De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 97 ♦ 24-02-2022 ♦ Pag. 56)

Maak je een leuk dagboek met de Sims 3? Laat het dan hier zien.
Plaats reactie
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 97 ♦ 24-02-2022 ♦ Pag. 56)

Bericht door Jaro »

De familie Van de Kerkhof
Afbeelding

Op 2 januari 2014 ben ik met het dagboek van de familie Van de Kerkhof begonnen op mijn website. Ik speelde daarvoor al jaren De Sims 3, maar het was me nooit gelukt met meer dan 2 à 3 generaties te spelen, dus hoopte ik dat het in de vorm van een dagboek wel zou lukken om meer dan 3 generaties met een familie te spelen. Mijn doel is om gedurende 10 generaties (of meer) met een familie te spelen. Het gaat langzaam, maar het lijkt alsof ik er wel kom. 8-) Tijdens het spelen maak ik gewoon wat screenshots van de belangrijkste dingen die mijn sims overkomen, en achteraf plaats ik die dan allemaal samen met wat tekst er bij. Er zullen dus vrij weinig verzonnen elementen in mijn dagboek zitten. Ik heb het meestal enorm druk met school, dus het komt geregeld voor dat het een maand of langer duurt voor er een nieuw hoofdstuk komt.

Op 16 augustus 2015 heb ik besloten verder te gaan met mijn dagboek op een forum in plaats van bij Weebly, omdat ik meer bezig was met het maken van hoofdstukken dan echt te spelen. De Weebly-editor is veel te traag geworden. :roll: Mijn dagboek is grotendeels maar een hulpmiddel om het lang vol te houden, dus dat is niet echt de bedoeling. :mrgreen: Voor het volledige verhaal, klik hier.

En vanaf nu, 22 juli 2016, zal ik mijn dagboek hier gaan plaatsen. De eerste 29 hoofdstukken van mijn dagboek vind je op mijn website, dus die zal ik meteen hieronder zetten. De nieuwere hoofdstukken (vanaf hoofdstuk 30 tot de nieuwste) zal ik hier vanaf nu één voor één gaan plaatsen. [new_smile-l.gif] De eerste 29 hoofdstukken hoef je op zich niet te lezen, aangezien er, zoals ik eerder al zei, niet echt een verhaal zit. Ook omdat ik in hoofdstuk 30 geprobeerd heb om 'opnieuw' te beginnen, vandaar de verhuis en de sprong in de tijd. Dus je kan gewoon meteen hier beginnen volgen. [new_smile-l.gif]

Afbeelding

Lijst van hoofdstukken
Generatie 1
Hoofdstuk 1: De hotdog-eetwedstrijd
Hoofdstuk 2: Groentesoep

Generatie 2
Hoofdstuk 3: Nieuwkomers
Hoofdstuk 4: De eerste schooldag
Hoofdstuk 5: Verjaardagen
Hoofdstuk 6: Al Simhara
Hoofdstuk 7: Een aangename verrassing

Generatie 3
Hoofdstuk 8: Brand!
Hoofdstuk 9: Verjaardagsfeestjes
Hoofdstuk 10: Afscheid
Hoofdstuk 11: Op naar de universiteit!
Hoofdstuk 12: Verhuizen

Generatie 4
Hoofdstuk 13: De baby komt!
Hoofdstuk 14: Vuurwerk
Hoofdstuk 15: Onverwachte gebeurtenissen
Hoofdstuk 16: Sneeuwvlokdag
Hoofdstuk 17: Shang Simla
Hoofdstuk 18: Onverwacht bezoek
Hoofdstuk 19: "Sims 3 werkt niet meer"
Hoofdstuk 20: Een moeilijke beslissing
Hoofdstuk 21: Oasis Landing
Hoofdstuk 22: De postbot

Generatie 5
Hoofdstuk 23: Ja!
Hoofdstuk 24: Trouwen
Hoofdstuk 25: Honger
Hoofdstuk 26: Een nieuwe start
Hoofdstuk 27: Pizza en gebak
Hoofdstuk 28: Ongelukkige verjaardag
Hoofdstuk 29: Een financieel probleempje
Hoofdstuk 30: Bridgeport
Hoofdstuk 31: Pinnige perziken
Hoofdstuk 32: Een onverwacht telefoontje
Hoofdstuk 33: Een vreemd gevoel

Generatie 6
Hoofdstuk 34: Achtergrondfigurant
Hoofdstuk 35: Een onverwachte ontdekking
Hoofdstuk 36: Appaloosa Plains
Hoofdstuk 37: Vreemde gezichten
Hoofdstuk 38: Blond haar
Hoofdstuk 39: Rijles
Hoofdstuk 40: Het kerkhof
Hoofdstuk 41: Het eindbal
Hoofdstuk 42: Aliens
Hoofdstuk 43: Bowlen
Hoofdstuk 44: Een dag in het leven van...
Hoofdstuk 45: De diploma-uitreiking
Hoofdstuk 46: Schommelpaard
Hoofdstuk 47: Het kushokje

Generatie 7
Hoofdstuk 48: Drie
Hoofdstuk 49: Vruchtengebak
Hoofdstuk 50: Het vrouwentoilet
Hoofdstuk 51: Groene Bol
Hoofdstuk 52: Uit de grond
Hoofdstuk 53: Onbereikbare cadeautjes
Hoofdstuk 54: Trees doet moeilijk
Hoofdstuk 55: De boomhut
Hoofdstuk 56: Mummies
Hoofdstuk 57: Vlamfruit
Hoofdstuk 58: Net op tijd
Hoofdstuk 59: Volle maan
Hoofdstuk 60: Aangebrande hotdogs
Hoofdstuk 61: Het weerbericht

Generatie 8
Hoofdstuk 62: Massage
Hoofdstuk 63: Verrassing
Hoofdstuk 64: Dubbel huwelijk
Hoofdstuk 65: Slechte timing
Hoofdstuk 66: Beroemd nieuwslezer
Hoofdstuk 67: Een dag in het leven van... #2
Hoofdstuk 68: Butler
Hoofdstuk 69: Yeti's
Hoofdstuk 70: Champs Les Sims
Hoofdstuk 71: Elektrocutie
Hoofdstuk 72: Flirtende mascotte
Hoofdstuk 73: Zwembadfeest
Hoofdstuk 74: Paddenvloek
Hoofdstuk 75: Kussengevecht
Hoofdstuk 76: Bladeren
Hoofdstuk 77: Verjaardagstaart
Hoofdstuk 78: Kampvuur
Hoofdstuk 79: Moonlight Falls

Generatie 9
Hoofdstuk 80: Hilda
Hoofdstuk 81: Ontvoering
Hoofdstuk 82: Rugpijn
Hoofdstuk 83: Eekhoorninvasie
Hoofdstuk 84: Wandelstok
Hoofdstuk 85: De verlichtingstuin
Hoofdstuk 86: Schuurfeest
Hoofdstuk 87: Duel
Hoofdstuk 88: Een dag in het leven van... #3
Hoofdstuk 89: Achtervolging
Hoofdstuk 90: Wachtrij
Hoofdstuk 91: Ontploffing
Hoofdstuk 92: Voetbalduel
Hoofdstuk 93: De laatste fles nectar
Hoofdstuk 94: Harkende Hilda
Hoofdstuk 95: Samen thuis, samen uit
Hoofdstuk 96: Gladde ladder
Hoofdstuk 97: HoloSpriet

Verjaardagen & mededelingen
♦ 2015/01/02 - De familie Van de Kerkhof bestaat 1 jaar!
♦ 2015/08/18 - Verhuis naar het forum
♦ 2016/01/02 - De familie Van de Kerkhof bestaat 2 jaar!
♦ 2017/01/02 - De familie Van de Kerkhof bestaat 3 jaar!
♦ 2018/01/02 - De familie Van de Kerkhof bestaat 4 jaar!
♦ 2019/01/02 - De familie Van de Kerkhof bestaat 5 jaar!
♦ 2020/01/02 - De familie Van de Kerkhof bestaat 6 jaar!
♦ 2021/01/02 - De familie Van de Kerkhof bestaat 7 jaar!
♦ 2022/01/02 - De familie Van de Kerkhof bestaat 8 jaar!

► Laat Spoiler zien

Stamboom (bijgewerkt voor hoofdstuk 96)
Afbeelding
(klik hier voor een grotere versie)
Laatst gewijzigd door Jaro op 14 apr 2017, 01:09, 38 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
Simmie
Beheerder
Beheerder

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk xx ~ xx/xx/xx ~ Pag. x)

Bericht door Simmie »

Leuk Jaro! Ik hoop genoeg tijd te hebben om alles weer te gaan volgen, maar ben de komende tijd wel druk met alles rond site en forum. :mrgreen:
Ik hou het zeker in de gaten! Succes. [icon_thumright.gif]
Markos
Feestmeester
Feestmeester

Bericht door Markos »

Ik ga het zeker vanaf nu volgen! :D Maar die 29 andere teruglezen is me iets teveel werk. :lol: Misschien als ik ooit tijd over heb. [eusa_angel.gif]
Ik ben iig heel benieuwd naar de komende updates. [new_smile-l.gif]
Afbeelding
Volg mij op Origin! Origin ID: Markoss121
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Jaro »

^ & ^^ Leuk! En zoals ik al zei, die 29 hoofdstukken allemaal lezen is inderdaad niet nodig. Het is uiteindelijk geen verhaal, maar gewoon het verslag van mijn familie met hier en daar wat fantasie erin. [new_silly.gif]
Afbeelding
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 30 ~ 22/07/2016 ~ Pag. 1)

Bericht door Jaro »

Hoofdstuk 30: Bridgeport
Inleiding
Afbeelding
"Hallo lezers, waarschijnlijk kennen jullie me wel. Ik ben Vincent Van de Kerkhof, maar een beetje ouder dan toen jullie me voor het laatst zagen. 10 jaar ouder om precies te zijn. Ik zal even kort vertellen wat er gebeurd is nadat onze familie 10 jaar geleden een gigantische schadevergoeding moest betalen..."

Afbeelding
"Zoals jullie weten, had mijn moeder, Manon, vroeger een bakkerij. Helaas brak er op een avond een brand uit waarbij twee doden vielen. Enkele dagen later bleek dat de brand ontstond door een fout in de bedrading, iets dat mijn moeder eenvoudig had kunnen voorkomen. Bovendien was ze nog niet helemaal goed verzekerd. Dit betekende dat ze een enorme schadevergoeding moest betalen aan de nabestaanden."

Afbeelding
"De schadevergoeding was zodanig groot dat we ons hele huis moesten verkopen, en zelfs dan hadden we nog niet genoeg. Ook mijn oma's tweelingbroer en zijn familie moesten verhuizen. We hebben toen besloten om naar Bridgeport te gaan, omdat daar veel goedkope appartementen en huisjes te koop staan. Alleen waardevolle spullen zoals foto's, schilderijen en de voedselreplicator hebben we meegenomen, de rest lieten we achter".

Afbeelding
"Na een rit van een viertal uur kwamen we aan in Bridgeport, waar we een klein huisje kochten met uitzicht op de stad. Groot is het niet, maar gezien de omstandigheden hebben we geluk gehad dat we toch nog een huisje hebben gevonden."

Afbeelding
"Helaas overleed mijn oma Melissa al snel na onze aankomst, nog voor ze haar levenswens had bereikt. Mijn opa, Raffaël, stierf een halve dag later, dus ze hebben elkaar gelukkig niet lang moeten missen." (als jullie moeilijk kunnen volgen met de namen, kijk dan eventjes naar de stamboom in de beginpost ;) )

Afbeelding

Afbeelding
"Ook mijn oudtante Jana en oudoom Dennis zijn onlangs overleden. Ik heb hen zelf nooit goed gekend, maar mijn moeder wel, en die was er dan ook kapot van."

Afbeelding

Afbeelding
"Natuurlijk zijn er ook veel positieve dingen gebeurd in de afgelopen 10 jaar. Zo zijn mijn oom Jens en Kemal oud geworden, en kunnen ze nu eindelijk samen genieten van hun pensioen."

Afbeelding
"Ook mijn nichtje Emily is onlangs verjaard. Helaas is ze wel niet meer het lieve kleine meisje zoals jullie haar altijd gekend hebben. Sinds ze in Bridgeport woont, heeft ze het een beetje hoog in haar bol gekregen. Ze doet altijd nogal dramatisch en denkt dat ze het centrum van de wereld is. Komt vast door al die beroemdheden die hier rondwandelen."

Afbeelding
"Misschien moet ik ook even vertellen wat ik zelf zoal gedaan heb. Als tiener heb ik een parttime job genomen, zodat ik later genoeg geld zou hebben om alleen te gaan wonen. Hierdoor had ik minder tijd voor mijn muziekinstrumenten, maar veel keuze had ik niet. Voor eeuwig in dat kleine krot blijven wonen met een gedeelde slaapkamer voor de hele familie, zie ik niet zitten."

Afbeelding
"Vandaag ben ik uiteindelijk jongvolwassen geworden. Buiten onbeperkt taart eten, betekent dat dat ik eindelijk alleen kan gaan wonen."

Afbeelding
"En dat is precies wat ik vandaag ga doen."

Afbeelding
Laat in de avond durft Vincent het nieuws eindelijk aan zijn ouders te vertellen. Na een lang gesprek nemen ze afscheid van elkaar.
"Bedankt voor alles, papa. Ik zal nog vaak op bezoek komen."
Ondertussen staat Manon op de achtergrond te huilen, enerzijds omdat ze haar enige kind zal missen, en anderzijds omdat ze trots is op het feit dat ze haar zoon weldra al een eigen huisje zal hebben.

Afbeelding
Uiteindelijk verlaat Vincent het huis waar hij bijna zijn halve leven gewoond heeft, op weg naar zijn nieuwe huis. Te voet, want een taxi is net te duur. Vincent heeft uitgerekend dat hij na het kopen van zijn appartement net §500 overhoudt, en dat geld zal hij voor andere dingen kunnen gebruiken.

Afbeelding
Na een wandeling van een uurtje komt hij aan bij zijn nieuwe verblijfplaats. "Wauw", denkt Vincent, "ziet er veel beter uit dan op het internet."

Afbeelding
Meteen neemt Vincent de lift naar de 9e verdieping, waar zijn appartement van §4.500 zich bevindt.

Afbeelding
Het appartement is niet groot, maar alle benodigde dingen zijn wel aanwezig en Vincent heeft ook een paar persoonlijke dingen meegenomen. Hierboven zie je de keuken en hieronder de woonkamer...

Afbeelding

Afbeelding
... en de slaapkamer, waar Emily op het bed ligt alsof ze hier al jaren woont.

Afbeelding
"Emily, wat doe jij hier? :shock: Daarnet zat je nog gewoon thuis!"

Afbeelding
"Gewoon, ik lig op je bed te relaxen. Ik ben je onderweg naar hier gevolgd en ben het appartement binnengegaan toen jij je spullen naar boven zat te dragen. Hier in het centrum van de stad voelt iemand als ik zich veel meer thuis, dus ik ben van plan hier te blijven wonen. Oh ja, tenzij je het niet erg vindt om met mij in hetzelfde bed te slapen, zal je in de zetel moeten slapen vannacht."

Afbeelding
"Vooruit dan maar... Bel wel even je ouders op om te zeggen dat je bij mij bent, ze zijn vast doodongerust."

Afbeelding
"Doe ik. Morgen. Of overmorgen. Ik zie wel."

Afbeelding
"Niets mee aan te vangen, met dat kind... :roll: "

De diploma-uitreiking
Afbeelding
Aangezien Vincent gisteren volwassen is geworden, moet hij zijn diploma gaan ophalen bij het gemeentehuis. Iedereen trekt dus zijn avondkleding aan, en neemt dan de lift naar beneden.

Afbeelding
Bij Emily gaat dat helaas niet zo vlot. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Dat wordt een blauw oog en een dikke lip... :P

Afbeelding
Uiteindelijk komen Emily en Vincent toch bij het gemeentehuis aan, en neemt Vincent zijn diploma in ontvangst.

Afbeelding

Voor het eerst koken
Afbeelding
Aangezien Vincent nu alleen woont samen met zijn nichtje, moet hij ook zelf koken. Op de avond van de eerste dag in zijn appartement besluit hij dus om macaroni met kaassaus klaar te maken.

Afbeelding
Tijdens het eten moet Vincent echter dringend naar de wc, en dus laat hij het avondeten onbewaakt op het fornuis staan. "In vijf minuten tijd zal de keuken wel niet afbranden zeker?", denkt hij.

Afbeelding
Helaas raakt de wc verstopt, en aangezien hij geen geld heeft voor een loodgieter, zal hij hem zelf moeten repareren.

Afbeelding

Afbeelding
Ondertussen begint Vincents macaroni aan te branden, terwijl Emily nietsvermoedend naar haar lievelingsserie zit te kijken.

Afbeelding
En niet veel later vliegt de keuken in brand. :mrgreen: "Aaaah! Brand! Vincent, doe iets! Ik denk dat ik..."

Afbeelding
"...flauwval."

Afbeelding
Gelukkig komt Vincent net op tijd met een brandblusser aangelopen, en blijft de schade beperkt.

Afbeelding
Na hun eerste dag in het appartement zijn Vincent en Emily al doodmoe, en ze besluiten om vroeg in hun bed te kruipen.

Afbeelding

Einde van hoofdstuk 30
Dit was het eerste hoofdstuk dat ik hier geplaatst heb. :P Ook het kortste sinds ik (ondertussen al een jaar geleden [new_silly.gif] ) gestopt ben bij Weebly. Het bevalt me wel om mijn dagboek nu op een forum te plaatsen, in totaal ben ik net iets meer dan een uur bezig geweest met dit hoofdstuk. 8-) Bij Weebly had dit minstens 3 uur geduurd. Volgende keer kan je zien wat Emily nog allemaal uitspookt als tiener en wat Vincent allemaal van plan is nu hij eindelijk volwassen is. ;)
Afbeelding
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 30 ~ 22/07/2016 ~ Pag. 1)

Bericht door Jaro »

Hoofdstuk 31: Pinnige perziken
Inbreker!
Afbeelding

Afbeelding
Midden in de nacht komt er plots een inbreker in Vincents appartement binnengewandeld, die Vincents keyboard en gitaar steelt. :o

Afbeelding
Al gauw wordt Vincent wakker, want iets groot als een keyboard neem je natuurlijk niet zonder lawaai mee.

Afbeelding
Half slapend belt Vincent snel de politie op, die beweert zo snel mogelijk langs te komen.

Afbeelding
Maar nog voor er een agent arriveert, gaat de dief er met de buit vandoor. :o

Afbeelding
Een half uur later komt er uiteindelijk een agente aan, natuurlijk te laat, want de dief is al lang vertrokken. [angryfire.gif]

Afbeelding
Niet lang na haar aankomst wandelt de agente Vincents appartement op haar gemak binnen.
"Het spijt me dat ik te laat ben meneer, ik was druk bezig met mijn make-up aan te brengen. De dief is er helaas vandoor, wat wilt zeggen dat ik niets voor u kan betekenen."

Afbeelding
"U bedoelt dat mijn piano en gitaar voorgoed weg zijn? Mevrouw, ik ben een muzikant, hoe moet ik nu geld verdienen?!"

Afbeelding
"Dat is niet mijn probleem, meneer. Ik wens u nog een prettige nacht toe", antwoordt de agente, waarna Vincent teleurgesteld terug in zijn bed kruipt.

Emily bezoekt voor het eerst een bar
Afbeelding
In de vroege avond zit Emily hard aan haar huiswerk te werken.
"Drie plus acht is twaalf... Nee, elf. Of misschien tien? Hmpf, ik kan er niks van."

Afbeelding
"Rothuiswerk. Ik stop er gewoon mee en ga iets leuks doen. Ik maak het morgen wel af tijdens de pauze."

Afbeelding
Voor Emily het appartement verlaat, besluit ze zich eerst wat op te maken.

Afbeelding
Niet veel later komt ze bij de dichtstbijzijnde bar aan.
"Cool, een rode loper! Die hebben ze vast speciaal voor mij uitgerold."

Afbeelding
Na wat geduw en getrek in de lift, komt Emily uiteindelijk op de bovenste verdieping aan. Hier krijgt ze helaas te horen dat ze niet binnen mag, omdat ze niet beroemd genoeg is.

Afbeelding
"Excuseer, niet beroemd genoeg? Hebt u enig idee wie ik ben? Ik ben Emily Van de Kerkhof! Ik ben goed op weg om een beroemde filmster te worden en..."

Afbeelding
"Kan me niet schelen, je komt er niet in, snotneus. Tenzij je me wat smeergeld aanbiedt..."

Afbeelding
"Hmpf, als ik binnenkort beroemd ben, koop ik dit krot over en laat ik je ontslaan."

Afbeelding
"Maareuh... Hier heb je §50."

Afbeelding
Zonder iets te zeggen pakt de man snel het geld uit Emily's handen.
"Hèh, wat doe je nu?!"

Afbeelding
"Je geld aannemen. [tongue3.gif] Veel plezier daarbinnen, ook al is er momenteel niemand."
"Doe ik"
, antwoordt Emily.

Afbeelding

Afbeelding

Het herfstfestival
Afbeelding
Aangezien vandaag de herfst is begonnen, betekent dat dat ook het herfstfestival (met prachtige grijze ballonnen :mrgreen: ) er weer is, en dus besluiten Vincent en Emily een bezoekje aan het park te brengen.

Afbeelding
In het park komt Vincent echter een beroemdheid tegen, Jeffrey Cook. "Dit is mijn kans om ook beroemd te worden", denkt Vincent, en hij begroet de man. "Hallo meneer Cook! Alles goed?"

Afbeelding
"Ga alsjeblieft uit de weg, ik heb wel wat beters te doen dan met gewoon volk zoals jij te praten. [eusa_snooty.gif] "

Afbeelding
"Oh, maar ik ben helemaal niet gewoon! Ik woonde vroeger in een gigantische villa. Mijn moeder is een vijfsterren-chef-kok en..."

Afbeelding
"Hahaha, ik mag jou wel. Hier heb je wat beroemdheidspunten. [tongue3.gif] ", waarna Vincent al huppelend het park verlaat omdat hij nu eindelijk (een heel klein beetje) beroemd is.

Afbeelding
Zoals ik eerder al zei, wou ook Emily naar het park gegaan. Helaas ging dat bij haar niet zonder ongelukken, en besloot ze dus thuis te blijven. [new_rofl.gif]

Afbeelding

Vorming van een band
Afbeelding
Aangezien het Vincents droom is om in een succesvolle band te spelen en hij niet het eeuwige leven heeft, is het tijd om aan zijn droom te werken. Vincent besluit om via de computer van de bibliotheek een advertentie op het internet te zetten, waarin hij vraagt of iemand met muzikale ervaring zin heeft om met hem in een band te spelen.

Afbeelding
Tot zijn verbazing komt er na een uur al antwoord op Vincents advertentie, van Buster Round. Ze besluiten meteen af te spreken om wat dingen te bespreken.
"Jij bent dus Vincent? Leuk je te leren kennen. Wanneer hebben we ons eerste optreden?"

Afbeelding
Vincent is duidelijk verbaasd omwille van het feit dat Buster in zijn zwemkleding is afgekomen, maar antwoordt toch. "Ja, dat ben ik. En uhm... Dat weet ik nog niet. Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een derde bandlid. Een naam heb ik trouwens al, wat dacht je van Pinnige Perziken?" :mrgreen:

Afbeelding
"Klinkt leuk! Trouwens, ik ken nog wel iemand die graag in onze band zou willen. Stap in mijn auto, dan stel ik je aan hem voor."

Afbeelding
Niet veel later komen Vincent en Buster bij Mick Situp aan.
"Dit is Mick Situp, Vincent. Hij kan heel goed overweg met zijn drumstel en zou graag in een band zitten", zegt Buster Round, terwijl hij met een verliefde blik naar Mick kijkt. :wink:
"Aangenaam, ik ben Vincent."
"Hetzelfde. Zonder de Vincent dan."

Emily's eerste date
Afbeelding
Enkele dagen geleden heeft Emily Royce Allani leren kennen op school. Ze konden het meteen goed vinden met elkaar, en ze hebben afgesproken om vanavond samen iets te doen.

Afbeelding
Emily duikt dus meteen de badkamer in om zich wat op te maken, maar ze wordt plots echter gestoord door haar telefoon.

Afbeelding
Lichtjes geïrriteerd neemt Emily op. "Wie je ook bent, IK WORD NU LIEVER NIET GESTO..."

Afbeelding
"Oh, Royce, jij bent het! Ik dacht dat je iemand anders was. Ja, ik kom er meteen aan. Tot straks!"

Afbeelding
Zoals beloofd komt Emily niet veel later (twee uur om precies te zijn) bij Royce aan.
"Hey Royce!"

Afbeelding
"Ik dacht al dat je niet meer zou komen! Ik woon nu wel in een uithoek van Bridgeport maar toch... Leuk om je voor het eerst buiten school te zien!"

Afbeelding
"Ja! Maar zouden we niet ergens naartoe gaan in plaats van voor je huis te staan kletsen? Hier is het maar saai. Ik ken wel wat leuke plaatsen."

Afbeelding
"Voor mij is alles goed! Kies maar naar waar we gaan."
En dus neemt Emily Royce mee naar de enige bar waar ze de uitsmijter geen smeergeld hoeft aan te bieden om binnen te kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Niet lang nadat Royce en Emily begonnen te dansen, stopt Royce er plots mee, waarna hij al stotterend het volgende zegt:
"Emily, er is iets dat ik moet vertellen. Euh... uhm... ik..."

Afbeelding
Maar aan Emily's blik te zien, weet ze al wat Royce wilt zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emily saboteert de badkamer
Afbeelding
Wanneer Emily midden in de nacht thuis komt van haar geslaagde date met Royce, besluit ze snel nog even de badkamer te saboteren.

Afbeelding

Afbeelding
Die durft... [new_rofl.gif]

Afbeelding
En de eerste persoon die gebruik maakt van de badkamer is natuurlijk... Vincent! Die nietsvermoedend naar de wc gaat...

Afbeelding
... die na gebruik in een grote fontein veranderd. "Aah! Alles komt er terug uit! [icon_puke-r.gif] "

Afbeelding
"Snel mijn handen even wassen, bah. Rotwc."

Afbeelding
Maar dan... "Dit kun je toch niet menen! Het eerste dat ik laat verbouwen wanneer ik genoeg geld heb, is de badkamer. [angryfire.gif] Snel even een douche nemen om me wat op te frissen."

Afbeelding
"Tralalalala..."

Afbeelding
Maar wanneer Vincent uit de douche komt, merkt hij iets vreemd op. "Hé, mijn haar voelt zo... raar aan."

Afbeelding
"Roze verf aan mijn vingers... Maar dan... AAAAAH! Snel terug in de douche om de verf er uit te wassen..." Het staat hem nochtans goed. [new_rofl.gif]

Het eerste optreden van de Pinnige Perziken
Afbeelding

Afbeelding
Vroeg op een mistige winterdag wordt Vincent opgebeld door een zekere Pin Yin. Ze vraagt of de Pinnige Perziken vanmiddag in haar bar kunnen optreden! Vincent is zo blij dat hij even niet weet wat hij moet zeggen, maar laat Pin dan weten dat ze zullen komen.

Afbeelding
Om er zeker van te zijn dat hij niet te laat komt, neemt Vincent meteen na het gesprek de taxi naar Pin Yins bar.

Afbeelding
Na zijn aankomst zet Vincent zich meteen achter het keyboard dat op het podium staat. Aangezien Vincents keyboard gestolen is en hij geen geld heeft voor een nieuw, is dit een goede gelegenheid om zijn pianovaardigheid te verbeteren.

Afbeelding
Niet lang nadat Vincent zich achter het keyboard zetten, komen ook Buster en Mick aan in Pins bar. Buster haalt zijn gitaar boven, en Mick gebruik maakt van het drumstel dat al aanwezig is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zoals je kan zien was er een enorm groot en enthousiast publiek aanwezig. :mrgreen:

Afbeelding
Na twee uur stoppen de Pinnige Perziken er zoals afgesproken mee, en wandelt Vincent naar Pin Yin toe om zijn beloning op te eisen.

Afbeelding
"Mevrouw Yin, we zijn klaar met spelen. Zouden we..."

Afbeelding
"Geld kunnen krijgen? Natuurlijk! Jullie optreden was fantastisch, de klanten gingen helemaal uit hun dak. :mrgreen: Hier heb je §318, en misschien vraag ik jullie nog wel eens!"

Afbeelding
"Wauw! Dat had ik helemaal niet verwacht. En enorm bedankt voor het geld!"

Einde van hoofdstuk 31
Hopelijk heeft Royce stalen zenuwen, die zal hij kunnen gebruiken met Emily. :mrgreen: Vincent heeft eindelijk iets verdiend als muzikant [eusa_dance.gif] Zal het genoeg zijn om de rekeningen mee te kunnen betalen? :mrgreen: Volgende keer wordt Emily jongvolwassen en kan je zien of de Pinnige Perziken een succesvolle band wordt, of er juist mee moeten stoppen wegens te weinig inkomsten (het heeft 4 dagen geduurd voor Vincent een optreden aangeboden kreeg [new_rofl.gif] ).
Afbeelding
Helazena
Topingenieur
Topingenieur

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 31 ~ 24/07/2016 ~ Pag. 1)

Bericht door Helazena »

Kan niet wachten tot waar je gebleven was :mrgreen:
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Jaro »

Helazena schreef:Kan niet wachten tot waar je gebleven was :mrgreen:
Hetzelfde geldt voor jouw dagboek. [new_rofl.gif] Ik zal er snel doorgaan, maar toch traag genoeg zodat de mensen die achterlopen/niet volgden toch nog kunnen volgen. [new_silly.gif]
Afbeelding
Markos
Feestmeester
Feestmeester

Bericht door Markos »

Wat een bus van een hoofdstuk. :shock: [tongue3.gif]
Er gebeurd zoveel dat ik niet weet wat ik allemaal moet benoemen. :lol:
Wat erg dat de gitaar en piano weg zijn. [new_puppy-dos-eyes.gif] De politievrouw had iid wel erg veel make-up op. [eusa_shifty.gif] [eusa_whistle.gif]
Leuk dat Emily en Royce verliefd op elkaar zijn... Wie weet wordt het wat. [eusa_angel.gif]

Ik kijk uit naar de volgende update. [eusa_dance.gif]
Afbeelding
Volg mij op Origin! Origin ID: Markoss121
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Jaro »

Hoofdstuk 32: Een onverwacht telefoontje
Het winterfestival
Afbeelding
Terwijl Vincent in het vorige hoofdstuk naar zijn optreden vertrok, besloot Emily om samen met Royce naar het winterfestival te gaan, waar ze snowboarden, een sneeuwballengevecht houden en schaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tegen middernacht beginnen ze allebei een beetje moe te worden, en besluiten ze samen naar de sterren te kijken.

Afbeelding

Afbeelding
Plots staat Emily echter recht, en zegt ze iets tegen Royce.
"Royce, er is iets dat ik je moet vragen..."

Afbeelding
"Wil je mijn vriendje zijn? Ook al zijn we dat al, een soort van. [tongue3.gif] "

Afbeelding
"Natuurlijk, ik wil niets liever! Dat wou ik je enkele dagen geleden eigenlijk al vragen, tot je me onderbrak. [tongue3.gif] "

Afbeelding
[wav.gif]

Afbeelding
Het mooie moment wordt helaas echter plots onderbroken door een politieagent die er op staat dat ze Emily en Royce mee naar huis neemt. Op zulke momenten is de politie natuurlijk wél altijd op tijd. [angryfire.gif]

Afbeelding
Wanneer Emily thuis aankomt, staat Vincent haar al op te wachten.

Afbeelding
"Hoe DURF je tot drie na twaalf in het park te blijven! Je hebt huisarrest, voor twee dagen!"

Afbeelding
"Hmpf. Wat ga je doen om te voorkomen dat ik het huis niet uitga? Me vastbinden?"

Afbeelding
"Als ik merk dat je het huis bent uitgeweest, stuur ik je terug naar je ouders zodat ik van je af ben. Vervelende puber."

Afbeelding
"Ja ja, het is al goed. Ik blijf twee dagen braaf binnen." :mrgreen:

Emily sluipt het huis uit
Afbeelding
De volgende ochtend, nog geen 10 uur nadat Emily huisarrest kreeg voor twee dagen, is Emily bezig met het huis op te kuisen, omdat ze toch niets beters te doen heeft.

Afbeelding
Na een uurtje is ze het echter beu, en belt ze Royce op.
"Royce? Met Emily hier. Ja, sorry van gisteren, ik was het uur volledig vergeten. Heb je zin om weer iets te doen? Ja? Ok, dan zie ik je over enkele minuten in het park."

Afbeelding
Niet veel later sluipt Emily het appartement van haar neef uit, terwijl hij druk bezig is met tv te kijken.

Afbeelding
Zoals afgesproken komt Emily niet veel later in het park aan, waar ze samen met Royce op de schaatsbaan schaatst.

Afbeelding
Helaas loopt dat niet zo goed af. [new_rofl.gif]

Afbeelding

Florita Hernandez
Afbeelding
Vincent heeft al enkele dagen geen optreden meer aangeboden gekregen, en omdat de rekeningen zich opstapelen (en het geld net het omgekeerde doet), besluit hij om voor fooi te spelen in het museum. Veel geld verdient hij er niet mee, maar het is beter dan niets.

Afbeelding
Maar plots wordt Vincent aangesproken door een vrouw die hij nog nooit eerder gezien heeft (terwijl de vrouw in de achtergrond geïnteresseerd toekijkt [new_rofl.gif] ).
"Hé, wat kan jij mooi piano spelen! Ik heb als kind ook ooit piano gespeeld, maar..."

Afbeelding
Al snel blijkt dat de twee het heel goed met elkaar kunnen vinden. Vincent is te weten gekomen dat ze Florita Hernandez heet, en oorspronkelijk uit Isla Paradiso komt. Toen ze volwassen werd, is ze techniek gaan studeren aan de universiteit, en daarna is ze in Bridgeport komen wonen.

Afbeelding
Na enkele uren gepraat te hebben, besluiten Florita en Vincent naar huis te gaan. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
Die laten er ook geen gras over groeien. [new_rofl.gif]

Afbeelding

Verhuizen
Afbeelding
De laatste dagen heeft Vincent best veel geld verdiend, en aangezien Vincent uitgekeken raakt op zijn mini-appartement, vindt hij dat het tijd is om te verhuizen naar een iets groter appartement. Hij moet wel goed uitkijken naar de prijs, want met de verkoop van zijn huidige appartement (en wat spullen uit de familie-inventaris) heeft hij maar net §10.000 ter beschikking.

Afbeelding
Na wat zoeken heeft Vincent uiteindelijk het perfecte appartement gevonden. Het heeft een dubbel zo grote oppervlakte en bevindt zich wat meer aan de rand van de stad.

Afbeelding
De keuken.

Afbeelding
De woonkamer, waar niet meer staat dan er op de foto zichtbaar is. [new_rofl.gif]

Afbeelding
De prachtige badkamer... [icon_puke-r.gif]

Afbeelding
En als laatste de slaapkamer. Het is een oerlelijk appartement waar bijna niets in staat, maar het is beter dan het vorige. :mrgreen:

Sneeuwvlokdag
Afbeelding
Vandaag is het sneeuwvlokdag! En dus belt Vincent zijn ouders op, die van Emily, en ook nog zijn tante Fleur.

Afbeelding
Om de een of andere reden kreeg ik geen cadeautapijt, en dus werd er op Vincents feest niet veel meer gedaan dan (pikant) voedsel eten, dansen en wat praten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Om de een of andere reden verliet de helft van de gasten het appartement al vijf minuten nadat ze er binnenkwamen, enkel Jens en Fleur zijn gebleven zoals op de foto's te zien is. En Fleur zette zich dan ook nog eens achter een onzichtbare piano, veel gekker kan deze sneeuwvlokdag niet worden. :shock: Toen het feest afgelopen was kreeg ik de melding dat het een grote flop was. Volgend jaar beter. [new_rofl.gif]

Vincent wordt gebeld
Afbeelding
Vroeg in de ochtend na zijn mislukte feest, wordt Vincent wakkergebeld.
"Hé, Florita belt! Misschien wil ze vandaag weer afspreken."

Afbeelding
"Hallo Florita! Hoe was jouw sneeuwvlokdag? En heb je misschien zin om..."

Afbeelding
Maar Florita geeft Vincent de kans niet om zijn zin af te maken.
"Vincent, ik ben zwanger."

Einde van hoofdstuk 32
Deze keer een iets korter hoofdstuk, omdat ik het heel druk had toen ik dit hoofdstuk maakte en niet veel tijd had om te spelen. De verjaardag van Emily zal uiteindelijk voor de volgende keer zijn. En dan zie je ook hoe het afloopt met Florita, en kom je te weten of de baby van Vincent is of niet.
Afbeelding
Plaats reactie