Het eerste hoofdstuk (opnieuw). Voortaan probeer ik de hoofdstukken een stuk langer te maken dan ze voorheen waren! Ik hoop dat jullie het allemaal leuk vinden.
Hoofdstuk 2: Philip, dit kan nooit lang goed gaan
Na een lange nachtdienst op de politiekazerne rekt Philip zich eens goed uit voor de spiegel.
"Zo, dat zit er weer op. Nu snel naar huis en mijn bedje in."
Maar... dat loopt toch anders. Want wie staat hem daar voor de deur op te wachten?
"eh, sorry, hadden wij iets afgesproken vannacht? Ik ben het glad vergeten."
Het is Eloise... Een van de vrouwen waar hij al een tijdje af en toe mee afspreekt.
"Nee hoor Philip, geen zorgen. Ik moest je even zien. De waarheid is, ik moest je iets belangrijks vragen."
"Zou je misschien mijn vriendje willen worden?" vraagt ze terwijl ze hem naar zich toe trekt.
"Sorry, Eloise, ik... nee, dat is niks voor mij. Het spijt me. Het is niet jouw schuld." Voordat ze iets terug kan zeggen, springt hij in zijn auto en vertrekt.
De volgende dag geeft Philip zijn schildpad Edison water, die Teddy enkele dagen geleden gevangen heeft. Ondertussen denkt hij na over wat er gisteren is gebeurd. Om zijn hoofd leeg te maken besluit hij de enige persoon te bellen die hem niet zal uitlachen...
"Ze stond je op te wachten bij je werk om te vragen of je een relatie wilde? Ik kan niet zeggen dat zoiets je niet stond te gebeuren, maar dat is wel erg onverwachts."
"Ja, midden in de nacht. Ik heb natuurlijk nee gezegd. Wat dacht ze dan? Ik heb vorige week haar oudere zus ge-"
"-Ja, ja, ik hoef het niet te horen. Ik stel voor dat je het wat rustiger aan doet, Philip. Ga lekker reizen of zo, maar blijf alsjeblieft van de meiden weg. Het loopt nog een keer fout af."
Lena speelt ondertussen met Bogey in de achtertuin. Hij wordt een dagje ouder, maar in zijn hoofd is het nog steeds een puppy
![Bidden [eusa_pray.gif]](./images/smilies/eusa_pray.gif)
.
Silas is inmiddels opgegroeid tot kind, maar is nog niet volledig tevreden met zijn bloempotkapsel. Na een bezoekje aan de kapper kan hij weer wat zien, dat zullen jullie zien op de komende screens. Daarnaast besluit hij dat de naam Silas echt niet cool is en gaat hij voortaan als Sil door het leven
![Gek [new_silly.gif]](./images/smilies/new_silly.gif)
.
Het leek Thalía en Henry echt een geweldig idee om hun peuterzoon buiten in de hagel neer te zetten. Thalía trok voor de gelegenheid zelfs haar badpak aan.
Chimène heeft een zwerfkatje gevonden in de tuin om mee te spelen. Stiekem hoopt ze dat hij nog eens terugkomt zodat ze hem kan adopteren. Maar dat mogen Henry en Thalía niet weten!
Op vakantie
'
Ondertussen heeft Philip het advies van zijn oudere broer opgevolgd, en is op vakantie gegaan naar Al Simhara. De komende drie dagen zal hij hier hopelijk geweldige avonturen beleven.
Philip heeft zijn zinnen gezet op de Grote Sfinx, in een uithoekje van Al Simhara. Na wat geduw en getrek komt er al beweging in de deur...
"Wat zou hierachter zitten?" vraagt hij zich hardop af, terwijl hij wacht tot de deur helemaal naar beneden is. Voor zijn gevoel duurt dit altijd veel te lang :P.
"... oh. Vuur. Een heleboel vuur. En het is donker."
Wat ziet hij er opeens eng uit? O_o Het lijkt wel alsof hij gemummificeerd hoort te zijn.
Philip houdt niet van dit soort engigheid. Gelukkig kan hij buiten een andere ingang vinden.
Binnen wordt hij gelijk verrast door de hoeveelheid dingen die er te ontdekken vallen! Philip twijfelt even, maar besluit toch om de sarcofagen nog even met rust te laten. Hij heeft namelijk gehoord dat gevaarlijke mummies zich daarin schuil kunnen houden...
"Ik haal maar gelijk een nat pak, dan heb ik dat maar gehad... Wie weet wat er voor moois aan de andere kant zit!"

Hmm... enkel een paar relikwieën.
"Ik had toch minstens gehoopt op een schatkist," denkt hij bij zichzelf terwijl hij ze in zijn jaszak stopt. Gelukkig past het allemaal precies.
Na een natte tocht terug door de tunnel begint Philip aan het weghakken van een berg stenen.
Even een eh, korte pauze...
Onder de stenen zit een knop waardoor er een verborgen deur opengaat! Of nou ja, opengaat... Philip moet hem wel een handje helpen. Hij zal wel verroest zijn, na zoveel jaren
![Bidden [eusa_pray.gif]](./images/smilies/eusa_pray.gif)
.
"Oh jee, deze krijg ik niet aan de kant. Hier ga ik grover geschut voor nodig hebben... Ik weet alleen niet wat."
"Aha, goud! Eindelijk!"
Terug in de andere kamer verzamelt Philip al zijn moed en doet dan toch voorzichtig de deur van de eerste sarcofaag open. Hij vindt edelstenen!
"Gelukkig maar..."
Omdat er in de eerste sarcofaag niets engs zat, hakt hij de stenen weg en opent hij ook de tweede sarcofaag.
Hierin vindt hij alleen wat goud, en dus geen levende of niet-meer-levende-dingen.
Omdat de vroege uurtjes al in gaan, besluit Philip het er voor nu maar bij te laten.
Op de markt haalt hij een lekker worstenbroodje als avondeten. De man achter de toonbank lijkt gigantisch te moeten niezen
Voldaan kruipt Philip zijn tentje in... morgen weer een dag!
De volgende dag haalt hij meteen souvenirs op de markt, waaronder een gemummificeerde teddybeer voor Sil.
"Morgenochtend moet ik alweer naar huis... Wat kan ik vandaag nog beleven?"
Op het avonturenbord stond dat een oude vrouw uit de buurt ergens hulp bij nodig had. Philip besluit haar op te zoeken.
"Ik heb wel een opdracht voor je... Maar hij is niet geschikt voor de onervaren avonturier. Je zult diep de woestijn in moeten trekken," vertrouwt ze hem toe.
"Mevrouw, ik wil u graag helpen, de komende keer dat ik in Egypte ben. Maar vandaag even niet, goed?"
Daarna drukt hij als afscheid een stevige kus op haar voorhoofd. Dat is namelijk heel normaal.

Bizar genoeg wordt het totaal niet gewaardeerd.
"Ben je nou helemaal gek geworden? Ik had je oma kunnen zijn!!" reageert ze.
Onze casanova maakt maar snel dat hij wegkomt. De rest van de dag brengt hij door met vissen, en 's avonds kruipt hij weer tevreden zijn tent in.
"Het was me weer een geslaagde vakantie..."
Weer terug in Aurora Skies
Thalía mag eindelijk weer aan het werk! Ze wil zich ontzettend graag opwerken in de medische carrière en is dus blij dat haar zwangerschapsverlof voorbij is.
Henry maakt een schilderij van een planeet. Welke het is, weet ik niet. Voor zover ik weet bestaan er geen felgroene planeten.
Laten we het houden op artistieke vrijheid.
Daarna werkt hij nog aan zijn gitaarvaardigheid. Henry heeft namelijk de levenswens deze beide vaardigheden maximaal te ontwikkelen!
"Als je mijn naam zegt vóór die van oom Henry, krijg ik tien Simole... sorry, krijg jij een koekje." Bogey staat er schattig naar te kijken.

Chimène heeft afgesproken met een collega van haar, Astrid. Als ze de band met haar collega's verbetert, kan ze zich namelijk sneller opwerken bij haar werk als kok.
Het lijkt er alleen op dat er op het werk van Astrid en Chimène meer in de lucht hangt dan de geur van vers gebakken hamburgers en tomatensaus... Zou dit een korte fling zijn, of zal Chimène dan toch de liefde vinden?
Als Philip Aurora Skies weer in rijdt, laat hij zijn taxi eerst stoppen bij het huis van zijn broer.
"Ik deed de sarcofaag open met gevaar voor eigen leven, en er kwam een supergrote mummie uit! Gelukkig kon ik hem met mijn blote handen verslaan," schept hij uitgebreid op.
'Wauw," zegt Henry.
"Ik wist dat je goed kon vertellen, maar dit is wel erg spannend. Vertel nu eens wat er écht is gebeurd?"
"Leuk wat je allemaal hebt meegemaakt, Philip! Maar ehm, heb je toevallig een souvenir meegenomen?"
Philip snelt maar snel door naar de enige persoon voor wie hij iets mee heeft genomen: zijn neefje Sil.
"Kijk eens, helemaal voor jou. Geen zorgen hoor, het is een beetje luguber, maar het is geen echte mummie."'
"Wauw, bedankt, oom Philip!" zegt Sil.
"Wat een cool ding. Als ik groter ben wil ik mee op avontuur!"
Henry geeft Bogey nog een kleine poetsbeurt. Nu hij wat ouder wordt heeft hij wat meer moeite om zichzelf schoon te houden
... Waarna Thalía hem meeneemt op een avondwandeling. In haar avondjurk.
Net als Philip naar buiten loopt om naar huis te gaan, gaat zijn telefoon. Wie zou dat nou zijn op dit late uur? En waarom kijkt Philip zo verschrikt?
Wordt vervolgd...
In het volgende hoofdstuk krijgt Chimène van Astrid duidelijkheid, komt Gertrude naar huis en komen jullie erachter waarom Philip zo van dit belletje schrikt...