De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 100 ♦ 14-02-2025 ♦ Pag. 59)
- Queenofmyownfantasy
- Invalkracht
Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 98 ♦ 19-01-2025 ♦ Pag. 57)
Ik ben een paar maanden geleden op tumblr bijna gecanceld geweest (mensen zeiden dat ik een rare perv was etc en moedigden hun vrienden aan om me en masse te gaan blokkeren) omdat ik ooit lang lang geleden (8-9 jaar geleden) in een simsverhaal achternicht- en neef liet trouwen en diens dochter eventjes (eventjes, en het was in-het-verhaal beschreven als not done, slechte slechte oom) iets liet hebben met haar oom en daar wat te casual over praatte toen ik infodumpte over die oude simsfamilie. Ik probeerde uit te leggen aan die preutse amerikanen etc dat dat puur voor simsverhaal doeleinden/dramatische redenen was en er in deze streken veel meer casual wordt over gepraat, maar dat is niet goed geland. Nu jullie zien zeggen dat "een beetje incest geen kwaad kan" is, ahum, ráár. 

Wat leuk om weer eens een nieuw hoofdstuk van de familie van de Kerkhof te mogen lezen!
Gek dat ineens Eni Jish binnenkomt bij Xias. Verdacht dat ze meteen boos wegliep na de vraag om zijn ouders.
Dat is best wel een coole scooter. Die is vast veel sneller dan zo'n hoverboard.
Die Toet toet en Bliep bloep taal is wel verwarrend haha. Maar toch heel inspirerend.
Oehhhh Clara ♥ Daniël.
Karel was wel iets te netjes gekleed voor een gewone date. Wat leuk dat hij Judith ten huwelijk heeft gevraagd!
Ook ik ben benieuwd hoe dit zal gaan met de toekomst/verleden gecombineerd.
En nog gefeliciteerd met het 11-jarig jubileum Jaro.
![Wave [wav.gif]](./images/smilies/wav.gif)
@Gitte: ik weet niet zeker of ik de situatie en het de verhaallijn helemaal begrijp, maar dat was dan ook wel een lastige familieopstelling.
Tsja, misschien zijn wij gewoon ander publiek haha.
De sims 3 houdt de relaties toch niet zo in detail bij met de benoemingen als verre achternicht enzo, dus waarom zullen wij dat met de verhalen dan wel doen? ![Gek [new_silly.gif]](./images/smilies/new_silly.gif)
![Swing [eusa_dance.gif]](./images/smilies/eusa_dance.gif)
![Vrolijk [new_smile-l.gif]](./images/smilies/new_smile-l.gif)
Gek dat ineens Eni Jish binnenkomt bij Xias. Verdacht dat ze meteen boos wegliep na de vraag om zijn ouders.
![Huh? [eusa_eh.gif]](./images/smilies/eusa_eh.gif)
Dat is best wel een coole scooter. Die is vast veel sneller dan zo'n hoverboard.

Die Toet toet en Bliep bloep taal is wel verwarrend haha. Maar toch heel inspirerend.
![Prachtig [love4.gif]](./images/smilies/love4.gif)
Oehhhh Clara ♥ Daniël.
Karel was wel iets te netjes gekleed voor een gewone date. Wat leuk dat hij Judith ten huwelijk heeft gevraagd!

En nog gefeliciteerd met het 11-jarig jubileum Jaro.
![Applaus [eusa_clap.gif]](./images/smilies/eusa_clap.gif)
@Gitte: ik weet niet zeker of ik de situatie en het de verhaallijn helemaal begrijp, maar dat was dan ook wel een lastige familieopstelling.

Tsja, misschien zijn wij gewoon ander publiek haha.
![Heilig [eusa_angel.gif]](./images/smilies/eusa_angel.gif)
![Gek [new_silly.gif]](./images/smilies/new_silly.gif)
@Gitte: Misschien was het probleem eerder de oom en nicht?
Maar inderdaad, de achterneven en nichten in de familie Van de Kerkhof weten eigenlijk niet eens dat ze verwant zijn. Clara was een klasgenootje van Daniël & met zo'n grote familie zit er altijd wel een achterachterneefje in de klas. ![Nanananana [tongue3.gif]](./images/smilies/tongue3.gif)
Bewijs uit hoofdstuk 93:

![Nanananana [tongue3.gif]](./images/smilies/tongue3.gif)
Bewijs uit hoofdstuk 93:

Hoofdstuk 99: Paarse weerwolf
De avond na Karels en Judiths verloving vliegt er plots een poetsbot rond ten huize Van de Kerkhof

Na Karels aanzoek heeft Judith besloten om bij de Van de Kerkhofs te komen wonen! Dat kwam wel met één voorwaarde: er moet vanaf nu wekelijks een poetsbot langskomen.

"En, kan je een beetje wennen aan ons huisje? Wel wat anders dan jullie moderne villa zeker?", vraagt Karel aan Judith.

"Ik had om eerlijk te zijn iets anders in gedachten, maar het is hier in ieder geval wel een gezellige bende!", zegt Judith, terwijl Daniël aan het fitnessen is voor de tv en Clara aan het gamen is.

Laat in de avond komt ook Xias thuis van zijn werk bij het plumbotstadion en ziet hij Judith aan tafel zitten.

"Dus ik had toch gelijk!", lacht Xias.

"Yes! Judith en ik zijn verloofd!"

"We hebben nog niets gepland voor het huwelijk, maar bij deze ben je alvast als eerste uitgenodigd."

"Proficiat man!", zegt Xias terwijl hij Karel een knuffel geeft.

Later die avond liggen Clara en Daniël wat bij te kletsen op hun bed.

"Zeg euh... Nu Karel en Judith het zo officieel hebben gemaakt... Zijn wij dan misschien ook een koppel?"

"Goed voor mij!", antwoordt Clara.

"Oké, leuk! We konden het niet eeuwig geheim houden hè. Gaan we onze bedden nu ook wat dichter tegen elkaar zetten?
"

En dus...
Voor een dubbel bed zijn ze nog iets te jong.

Ook Karel en Judith kruipen na een onvergetelijke dag in hun bed.

En Xias niet, aangezien aliens niet moeten slapen. Hij maakt dan maar gebruik van de tijd door alle apparaten in huis te verbeteren...

... en ook de wc goed schoon te maken. Het lijkt wel alsof iemand er over heeft overgegeven.

En dat zou best wel eens het geval kunnen zijn.
"Oooohhh, mijn maag...
"

"Hé Judith, waarom ben jij zo vroeg wakker?"
"Hmblrffff hngggg", antwoordt Judith.

Ennnnn de wc is weer vuil!
Hopelijk heeft Judith wel niets besmettelijks.

Xias trekt er zich niet al te veel van aan, en werkt verder aan zijn digitaal schilderij.
"Ach, morgen is er een nieuwe dag om de wc nog eens te kuisen."

Judith voelt ondertussen dat ze niet zomaar heeft moeten overgeven...

Ze is namelijk zwanger!

Wanneer Judith terug naar de slaapkamer gaat, is Karel al wakker en aan het schaken.

"Hey Karel, deze keer ben ik het die jou iets moet vertellen..."

"Ik ben zwanger!"

"Echt???"

"Aaaahhhhh!!!"

Judith vertelt het nieuws later ook aan de rest van de familie.

Xias is al meteen enthousiast!

Diezelfde dag nog besluit Judith op controle te gaan bij het ziekenhuis.

En alles blijkt gelukkig in orde te zijn met de baby!
Ook al is het herfst aan het worden, regent het en is het best wel fris, geniet Judith toch nog van een wandeling voor er een baby in huis is die 24/7 verzorgd moet worden.
De volgende dag krijgen de Van de Kerkhofs onverwacht bezoek van een paarse weerwolf

Geen idee hoe die is binnen geraakt! Ziet er maar een engerd uit.

Clara besluit om de weerwolf maar een beetje te strelen...

... waar de weerwolf gelukkig helemaal rustig van wordt.

Na een tijdje heeft ze het er toch mee gehad en vraagt Clara haar vriendelijk om weg te gaan.

Karel en Judith hebben ondertussen een ontspannen dagje gehad bij de wellness. Judiths buik begint steeds dikker te worden en sommige dingen gaan steeds moeilijker, maar gelukkig is het weekend voor Karel en kan hij Judith veel helpen. Karel heeft alvast een beter bed gekocht bij de Simea zodat Judith minder last heeft van haar rug.
De volgende ochtend moet Judith plots bevallen onderweg naar haar ouders

Judith was net van plan om op bezoek naar haar ouders te gaan, toen haar water plots brak! De geboorte van generatie 10 was voorzien voor hoofdstuk 100, maar dat zal nu dus voor hoofdstuk 99 zijn want ik heb er natuurlijk niets over te zeggen waar ik welke screenshots steek.

Zoals bij de meeste vrouwen het geval is trekt Judith haar plan en rijdt ze zelf naar het ziekenhuis. Geen man voor nodig.

Ook Karel haastte zich naar het ziekenhuis van zodra hij het nieuws ontving. En niet veel later wandelen ze met hun drietjes het ziekenhuis uit: welkom in de familie, Selina! Officieel de eerste sim van generatie 10!

Bij hun thuiskomst maakt de familie samen nog een groepsfoto met Selina erbij.
Einde van hoofdstuk 99
Aan de screenshots te zien had ik een hele hoop gesprekken tussen de Van de Kerkhofjes in gedachten bij het maken ervan, maar die gesprekken zijn me helaas ontgaan.
Vandaar weer een iets korter hoofdstuk, maar daardoor niet minder belangrijk: na 11 jaar (of eigenlijk 8 op het moment dat ik de screenshots maakte) heb ik generatie 10 bereikt! Welkom, Selina.
Hieronder bevindt zich de bijgewerkte stamboom!

De avond na Karels en Judiths verloving vliegt er plots een poetsbot rond ten huize Van de Kerkhof

Na Karels aanzoek heeft Judith besloten om bij de Van de Kerkhofs te komen wonen! Dat kwam wel met één voorwaarde: er moet vanaf nu wekelijks een poetsbot langskomen.

"En, kan je een beetje wennen aan ons huisje? Wel wat anders dan jullie moderne villa zeker?", vraagt Karel aan Judith.

"Ik had om eerlijk te zijn iets anders in gedachten, maar het is hier in ieder geval wel een gezellige bende!", zegt Judith, terwijl Daniël aan het fitnessen is voor de tv en Clara aan het gamen is.

Laat in de avond komt ook Xias thuis van zijn werk bij het plumbotstadion en ziet hij Judith aan tafel zitten.

"Dus ik had toch gelijk!", lacht Xias.

"Yes! Judith en ik zijn verloofd!"

"We hebben nog niets gepland voor het huwelijk, maar bij deze ben je alvast als eerste uitgenodigd."

"Proficiat man!", zegt Xias terwijl hij Karel een knuffel geeft.

Later die avond liggen Clara en Daniël wat bij te kletsen op hun bed.

"Zeg euh... Nu Karel en Judith het zo officieel hebben gemaakt... Zijn wij dan misschien ook een koppel?"

"Goed voor mij!", antwoordt Clara.

"Oké, leuk! We konden het niet eeuwig geheim houden hè. Gaan we onze bedden nu ook wat dichter tegen elkaar zetten?

En dus...

Ook Karel en Judith kruipen na een onvergetelijke dag in hun bed.

En Xias niet, aangezien aliens niet moeten slapen. Hij maakt dan maar gebruik van de tijd door alle apparaten in huis te verbeteren...

... en ook de wc goed schoon te maken. Het lijkt wel alsof iemand er over heeft overgegeven.
![Ziek [icon_puke-r.gif]](./images/smilies/icon_puke_r.gif)

En dat zou best wel eens het geval kunnen zijn.
"Oooohhh, mijn maag...
![Misselijk [eusa_sick.gif]](./images/smilies/eusa_sick.gif)

"Hé Judith, waarom ben jij zo vroeg wakker?"
"Hmblrffff hngggg", antwoordt Judith.

Ennnnn de wc is weer vuil!

![Angstig [eusa_shifty.gif]](./images/smilies/eusa_shifty.gif)

Xias trekt er zich niet al te veel van aan, en werkt verder aan zijn digitaal schilderij.
"Ach, morgen is er een nieuwe dag om de wc nog eens te kuisen."

Judith voelt ondertussen dat ze niet zomaar heeft moeten overgeven...

Ze is namelijk zwanger!

Wanneer Judith terug naar de slaapkamer gaat, is Karel al wakker en aan het schaken.

"Hey Karel, deze keer ben ik het die jou iets moet vertellen..."

"Ik ben zwanger!"

"Echt???"

"Aaaahhhhh!!!"

Judith vertelt het nieuws later ook aan de rest van de familie.

Xias is al meteen enthousiast!
![Baby [5baby.gif]](./images/smilies/5baby.gif)

Diezelfde dag nog besluit Judith op controle te gaan bij het ziekenhuis.

En alles blijkt gelukkig in orde te zijn met de baby!
De volgende dag krijgen de Van de Kerkhofs onverwacht bezoek van een paarse weerwolf

Geen idee hoe die is binnen geraakt! Ziet er maar een engerd uit.
![Angstig [eusa_shifty.gif]](./images/smilies/eusa_shifty.gif)

Clara besluit om de weerwolf maar een beetje te strelen...

... waar de weerwolf gelukkig helemaal rustig van wordt.
![Rofl [new_rofl.gif]](./images/smilies/new_rofl.gif)

Na een tijdje heeft ze het er toch mee gehad en vraagt Clara haar vriendelijk om weg te gaan.

Karel en Judith hebben ondertussen een ontspannen dagje gehad bij de wellness. Judiths buik begint steeds dikker te worden en sommige dingen gaan steeds moeilijker, maar gelukkig is het weekend voor Karel en kan hij Judith veel helpen. Karel heeft alvast een beter bed gekocht bij de Simea zodat Judith minder last heeft van haar rug.
De volgende ochtend moet Judith plots bevallen onderweg naar haar ouders

Judith was net van plan om op bezoek naar haar ouders te gaan, toen haar water plots brak! De geboorte van generatie 10 was voorzien voor hoofdstuk 100, maar dat zal nu dus voor hoofdstuk 99 zijn want ik heb er natuurlijk niets over te zeggen waar ik welke screenshots steek.

Zoals bij de meeste vrouwen het geval is trekt Judith haar plan en rijdt ze zelf naar het ziekenhuis. Geen man voor nodig.
![Fluiten [eusa_whistle.gif]](./images/smilies/eusa_whistle.gif)

Ook Karel haastte zich naar het ziekenhuis van zodra hij het nieuws ontving. En niet veel later wandelen ze met hun drietjes het ziekenhuis uit: welkom in de familie, Selina! Officieel de eerste sim van generatie 10!

Bij hun thuiskomst maakt de familie samen nog een groepsfoto met Selina erbij.
Einde van hoofdstuk 99
Aan de screenshots te zien had ik een hele hoop gesprekken tussen de Van de Kerkhofjes in gedachten bij het maken ervan, maar die gesprekken zijn me helaas ontgaan.

Laatst gewijzigd door Jaro op 29 jan 2025, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Queenofmyownfantasy
- Invalkracht
Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 99 ♦ 29-01-2025 ♦ Pag. 58)
De volgende generatie! De iconische 10 na 11/8 jaar!
Mijn record is voorlopig 7/8 (het is ingewikkeld) met de huidige familie aan 3 (al is mijn levensspanne episch met 21 dagen lange zwangerschappen
) maar ik heb duidelijk nog tijd
Ik heb de neiging om belangrijke gesprekken en zinnen waar ik opkom onmiddellijk op te schrijven, maar na zo lang kan er natuurlijk wel iets kwijtraken
edit: ik zie juist dat mijn sims alternate universe familie zijn van Clara! Florian's grootvader is Jules Macduff
Leuk hoe je zo veel met de townies doet, durf ik zelf niet te vaak omdat het dan raar is om ze anders te zien zijn in andermans spel 
Mijn record is voorlopig 7/8 (het is ingewikkeld) met de huidige familie aan 3 (al is mijn levensspanne episch met 21 dagen lange zwangerschappen

Ik heb de neiging om belangrijke gesprekken en zinnen waar ik opkom onmiddellijk op te schrijven, maar na zo lang kan er natuurlijk wel iets kwijtraken

edit: ik zie juist dat mijn sims alternate universe familie zijn van Clara! Florian's grootvader is Jules Macduff

Handig zo'n poetsbot!
Echt schattig dat ze hun bedden bij elkaar hebben geschoven
Die paarse weerwolf opeens?
Fijn dat ze bij de Simea goede bedden hebben
De zwangerschap ging wel heel snel
Ik had stiekem ook gedacht dat generatie 10 in hoofdstuk 100 geboren zou worden
Selina! En leuke groepsfoto
Ik ben wel benieuwd wat je dan wel bedacht zou hebben, maar ik snap het probleem
Gefeliciteerd met het bereiken van de 10de generatie
Op naar de volgende 10!![Gek [new_silly.gif]](./images/smilies/new_silly.gif)

Echt schattig dat ze hun bedden bij elkaar hebben geschoven
Die paarse weerwolf opeens?
Fijn dat ze bij de Simea goede bedden hebben
De zwangerschap ging wel heel snel

![Welkom [welcome.gif]](./images/smilies/welcome.gif)
Ik ben wel benieuwd wat je dan wel bedacht zou hebben, maar ik snap het probleem

Gefeliciteerd met het bereiken van de 10de generatie
Op naar de volgende 10!
Bedankt voor jullie reacties!
@Gitte: 7/8 generaties is ook al veel! Zwangerschappen van 21 dagen zijn wel lang. Ik denk dat het bij mij ongeveer 95-100 dagen is en de zwangerschap gewoon 3.
@Deetui: ik had getwijfeld om alle screenshots wat door elkaar te halen, maar een hoofdstuk met generatie 10 en dan NOG een hoofdstuk dat hoofdstuk 100 is, is ook leuk toch?![Gek [new_silly.gif]](./images/smilies/new_silly.gif)
@Gitte: 7/8 generaties is ook al veel! Zwangerschappen van 21 dagen zijn wel lang. Ik denk dat het bij mij ongeveer 95-100 dagen is en de zwangerschap gewoon 3.

@Deetui: ik had getwijfeld om alle screenshots wat door elkaar te halen, maar een hoofdstuk met generatie 10 en dan NOG een hoofdstuk dat hoofdstuk 100 is, is ook leuk toch?
Geen idee wat je zegt, maar is helemaal prima
Ik zie het vanzelf wel ![Rofl [new_rofl.gif]](./images/smilies/new_rofl.gif)
![Goed zo [icon_thumright.gif]](./images/smilies/icon_thumright.gif)
Wat leuk dat er in de toekomst een poetsrobot is! Is dat dan ook zo'n dienst die je kan afnemen, of is het een plumbot die zo gekleed is? Ik heb dat pakje iig nog nooit eerder gezien.
Leuk dat Clara en Daniël nu de kamer hebben verbouwd en dichter bij elkaar kunnen liggen.
Wat leuk dat Judith zwanger is!
Haha, die paarse weerwolf!
Door de titel van dit hoofdstuk was ik al een beetje voorbereid, maar toch had ik dit niet verwacht.
Leuk dat Clara dan toch nog een beetje aandacht aan haar geeft. Ik wist niet dat bijzondere wezens zich in de toekomst konden bevinden.
Wat leuk dat Selina nu al geboren is. Gefeliciteerd Karel en Judith!
En jij ook Jaro, met de 10e generatie.
De groepsfoto is ook erg leuk geworden!
En de stamboom blijft ook erg mooi, lekker kleurrijk, overzichtelijk en toch niet te druk.![Swing [eusa_dance.gif]](./images/smilies/eusa_dance.gif)

Leuk dat Clara en Daniël nu de kamer hebben verbouwd en dichter bij elkaar kunnen liggen.

Wat leuk dat Judith zwanger is!
Haha, die paarse weerwolf!

Leuk dat Clara dan toch nog een beetje aandacht aan haar geeft. Ik wist niet dat bijzondere wezens zich in de toekomst konden bevinden.

Wat leuk dat Selina nu al geboren is. Gefeliciteerd Karel en Judith!
![Applaus [eusa_clap.gif]](./images/smilies/eusa_clap.gif)
De groepsfoto is ook erg leuk geworden!
En de stamboom blijft ook erg mooi, lekker kleurrijk, overzichtelijk en toch niet te druk.
@Deetui:
- 1 hoofdstuk waarin generatie 10 wordt geboren en...
- 1 hoofdstuk dat hoofdstuk 100 is...
... is beter dan 1 hoofdstuk met beide, dubbel feest!![Nanananana [tongue3.gif]](./images/smilies/tongue3.gif)
@Cloedien: Bedankt voor je reactie!
Die plumbot is inderdaad gewoon de poetshulp van uit Oasis Landing. 
@Gitte: leuk dat Clara verwant is met jouw sims!
De eerste generaties gebruikte ik de "random" townies zoals Raffaël Van Zanen en de andere aangetrouwden, maar ik vond de premade families en sims toch net iets meer karakter hebben dus nu ga ik daar altijd voor. Net leuk toch dat Clara verwant is met jouw sims? ![Fluiten [eusa_whistle.gif]](./images/smilies/eusa_whistle.gif)
- 1 hoofdstuk waarin generatie 10 wordt geboren en...
- 1 hoofdstuk dat hoofdstuk 100 is...
... is beter dan 1 hoofdstuk met beide, dubbel feest!
@Cloedien: Bedankt voor je reactie!

@Gitte: leuk dat Clara verwant is met jouw sims!
![Fluiten [eusa_whistle.gif]](./images/smilies/eusa_whistle.gif)