Het is dus een bug want ik heb een post gevonden op Answers HQ waaruit blijkt dat dit probleem voor het eerst is gevonden in 2018 (!!!) en nu, met Kristallen Creaties, nog steeds speelt. Hoe is het mogelijk!
In de post staat o.a. dat je Sim enige tijd ergens moet verblijven voordat steenhoopjes überhaupt verschijnen (volgens mij was dat echt niet zo) en als je ze dan opgraaft, dan schijnen ze daarna niet of nauwelijks meer terug te komen.
![Hamer [violent1.gif]](./images/smilies/violent1.gif)
Ik zal het vandaag nog eens proberen en me anders ook melden bij dit topic op Answers HQ.
Willen andere spelers met dit probleem dat ook doen?
EDIT:
Ik ben even overgeschakeld naar spelen met het huishouden van Johnny Zest omdat ze het er in dat topic op Answers HQ over hadden dat daar normaal veel steenhoopjes te vinden zijn.
1e dag was er niets te vinden in de wijde omgeving rond zijn kavel. 2e dag waren er 4 steenhoopjes te vinden w.o. kristallen en fossielen. Daar heb ik niets mee gedaan en gewacht tot de 3e dag. Toen waren alle steenhoopjes waren weer verdwenen! Nog een dag gewacht en toen waren er weer steenhoopjes te vinden.
Spel opgeslagen en naar mijn familie van Kristallen Creaties terug gegaan. Die gelijk naar Oasis Springs laten reizen en ze konden de steenhoopjes opgraven!
Eenmaal weer terug op hun thuiskavel zag ik daar ook ineens 2 steenhoopjes. Het is dus minimaal, maar je kunt ze uiteindelijk vinden op plekken waar je met je Sims een tijdje verblijft/woont.
Toch heel raar want volgens mij is dat een tijd lang niet zo geweest. Je kon naar elke wereld reizen en daar dingen opgraven en verzamelen voor de huishoudcollecties, ook als je daar niet woonde. Wilde planten heb ik overigens overal volop gezien, maar steenhoopjes......