeten wat ik met sommige dingen van plan was of erbij wilde schrijven. :mrgreen:
Afbeelding
Wieke
Moderator
Moderator

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 97 ♦ 24-02-2022 ♦ Pag. 56)

Bericht door Wieke »

Wat goed dat Xias en Karel allebei al een baan hebben [icon_thumright.gif]
Nayla ziet er schattig uit [love4.gif]
Dat ziet er indrukwekkend uit wat Xias aan het maken is in de tuin 8-)
Balen dat de test van Daniel niet goed ging. Gelukkig heeft hij nu hulp van Judith, maar de vraag is voor hoelang als hij haar voor de gek blijft houden :lol:
Spannend dat Xias op onderzoek gaat in de Woestenij [eusa_dance.gif] Dat hologram ziet er cool uit :o
Gefeliciteerd met je promotie Karel [eusa_dance.gif] Haha mooi dat Judith en Karel en hun sprieten het goed met elkaar kunnen vinden [new_rofl.gif] Leuk dat ze nu een relatie hebben. Judith heeft er dan ook flink haar best voor gedaan. Misschien soms iets teveel, maar het is goed gekomen :mrgreen: [new_smile-l.gif]
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 97 ♦ 24-02-2022 ♦ Pag. 56)

Bericht door Deetui »

Bijzonder dat er in de "toekomstvakantie" alsnog naar school en werk gegaan zou moeten worden [new_rofl.gif]
Nayla is een schetige holospriet [love4.gif]
Ik hoop ook dat het goed afgelopen is met die test [new_rofl.gif] Lijkt wel alsof Elon Musk een trendsetter is geweest met namen [eusa_whistle.gif]
Dat gedoe met Judith is... raar te noemen? [tongue3.gif] Laten we het erop houden dat het een bijzondere meid is [eusa_angel.gif]
Daniël is wel een beetje een doerak he :lol: En jammer dat Xias alleen een lamabeeldje heeft kunnen overhouden aan zijn avontuur.
"Zou ik je spriet eens mogen zien?" :mrgreen:
Excuse me [new_rofl.gif] [new_rofl.gif] [new_rofl.gif]
Maar wel leuk om te zien dat zijn spriet in de smaak viel [eusa_angel.gif] [eusa_angel.gif] [eusa_angel.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Plaats reactie