Help: Foutcode

Plaats hier algemene vragen en opmerkingen over de Sims 4.
Plaats reactie
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Help: Foutcode

Bericht door tipigirl »

Goedenavond,

In mijn save game kreeg ik zojuist de volgende foutmelding:

Afbeelding

Weet iemand of ik iets kan dan om een vorige versie waarin ik de foutmelding nog niet kreeg terug te zetten?
Ik heb de game al drie keer opnieuw opgestart, dat werkt niet.

Of weet iemand een andere oplossing? Dan hoor ik het graag!

Liefs, Tipi [5grouphug.gif]
Afbeelding
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Help: Foutcode

Bericht door Froos »

Hey Tipigirl [5grouphug.gif]

Als je in het hoofdmenu spel laden doet. Krijg je de optie 'Opslagbestand herstellen' te zien.
In dat rode cirkeltje.
Daarmee kun je je save tot een eerder punt herstellen.

Afbeelding

Hopelijk helpt dit [eusa_pray.gif]
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Hi tipi, wat Froos schrijft klopt helemaal (bedankt Froos) [kus3.gif]

Misschien wel handig om voordat je dit doet, in Google even de hele foutcode in te typen (ik kan hem helaas niet lezen op je foto). :mrgreen:
Als het goed is krijg je dan informatie over wat deze foutcode betekent en dat helpt misschien te achterhalen wat er mis gaat.
Als dat niets duidelijk maakt, kan je via de tip van Froos alsnog een vorige versie proberen terug te halen. [eusa_pray.gif]

Laat je even weten hoe het is gegaan en wat de foutcode nou betekende? Succes! [5grouphug.gif]
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Kan het zijn dat de Sims 4 onlangs een update heeft gehad en dat het spel sinds dien niet meer kan laden? Of is het pas als je naar het overzicht gaat van de werelden? Of als je een (nieuwe) wereld aanklikt?

Voor de precieze error code uit je screenshot (132:dad724e4:869d1534) kan ik niet echt wat vinden.

Wat ik online kan vinden over error code 132 is dat het een driver of mod issue kan zijn.
Dus eventueel zou je kunnen kijken als je de mods tijdelijk verplaatst, of de savegame, of die wereld dan wel kan opstarten?

Ook zie ik dingen over error code 132:dad724e4:594ad40 (De eerste twee blokken tussen de : zijn bij jou hetzelfde.)
Als ik de reacties bij deze foutcode (op pagina 3) goed begrijp zijn hier problemen bij een paar appartementen die zwembaden hebben.
Kan het zijn dat je naar zo'n soort wereld wilde gaan?

En gebeurt dat bijvoorbeeld ook als je een volledig nieuwe save begint en dan naar die wereld gaat?
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Nog meer goede tips van Cloedien! [kus3.gif]

Ik vergat nog te zeggen dat het bij een storing soms helpt om, voor het opstarten, het bestandje localthumbcache.package uit je Sims 4 map te verwijderen. Dat bevat allerlei historie en wordt gewoon opnieuw aangemaakt bij opstarten.

Ik verwijder dit bestandje zeer regelmatig en zeker voordat ik een update installeer. Je begint dan als het ware met een 'schone' save waardoor eventuele problemen die in dit bestand zijn opgeslagen, zijn verdwenen.

Hopelijk helpen onze tips om je spel weer zonder problemen te kunnen opstarten. [eusa_pray.gif]
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door tipigirl »

De tip van Froos heb ik geprobeerd en dat werkte niet.
Ik heb de foutcode inderdaad gegoogled en daar kwam uit dat het te maken heeft met bepaalde appartementen en een zwembad bij dat appartement, zoals Cloedien ook aangeeft. Ik heb in die save met een ander huishouden geprobeerd te spelen en dat lukte wel en als ik dan weer in dit appartement wilde met die sim (die het ergens anders wel deed en het appartement heeft inderdaad een zwembad). Dus dat zal de fout zijn.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
EN de snelle reacties!
Afbeelding
Plaats reactie