Hoofdstuk 96: Gladde ladder
Vorige keer in mijn dagboek

In het vorige hoofdstuk hebben we helaas afscheid moeten nemen van Helena, die na het overlijden van haar man terug bij haar tweelingbroer Felix was ingetrokken.

Niet veel later overleed ook Felix, en tenslotte ook zijn schoonzus Eliza.

Na een reeks experimenten met de delver en tijdmachine van Robin ontdekte Xias in de achtertuin ook een geheime kelder, waarin hij een tijdsportaal vond!

Wanneer Xias het portaal aanraakte kwam Emit Relevart eruitgewandeld, die Xias een reis naar de toekomst aanbood met 3 sims naar keuze.
Vandaag verjaren Xias, Daniël, Karel en Clara!

Maya is in de ochtend al vroeg wakker, dus besluit ze de hele familie uit te nodigen op het verjaardagsfeestje van haar zoon, twee neefjes en nichtje vandaag.

Wanneer Xias en Daniël later in de ochtend opstaan, zien ze hoe Maya de hele woonkamer versierd heeft en ook aan het bakken is geslagen.

Een van de eerste gasten zijn Zoë en Zack, die onlangs bevallen zijn van een dochtertje: Jasmina!
![Baby [5baby.gif]](./images/smilies/5baby.gif)
Toch maar een beetje een laatkomertje, terwijl de andere sims van generatie 9 vandaag een tiener of jongvolwassen worden is Jasmina nog een baby.
(bedankt voor de tip, Cloedien)

Tegen de namiddag zijn alle gasten gearriveerd, en is het tijd om het verjaardagsfeestje te laten beginnen!

Karel mag als eerste zijn kaarsjes uitblazen.

Tadaa.

Voor het aan Clara is, is het eerst tijd om te genieten van een stukje taart.

Uiteindelijk is het dan aan Clara, die om de een of andere reden in haar sportkleding is afgekomen.

Tadaa.
![Swing [eusa_dance.gif]](./images/smilies/eusa_dance.gif)
Ze lijkt hard op haar beide ouders eigenlijk, maar dan enkel de goede eigenschappen.

Na Clara is het meteen aan Xias, aangezien iedereen nog vol zit met de taart van Karel.

Tadaa.

Net als Karel niet veel veranderd, buiten het baardje dan.

Ondertussen hebben de Van de Kerkhofs weer honger gekregen, dus is het weer tijd voor een stukje taart.
![Fluiten [eusa_whistle.gif]](./images/smilies/eusa_whistle.gif)
Helaas is dat tegen de zin van Daniël in, die als enige nog niet verjaard is.
"Ik wil geen taart, ik wil ook verjaren!", roept Daniël kwaad naar zijn nicht, die eigenlijk even oud is als hem.

Uiteindelijk is het dan toch aan Daniël om te verjaren.

Tadaa, voor de vierde keer.

Tijdens het eten van de laatste taart kreeg ik plots de melding dat Maya en Karel voor elkaar gemaakt waren, met bijhorende hartjes.

Zowel Danïel als Robin zijn een beetje in shock.

Gelukkig gebeurt er verder niets tussen Maya en Karel, en geniet iedereen rustig verder van de taart.

Wanneer Xias een stapel lege borden naar de keuken brengt, gooit Sondra zichzelf plots op zijn voeten.
"Wat zeg je Sondra? Oh, een foto, met jou erbij? Dat lijkt me wel leuk ja!"

En dus zet iedereen zich klaar om nog eens een familiefoto te laten maken.
Bovenste rij: Jasmina, Zoë, Zack, Louis, Cid, Xias, Karel.
Middelste rij: Clara, Maya, Robin, Helena, Stephen.
Onderste rij: Leentje, Jules, Daniël, Kristina, Sondra.
Op de achtergrond hangen ook nog de portretten van Helena en Gijs, Trees en Felix en van Jerre en Victoria.

Een paar close-ups.

En Sondra vindt het zo te zien niet zo leuk om naast Stephen te zitten.
![Zielig [new_puppy-dos-eyes.gif]](./images/smilies/new_puppy_dog_eyes.gif)
Misschien stinken zijn voeten een beetje.

Na de familiefoto danst iedereen nog wat, terwijl Hilda ongestoord Villa Van de Kerkhof schoon blijft houden.
Laat in de avond moeten Xias en Karel hun diploma nog gaan ophalen

Geen idee waarom dat 's avonds moest gebeuren, maar dan is dat ook alvast weer achter de rug.

Wanneer iedereen terug thuis is zetten Maya, Robin, Louis en Cid zich samen in de woonkamer.
"Waar zijn de kinderen naartoe?", vraagt Robin.
"Oh, die waren samen met Clara en Karel nog in de tuin gaan spelen", antwoordt Louis.
"In de tuin spelen, op hun leeftijd? Ben je zeker dat ze niets anders van plan waren?", vraagt Maya zich af.
"Ach, zolang we geen gegil horen zal er wel niets aan de hand zijn zeker?", zegt Cid.

En of ze iets anders van plan waren in de tuin!
Xias laat Karel, Clara en Daniël zijn ontdekking van gisteren zien.
"Goed opletten waar je je voeten neerzet, de ladder is een beetje glad", zegt Xias.

Uiteindelijk geraakt iedereen veilig in de kelder. Of toch bijna iedereen, want Daniël begon plots te roepen van de pijn nadat hij uitschoof op de laatste trede.
"Stel je toch niet zo aan Daniël, Xias had je nog gewaarschuwd
", zegt Clara tegen Daniël.
"Hmpf, dat doet pijn hoor."
"Nu geen ruzie maken, we moeten nog een hele weg afleggen en ik wil niet te laat zijn. Jullie kunnen verder discussiëren als we in Oasi... uhm... er zijn."
Clara en Daniël kijken Xias een beetje achterdochtig aan nadat Xias zich versprak, maar ze hebben toch nog steeds zin om met hem mee te gaan, naar waar dat ook is.

Uiteindelijk komt het viertal aan in de futuristische ruimte waar zich het tijdsportaal bevindt.

Deze keer komt Emit Relevart al uit het portaal gesprongen nog voor iemand het probeert aan te raken, alsof hij hen al de hele tijd in de gaten hield.
"Ah, meneer Relevart! Hopelijk zijn we nog op tijd, dit zijn de drie sims die ik zou willen meenemen. Ik neem aan dat je hen al kent en ik ze niet meer moet voorstellen?"
"Dat klopt Xias, ik weet alles al over jullie. Dan moet ik nu mijn afstandsbediening even juist instellen, zo..."

Maar toen kwam Sondra de kamer plots binnengewandeld, die het viertal stiekem de hele tijd gevolgd had! Zo te zien wilt ze meegaan met Xias, maar dat is helaas niet mogelijk.
"Zo, het portaal is juist afgesteld. Jullie mogen er nu een voor een instappen!"

En dus stapt iedereen in het portaal, Xias als laatste.
Niet veel Meer dan 200 jaar later komen Xias, Karel, Daniël en Clara aan in Oasis Landing

Clara kan haar ogen duidelijk niet geloven.

En ook Xias en Daniël lijken onder de indrukt, Daniël wordt er zelfs een beetje emotioneel van.

Eenmaal iedereen is aangekomen geeft Emit Relevart eerst nog een kleine rondleiding, zoals hij altijd doet wanneer er tijdsreizigers op bezoek komen.
"Zoals je kan zien komen de bewoners van Oasis Landing niets te kort. Het staat hier vol met enorme, luxueuze villa's, voorzien van alle gemakken van de 23ste eeuw."
"Verder beschikken we hier ook over de meest geavanceerde technologie die er bestaat, er is er zelfs zoveel van dat je de vaardigheid geavanceerde technologie moet ontwikkelen om alles te kunnen gebruiken. Zeker de plumbots moet je eens uittesten."
"Helaas hebben we door de door jullie veroorzaakte klimaatsverandering al bijna een eeuw geleden afscheid moeten nemen van onze oceanen, waardoor het ook bijna nooit meer regent. Door een uit de hand gelopen experiment om de zeespiegel te doen dalen zijn we de volledige oceaan verloren. Gelukkig zorgen onze onbemande ruimteschepen voor een constante toevoer van kometen die uit ijs bestaan, waardoor we nooit een tekort aan water hebben."
"Oh ja, een deel van de bevolking woont in oude gerenoveerde krotten in het mijndistrict die nog uit jullie tijd stammen. Voor al die technologie zijn natuurlijk ook grondstoffen nodig. In het mijndistrict staat ook deze bescheiden instapklare woning die ter beschikking staat voor jullie, voor slechts §17.000."

Wanneer Emit Relevart zijn presentatie heeft afgerond, begint hij plots met zijn laserharp te spelen terwijl Clara, Daniël en Karel verbaasd toekijken. Xias doet ondertussen een poging om zijn jetpack uit te testen.

Karel gaat liefst op een iets veiligere manier naar zijn nieuwe woning, dus belt hij een taxi op.

Helaas moet hij daarvoor wel eerst naar beneden met deze metrolift.

Gelukkig raakt iedereen veilig beneden, en rijdt iedereen daarna samen met de taxi en monorail naar huis.

Hun nieuwe woning stelt niet veel voor, maar er is net genoeg ruimte voor vier sims. Karel duikt al meteen in de koelkast om iets klaar te maken, terwijl Daniël en Clara aanschuiven aan tafel en Xias op verkenning gaat in het huis.

De slaapkamers zullen helaas wel gedeeld moeten worden, want er zijn er maar 2.
Gelukkig moet Xias al niet echt slapen.

Vanuit de badkamer hebben de Van de Kerkhofs in ieder geval al een mooi uitzicht.
Einde van hoofdstuk 96
Zo, dit hoofdstuk werd er weer veel taart gegeten, dat was weer even geleden.

Volgende keer kunnen jullie zien wat Xias, Karel, Clara en Daniël allemaal uitspoken in Oasis Landing.
Om af te sluiten ook nog een stamboomupdate, waarin iedereen een recentere foto heeft en ook Jasmina aanwezig is.