Powerposten en Bans ~ Hfst. 8.1, Moord en brand /3 juli\ 100STE AFLEVERING

Maak je een leuk dagboek met de Sims 3? Laat het dan hier zien.
Plaats reactie
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Powerposten en Bans ~ Samenvatting Seizoen 7 /29 juni\

Bericht door Cloedien »

Leuk! Dan branden wij intussen zelf ook verder door de warme zo'n. [eusa_whistle.gif]
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Mooi overzicht Deetui. Ik moest weer lachen om de naam van dat verzorgingshuis 'De geraniums' :lol:
Hopelijk heeft Maria nog een leuke tijd daar [icon_thumright.gif]
Mooie spannende cliffhanger met dat brandende huis.
Ben benieuwd of iedereen het overleefd :o
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Dankjewel, Froos [5grouphug.gif] Het vervolg van de cliffhanger is dan eindelijk hier [eusa_dance.gif]

Maar niet voordat ik heb gezegd dat dit de 100ste aflevering is van dit dagboek, inclusief de proloog.
En vandaar ook dat deze aflevering ook "redelijk spectaculair" is, al zeg ik het zelf [new_rofl.gif]
Geen idee of ik had verwacht toen ik eraan begon of ik het zoveel hoofdstukken vol zou houden, maar deze sims maken gewoon heel veel drama mee, dus ik moet wel [new_silly.gif]

Ook wil ik hier Gitte nog even bedanken die mij heeft geholpen bij het maken van dit hoofdstuk door een pose voor mij te maken [5grouphug.gif]
Ik zeg nog niet welke hier nu, want dan heb je al een spoiler :lol: Of nouja, het is de pose met Ethan [eusa_angel.gif]
Laatst gewijzigd door Deetui op 03 jul 2025, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Powerposten en Bans ~ Hfst. 8.1, Moord en brand /3 juli\ 100STE AFLEVERING

Bericht door Deetui »

Wat voorafging in 'Powerposten en Bans'
De familie is bij elkaar gekomen om de verjaardagen van Jaro en Tipi te vieren.
Fan Mandy wordt woest als ze online ziet dat Nala en Bruce daar samen gelukkig zijn.
Uit woede steekt ze het huis in brand, waardoor de familie omringd wordt door vlammen.
Ook Reina kan niet ontsnappen als ze wordt vastgehouden door een bewaker.

Hoofdstuk 1, Moord en brand

Afbeelding
De vlammen reiken steeds hoger langs de muren van het huis, terwijl Bruce de brandweer aan de lijn heeft. "Kom snel, alsjeblieft!" roept hij.
"Ze komen eraan," zegt hij met een hoge ademhaling tegen Nala, "de brandweer is onderweg!" Nala draait zich weer om naar de het brandende huis.
"Zou... zou Mandy dit gedaan hebben?" vraagt ze vol ongeloof. "Geen idee, dat maakt voor nu niet uit. Ik moet mijn familie gaan redden!"
Bruce wil naar het huis toe rennen, maar Nala houdt hem tegen. "Bruce, nee! Je kunt nu niet naar binnen! Dat is veel te gevaarlijk!" schreeuwt ze.
"Maar ik moet iets doen! Ik kan hier niet blijven staan en ze daar toch niet binnen laten zitten?" zegt hij wanhopig. Nala pakt hij bij zijn schouders.
"Als je naar binnengaat, dan weet ik niet of ik je nog terug ga zien en dat wil ik niet. Wacht alsjeblieft op de brandweer en laat hun hun werk doen."

Afbeelding
Ddeemm hoest en voelt haar ogen tranen vanwege de vele rook die onder haar deur vandaan komt. Ze probeert hem nog steeds open te krijgen.
"Help! Jongens! Ik zit vast!" roept ze naar binnen, maar haar stem wordt overklast door het knisperende geluid van het brandende hout.
Met een aanloopje probeert ze de deur open te forceren door met haar schouders er tegenaan te beuken, maar de deur geeft geen krimp.
Ze kijkt om haar heen of er nog andere ontsnappingsroutes zijn, en rent naar haar raam toe. Het wordt steeds warmer in haar slaapkamer.
"Nee! Nee!" Ze beukt met haar vuisten op het raam. "Help! Ik zit hier! Ik ben opgesloten!" Maar niemand ziet haar aan de achterkant van het huis.
Ze slaat opnieuw tegen het raam, maar haar handen glijden op de zweterige ruit. "Ik wil nog niet dood." jammert ze met tranen in haar ogen.

Afbeelding
"En waar dacht jij heen te gaan?" sist een lage stem. Reina werd ruw naar achter getrokken als ze probeert om los te komen uit diens armen.
Haar keel wordt afgeknepen en begint naar adem te snakken. Dan trapt ze keihard op zijn tenen met haar schoenen, waarna hij haar even loslaat.
Reina snakt naar adem, maar ze wordt alweer vastgegrepen door de bewaker, met haar gezicht naar hem toe. "Laat me los!" beval ze hem.
Er kwam een glimlach van afgunst en minderwaardigheid op het gezicht van de bewaker. Hij genoot duidelijk van de spartelingen van Reina.
Hij trok haar dichter naar haar toe. "Jij hoort bij de vrouwen van de sjeik. Ik laat je helemaal niet los. Jij gaat nergens naar toe, jongedame."
Reina trapte wild naar hem, maar als tegenreactie greep hij haar bij haar haren. Ze schreeuwde het uit van de pijn. "Stil nou, er slapen mensen."

Afbeelding
"Papa! Mama! Help! Er is brand!" Cloedien schreeuwt de longen uit haar lijf voor hulp. Deze schreeuw voor hulp ging door het merg en been van Roel.
"Cloedien? Waar ben je?" Ze hoort haar vader. "Hier ben ik! Boven! In de badkamer! Help me!" Roel hoort de paniek in de stem van zijn dochter.
"Geen zorgen, schat! Ik kom eraan!" Hij kijkt om zich heen wat de beste manier is om naar zijn dochter te komen, want het vuur is wijdverspreid.
Dan herinnert hij zich de brandblusser op de overloop. "Ik ben er bijna!" schreeuwt hij, terwijl hij de brandblusser uit een kast rukt. "Houdt vol!"
Met de brandblusser in de hand, snelt hij zich zo snel mogelijk naar haar toe. "Daar ben je, papa! Help me, ik kan er niet uit. Het is veel te heet!"
"Papa is hier. Ik ben bij je, lieverd. Maak je geen zorgen, alles komt goed!" Hij probeert zjin dochter gerust te stellen, ook al is hij zelf ook bang.

Afbeelding
De rook in de woonkamer wordt dikker per seconde en de vlammenzee breidt zich steeds sneller uit. Simhorselady zit nog steeds vast.
Roerloos blijft ze liggen, terwijl Hugo met alle kracht die hij heeft probeert om de boekenkast van haar af te tillen, maar dat lukt niet.
Zijn gezicht is doordrenkt met zweet en is benauwd, hijgend probeert hij Seth erbij te roepen. "Waar ben je? Help me met tillen!" roept hij.
"We kunnen nergens heen, pap!" Paniekerig kijkt Seth om zich heen. "Alle deuren zijn geblokkeerd." Dan kijkt hij naar het raam in de woonkamer.
"Ik heb een idee." Hij pakt de lamp van een bijzettafeltje en smijt die richting de ruit. Het glas breekt in duizend stukjes. "Dat is de uitgang."
De frisse lucht laat de vlammen opleven. Dan snelt hij zich naar zijn vader toe, die geknield voor Simhorselady zit. "Op drie! Eén... Twee... Drie..."

Afbeelding
"Ik hoop niet dat ik je baas wakker maak." zegt Reina sarcastisch, terwijl ze om probeert te gaan met de pijn die ze heeft van het haren trekken.
"Niet alleen mijn baas, ook jouw vriendinnetjes die ook lekker straf krijgen om te laten zien wat voor een slecht gedrag jij levert, meissie."
Blijkbaar sliep niet iedereen, want uit het niets dook er iemand op achter de trap bij hen. Van de schrik duwde de bewaker Reina tegen de grond.
Ze viel met haar hoofd tegen het hek aan. Wanneer hij zich omdraaide keek hij recht in de ogen van Amina. "Hey, durf je wel." sprak ze hem toe.
Voordat de bewaker iets kon zeggen tilde ze haar been op en gaf ze een harde trap tussen de benen van de bewaker. De bewaker dook in elkaar.
Hij begon te kreunen terwijl hij naar zijn kruis greep. "Amina, wat doe jij hier?" vroeg Reina verbaasd. Haar ogen waren groot van de adrenaline.

Afbeelding
Met sirenes en zwaailichten is de brandweer aangekomen bij de vlammenzee. Ddeemm wordt van beneden opgemerkt door een brandweerman.
Die verdwijnt, waardoor Ddeemm nog meer in paniek raakt, maar dan komt hij terug met een ladder. Snel klimt hij het dak voor Ddeemm op.
"Mevrouw, ga weg van het glas, ik ga de ruit in slaan." Ddeemm zet snel een paar stappen achteruit, waarna de brandweerman de ruit intikt.
"Voorzichtig." Waarschuwt hij Ddeemm, terwijl hij haar door het gebroken glas tilt. "Je bent veilig nu. Ik ga je meenemen." zegt hij kalmerend.
Maar Ddeemm is niet kalm. "Je moet naar binnen. Waar is mijn familie? Is mijn familie nog binnen? Mijn kinderen zijn binnen! Je moet ze helpen!"
"Mevrouw, we doen alles wat we kunnen. Laat me jou eerst helpen naar een veilige plek, daarna kunnen we verder zoeken." Ddeemm gehoorzaamt.

Afbeelding
Roel schuimt de gang vol met wit poeder, waardoor hij zijn dochter in de armen kan sluiten. "Het is oke, lieverd. Het komt allemaal goed. Volg mij."
De hitte is ondraaglijk, overal waar ze kijken komt vuur uit de muren en meubels. "Blijf vlak achter mij lopen. Maak je maar geen zorgen."
Met behulp van de brandblusser baant hij zich een weg door het huis. Cloedien schuifelt langzaam achter haar vader aan, bang voor al het vuur.
Als ze moet hoesten, laat ze heel even haar vader los. "Blijf me vasthouden, Cloedien." Snel pakt ze hem weer vast. "Ik ben hier, papa!" roept ze.
"We zijn er bijna, nog heel even volhouden." Roel probeert de snelste route uit het brandende huis te vinden, de brandblusser raakt bijna op.
Een gloeiend stuk plafond komt naar beneden en valt met een grote klap op een nippertje naast hun. Ze gilt en grijpt Roel vast. "Komt goed!"

Afbeelding
Met een doffe dreun kwam de boekenkast op de grond terecht, terwijl een wolk van as en rook omhoog vliegt langs het hoofd van Simhorselady.
Haar gezicht raakt half bedorven onder het roet, terwijl haar ogen nog steeds dicht zijn. Hugo legt zijn vingers op haar hals, maar ze leeft nog.
Hij voelt een hartslag, een zwakke hartslag weliswaar, maar nog. "Ze leeft!" Hijgt hij. De hitte is ondraaglijk geworden. "Laten we gaan, pap!"
Hugo veegt het roet van haar gezicht. "Blijf bij me, schat. Hoor je me? Ik ben hier. Ik heb je. Je wordt wakker, ik help je hieruit. Komt goed."
Hij schuift zijn handen onder het levenloze lichaam en tilt zijn vrouw op. Het vuur komt steeds dichterbij. "We moeten nu echt gaan! Volg mij!"
Seth leidt zijn vader de weg, die strompelend het slappe lichaam van zijn vrouw meetilt. "Houdt vol en blijf bij me." fluistert Hugo zachtjes.

Afbeelding
Ddeemm heeft zich bij Bruce en Nala gevoegd, die elkaar blij in de armen vlogen, nadat ze machteloos naar het huis hebben staan kijken.
Dan komt Roel tevoorschijn, zijn gezicht is rood van de warmte, met dicht achter hem Cloedien met een wit gezichtje van de schrik.
Cloedien rent naar haar moeder toe en ze laten elkaar minutenlang niet los. "Ik moet terug." beseft Roel als hij niet iedereen buiten ziet staan.
Hij wil het brandende huis weer inrennen, maar wordt tegengehouden door de brandweer. "Het is te instabiel, veel te gevaarlijk. Je blijft hier."
Op dat moment hoort hij gehuil en draait hij zich die kant op. Ethan komt aangelopen met Jaro en Tipi in zijn armen. Allebei aan het huilen.
"Je bent een held!" zegt Roel. Ethan hoort dat niet. "Waar is Seth?" vraagt hij in paniek, als hij om zich heen kijkt en zijn man nergens ziet staan.

Afbeelding
De slaapkamer waar Maria ligt te slapen is donker, maar het licht van de vlammen op de gang dringt steeds meer binnen onder de deur door.
Ook de rook van het vuur vult de slaapkamer steeds meer. De geluiden van de sirenes, rookalarmen, het geschreeuw en het vuur hoort Maria niet.
Door het lawaai van het feestje heeft ze oordopjes ingedaan voor het slapen, waardoor alles wat er in het huis gebeurt langs haar heen gaat.
Als je het vuur en de rook niet zou zien, zou je zeggen dat ze er rustig bij ligt, want ze ligt in een diepe slaap. Misschien wel te dromen.
Haar gezicht blijft ontspannen en haar ogen blijven dicht. Haar ademhaling verandert nog niet, maar elke teug wordt langzaam warmer.
Er vormen zweetdruppels op haar hoofd. Door de rookinhalering wordt het ook zwaarder om te ademen. Maar Maria wordt niet wakker.

Afbeelding
De brandweer heeft de familie gevraagd om plaats te nemen aan de overkant van de straat, omdat het te gevaarlijk werd dichtbij het huis.
Overal rondom het huis zijn brandweermensen druk in de weer rondom het huis, als er weer drie mensen weten te ontsnappen uit het huis.
Uit de rook strompelen drie mensen al hoestend een raam uit. Men kijkt geschrokken als ze Simhorselady in de armen van Hugo zien liggen.
Hugo legt met zijn laatste beetje kracht Simhorselady neer op het gras aan de overkant. "Ambulance! NU!" schreeuwt hij. "Ze ademt nog!"
Seth loopt direct op zijn man en twee kinderen af en is ongelooflijk blij om die drie in de armen te kunnen sluiten. "ZIjn jullie oke?" vraagt hij.
Hij neemt Jaro over van Ethan en knuffelt hem. Ethan knikt. "Jij?" Maar Seth kijkt bezorgd naar zijn moeder op de grond. "Dat weet ik nog niet."

Afbeelding
"Je moet gaan! Nu!" riep Amina naar Reina. Ze stond snel op en liep langs de bewaker heen, die nog steeds liep te kermen van de pijn.
Zijn handen waren nog steeds tussen zijn benen en zijn gezicht was verwrongen van de pijn. "Kom mee, dan!" riep Reina naar Amina toe.
"We kunnen samen gaan! Dat halen we prima!" Maar Amina moest er niets van weten. "Nee, als ik meega, dan halen we het allebei niet."
Reina twijfelde enorm. "Amina... Alsjeblieft!" "Ga nu maar, anders was dit alles voor niks geweest en laat dat alsjeblieft niet zo zijn."
De bewaker kwam weer bij en wilde richting Reina lopen, maar Amina probeerde hem tegen te houden. Reina draaide zich om en rende weg.
Ze keek nog één keer over haar schouder, waar ze Amina zag worstelen met de bewaker. Daarna verdwenen ze uit elkaars zicht.

Afbeelding
Roel slaat zijn handen stevig om Cloedien heen, die verdrietig staat te kijken naar zowel het brandende huis, als haar tante die niet beweegt.
Daaroverheen zit Hugo gebogen, die er alles aan doet om Simhorselady weer tot bewustzijn te krijgen, maar nog niks heeft kunnen helpen.
Tegelijkertijd stormt Ddeemm zich op een brandweerman af. "MIjn moeder is nog binnen! Waarom doen jullie niks?" snauwt ze, uit emotie.
"Jullie moeten haar halen. Ze ligt rechtsachter in de logeerkamer!" "Mevrouw, we zijn op de hoogte dat er mogelijk nog iemand binnen is."
"Doe dan iets! Ze leeft nog!" Ze begint half te huilen. "Het huis staat op instorten. We kunnen niemand meer naar binnen sturen, nog niet."
Ze draait zich in stilte om naar het huis, waar ze net als de rest van de familie toe staat te kijken hoe het huis in vlammen opgaat.
Afbeelding
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Re: Powerposten en Bans ~ Hfst. 8.1, Moord en brand /3 juli\ 100STE AFLEVERING

Bericht door Queenofmyownfantasy »

Fioe, Reina kan toch ontsnappen! Voorlopig..

ik spot mijn pose 8-)

Eigenlijk zou het me niet storen moest Maria omkomen in de brand, ik vind haar irritant
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Dat is een spannende titel! :o

Fijn dst Bruce de brandweer te pakken heeft kunnen krijgen. Hopelijk kunnen die zo iedereen helpen. [eusa_pray.gif] Dat Nala Bruce heeft kunnen tegenhouden om naar binnen te gaan is ook fijn. Hij is immers een plantensim, het lijkt me niet dat die goed tegen vuur kunnen. Al lijkt het me wel moeilijk voor Bruce om nu niks te kunnen doen. :?

Wat fijn dat Roel mij heeft kunnen redden met de brandblusser! [5grouphug.gif] [kus3.gif]
Fijn dat Ddeemm is geholpen door de brandweer. Fjieeuw, gelukkig heeft Seth de tweeling kunnen redden. Ook fijn dat Seth en Roel weer naar buiten konden, maar de situatie van Simhorselady is wel zorgwekkend. :?
Oh oh... Maria! :o Zal zij te maken hebben met het eerste woord uit de titel? :?

Wat lief dat Amina Reina heeft geholpen! [5grouphug.gif] En dat ze zelfs bij de bewaker blijft zodat Reina kan ontsnappen. [eusa_dance.gif] Daarvoor zal ze wel flink voor in de problemen komen... :? Hopelijk kan Reina alsnog ontsnappen. [eusa_pray.gif]

Het waren epische vuur screens! De poses waren ook erg mooi en passend. Wat een actie! :o [eusa_clap.gif]
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Dankjulliewel voor jullie reacties [5grouphug.gif]

@Gitte, waarom vind je haar irritant dan? [eusa_angel.gif]

@Cloedien, ook als normale sim is het niet prettig om een brandend huis in te gaan lijkt me :mrgreen:
Ben zelf ook zeer tevreden met hoe de screens zijn gelukt uiteindelijk :lol:
Afbeelding
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Jeuj! Wat een drama Deetui :o

Hopelijk kan Maria nog gered worden [eusa_pray.gif]
Wel...uhm nou ja...'Mooi' in beeld gebracht en goed gebruik gemaakt van de poseplayer [icon_thumright.gif]

En natuurlijk gefelicifroost met deze 100ste Aflevering. Knap gedaan jongen [eusa_dance.gif]
Hopelijk volgen er nog eens 100 [eusa_whistle.gif]
Wacht even...was dit de 100ste of de vorige aflevering :oops:
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Ohja, nog gefeliciteerd met je 100ste aflevering! [eusa_clap.gif]
Dat is echt heel veel! :o
[wav.gif]

Op naar de 200? [new_silly.gif]
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Dankjulliewel allebei [5grouphug.gif]

De eerste aflevering van dit seizoen was de 100ste ;)
Of er nog eens 100 bijkomen... Dat denk ik niet hoor [new_rofl.gif]
Afbeelding
Plaats reactie