The Magical Pistaches G3 hfdst 39: Compromis

Maak je een leuk dagboek met de Sims 3? Laat het dan hier zien.
Plaats reactie
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

Re: The Magical Pistaches G3 hfdst 37: Zon, zee, zorgen (NIEUW)

Bericht door Jaro »

Ik had er inderdaad overgekeken, goed dat je het zegt! Ik probeer het dit weekend te lezen. [eusa_angel.gif]
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: The Magical Pistaches G3 hfdst 37: Zon, zee, zorgen

Bericht door Cloedien »

Lief dat Florian een geluksspreuk heeft gedaan bij Gabriella.  :D Die stomme nachtmerries ook steeds. [violent1.gif]

Hmm dat eten kan weleens problemen vormen tussen die twee. :? Gelukkig is het later in dit hoofdstuk een beetje uitgepraat. ;)

Gefeliciteerd met je verjaardag Finn! [new_bdaysmile.gif] (Hij is nog steeds jongvolwassenen toch?)

Leuke duik screens. Vooral de tweede. [new_silly.gif]

Vervelend dat Gabriella weer een nachtmerrie had! :?

Leuk dat Gabriella met Florian en Finn kon waterskiën.  Het leek er inderdaad op dat ze het naar d'r zin had. :D

Leuk dat ze binnenkort naar Shang Simla gaan. :D
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Bericht door Queenofmyownfantasy »

Ja, Finn is nog steeds jongvolwassen, nog voor tien jaar :mrgreen: (Finn en Flo worden 30 dit verhaal-jaar, Gabi 8)

Die nachtmerries... Tja, ze kon niet eeuwig een perfect gelukkig kindje blijven toch, met jeweetwel als biologische ouders :mrgreen:

Maar voor de rest is het wel weer allemaal goed... Eventjes slecht, terug goed, eventjes slecht, maar nee nvm komt wel goed...Een patroon dat binnenkort zal doorbroken worden.
Jaro
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Jaro »

Fijn dat Gabriella ondertussen zelf moest lachen met haar nachtmerrie. En die geluksspreuk maakte het natuurlijk helemaal goed voor haar. [eusa_angel.gif]

"Dat andere koppel is toch vertrokken"
Twee screenshots later loopt komt er al een oude man naar Finn die (naakt) aan tafel zit kijken. :lol:

Leuk dat Florian en Finn zijn gaan duiken! Best dat ze voorzichtig zijn bij die haaien.

Fijn dat Florian zich eindelijk comfortabel genoeg voelt om alles tegen Finn te zeggen. Maar heftig wel, en Gabriella heeft weeral een nachtmerrie. :? Hopelijk raakt dat snel opgelost, maar heb zo'n vermoeden dat het nog erger gaat worden... :?

Die screenshots van Gabi op de jetski zijn veel te schattig. [new_rofl.gif]

Leuk dat ze naar Shang Simla gaan! Maar dat wisten we eigenlijk al van je screenshotstopic. [eusa_dance.gif]
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

De oude man is een resortmedewerker ;)

:twisted:

En ja Gabi is schattig! Eerst dacht ik "wow, dit is een ding!" en dan "wow, kinderen kunnen het ook???" en dat voor een EP van bijna 12 jaar oud [tongue3.gif]

CW: Met momenten zeer suggestief/jeweetwel wat ze aan het doen zijn, maar niet expliciet uiteraard.

Wat voorafging

Gabriella is de ochtend na de nachtmerrie terug in orde, maar Florian blijft zich zorgen maken en is zeer prikkelbaar en hun lichte eetstoornis die altijd op de loer ligt komt nog meer naar boven. Zelfs of Finn's verjaardag kan er geen mooi verjaardagsdiner naar binnen, en Finn, die zelf trauma heeft van eten dat ontzegd werd, neemt het hen wel degelijk kwalijk.

Ze maken het terug goed op een voor hen typerende manier en gaan duiken, ze zijn moe wat er misschien verder voor zorgt dat Florian zich die avond terug van hun onstabiele en impulsieve kant toont, maar Finn probeert kalm te blijven en gewoon te doen waar Flo nood aan heeft. Moeilijker gezegd dan gedaan, want Flo's humeur blijft op en af gaan.

Juist tijdens een nacht dat Gabi terug een nachtmerrie heeft, bezwijkt die aan de emoties en probeert alle verwarring en gevoelens aan Finn uit te leggen. Gabi merkt hier delen van op en lijkt de volgende ochtend iets te goed op haar ouder in turbulentie, dus concludeert het koppel dat ze iets gehoord heeft en spelen ze het op veilig door het kind alles toe te kennen. Nu dat Florian hun hart heeft gelucht gaat het gelukkig terug wat beter en ze kijken uit naar hun tweede deel van de reis, Shang Simla.
► Laat Spoiler zien
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: The Magical Pistaches G3 hfdst 38: Terug naar China

Bericht door Cloedien »

Vervelend voor Finn dat hij zich hier niet echt thuisvoelt. :?

Leuk dat Gabriella zo graag spannende dingen wil doen. Dat ze snel daar trap naar de tombe liep verbaast mij eigenlijk niks. [new_silly.gif] Ze is wel lekker avontuurlijk iig! :D Jammer dat ze de sleutelsteen niet bij zich hadden. Misschien de volgende keer even kijken bij het prikbord? ;)

Oei, een [5baby.gif] gesprek. Dat is gewaagd, aangezien Florian al (een soort van) een kind heeft. :o Misschien is hij ook niet het meest optimale moment er over begonnen, maar als Finn dat wil moest er toch een keer over begonnen worden. ;)
De reactie van Florian is ook wel erg hard en kortaf. Nu had die het natuurlijk ook niet aan zien komen of echt tijd voor gehad om er over na te denken, maar dat had denk ik ook ietsje liever gekund. ;)
Het is niet alsof Florian nu geen verantwoording heeft over Gabriella. [eusa_whistle.gif]
► Laat Spoiler zien

Awhh, eventjes rust is vast ook wel even goed. Even alleen zijn met je eigen gedachten. [eusa_angel.gif]
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Ten eerste: sim is random, ze is een gemaakt voor (weeral) een bachelorette challenge op tumblr (ik maak graag sims maar niet zonder "reden" dus ik jaag die challenges na)

Dit is nog niet echt duidelijk vermeld maar, ondanks Finn in Beijing geboren is, beeld ik me in dat zijn roots (grootvader) van zuiderser komt (daarom dat die ook zo mooi is gebruind op vakantie [new_rofl.gif] staat hem goed), Shang Simla dus, het komt dan ook niet uit of nowhere dat zijn vader hem daar vroeger naar wou meesleuren om zelfverdediging te leren etc, iets dat nooit Finn's ding zal zijn :mrgreen:

En ja... Een [5baby.gif] gesprek. Finn's vaderlijk hart begint te kloppen door te settelen en een stiefdochtertje te hebben*. En ik kan me echt inbeelden dat die superschattig zou omgaan met een baby [love4.gif]

► Laat Spoiler zien
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Zo, ik heb weer even tijd om bij te lezen :lol:

Wel makkelijk hoor, al die toverspreuken tegen de honger en vol geluk :o Fijn dat het (tijdelijk) werkt tegen de nachtmerries [eusa_angel.gif]
Ik had niet eens door toen Finn naakt was, zo vol zit hij met tattoeages [new_rofl.gif]
Weer bijzondere kleren in de slaapkamer :shock:
Screens onderwater blijven mooi [love4.gif] Dat in het zwembad was wel heftig [eusa_shifty.gif]
Gabi achter de boot levert leuke screens op [eusa_dance.gif] En mooie screens tussen Finn en Florian bij de zonsondergang ;) En ook weer erg lenig zie ik [tongue3.gif]

In Shang Simla zijn er ook mooie screens geschoten [love4.gif]
Dat er zomaar dingen gebeurden in die tempel terwijl Gabi zo dichtbij was :?
Finn die de vechtsport ook probeert omdat Florian er goed in is, is wel schattig ;)
Even later zijn ze weer intiem [eusa_whistle.gif] Maar dit keer loopt het iets minder leuk af [new_puppy-dos-eyes.gif]
Ik ben benieuwd of Florian bijdraait of dat Finn uiteindelijk teleurgesteld wordt [new_puppy-dos-eyes.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Ze hebben veel speciale spulletjes, recent mijn tumblr nog gecheckt, specifiek de CAS cc tag? :lol: (dit was gemaakt door iemand anders, maar ik edit al die ambetante dude zijn dingen toch)

Florian is en blijft altijd lenig :mrgreen: Als er maar niks drastisch veranderd aan hen waardoor dat minder goed lukt. Zwembadscène... Ik zag dat het zwembadladdertje een bepaalde interactie had en moest dat toch even proberen [eusa_whistle.gif] en dit is slechts de uiterst suggestieve PG versie! IK heb ook veel afbeeldingen van hun pp's.

Gabi was buiten! Gabi was ver ver buiten, op weg naar de tent [tongue3.gif] (nee, ik was, ehum, nieuwsgierig naar de koffietafel animaties)

Al het gewoon gelukkig samen zijn met af en toe wat lichte Floriaanse turbulentie kon niet eeuwig blijven duren ;) ik dacht...Actie!
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Re: The Magical Pistaches G3 hfdst 39: Compromis

Wat voorafging
De eerste dagen in Shang Simla zijn aangenaam, hoewel Finn zich af en toe wat raar voelt - in Alpenfrühle wordt die gezien als "de Chinese echtgenoot van die Florian Pistache" en hier is hij dan alweer iemand "van de grote stad" en voor velen zelfs een "compleet verwesterde immigrant" die van de lokale tradities amper nog iets kent - hoewel Finn's verdere roots in deze streek liggen.

Maar er is geen ongemak dat "samenzijn" met zijn veilige persoon niet oplost. Terwijl Gabriella haar plakkerige ouders maar gewoon probeert te negeren op dat vlak en op avontuur wilt gaan in deze nieuwe plek, maken Finn en Florian gretig gebruik van elk momentje privacy. Aangezien een Florian en Finn die niet van elkaar afblijven bijvoorbeeld op de lokale markt niet wordt geapprecieerd.

Door een stiefdochtertje te hebben nu en immens gelukkig te zijn met zijn vuurvonkje, beginnen Finn's gedachten alsmaar vaker af te dwalen naar volgende stappen in hun relatie. Impulsief begint hij op een nacht over dit onderwerp, wat niet in goede aarde valt bij Florian.
► Laat Spoiler zien
Plaats reactie