The Magical Pistaches G3 hfdst 40.2: Een Turbulente Augustus

Maak je een leuk dagboek met de Sims 3? Laat het dan hier zien.
Plaats reactie
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: The Magical Pistaches Deel 13 en 14

Bericht door Cloedien »

Hi, ik ben wat laat met reageren. :oops: Je dagboek heeft al veel hoofdstukken die ik graag wil langslopen, maar kost mij wat tijd. [eusa_whistle.gif] Mijn plan is om rustig aan de achterstand bij te werken. Dus mogelijk worden de vragen die ik stel alsnog in een deel erna gewoon beantwoord. [new_silly.gif]

Hier zijn mijn reacties voor de eerste paar delen:

Wat een interessant achtergrondverhaal. Daar is zo te zien veel gebeurd. :o Ik ben benieuwd wat er komen gaat. [eusa_dance.gif]

Deel 13:
Dat weerwolvenbrouwsel komt vast ergens voor van pas. Ik ben benieuwd. :mrgreen:
De screen van Conall die 's nachts wakker werd is wel erg schattig. Dat pruillipje! [love4.gif] Wel gek dat zijn ogen ineens geel licht geven. Dat moet nader onderzocht worden. ;) Of eigenlijk hem beter in de gaten houden was ook al voldoende. Dat zal wel een shock zijn geweest.
Wat ik eigenlijk nog wel verdacht vind is de punt-oren van Alexander. Als hij en de generaties voor hem alleen maar gewoon mensen waren, hoe kan hij dan die oren hebben gekregen?

Interessant dat Bianca tijdens de uni voor zich kon houden dat ze een heks is. Wel jammer dat ze dan eigenlijk zo tegen Liz heeft gelogen.  :?

Deel 14:
Hmmm, als er niks tussen Bianca en Alexander is gebeurd, waarom voelt ze zich dan misselijk? Of is het door de drank van gisteren?

Leuk dat Bianca weer terug naar de universiteit wil om haar studie verder op te pakken. Een goed excuus om er inderdaad even tussenuit te gaan.

Ik snap het niet helemaal. Wie heeft nou het weerwolven-gen? Is dat Jaeda of Alexander? Aha, Jaeda dus. :mrgreen: Dat is interessant. Ik kan me voorstellen dat Alexander boos is dat Jaeda dit voor zijn gezin heeft verzwegen, maar meteen aan de hele wereld vertellen hoe het zit lijkt mij wel overdreven. We gaan vast wel zien hoe dit verder loopt. [eusa_whistle.gif]

Oei, een ongewenste zwangerschap. Jammer dat ze nu niet naar de universiteit kan. Zou het gevolgen hebben dat Bianca nu veel drinkt. :?

Conall stiekem een gewoon mensje of tovenaar laten maken, terwijl moeder van niks weet lijkt mij ook niet heel verstandig. Wat een gekke situaties allemaal. :o
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Re: The Magical Pistaches Deel 23: Twijfels

Bericht door Queenofmyownfantasy »

ooooohhhh!!!!!!! een comment [new_puppy-dos-eyes.gif]

Ik moet even zelf terugkijken hoor!

1) De puntoren van alexander zijn voor mezelf ook een mysterie! Daarom dat ik ze zo vermelde. Ik heb/had (intussen verwijderd omdat het een mogelijke oorzaak is van wat lag en ik een potentieel alternatief heb gevonden) Nraas storyprogression, en één van de opties daar ergens is "genetische mutaties", wat denk ik de oorzaak is van zijn oren. Ik heb zijn ouders (Mike en Annie Nix) gecheckt en die hebben normale mensenoortjes. [eusa_eh.gif] Ik heb Alexander sowieso wel een tikkeltje plastische chirurgie gegeven, maar wou hem vooral voor alice omdat hij de eigenschappen "goed" maar ook "kwaadaardig" en "snel aangebrand" heeft, wat me ideeën gaf om er een hypocriete leugenachtige fake nice kwal met woedeuitbarstingen van te maken [eusa_whistle.gif]

2) er zijn veel ongebruikte afbeeldingen... Niet alles wat er gebeurd word onmiddelijk in chronologische volgorde weergegeven ;)

3) Yup, Jaeda heeft het weerwolven gen. Met de "supernatural babies" mod was conall eigenlijk geboren als zeemeersim, maar dat vond ik dus écht niet bij die wereld passen en toen bedacht ik me dat Jaeda "oorspronkelijk" een weerwolf is (soort van, via via, in mijn hoofd, doordat ze een telg is van een weerwolvenfamilie waarmee ik een 2015 speelde en die ik heb bijgehouden in de simbin) en toen begonnen mijn gedachten overuren te maken:
Afbeelding

4) ja... als toch wel een beetje depri negentienjarige onverwacht een baby krijgen is misschien niet het beste voor de algemene ontwikkeling van zowat iedereen involved.

anyway, nog veel leesplezier ;) goed dat ik alles in spoilers heb geplaatst! Er staan je nog een paar interessante verwikkelingen te wachten
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Re: The Magical Pistaches Deel 23: Twijfels

Deel 24! Titel ga ik niet in topictitel zetten vanwege spoilers.

Het is een emotioneel gevalletje.
Also, ik heb een nieuwe belichtingsmod en had enorm veel landschapsafbeeldingen
Wat voorafging:

Bianca is in de war doordat Bree wegliep, en begint aan zichzelf te twijfelen. Dit wordt versterkt als het blijkt dat basically heel de stad al afweet van haar "relatie" met Matthew. Bang dat Bree hier ook van heeft gehoord en zich uiteraard verraden voelt, gaat ze naar Matthew om hem duidelijk te maken dat ze geen relatie hebben.

Matthew overweldigt haar echter met aanlokkelijke voorstellen: met zijn invloed heeft hij ervoor gezorgd dat ze van de ene op de andere dag succesvol kan worden in de filmwereld - iets dat ze best zou zien zitten, moest haar privéleven niet zo'n chaos zijn. Matthew begrijpt haar twijfel niet, veronderstellend dat ze naar Bridgeport is gegaan om de beroemdheid na te jagen. Ze gaat op zijn voorstel om minstens een reclamespotje te doen in, maar vermijdt hem de rest van de tijd. De anders zo zelfzekere man twijfelt daardoor aan zichzelf waardoor Bianca genoodzaakt is hem te vertellen dat haar voornaamste reden waarom ze naar Bridgeport ging is om iemand op te zoeken.

Na het reclamespotje, dat goed ging, heeft Bianca geen zin om terug naar Matthew's huis te gaan en ze dwaalt door de stad. In een park komt ze warempel weer Bree tegen - die haar zowel blijkt te vermijden als te zoeken. Wanneer Bree uiteindelijk toch wegrent begint Bianca haar haastig te achtervolgen. Ze vind Bree's woonplaats en is geschokt. Bree woont in een van de armzaligste appartementjes van de stad en "betrapt" vertelt meer over haar moeilijke achtergrond. Bree geeft ook toe dat ze Bianca vermeed toen ze haar de dag voordien zag vanwege de schaamte, en angst omdat ze nu een relatie met Matthew zou hebben.

Bianca maakt duidelijk dat Matthew een fout was, en overtuigt Bree om met haar mee uit te gaan.
► Laat Spoiler zien
Laatst gewijzigd door Queenofmyownfantasy op 11 sep 2024, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: The Magical Pistaches Deel 24: *spoiler*

Bericht door Cloedien »

Leuk, ik ben benieuwd. [new_smile-l.gif]

Hier is mijn reactie op Deel 15:
"Nee. Baby wilt ijs". [new_silly.gif]
Die situatie tussen Alexander en Bianca is ook niet al te best. Hopelijk komt het nog wel een keer goed tussen die twee. [5grouphug.gif]

Wat leuk dat Alice nu ook zwanger is! Ik ben benieuwd wat het wordt!

Oei, Conall die aan Alice laat weten dat hij krabben ook leuk vindt. :o En dat hij zelf nu ook wolfie uitspreekt lijkt mij nog meer een shock voor haar.
Op zich wel fijn dat Bianca het nu aan haar zus kan vertellen. 8 maanden dat geheim houden is ook wel erg lang. :o Ik ben benieuwd of ze het drankje ook daadwerkelijk bij Conall gaan gebruiken, want ookal begrijpt hij nog niet alles, het lijkt er op dat hij het leuk vind hoe hij nu is. [eusa_whistle.gif]

Oeh, de bevalling van Bianca. Ik vind de situatie rondom de vader wel nog iets te vreemd. Daar zit vast meer achter. ;)
Gefeliciteerd met Demi! [5baby.gif] En fijn dat Bianca nu ook van haar houdt en voor d'r wil zorgen. [eusa_dance.gif]

Ook gefeliciteerd met Eric! [5baby.gif] Ze kunnen de komende tijd vast wel de kamer delen. ;)

Ik ben benieuwd wat er schuilt over het uiterlijk van Demi. ;) [eusa_whistle.gif]
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Qua tijd/rekenen klopte "universiteitsvriendje" sowieso niet echt, gelukkig is Alice geen wiskundewonder...
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Aha, dus toch. Ik weet al voldoende. :lol:
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

In dit deel vervuld Alice haar levenswens. En het is een lang deel, sorry :?

Wat voorafging:

Tijdens het avondje uit komen Bianca en Bree nota bene Matthew tegen - eerst voelt Bree zich hierdoor onzeker, maar wanneer Matthew iets interessants vermeldt, beseft Bree hoe dom ze is geweest. Ze raapt haar moed bijeen en gaat naar de karaokemachine, waarop ze wanhopig naar iets zoekt dat hopelijk haar gevoelens duidelijk zal maken.

Bianca is aangedaan door het gebaar - maar de timing wordt weer in de war gestuurd door Bianca's prille bekendheid en haar enkel voor de roddelblaadjes bestaande relatie met Matthew. Angstig vlucht Bree weg, en nogmaals rent Bianca haar achterna.
Bianca treft Bree bij een uithoek van het sterreneiland, op een hooggelegen uitkijkpunt met prachtig uitzicht over de stad. De perfecte plek voor een liefdesverklaring.

Hoewel Bree's verlegenheid blijft clashen met Bianca's bekende reputatie, gaat het stel voluit voor elkaar: Bianca helpt Bree uit haar schulp te kruipen, terwijl Bree Bianca met beide voeten op de grond houdt. Dit is het, beseft Bianca, ik kan deze kans niet laten schieten. En met de woorden "ik heb al vele harten gebroken, maar één hart wil ik nooit mee breken." stelt Bianca een belangrijke vraag.
► Laat Spoiler zien
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Re: The Magical Pistaches Deel 26: Vrede :)

Jaja, hier ben ik weer :oops: nu moet ik wel eerst even een huisje bouwen en mijn afbeeldingen zijn ook echt op-op. Korter deel ("slechts" 1600 woorden), wel veel afbeeldingen.

Wat voorafging
Bree accepteert Bianca's aanzoek. Ze zijn desnoods al een jaar lang "kamergenoten" geweest (het is een meme dat mensen van hetzelfde geslacht die duidelijk een intieme relatie hebben door heteronormatieve historici steevast "oh, they're just roommates" worden genoemd, dus dat ze letterlijk kamergenotes geweest zijn is uiteraard grappig :mrgreen: ) dus er bestaat geen twijfel over of ze de rest van hun leven samen kunnen spenderen. Bianca wilt haar moeder inlichten over de recente ontwikkelingen, maar als ze Jaeda probeert te bellen krijgt ze voicemail - en ze wordt dan even later teruggebeld door een nummer van een hotel. Het is Jaeda, die vaag en verwarrend zegt dat ze niet meer in Moonlight Falls wonen door "iets wat Alice heeft gedaan" en op de vlucht zijn, maar ze kan er niet veel over zeggen.

Bianca krijgt de belofte dat haar moeder zo snel mogelijk gaat terugbellen met meer nieuws en een grondige uitleg. Zo gaan er dagen voorbij, tot Bianca eindelijk het nieuws krijgt; ze zijn Amerika ontvlucht en verhuist naar een bergdorpje in zwitserland, geregeld door criminele connecties van Alexander en bang van de gevolgen als wat Alice heeft gedaan uitlekt. Bianca en Bree besluiten dan maar naar Zwitserland te verhuisen; er zit niks anders op.

Wanneer ze eindelijk in Alpenfrühle (Hidden Springs) aankomen lijkt Alice helemaal veranderd. Bianca is woedend en gelooft eerst niet dat Alice spijt heeft van haar gedrag en fouten, maar omdat Alice zo wanhopig lijkt laat ze haar zus uiteindelijk toch aan het woord. Alice begint te vertellen; op een nacht tijdens volle maan weken geleden loopt Conall uit frustratie weg, en komt die nacht niet thuis. Blijkbaar hebben de Wolffs hem gezien; een machtige weerwolven-familie die nog een appeltje te schillen hebben met Alice en Conall graag zouden opnemen in hun roedel. Helemaal over haar toeren werkt Alice een gevaarlijk plan uit; als bedreiging een zombie-aanval op hen afsturen, en hen zelf in de ondode wezens veranderen. Hierdoor gebruikt ze een grote hoeveelheid aan donkere, eeuwenoude magie, en veroorzaakt ze per ongeluk een zombie-apocalyps in het geïsoleerde dorp.
► Laat Spoiler zien
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: The Magical Pistaches Deel 16, 17 en 18

Bericht door Cloedien »

Hi, ik ben weer wat verder gekomen met lezen. Hier zijn mijn reacties/gedachten tijdens het lezen van de verschillende delen. ;)

Deel 16:
Wat een interessant begin van het vervolg van de studie van Bianca. Ze hoeft natuurlijk niet alles te vergelijken met hoe het de vorige keer ging. ;)
Slim dat ze een paar oppeppende elixers heeft meegenomen. :lol:

Leuk dat Bianca snel nog even wat piano tutorials doet voordat ze les heeft.
Ze zal vast niet al heel veel hebben geleerd, maar toch alvast een basis is helemaal prima. ;)

Leuk dat Bianca nu toch een kamergenootje heeft gekregen. Het hoort er toch nog wel een beetje bij. ;)
Ik ben benieuwd of ze elkaar kunnen uitstaan met de mogelijke verschillen in het moeten slapen en willen feesten enzo. :mrgreen:

Oei, Clark heeft haar bijna door! Maar goed dat hij niet in dat soort wezens gelooft. [tongue3.gif]
En al die roddels, tsja. Het is ook best wel gek dat ze zo goed presteert voor alle bezigheden die ze heeft. :mrgreen:

Interessante ontmoeting tussen Bree en Bianca. Wel stom dat er zo'n verdeling zit tussen de sociale groepen is dat je niet zomaar een 'nerd' mag uitnodigen op een feestje. :?

Deel 17:
Tsja, een hartenbreekster is Bianca wel inderdaad. [eusa_whistle.gif]

Lol, ff de reparateur bellen omdat je anders niet genoeg werkende wc's hebt voor je feestje. :mrgreen: [new_silly.gif]

Gewaagd hoor Bree! Zomaar in grand publiek kijken of Jeffrey niks op heeft.
Fijn dat Bianca het daarna voor Bree opnam, maar jammer dat Bree dat stukje net heeft gemist.

Oef! R.i.p. Tammy! [new_puppy-dos-eyes.gif]

Haha, ik vind het wel leuk hoe je het steeds hebt over "de Ashleys"! :lol: [new_rofl.gif]

De interactie tussen Bianca en Bree blijf ik interessant vinden. [new_smile-l.gif]

Deel 18:
Jaaah, de titel belooft inderdaad al veel goeds. [new_smile-l.gif]

Ze spreken elkaar nu steeds op onhandige momenten, maar zoeken elkaar wel deels op. Ik denk dat dat al wel een goed teken is. Ik ben benieuwd of ze binnenkort wel gewoon samen kunnen praten.
Fijn dat Bianca bij Bree haarzelf durft te zijn. [eusa_dance.gif] [5grouphug.gif]
Een geluksspreuk? Dat is enigszins ook nog gewaagd. Straks voelt Bree zich zo heel anders dan normaal. :o

Die afwijzing snap ik wel. Een vriendschap kan ook hè, het hoeft niet altijd meteen romantisch te zijn. ;) Of misschien was Bree wel gewoon te moe, dan wijzen sims dat soort interacties vaak ook af. ;)

Oei blijkbaar praatte ze wel hard. Tsja.. :mrgreen:
Queenofmyownfantasy
Feestmeester
Feestmeester

Re: The Magical Pistaches Deel 26: vrede :)

Bree is socially awkward en had in de achtergrond vaak ruzie met anderen, zal niet helpen aan het "nodig haar niet uit op een feestje aub" ;)
Yup, er zijn verschillende sims met de naam Ashley met wie Bianca "off screen" wel al eens heeft geflirt :mrgreen:

Die twee meisjes zijn chaos... Meer kan ik niet zeggen. Van die geluksspreuk; dat is een zeer basic spreuk (en Bianca heeft bovennatuurlijke scepticus, zelf, als heks, waardoor ze oprecht traag vooruit gaat met haar spreuken en ijsbal of vuurbal uitproberen - meer dan die drie kon ze toen niet - op je huisgenoot is misschien niet een goed idee, hoewel Bree dat waarschijnlijk ook fascinerend zou vinden!) dus wel een goeie manier om dat geheim prijs te geven.

(Maar dat Bree duidelijk zelfgemaakt is én een actieve sim is én...Nee nu zeg ik te veel, gewoon nog eens goed kijken naar een al twee keer gebeurd patroontje in de stamboom dat ik nu wel wil behouden, hoewel de eerste twee keer toeval waren)

Btw, omdat dat misschien niet goed duidelijk is: hun studentenhuis is die het dichts bij de lesgebouwen, en in die laatste afbeelding heeft Bianca perfect zicht op het wetenschapsproject ding waar Bree letterlijk op dat moment mee bezig was ;) is nogal klein, dus misschien was dat niet goed te zien.
Plaats reactie