Powerposten en Bans ~ Hfst. 8.5, Opbouwen /20 november\

Maak je een leuk dagboek met de Sims 3? Laat het dan hier zien.
simmerdown
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

Re: Powerposten en Bans ~ Hfst. 8.1, Moord en brand /3 juli\ 100STE AFLEVERING

Bericht door simmerdown »

Spannend hoor, veel heldendaden in deze 100ste aflevering. :shock: Ik ben benieuwd of het volgende deel dit deel gaat overtreffen wat betreft drama. Of er iemand toch nog een poging gaat doen om Maria te redden voordat het huis verder instort. Hoop in elk geval dat niet alleen Reina, maar ook Amina weet te ontsnappen. De screens zijn inderdaad goed gelukt. [icon_thumright.gif]
Afbeelding
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Pfff, wat een dramatische 100e aflevering! [eusa_shifty.gif]
Wel geweldig dat iedereen, behalve Maria tot nu toe, heeft kunnen ontsnappen. Helden zijn het allemaal! [5grouphug.gif]

Ik hoop wel dat Simhorselady er niets aan zal overhouden. :?
Maar ojee Maria! :o Hopelijk kan zij nog gered worden, want het lijkt me een vreselijke dood en ik zal haar gemopper gaan missen! [eusa_pray.gif]

Wat een ware vriendin is Amina dat ze Reina helpt ontsnappen! :shock: Hopelijk is het niet voor niets geweest en lukt het Reina om weg te komen.
De straf voor Amina zal niet meevallen denk ik... [new_puppy-dos-eyes.gif]

Ik hoop wel dat Mandy snel wordt opgepakt. Wat een twisted en moordzuchtig typ! [nietgoed.gif] [eusa_naughty.gif]

Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen. In ieder geval van harte gefeliciteerd met je 100e aflevering. [kus3.gif] [kus3.gif]
Super spannend en geweldige screens en poses heb je gebruikt. Petje af!
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Jaro »

Wat een spannend hoofdstuk! :o Dat kan tellen voor de 100ste aflevering, proficiat trouwens! [eusa_dance.gif]

Ik wist dat Mandy gestoord was, maar dat ze zoiets zou doen... [angryfire.gif] Heel de familie Forum gewoon in levensgevaar. Hopelijk is Simhorselady oké en komt Maria ook levend uit de brand... [new_puppy-dos-eyes.gif]

Yeah, goed gedaan Amina! [eusa_dance.gif] Hopelijk kan Reina ontsnappen, terug thuis geraken & iets doen om alle andere vrouwen daar te helpen! En hopelijk wordt Amina ondertussen niet te zwaar gestraft. :?

Mooi gemaakte screens ook! De kast die omver ligt, Seth die de lamp vastheeft, daar is wat werk ingekropen. [eusa_angel.gif]
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Dankjulliewel voor jullie reacties en felicitaties [5grouphug.gif]
Er heeft inderdaad wat werk ingezeten allemaal, maar het was erg leuk om te doen [eusa_dance.gif]
Ik zal snel meer duidelijkheid geven over het lot van Maria en de andere familieleden ;)
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Re: Powerposten en Bans ~ Hfst. 8.2, Opening /31 juli\

Bericht door Deetui »

Wat voorafging in 'Powerposten en Bans'
De brand aangestoken door Mandy laait verder op overal in het huis van de familie.
Ddeemm wordt gered door een brandweerman en ook Ethan krijgt de tweeling veilig uit huis.
Hugo en Seth zorgen samen dat de bewusteloze Simhorselady ook gered kan worden.
Roel treedt heldhaftig op en baant een weg door de vlammenzee met Cloedien.
En waar Reina wel weet te ontsnappen dankzij Amina, blijft Maria slapen in het huis.

Hoofdstuk 2, Opening

Afbeelding
We zijn een paar weken verder sinds een grote brand veroorzaakt door Mandy het complete huis van de familie in lichterlaaie heeft gezet.
Ze hebben gezamenlijk als familie nog uren tot in de nacht staan kijken hoe het hele huis langzaam beetje bij beetje meer afbrandde en instortte.
Toen de brandweer klaar was met blussen was er niet veel meer over van wat voorheen een gezellig en groot familiehuis was. Het was vooral as.
Niks van de spullen die ze door de jaren heen verzameld hadden was overgebleven. Gelukkig konden ze al snel een nieuw huis op de kop tikken.
En vanuit dat huis is de familie nu onderweg naar de opening van het restaurant van Seth. Die is de afgelopen weken flink in de weer geweest.
Roel en Hugo nemen alvast een auto, waar Bruce en Nala mee kunnen rijden. Een mooi begin van een nieuwe periode wordt het.

Afbeelding
Ondertussen zijn Simhorselady en Ddeemm boven aan het wachten totdat Cloedien klaar is met plassen. Ze staan stil bij het overlijden van Maria.
"Onze moeder blijft me echt verbazen, ze heeft niks gezegd over dat ze de jackpot had gewonnen laatst. Kom je dan met een erfenis achter."
Ddeemm moet lachen. "Ach, ik mis haar wel, hoor. Gelukkig hebben we de foto's nog die ze had bewaard in het tehuis. Toch nog iets tastbaars."
"Ja, de kans dat er ook stukjes as van meubels en andere dingen in haar urn zit nu is groot. Ik ben ook blij dat we papa hebben kunnen redden."
"Oh, de ironie. Hebben we hem laten opgraven uit onze oude tuin, hebben we hem daarna alsnog laten cremeren." De zussen moeten lachen.
"Ik hoop maar dat mama niet teveel pijn heeft gehad. Waar blijft Cloedien trouwens? We moeten nu wel echt gaan. Cloedien?!" roept Ddeem.

Afbeelding
Als Simhorselady en Ddeemm door de voordeur naar buiten lopen, rent Cloedien al richting de auto. "Heeft ze er veel last van, denk je?"
Ddeemm snapt de vraag niet. "Waarvan?" vraagt ze verbaasd. "Nou, van dat jij en Roel nog steeds zo erg in de clinch liggen met elkaar."
"Oh, daar krijgt ze niet zo veel van mee, als het goed is. Als we bij elkaar zijn en Cloedien is erbij dan hebben we het er helemaal niet over."
"Maar ze voelt de spanning misschien toch wel? Ik vind hem wel te merken tussen jullie. Ik bedoel, het feit dat hij al eerder weg is gegaan..."
"Maak je geen zorgen, want Roel heeft me de afgelopen weken ook grotendeels ontweken. Als we praten is het ruzie, maar dat is zonder Cloedien."
"Ik betwijfel het, vind je niet dat Cloedien een beetje veranderd is de afgelopen paar weken?" vraagt Simhorselady bezorgd. "Nee hoor, geloof me."

Afbeelding
Na maanden verbouwen is het vandaag eindelijk de dag van de grote opening van het restaurant van Seth en hij is er ontzettend trots op.
Hij heeft een select gezelschap uitgenodigd om dit te vieren en om alvast kleine hapjes te komen proeven. Dus ook zijn familie is van de partij.
Seth wilde het eigen combineren met een housewarming, maar de hele tijd op en neer van boven naar beneden gaan leek hem geen goed idee.
De verdieping boven het restaurant heeft Seth namelijk ook verbouwd tot moderne bovenwoning en ook daar zijn ze sinds kort ingetrokken.
Aan de zijkant van het restaurant bevindt zich een terras waar de gasten ook buiten kunnen eten of een drankje doen en daarachter is de tuin.
Door dichtbij zijn werk te wonen is Seth altijd snel ter plaatse als er iets moet gebeuren met het restaurant en is hij ook snel weer thuis.

Afbeelding
Seth staat als gastheer zijn moeder, tante en nichtje op te wachten. "Omg, wauw, Seth, je hebt er werkelijk waar iets prachtigs van gemaakt!"
Ddeemm kijkt verbaasd om zich heen als ze het restaurant binnenloopt. "Het ziet er allemaal zo mooi uit, ik wist helemaal niet dat je dat kon!"
Simhorselady ziet dat haar dochter Reina ook naar de opening is gekomen en is blij om haar weer te zien. "Zo fijn dat je er weer bent." zegt ze.
Reina heeft niet zoveel losgelaten over wat er allemaal is gebeurd in Simarifa, alleen maar dat ze weg is bij Malik omdat het niet echt werkte.
"Ja, uiteindelijk bleek mijn leven hier niet zo slecht. Ben jij eigenlijk helemaal hersteld?" vraagt Reina, om snel van onderwerp te veranderen.
"Zeker, na de ene nacht in het ziekenhuis mocht ik alweer naar huis. Moet alleen verplicht rust nemen, dus dat doen we dan ook maar, hè?"

Afbeelding
Bruce en Nala staan lekker weer met z'n tweetjes afgezonderd van de rest tijdens de opening, te genieten van elkaar zonder gestoord te worden.
Hij streelt over haar wang en zij pakt hem bij zijn middel. Ze fluistert stiekem glimlachend: "Als je zo doorgaat, wordt jij mijn aperitiefje."
Bruce moet lachen om de opmerking. "Ik ben zo blij dat je bij me bent en dat het Mandy niet gelukt is om ons echt iets aan te doen die avond."
Nala trekt haar handen weg van Bruce. "Moet je nu echt weer over haar beginnen, ik krijg gelijk weer een beetje paniek als ik aan haar denk."
Bruce biedt zijn excuses aan. "Dat was helemaal niet de bedoeling, het spijt me. Je weet dat ze binnenkort voor de rechter moet verschijnen toch?"
Nala knikt. "Ik ben zo blij dat de politie haar diezelfde nacht nog heeft kunnen oppakken. Dat heeft me wel meer rust gebracht afgelopen weken."

Afbeelding
"Mama, mama!" roept Cloedien als ze naar haar moeder loopt die met Simhorselady staat te kletsen. "Ik haal nog wat te drinken, wil jij ook?"
Ddeemm knikt en Simhorselady loopt weg. "Wat is er, Cloedien?" vraagt ze. "Niks, niks. Ik ben gewoon blij dat je niet meer ziek bent!" zegt ze.
Cloedien heeft een enthousiaste blik in haar ogen. Nu Roel achter het geheim is gekomen, wilde Ddeemm niet langer meer liegen tegen haar.
"Mama zelf vindt dat ook heel fijn. Nu kan ze weer lekker met jou spelen en jij hoeft je ook helemaal geen zorgen meer te maken!" vertelt ze haar.
"Echt niet? Want ik voelde me ook eventjes niet lekker van de week en ik dacht misschien heb ik het dan de ziekte van jou wel overgenomen."
"Geloof mij maar, wat ik had kun jij echt niet krijgen. Met mij komt het helemaal goed, en met jou ook." Ze stelt Cloedien gerust met een knuffel.

Afbeelding
Hugo besloot ook een drankje te halen, terwijl Simhorselady al bezig was met het pakken van glazen voor haar en haar zus. "Mooi he?" vraagt hij.
Ze reageert er enthousiast op. "Dit heeft hij echt ontzettend mooi gedaan en goed voor elkaar gekregen. Ik ben trots op onze zoon." zegt ze.
"Zeker, anders ik wel." Op dat moment wil Simhorselady een slok nemen van haar drankje, maar verslikt ze zich en moet ze ontzettend hoesten.
"Je bent nog steeds zoveel aan het hoesten, weet je zeker dat het gaat? Anders ga nog een keer naar de dokter en laat het toch eens testen."
"Nee joh, ben je gek. Niks aan de hand." Op dat moment Simhorselady weer te hoesten. "Zo klinkt het anders niet." zegt Hugo een beetje streng.
Simhorselady vindt het maar gezeur. "Ik moet het gewoon allemaal nog even loshoesten na de brand." Ze loopt met een drankje naar haar zus.

Afbeelding
"Reina! Ik heb jou al zolang niet gezien, maar ik heb het verhaal maar half gehoord van mama. Wat is daar allemaal toch gebeurd?" vraagt Ethan.
"Laten we het erop houden dat hij niet eerlijk tegen me is geweest, maar hey, what's new? Mannen zijn maar in één ding goed en dat is liegen." sneert ze.
"Er zijn ook leuke mannen, kijk maar naar je broer." Ethan geeft een verliefde blik richting Seth. "Ja, maar die vallen allemaal op mannen."
Ethan moet lachen. "Daar heb jij inderdaad niet zoveel aan, maar ik weet zeker dat er ergens ook een leuke, betrouwbare man voor jou rondloopt."
"Nou, eerst van deze zielige droeftoeter scheiden en ik vroeg me af of jij me daarbij kon helpen om de scheiding officieel in gang te zetten."
Ethan knikt. "Uiteraard! Ik weet niet helemaal hoe het zit qua regelgeving, maar ik ga het voor je uitzoeken en de papieren naar hem opsturen."

Afbeelding
Seth heeft Roel een rondleiding door de keuken aangeboden en ook Cloedien loopt mee. "Ja, hier staat het allemaal te gebeuren." zegt Seth.
Hij kijkt trots rond in de keuken waar het personeel al druk bezig is met het bereiden van de gerechten van vanavond. "Wat cool dit!" zegt Roel.
Cloedien bleef in de opening staan toen ze de kok bezig zag met het fornuis. Ze glimlachte beleefd naar hem toen de kok haar een knikje gaf.
Seth en Roel zijn zo druk in gesprek dat ze niet in de gaten hebben dat Cloedien niet is meegelopen. Ze bleef staan staren naar het gasfornuis.
Toen de kok olie op het vuur gooide en de vlammen even omhoog schoten zette ze een stapje achteruit. "Kom eens hier kijken, Cloedien." riep Roel.
Ze schrok op en raakte uit haar focus op het vuur. "Nee joh, het is al druk genoeg in de keuken. Ik heb het wel gezien. Ik ga weer!" Snel liep ze weg.

Afbeelding
Terwijl het restaurant zich steeds meer begon te vullen met eters, werden de twee peuters in het gezelschap steeds vermoeider van alle mensen.
Als Joep met Tipi een gapende Jaro ziet in de armen van Ethan, lijkt het hem een goed idee om ze mee naar het appartement boven te nemen.
"Is het een goed idee als ik deze twee schatjes meeneem naar boven, ze eten geef en ze dan in bed leg?" zegt Joep als hij naar Ethan is gelopen.
Ethan lijkt dat ook een goed idee. "Kom jongens, jullie gaan met Joep mee! Bedtijd voor iedereen met minder dan tien tanden hier." grapt hij.
"Het is zo dichtbij, je mag natuurlijk altijd mee. Knap gezelschap is altijd welkom." Ethan trok een wenkbrauw op, maar speelde mee met het spel.
"Dan heb jij geluk dat je deze twee knapperds in bed mag leggen." Joep maskeerde met een grapje zijn lichtelijke teleurstelling. "Komt goed, baas."

Afbeelding
"Zus, we moeten echt even praten." Met een ernstige blik komt Simhorselady naar Ddeemm gelopen. "Oh jeetje, is er iets aan de hand?" vraagt ze.
"Ja, met jou en Roel. Het is al weken ijzig in huis." Ddeemm knikte nauwelijks zichtbaar, beduusd omdat het nogal rauw op haar dak viel.
"Je denkt toch niet dat je dit kan lijmen door niks te doen?' vroeg Simhorselady serieus. Ddeemm wist even niet wat ze hierop moest antwoorden.
"Alles klinkt stom als ik het hardop uitspreek." Simhorselady wordt feller. "Dan klinkt het maar stom. Je bent ook ontzettend stom geweest, zus."
"Ik weet het... Maar hij praat ook niet meer met me. Alleen als het nodig is over onze kinderen, maar het blijft bij praktische dingen." verzucht ze.
"Laat Roel dan merken dat het je spijt. En dat je het ook echt meent. Hij verdient het in ieder geval dat je het probeert. En jijzelf ook. Allebei."

Afbeelding
Verderop in het restaurant hebben Hugo en Roel het over dezelfde kwestie. "Wat is er, je ziet eruit alsof je nu al de kater van morgen hebt."
Seth klopt op de schouder van zijn broer, die een beetje chagrijnig blijft kijken. "Oh jeetje, is er iets? Is het weer Ddeemm?" Roel knikt.
"Kun je het dan echt niet vergeven en vergeten? Of op z'n minst vergeten? Dit kan toch niet alles zijn waarom het zo moet gaan tussen jullie?"
"Natuurlijk wel, mijn vertrouwen is weg. Ik maakte mij zorgen om haar. Dat we langs elkaar heen leefden rechtvaardigde dat faken toch niet?"
Hugo weet even niet wat hij moet zeggen. "Wat wil je daarmee zeggen?" Roel haalt zijn schouders op. "Ik weet het niet." Hij schudt zijn hoofd.
"Ik voel niks... Of eigenlijk van alles tegelijkertijd... Verdriet, boos, leeg, moe. Ik weet het ook allemaal niet. Misschien moeten we maar scheiden."

Afbeelding
Hugo wil daarop ingaan, maar hij hoort een mes tegen een glas aangetikt worden. "Mag ik even?" zegt Seth wat luider. "Speech!" schreeuwt Bruce.
"Wat bijzonder dat jullie hier allemaal zijn! Vanavond is een droom die uitkomt, echt waar. Het kostte bloed, zweet en tranen, maar dit is het dan."
Hij kijkt naar Ethan. "Ik wil ten eerste mijn partner Ethan bedanken, zonder zijn steun had ik dit niet kunnen realiseren. Ik hou ontzettend van je!"
Ethan geeft een kushandje. "Ook wil ik mijn kinderen en de rest van mijn familie bedanken, we hebben als familie een moeilijke tijd gehad..."
Seth refereert naar de brand en het overlijden van zijn oma. "En als een eerbetoon wil ik graag de naam bekend maken. Welkom in Chez Maria!"
Zijn familie is zichtbaar ontroerd. "Goed, ik wil nog langer speechen, maar de voorgerechten zijn al klaar. Snel, iedereen aan tafel! Dankjulliewel."
Afbeelding
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Bericht door Queenofmyownfantasy »

"Yey" Maria is dood [new_rofl.gif] ik vond haar wat een zaag, en nu ja, ze was toch al oud.

Die Joep (wat een naam ook :oops: ) blijft toch irritant. Laat je gelukkig getrouwde baas met rust.

De tweeling is eindelijk opgegroeid! En Reina is dus ontsnapt :D
Ironman
Invalkracht
Invalkracht

Bericht door Ironman »

Ik heb gisteren de 'verloren' afleveringen (die ik heb gemist). Teruggelezen! Er gebeurt een hele hoop. Nooit saai bij de familie!
Wat mooi dat Seth zijn etensgelegenheid opdraagt aan Maria! En wat fijn dat Reina goed heeft weten te kunnen ontsnappen, dat was nog spannend. Hopelijk is zij nu ook écht in veiligheid en is er geen sprake meer van een soort van wraak, of dat ze wordt opgespoord o.i.d.

Laten we hopen dat het de familie een beetje voor de wind mag gaan [eusa_pray.gif]
Afbeelding
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Dankjulliewel voor jullie reacties [5grouphug.gif]

@Gitte, is dat geen gebruikelijke naam in Vlaanderen? [eusa_eh.gif]

@ironman, wat leuk dat je hebt bijgelezen [eusa_dance.gif]
Er is inderdaad altijd wat in deze familie :mrgreen: [new_rofl.gif]
Afbeelding
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Bericht door Queenofmyownfantasy »

Ik zie het als zeer stereotiep "Hollandse" naam :lol:
Cloedien
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Cloedien »

Dit nieuwe familiehuis lijkt veel groter dan de vorige. Deze ziet er ook goed uit hoor. [icon_thumright.gif]

Awh r.i.p. Maria. [new_puppy-dos-eyes.gif] Ik vond haar juist wel leuk. [eusa_angel.gif] Hopelijk heeft ze er niet veel van gemerkt. :? Het is een mooie herinneringsmuur geworden. Daar zullen Ddeemm en Simhorselady vast blij mee zijn. [5grouphug.gif]

Wat leuk om zo samen de opening van het restaurant te vieren! :D Leuk dat Seth en Ethan met het gezin dan nu ook boven gaan wonen. Wel lekker makkelijk. ;) Al kan Seth nu juist ook langere dagen maken dan dat hij in eerste instantie van plan was. Ze moeten daar wel voor waken hoor! :mrgreen:

Fijn dat Reina weer terug is! [eusa_dance.gif] Hopelijk heeft ze geen gekke dingen overgehouden aan haar leven in Simfarah. [eusa_pray.gif] Hopelijk komt die scheiding goed en weet Malik niet Reina dr nieuwe adresgegevens te halen uit de scheidingsformulieren. [eusa_shifty.gif]

Ook fijn dat Ddeemm niet meer "ziek" is! Dan kunnen we weer lekker spelen. [new_smile-l.gif] En dat vuur van het fornuis is best wel eng. Is dat echt nodig bij het koken? ;)

Die Joep blijft maar van dat soort opmerkingen maken naar Ethan he... Wordt Ethan daar niet een beetje gek van? [eusa_snooty.gif]

Goed dat Simhorselady en Hugo een beetje aandringen om de relatie tussen Roel en Ddeemm te lijmen. Ik hoop dat het nog goed gaat komen, maar ben benieuwd of dat gaat lukken... Ze mogen van mij namelijk niet scheiden hoor. :? [eusa_naughty.gif]

De naam van het restaurant is een mooie eerbetoon aan Maria. Het pand ziet er ook mooi uit. [eusa_dance.gif] Goed gedaan Seth. [eusa_clap.gif]

PS: Jaro en Tipi zien er leuk uit. [new_bdaysmile.gif]
Plaats reactie