Project Rene Algemeen
Re: Project Rene Algemeen
Ik heb gisteravond op de site nog even een EDIT aangebracht bij mijn artikel over de 'gratis Basisgame van de Sims 5'.
Nadat op meerdere sites en sociale media bekendheid is gegeven aan de vacature voor een 'Hoofd Monetization & Marketplace' voor Project Rene, heeft EA deze van de publieke lijst van vacatures verwijderd.
Ik heb de link in het artikel dus weggehaald.
Dat wil niet zeggen dat de vacature niet meer bestaat, maar kennelijk vond EA het wel nodig om hem uit de openbaarheid te halen.
Ik hoop eigenlijk dat de reden is dat ze zich de vele, negatieve, reacties op deze functieomschrijving hebben aangetrokken en opnieuw nadenken of de gekozen weg wel de juiste is voor de Sims 5.
Maar geld heeft altijd de overhand en hoewel ik snap dat een bedrijf winst moet maken, is het misschien wel verstandig dat ze nu al inzien dat ze het risico lopen dat dit 'Marktplaats concept' van de Sims 5 op voorhand dreigt te mislukken.
Gezien het stadium van ontwikkeling van de Sims 5 'lijkt' het nog vroeg genoeg om e.e.a. bij te sturen.
Quote EA: "Vanaf het begin wisten we dat we onze spelers wilden betrekken bij het besluit over wat de volgende stap zou worden met De Sims," zegt VP of Creative voor De Sims, Lyndsay Pearson. "Of het nu gaat om het genereren van ideeën, het reageren op feedback of het daadwerkelijk aanbieden van software, het is belangrijk dat we manieren vinden om onze doelen en onze visie tijdens het spelen met elkaar te delen."
"Directe feedback van spelers is een van de meest waardevolle tools die we bij Maxis hebben gebruikt", voegt Production Director Stephanie Calle toe. "Het heeft alleen zin om deze ervaring te ontwikkelen voor zowel de spelers als het ontwikkelingsteam."
Als je de hele vacaturelijst bekijkt voor de Sims is het best wonderlijk hoeveel nieuwe mensen ze zoeken.
Vraag is of dit dan nog voor de Sims 4 is, omdat dit nog jaren in de lucht gehouden moet worden, of al voor de verdere ontwikkeling van de Sims 5.
De bovenvermelde vacature was/is de enige waar gesproken werd over 'Project Rene'. Alle andere vacatures staat alleen The Sims.
Ik denk dat EA niet echt veel te vrezen heeft van Paralives en andere in ontwikkeling zijnde Roleplay games. Het beschikbare budget en de omvang van de teams die werken aan zowel de Sims 4 als de Sims 5 (project Rene) is vele malen groter dan de teams die werken aan de andere RP games. Ook het feit dat EA/Maxis al meer dan 20 jaar ervaring heeft met dit soort games zal ze zeker een ruim voordeel geven.
Misschien dat Paralives in het begin aantrekkelijk lijkt vanwege de onvrede over veel dingen rond de Sims, maar ik denk dat ze qua verdere ontwikkeling en uitbreidingen niet op kunnen tegen EA/Maxis.
De tijd zal het leren. Wordt vervolgd.
Nadat op meerdere sites en sociale media bekendheid is gegeven aan de vacature voor een 'Hoofd Monetization & Marketplace' voor Project Rene, heeft EA deze van de publieke lijst van vacatures verwijderd.
Ik heb de link in het artikel dus weggehaald.
Dat wil niet zeggen dat de vacature niet meer bestaat, maar kennelijk vond EA het wel nodig om hem uit de openbaarheid te halen.
Ik hoop eigenlijk dat de reden is dat ze zich de vele, negatieve, reacties op deze functieomschrijving hebben aangetrokken en opnieuw nadenken of de gekozen weg wel de juiste is voor de Sims 5.
Maar geld heeft altijd de overhand en hoewel ik snap dat een bedrijf winst moet maken, is het misschien wel verstandig dat ze nu al inzien dat ze het risico lopen dat dit 'Marktplaats concept' van de Sims 5 op voorhand dreigt te mislukken.
Gezien het stadium van ontwikkeling van de Sims 5 'lijkt' het nog vroeg genoeg om e.e.a. bij te sturen.
Quote EA: "Vanaf het begin wisten we dat we onze spelers wilden betrekken bij het besluit over wat de volgende stap zou worden met De Sims," zegt VP of Creative voor De Sims, Lyndsay Pearson. "Of het nu gaat om het genereren van ideeën, het reageren op feedback of het daadwerkelijk aanbieden van software, het is belangrijk dat we manieren vinden om onze doelen en onze visie tijdens het spelen met elkaar te delen."
"Directe feedback van spelers is een van de meest waardevolle tools die we bij Maxis hebben gebruikt", voegt Production Director Stephanie Calle toe. "Het heeft alleen zin om deze ervaring te ontwikkelen voor zowel de spelers als het ontwikkelingsteam."
Als je de hele vacaturelijst bekijkt voor de Sims is het best wonderlijk hoeveel nieuwe mensen ze zoeken.
Vraag is of dit dan nog voor de Sims 4 is, omdat dit nog jaren in de lucht gehouden moet worden, of al voor de verdere ontwikkeling van de Sims 5.
De bovenvermelde vacature was/is de enige waar gesproken werd over 'Project Rene'. Alle andere vacatures staat alleen The Sims.
Ik denk dat EA niet echt veel te vrezen heeft van Paralives en andere in ontwikkeling zijnde Roleplay games. Het beschikbare budget en de omvang van de teams die werken aan zowel de Sims 4 als de Sims 5 (project Rene) is vele malen groter dan de teams die werken aan de andere RP games. Ook het feit dat EA/Maxis al meer dan 20 jaar ervaring heeft met dit soort games zal ze zeker een ruim voordeel geven.
Misschien dat Paralives in het begin aantrekkelijk lijkt vanwege de onvrede over veel dingen rond de Sims, maar ik denk dat ze qua verdere ontwikkeling en uitbreidingen niet op kunnen tegen EA/Maxis.
De tijd zal het leren. Wordt vervolgd.
Re: Project Rene Algemeen
Ik kocht bij de Sims 3 eerlijk gezegd nooit iets bij de Store (iig niet met gekochte Simpoints, wel eens met simpoints die je kreeg of kon verdienen).
Dus wat dat betreft vind ik dat niet zo'n heel raar systeem, als ze maar wel de grote uitbreidingen blijven maken en dan eventueel kan kiezen wat je verder nog wil.
Natuurlijk is het jammer dat je dan voor veel kleine dingen misschien iets te veel zou moeten betalen, maar als de grote basis maar gewoon redelijk is
Als het maar geen micro-transacties worden als inderdaad de stijl van Freeplay/Mobile.
Maxis en EA zijn inderdaad groter dan de bedrijven die andere simulatiespellen maken, dus ik denk ook niet dat zij hier aan onderdoor gaan.
Ik hoop dat ze wel kijken naar hoe bijvoorbeeld een Paralives te werk gaat qua luisteren naar de community en wat ze van plan zijn om al in het basisspel (als er al uitbreidingen komen?) toe te voegen.
Het gaat voor mij een beetje staan/vallen hoe het er allemaal uit komt te zien in eerste instantie. Ik was afgehaakt bij De Sims 4 omdat ik het er niet per se denderend uit zag zien.
Ook moeten ze wachten met releasen totdat wel echt alle basic dingen die een basisspel zou moeten hebben na 4 generaties ervaring, dat weten ze hopelijk inmiddels wel, want ook mede daardoor ben ik afgehaakt en speel ik nog steeds Sims 3 (als dat weer gaat werken iig )
Maar inderdaad, de tijd zal het leren. Ik ben wel heel erg benieuwd, het licht in hun prototype zag er bijvoorbeeld al echt wel goed uit.
Dus wat dat betreft vind ik dat niet zo'n heel raar systeem, als ze maar wel de grote uitbreidingen blijven maken en dan eventueel kan kiezen wat je verder nog wil.
Natuurlijk is het jammer dat je dan voor veel kleine dingen misschien iets te veel zou moeten betalen, maar als de grote basis maar gewoon redelijk is
Als het maar geen micro-transacties worden als inderdaad de stijl van Freeplay/Mobile.
Maxis en EA zijn inderdaad groter dan de bedrijven die andere simulatiespellen maken, dus ik denk ook niet dat zij hier aan onderdoor gaan.
Ik hoop dat ze wel kijken naar hoe bijvoorbeeld een Paralives te werk gaat qua luisteren naar de community en wat ze van plan zijn om al in het basisspel (als er al uitbreidingen komen?) toe te voegen.
Het gaat voor mij een beetje staan/vallen hoe het er allemaal uit komt te zien in eerste instantie. Ik was afgehaakt bij De Sims 4 omdat ik het er niet per se denderend uit zag zien.
Ook moeten ze wachten met releasen totdat wel echt alle basic dingen die een basisspel zou moeten hebben na 4 generaties ervaring, dat weten ze hopelijk inmiddels wel, want ook mede daardoor ben ik afgehaakt en speel ik nog steeds Sims 3 (als dat weer gaat werken iig )
Maar inderdaad, de tijd zal het leren. Ik ben wel heel erg benieuwd, het licht in hun prototype zag er bijvoorbeeld al echt wel goed uit.
Re: Project Rene Algemeen
In meerdere media is vandaag onderstaand artikeltje verschenen. Ik vraag me af of dit gevolgen heeft voor Project Rene/De Sims 5, zeker nu SimGuruGrant (Game Director van Project Rene) in januari is opgestapt.
Gameontwikkelaar Electronic Arts schrapt bijna 700 jobs
Gameontwikkelaar Electronic Arts (EA) gaat 5 procent van zijn personeel, zo'n 670 werknemers, ontslaan. Het Amerikaanse bedrijf, bekend van onder meer FIFA en The Sims, sluit zich daarmee aan bij alle gamebedrijven die de afgelopen tijd ontslagrondes hebben aangekondigd, waaronder Sony en Microsoft.
EA ontslaat een deel van het personeelsbestand naar eigen zeggen door veranderende klantbehoeften en omdat het bedrijf op andere zaken wil focussen zoals "sport en online gemeenschappen". Zo wordt ook de ontwikkeling van een onbekend aantal games stopgezet. Een jaar geleden schrapte het gameconcern ook al honderden banen.
Sony kondigde eerder deze week aan dat bij de videogametak negenhonderd banen geschrapt worden. Techgigant Microsoft maakte vorige maand bekend bijna 2.000 mensen te ontslaan bij de videogametak van het bedrijf, waaronder ook Activision Blizzard valt.
Gamebedrijven hebben er onder meer last van dat consumenten na de coronapandemie minder uitgeven aan games. Ook de aanhoudende economische onzekerheid wereldwijd speelt mee.
Gameontwikkelaar Electronic Arts schrapt bijna 700 jobs
Gameontwikkelaar Electronic Arts (EA) gaat 5 procent van zijn personeel, zo'n 670 werknemers, ontslaan. Het Amerikaanse bedrijf, bekend van onder meer FIFA en The Sims, sluit zich daarmee aan bij alle gamebedrijven die de afgelopen tijd ontslagrondes hebben aangekondigd, waaronder Sony en Microsoft.
EA ontslaat een deel van het personeelsbestand naar eigen zeggen door veranderende klantbehoeften en omdat het bedrijf op andere zaken wil focussen zoals "sport en online gemeenschappen". Zo wordt ook de ontwikkeling van een onbekend aantal games stopgezet. Een jaar geleden schrapte het gameconcern ook al honderden banen.
Sony kondigde eerder deze week aan dat bij de videogametak negenhonderd banen geschrapt worden. Techgigant Microsoft maakte vorige maand bekend bijna 2.000 mensen te ontslaan bij de videogametak van het bedrijf, waaronder ook Activision Blizzard valt.
Gamebedrijven hebben er onder meer last van dat consumenten na de coronapandemie minder uitgeven aan games. Ook de aanhoudende economische onzekerheid wereldwijd speelt mee.
Re: Project Rene Algemeen
Ja inderdaad.
Van de week zag ik een artikel van The Sims Community dat EA en Maxis op het moment juist op zoek zijn naar nieuw personeel. Ze zijn op zoek naar een Technical Director voor Project Dolores. Ik ben benieuwd wat project Dolores voor iets gaat zijn.
In de vacature staat o.a. dit : Gain depth of knowledge of The Sims and EA’s current game technology.
Van de week zag ik een artikel van The Sims Community dat EA en Maxis op het moment juist op zoek zijn naar nieuw personeel. Ze zijn op zoek naar een Technical Director voor Project Dolores. Ik ben benieuwd wat project Dolores voor iets gaat zijn.
In de vacature staat o.a. dit : Gain depth of knowledge of The Sims and EA’s current game technology.
Re: Project Rene Algemeen
Ik heb een artikel over een gerucht dat Project Rene/Sims 5 stilletjes geannuleerd zou zijn op de site geplaatst.
Re: Project Rene Algemeen
Oef dat is een flink gerucht.
Ik ben heel benieuwd of er binnenkort duidelijkheid over komt.
Ik ben heel benieuwd of er binnenkort duidelijkheid over komt.
Re: Project Rene Algemeen
Ik vind het ook al een tijdje verdacht stil rondom Sims5/Project Rene... Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt van EA zelf wat er nu gaande is
Dit doet me denken aan die grote stilte voordat Sims4 uitkwam
Dit doet me denken aan die grote stilte voordat Sims4 uitkwam
Re: Project Rene Algemeen
Ik had eerlijk gezegd wel zin in Project Rene, dus als dat waar is
Hopelijk snel meer info
Hopelijk snel meer info
Re: Project Rene Algemeen
Wat voor soort stilte was dat toen dan? Ik kan me daar niks van herinneren.
Re: Project Rene Algemeen
@Cloedien: In de zomer van 2013 werd de release van de Sims4 aangekondigd voor Maart 2014. Maar dat werd met uitstel ineens September 2014. In die tussen periode hoorde we ook niets tot weinig meer over de Sims4. Ook geen nieuwe informatie. Vele simmers maakte zich toen zorgen of er idd nog een Sims4 kwam...gelukkig wel Ben benieuwd hoe Project Rene afloopt