De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 97 ♦ 24-02-2022 ♦ Pag. 56)

Maak je een leuk dagboek met de Sims 3? Laat het dan hier zien.
Deetui
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 94 ♦ 14-09-2021 ♦ Pag. 52)

Bericht door Deetui »

Wat een spookdag :shock: Arme Helena [new_puppy-dos-eyes.gif]
Gelukkig heeft de brand niet voor meer overledenen gezorgd [eusa_pray.gif]
Hopelijk is de delver niet helemaal kapotgemaakt door Xias tho [eusa_whistle.gif]
En dan arme Felix [new_puppy-dos-eyes.gif] Wel is de cirkel nu mooi rond met geboortes en overlijden met Helena ;)
En dan Eliza ook nog eens [new_puppy-dos-eyes.gif] Gelukkig had zij er zelf minder problemen mee :mrgreen:
Gelukkig heb je die familiefoto net op tijd gemaakt! [eusa_dance.gif]
Past Robin wel op met die tijdmachine :o Is toch niet dezelfde als die van Meneer Puddingbrein [tongue3.gif]
En dan dat gat wat Xias heeft gemaakt in de tuin, wat spannend 8-) Komt hij zomaar terecht in een "echte" tijdmachine :shock:
Ik ben benieuwd wie hij meeneemt naar de toekomst, misschien zijn nonkel? [new_smile-l.gif]

Ik herkende de kelder trouwens niet, maar vind het wel grappig dat die brokstukken nu weer weggehakt moesten worden op dezelfde plek.
Daarboven in het "plafond" zit dus denk ik iets niet helemaal goed [new_silly.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Jaro
Moderator
Moderator

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 94 ♦ 14-09-2021 ♦ Pag. 52)

Bericht door Jaro »

Deetui schreef: 10 okt 2021, 22:07 nonkel?
"plafond"
Ik twijfelde nog of ik het "Nederlandse" woord zou moeten gebruiken, hahaha. [new_rofl.gif]

Deze kelder is een andere dan die in hoofdstuk 20, want toen woonde de familie nog in Sunset Valley. Emit Relevart heeft er blijkbaar meerdere gemaakt verspreid over de verschillende werelden. [eusa_whistle.gif]
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
Deetui
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 95 ♦ 10-10-2021 ♦ Pag. 53)

Bericht door Deetui »

Nee joh, juist hartstikke leuk [eusa_dance.gif] Vind het gewoon leuk om te lezen [new_smile-l.gif]
Plafond is trouwens ook gewoon Nederlands ;) Bedoelde meer dat een kelder zo onder de grond niet per se een plafond heeft maar meer rots en zand. :mrgreen:
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Dat onzichtbare voedsel :lol: Fijn dat iedereen na de chaos toch nog rustig kon eten haha.
Het spookfeest zag er heel gezellig uit [smiley_1263.gif] [eusa_dance.gif] Maar ineens overleed Helena onverwachts [new_puppy-dos-eyes.gif] RIP Helena!
Verdrietig dat ze met steeds minder zijn [new_puppy-dos-eyes.gif]
Ook dat nog...Brand :o Gelukkig was het snel geblust!

Haha die Xias! Ik ben benieuwd wat Robin er van vindt dat hij de delver heeft gebruikt :mrgreen:

Leuk dat Gijs en Eliza een sneeuwpop gingen maken [new_smile-l.gif] Ohnee Gijs en Eliza nu ook [new_puppy-dos-eyes.gif] RIP Gijs en Eliza!
Mooi dat Gijs en Helena in hetzelfde hoofdstuk zijn overleden in het huis waarin ze zijn geboren! Leuk om elke keer foto's te zien van jong tot oud [icon_thumright.gif]
Mooie groepsfoto! Ze zijn inderdaad met een stuk minder nu :shock:

Wat goed van Robin dat hij niveau 10 heeft gehaald van de Uitvindingvaardigheid [icon_thumright.gif] Ik snap wel dat hij snel na die laserstralen naar buiten kwam [eusa_shifty.gif] :o

Wow spannend zeg dat Xias een oude kelder heeft gevonden met daarin een tijdsportaal [eusa_dance.gif] Ik ben benieuwd wie hij mee gaat nemen!
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Aardig dat Stephen, Zoë en Zack toch nog voedsel mee wilde nemen. [new_silly.gif]
Het was weer een interessant feestje. :mrgreen: RIP Helena en jammer van de brand.

Leuk zandkasteel heeft Daniël gemaakt. [eusa_dance.gif]

RIP Felix en Eliza. Gelukkig heeft hij nog wel de sneeuwpop af kunnen maken, ookal heeft Eliza die snel kapot getrapt waarnaar zij ook aan de beurt was. :?
Mooi hoe je de overleden familieleden op de foto grijs hebt gemaakt. ;)

Interessant dat Robin een tijdmachine heeft gemaakt en dat Xias de echte onder de grond heeft kunnen vinden. [tongue3.gif] Ik ben benieuwd wie Xias mee gaat nemen op zijn avontuur in de toekomst. Als hij wil natuurlijk. [eusa_whistle.gif]
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door tipigirl »

Hahaha al die chaos op spookdag, heel grappig om te zien [new_rofl.gif]
En arme Helena , RIP [new_puppy-dos-eyes.gif]
Ze kunnen blijkbaar niet zonder elkaar, want helaas is het ook alweer het einde voor Felix en Eliza , RIP [new_puppy-dos-eyes.gif]
Moest wel lachen om Eliza die op magere Hein staat te wachten :lol:
De familiefoto heb je mooi gedaan!
Oeh, Robin heeft een tijdmachine gemaakt, spannend!
Maar zo te zien heeft Xias zijn eigen tijdmachine gevonden. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat... [eusa_dance.gif]
Afbeelding
Jaro
Moderator
Moderator

Bericht door Jaro »

Bedankt voor jullie reacties. [eusa_angel.gif]

Waarschijnlijk zullen jullie niet lang meer moeten wachten om te ontdekken wat Xias met het portaal gaat doen. [new_silly.gif]
Afbeelding
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Wat een chaos weer op spookdag! Ik hoop dat het onzichtbare eten in ieder geval lekker heeft gesmaakt. :lol:
Maar ook weer veel verdrietige momenten. [new_puppy-dos-eyes.gif] RIP Helena, Felix en Eliza. [crybaby2.gif]
De familiefoto heb je mooi gedaan en geeft een blijvende herinnering aan alle overledenen.
Die delver is kennelijk toch wel een gevaarlijk ding als het een kelder blootlegt met een portaal naar de toekomst! :shock:
Ik ben heel benieuwd wie Xias mee gaat nemen en waar ze terecht gaan komen. [eusa_whistle.gif]
Jaro
Moderator
Moderator

Bericht door Jaro »

Hoofdstuk 96: Gladde ladder
Vorige keer in mijn dagboek
Afbeelding
In het vorige hoofdstuk hebben we helaas afscheid moeten nemen van Helena, die na het overlijden van haar man terug bij haar tweelingbroer Felix was ingetrokken. [new_puppy-dos-eyes.gif]

Afbeelding
Niet veel later overleed ook Felix, en tenslotte ook zijn schoonzus Eliza.

Afbeelding
Na een reeks experimenten met de delver en tijdmachine van Robin ontdekte Xias in de achtertuin ook een geheime kelder, waarin hij een tijdsportaal vond! :o Wanneer Xias het portaal aanraakte kwam Emit Relevart eruitgewandeld, die Xias een reis naar de toekomst aanbood met 3 sims naar keuze. 8-)

Vandaag verjaren Xias, Daniël, Karel en Clara!
Afbeelding
Maya is in de ochtend al vroeg wakker, dus besluit ze de hele familie uit te nodigen op het verjaardagsfeestje van haar zoon, twee neefjes en nichtje vandaag.

Afbeelding
Wanneer Xias en Daniël later in de ochtend opstaan, zien ze hoe Maya de hele woonkamer versierd heeft en ook aan het bakken is geslagen. [eusa_angel.gif]

Afbeelding
Een van de eerste gasten zijn Zoë en Zack, die onlangs bevallen zijn van een dochtertje: Jasmina! [5baby.gif] Toch maar een beetje een laatkomertje, terwijl de andere sims van generatie 9 vandaag een tiener of jongvolwassen worden is Jasmina nog een baby. [tongue3.gif] (bedankt voor de tip, Cloedien)

Afbeelding
Tegen de namiddag zijn alle gasten gearriveerd, en is het tijd om het verjaardagsfeestje te laten beginnen! [eusa_dance.gif]

Afbeelding
Karel mag als eerste zijn kaarsjes uitblazen.

Afbeelding
Tadaa. [tongue3.gif]

Afbeelding
Voor het aan Clara is, is het eerst tijd om te genieten van een stukje taart. :mrgreen:

Afbeelding
Uiteindelijk is het dan aan Clara, die om de een of andere reden in haar sportkleding is afgekomen. [new_rofl.gif]

Afbeelding
Tadaa. [eusa_dance.gif] Ze lijkt hard op haar beide ouders eigenlijk, maar dan enkel de goede eigenschappen. 8-)

Afbeelding
Na Clara is het meteen aan Xias, aangezien iedereen nog vol zit met de taart van Karel.

Afbeelding

Afbeelding
Tadaa. 8-) Net als Karel niet veel veranderd, buiten het baardje dan. [tongue3.gif]

Afbeelding
Ondertussen hebben de Van de Kerkhofs weer honger gekregen, dus is het weer tijd voor een stukje taart. [eusa_whistle.gif] Helaas is dat tegen de zin van Daniël in, die als enige nog niet verjaard is. [new_puppy-dos-eyes.gif]
"Ik wil geen taart, ik wil ook verjaren!", roept Daniël kwaad naar zijn nicht, die eigenlijk even oud is als hem. [tongue3.gif]

Afbeelding
Uiteindelijk is het dan toch aan Daniël om te verjaren. [new_bdaysmile.gif]

Afbeelding

Afbeelding
Tadaa, voor de vierde keer. 8-)

Afbeelding
Tijdens het eten van de laatste taart kreeg ik plots de melding dat Maya en Karel voor elkaar gemaakt waren, met bijhorende hartjes. :| [icon_puke-r.gif]

Afbeelding
Zowel Danïel als Robin zijn een beetje in shock. [tongue3.gif]

Afbeelding
Gelukkig gebeurt er verder niets tussen Maya en Karel, en geniet iedereen rustig verder van de taart.

Afbeelding
Wanneer Xias een stapel lege borden naar de keuken brengt, gooit Sondra zichzelf plots op zijn voeten.

Afbeelding
"Wat zeg je Sondra? Oh, een foto, met jou erbij? Dat lijkt me wel leuk ja!"

Afbeelding
En dus zet iedereen zich klaar om nog eens een familiefoto te laten maken. [eusa_angel.gif]
Bovenste rij: Jasmina, Zoë, Zack, Louis, Cid, Xias, Karel.
Middelste rij: Clara, Maya, Robin, Helena, Stephen.
Onderste rij: Leentje, Jules, Daniël, Kristina, Sondra.
Op de achtergrond hangen ook nog de portretten van Helena en Gijs, Trees en Felix en van Jerre en Victoria. [eusa_angel.gif]

Afbeelding
Een paar close-ups. [tongue3.gif]

Afbeelding
[5baby.gif]

Afbeelding
:mrgreen:

Afbeelding
[love4.gif]

Afbeelding
En Sondra vindt het zo te zien niet zo leuk om naast Stephen te zitten. [new_puppy-dos-eyes.gif] Misschien stinken zijn voeten een beetje. [tongue3.gif]

Afbeelding
Na de familiefoto danst iedereen nog wat, terwijl Hilda ongestoord Villa Van de Kerkhof schoon blijft houden. [eusa_whistle.gif]

Laat in de avond moeten Xias en Karel hun diploma nog gaan ophalen
Afbeelding
Geen idee waarom dat 's avonds moest gebeuren, maar dan is dat ook alvast weer achter de rug. [eusa_dance.gif]

Afbeelding

Afbeelding
Wanneer iedereen terug thuis is zetten Maya, Robin, Louis en Cid zich samen in de woonkamer.
"Waar zijn de kinderen naartoe?", vraagt Robin.
"Oh, die waren samen met Clara en Karel nog in de tuin gaan spelen", antwoordt Louis.
"In de tuin spelen, op hun leeftijd? Ben je zeker dat ze niets anders van plan waren?", vraagt Maya zich af.
"Ach, zolang we geen gegil horen zal er wel niets aan de hand zijn zeker?", zegt Cid.

Afbeelding
En of ze iets anders van plan waren in de tuin! [eusa_whistle.gif] Xias laat Karel, Clara en Daniël zijn ontdekking van gisteren zien.
"Goed opletten waar je je voeten neerzet, de ladder is een beetje glad", zegt Xias.

Afbeelding
Uiteindelijk geraakt iedereen veilig in de kelder. Of toch bijna iedereen, want Daniël begon plots te roepen van de pijn nadat hij uitschoof op de laatste trede. [eusa_whistle.gif]
"Stel je toch niet zo aan Daniël, Xias had je nog gewaarschuwd :roll: ", zegt Clara tegen Daniël.
"Hmpf, dat doet pijn hoor."

Afbeelding
"Nu geen ruzie maken, we moeten nog een hele weg afleggen en ik wil niet te laat zijn. Jullie kunnen verder discussiëren als we in Oasi... uhm... er zijn."
Clara en Daniël kijken Xias een beetje achterdochtig aan nadat Xias zich versprak, maar ze hebben toch nog steeds zin om met hem mee te gaan, naar waar dat ook is. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
Uiteindelijk komt het viertal aan in de futuristische ruimte waar zich het tijdsportaal bevindt.

Afbeelding
Deze keer komt Emit Relevart al uit het portaal gesprongen nog voor iemand het probeert aan te raken, alsof hij hen al de hele tijd in de gaten hield.

Afbeelding
"Ah, meneer Relevart! Hopelijk zijn we nog op tijd, dit zijn de drie sims die ik zou willen meenemen. Ik neem aan dat je hen al kent en ik ze niet meer moet voorstellen?"

Afbeelding
"Dat klopt Xias, ik weet alles al over jullie. Dan moet ik nu mijn afstandsbediening even juist instellen, zo..."

Afbeelding
Maar toen kwam Sondra de kamer plots binnengewandeld, die het viertal stiekem de hele tijd gevolgd had! Zo te zien wilt ze meegaan met Xias, maar dat is helaas niet mogelijk. [new_puppy-dos-eyes.gif]

Afbeelding
"Zo, het portaal is juist afgesteld. Jullie mogen er nu een voor een instappen!"

Afbeelding
En dus stapt iedereen in het portaal, Xias als laatste.

Afbeelding

Niet veel Meer dan 200 jaar later komen Xias, Karel, Daniël en Clara aan in Oasis Landing
Afbeelding

Afbeelding
Clara kan haar ogen duidelijk niet geloven. 8-)

Afbeelding
En ook Xias en Daniël lijken onder de indrukt, Daniël wordt er zelfs een beetje emotioneel van. [tongue3.gif]

Afbeelding
Eenmaal iedereen is aangekomen geeft Emit Relevart eerst nog een kleine rondleiding, zoals hij altijd doet wanneer er tijdsreizigers op bezoek komen.
"Zoals je kan zien komen de bewoners van Oasis Landing niets te kort. Het staat hier vol met enorme, luxueuze villa's, voorzien van alle gemakken van de 23ste eeuw."

Afbeelding
"Verder beschikken we hier ook over de meest geavanceerde technologie die er bestaat, er is er zelfs zoveel van dat je de vaardigheid geavanceerde technologie moet ontwikkelen om alles te kunnen gebruiken. Zeker de plumbots moet je eens uittesten."

Afbeelding
"Helaas hebben we door de door jullie veroorzaakte klimaatsverandering al bijna een eeuw geleden afscheid moeten nemen van onze oceanen, waardoor het ook bijna nooit meer regent. Door een uit de hand gelopen experiment om de zeespiegel te doen dalen zijn we de volledige oceaan verloren. Gelukkig zorgen onze onbemande ruimteschepen voor een constante toevoer van kometen die uit ijs bestaan, waardoor we nooit een tekort aan water hebben."

Afbeelding
"Oh ja, een deel van de bevolking woont in oude gerenoveerde krotten in het mijndistrict die nog uit jullie tijd stammen. Voor al die technologie zijn natuurlijk ook grondstoffen nodig. In het mijndistrict staat ook deze bescheiden instapklare woning die ter beschikking staat voor jullie, voor slechts §17.000."

Afbeelding
Wanneer Emit Relevart zijn presentatie heeft afgerond, begint hij plots met zijn laserharp te spelen terwijl Clara, Daniël en Karel verbaasd toekijken. Xias doet ondertussen een poging om zijn jetpack uit te testen. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
Karel gaat liefst op een iets veiligere manier naar zijn nieuwe woning, dus belt hij een taxi op.

Afbeelding
Helaas moet hij daarvoor wel eerst naar beneden met deze metrolift. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
Gelukkig raakt iedereen veilig beneden, en rijdt iedereen daarna samen met de taxi en monorail naar huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hun nieuwe woning stelt niet veel voor, maar er is net genoeg ruimte voor vier sims. Karel duikt al meteen in de koelkast om iets klaar te maken, terwijl Daniël en Clara aanschuiven aan tafel en Xias op verkenning gaat in het huis.

Afbeelding
De slaapkamers zullen helaas wel gedeeld moeten worden, want er zijn er maar 2. [eusa_whistle.gif] Gelukkig moet Xias al niet echt slapen.

Afbeelding
Vanuit de badkamer hebben de Van de Kerkhofs in ieder geval al een mooi uitzicht. 8-)

Einde van hoofdstuk 96
Zo, dit hoofdstuk werd er weer veel taart gegeten, dat was weer even geleden. :mrgreen: Volgende keer kunnen jullie zien wat Xias, Karel, Clara en Daniël allemaal uitspoken in Oasis Landing. [eusa_whistle.gif] Om af te sluiten ook nog een stamboomupdate, waarin iedereen een recentere foto heeft en ook Jasmina aanwezig is. ;)
Afbeelding
Afbeelding
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 96 ♦ 11-11-2021 ♦ Pag. 54)

Bericht door Cloedien »

Wat veel verjaardagen weer. :mrgreen: Maya heeft de kamer leuk versierd. :D
Leuk dat je Jasmina een ander pakje hebt gegeven. [eusa_dance.gif]
Gefeliciteerd Karel, Clara, Xias en Daniël! [jarig.gif] Leuk dat Xias een baardje heeft gekregen, dat staat hem goed. :D
De familiefoto is ook erg leuk geworden, ze zien er erg gelukkig uit. [eusa_dance.gif] Leuk dat je toch nog hun (groot)ouders op de achtergrond hebt staan. [eusa_dance.gif]

Een diploma uitreiking heb ik nog nooit gehad in de avond. Leuk om dat een keer te zien. :mrgreen:

Xias heeft leuke sims uitgekozen om samen naar de toekomst mee te gaan. [eusa_dance.gif] Wel een stoere club zo. 8-) Weet je zeker dat Daniël niet erg nodig naar de toilet moest ipv dat hij pijn had? [new_silly.gif]
Misschien is het maar goed dat Sondra niet mee kan naar de toekomst. Denk dat ze er anders wat kaler uit had gezien en last van haar ogen (zoals je had laten zien in het blooper topic). [new_silly.gif]
Is het huis waar ze nu in zitten hetzelfde huis als waar een aantal jaar geleden ook in is gewoond? [eusa_eh.gif] [eusa_whistle.gif]

Wat een leuke foto van Jasmina in je stamboom! Ze ziet er zo erg vrolijk uit met die pose en haar pakje. [new_smile-l.gif]
Plaats reactie