Sorry voor de late reactie en mijn afwezigheid!

Ik ben druk in- en om het huis met klussen (met hulp

) en moet achter veel dingen aan op dit moment. Hopelijk wordt het snel weer wat rustiger...
Ik weet ook nog niet wat ik moet denken van die overname.
Ik ben absoluut geen aanhanger van het 'gedachtengoed' van de 2 betrokken investeerders en in geval van De Sims (en kennelijk ook van een paar andere EA games) zou het mogelijk kunnen zijn dat zij gaan sleutelen aan de inclusiviteit. Het eventuele gebruik van AI kan gevolgen hebben voor stemacteurs voor de Sims e.d.
Ik heb uit berichten begrepen dat verschillende, anonieme, medewerkers van Sims teams ook niet erg gecharmeerd zijn (zacht uitgedrukt) van dit gebeuren. Ik hoop in ieder geval dat het niet opnieuw ontslagrondes voor de EA Sims teams zal opleveren.
Of medewerkers t.z.t. uit zichzelf gaan vertrekken is afwachten. Ik zou het zeer betreuren als bekend Guru's gaan verdwijnen.
Voor nu hoeven we ons niet direct zorgen te maken over het spel zelf.
Als de overname doorgaat is dat pas begin januari 2027 officieel, dus tot die tijd zal er (voor ons) waarschijnlijk niet zoveel veranderen, tenzij je geen cent meer aan de Sims uit wilt geven i.v.m. deze overname (vergeet niet dat PIF al voor 10% aandelen had, dus....).
Ik denk wel dat dit alles misschien reden voor EA is om nu vaart te gaan maken met oplossen van bugs e.d. (voor het geval personeel gaat vertrekken...).
Ik had gisteren even kort contact met het PR bureau van EA en zij schreven
'dat het gebeuren hun ook zeker niet was ontgaan, haha!' Of het voor hen op termijn gevolgen heeft, heb ik geen idee van. Ze houden me op de hoogte als er iets gaat wijzigen in ons contact.
Ik heb in het
bericht op de site nog 2 links toegevoegd van de officiële verklaringen van EA (in het Engels) als je die wilt lezen.