De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 90 ♦ 18-07-2021 ♦ Pag. 49)

Maak je een leuk dagboek met de Sims 3? Laat het dan hier zien.
Jaro
Moderator
Moderator

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 89 ♦ 30-06-2021 ♦ Pag. 48)

Bericht door Jaro »

Mendes1998 schreef: 18 jul 2021, 10:28 Ik vind het trouwens helemaal niet gek dat Xias en de kat het goed met elkaar kunnen vinden. Katten zijn toch ook een soort van aliens!
[new_rofl.gif]

Bedankt voor je reactie! Net op tijd, want straks komt er een nieuw hoofdstuk. [tongue3.gif] Leuk om te lezen dat je het spannend vond. Ik heb inderdaad de poseplayer gebruikt (Gracie die wordt gearresteerd, Viktor die op de grond ligt). Die had ik nodig voor de screenshots van hoofdstuk 90, de screenshots van hoofdstuk 88 & 89 heb ik eigenlijk daarna gemaakt. [eusa_whistle.gif]
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
Jaro
Moderator
Moderator

Bericht door Jaro »

Hoofdstuk 90: Wachtrij
Vorige keer in mijn dagboek
Afbeelding
In het vorige hoofdstuk werd Clara, de dochter van Leentje, ontvoerd door Gracie en Viktor. :o Leentje schakelde daarom Robin in als privédetective en vertelde hem alles over wat er vroeger met Eliza was gebeurd, de zus van Trees.

Afbeelding
Toen Gracie erachter kwam dat Robin haar op de hielen zat, brak er een grote ruzie uit tussen haar en Viktor, en die moest Viktor helaas met zijn leven bekopen; gelukkig na eerst Robin, Eliza en Clara toch nog geholpen te hebben.

Afbeelding
Gelukkig was Robin er nog op tijd bij om Gracie in de boeien te slagen...

Afbeelding
... en ook werd Trees na een hele lange tijd weer herenigd met haar zus. [love4.gif] Clara werd uiteraard ook terug herenigd met haar ouders. :mrgreen:

De volgende dag gaan Trees en Eliza samen shoppen
Afbeelding
"Hier moeten we zo meteen naar rechts zusje, dit is de enige kledingwinkel in de stad en er werken ook een paar stylisten. Niet zo goed als mijn stylist in Appaloosa Plains, maar we zitten hier in Moonlight Falls natuurlijk."
"Is goed", antwoordt Elilza terwijl ze haar oudere zus naar binnen volgt.

Afbeelding
"In plaats van te wachten op de stylist heb ik zelf al wat kleren voor je uitgekozen, ga daar maar even staan om ze aan te doen."

Afbeelding
"Zo, wat vind je ervan?", vraagt Trees
Eliza doet een klein vreugdedansje voor de spiegel, dus ik denk dat ze tevreden is. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
"Even aan je haar rieken of er nog wat muffe keldergeur inzit... Hmmm, dat ruikt al veel beter."
De man naast het duo kijkt hen ondertussen een beetje vreemd aan. [tongue3.gif]

Afbeelding
Na bij de stylist te zijn gepasseerd gaan Trees en Eliza ook nog even langs bij de bakkerij om iets te eten. Er staat niemand achter de toonbank, dus loopt Eliza gewoon achter de toonbank om zichzelf te bedienen. [eusa_whistle.gif]

Afbeelding
"Ik denk dat we zussen zijn", lacht Trees terwijl Eliza een stuk taart neemt.

Afbeelding
Ook Trees kan niet aan de verleiding weerstaan en neemt gewoon haar eigen stuk taart. Ondertussen wordt de wachtrij aan de toonbank steeds langer.

Afbeelding
Tijdens het eten hebben Eliza en Trees voor het eerst echt een serieus gesprek.
"Waarom vertel je me niet eens iets over je familie? Of over onze ouders, of over wat jij allemaal in je leven hebt gedaan. Dat Robin je zoon is weet ik inmiddels al, maar verder ken ik nog niemand."

Afbeelding
"Wel, waar moet ik beginnen?"

Afbeelding
"Ik heb heel lang nog gewoon bij onze ouders gewoond, tot ze al oud waren. Ik had de ene na de andere relatie maar het draaide altijd op niets uit..."

Afbeelding
"... tot ik per toeval een date had geregeld met Felix. Maar dat is een lang verhaal. [tongue3.gif] "

Afbeelding
"Zijn eerste vrouw, Asala, was onlangs overleden en we waren daarna al best close geworden."

Afbeelding
"Na onze eerste date raakte ik al zwanger waardoor ik bij Felix ben ingetrokken, en niet veel later werd Robin geboren."

Afbeelding
Ondertussen is de wachtrij zo lang dat er al sims staan aan te schuiven rond de tafel van Eliza en Trees.

Afbeelding
"Uiteindelijk zijn we ook getrouwd, de dag nadien is papa overleden. Mama heeft ons huwelijk helaas niet meer mogen meemaken. Ondertussen zijn Felix en ik ook al oud, en de rest van de familie is er natuurlijk ook niet jonger op geworden."

Afbeelding
Na het eten zetten ze zich nog even rustig op een bankje, ver weg van de steeds langer wordende wachtrij.
"Ik heb duidelijk veel gemist... Maar ik ben blij dat ik nu terug onderdeel ben van de familie. Hopelijk toch."
"Morgen kan je iedereen wat beter leren kennen ;) ", stelt Trees haar zus gerust.

De huwelijksdag van Robin en Maya is aangebroken
Afbeelding
Al vroeg in de ochtend komen Leentje, Clara en Jules als eerste aan. Ze wilden Robin nog persoonlijk bedanken om de situatie met Clara, Gracie en Viktor tot een goed einde te brengen.

Afbeelding
"Hopelijk is alles een beetje in orde met Clara? Heeft ze er iets aan overgehouden?", vraagt Robin.

Afbeelding
"Nee hoor! Volgens mij heeft ze er niets van gemerkt. Volgens mij heeft Eliza zich wat over haar ontfermd toen ze samen in die cel zaten. Ik heb zelf ook al in geen jaren meer zo goed geslapen nu ik me geen zorgen meer moet maken om mijn ouders", laat Leentje Robin weten.

Afbeelding
"Als je wilt mag je altijd op bezoek komen met Clara! Dan heeft Daniël iemand om mee te spelen van zijn leeftijd."
"Oh, dat zou fijn zijn! Buiten jullie hebben we toch niet veel familie"
, antwoordt Leentje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Help mij"
Jules heeft duidelijk wel een trauma overgehouden aan de ontvoering van Clara. [new_rofl.gif]

Afbeelding
Niet veel later komen ook de andere gasten aan, en is het een drukte van jewelste in Villa Van de Kerkhof.

Afbeelding
Xias en Karel spelen ondertussen samen in de tuin, terwijl Sondra nieuwsgierig een kudde eekhoorns bekijkt.

Afbeelding
Er staat veel op de planning vandaag, dus iedereen zet zich al snel neer op zijn stoel om naar de bruiloft van Maya en Robin te kijken.

Afbeelding
Zoals gewoonlijk kan niet alles volgens plan gaan, en begon de helft van de gasten plots luidkeels te roepen terwijl ze op hun borst klopten. [eusa_eh.gif]

Afbeelding
De andere helft van de gasten kijkt ondertussen geschokt toe. [new_rofl.gif]

Afbeelding
Gelukkig keert de rust snel weer terug, en kan het huwelijk van Robin en Maya beginnen. [eusa_dance.gif]

Afbeelding

Afbeelding
De meeste gasten kunnen het niet droog houden. [new_puppy-dos-eyes.gif]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook Sondra, Daniël en Kristina volgen het huwelijk geïnteresseerd. [eusa_angel.gif]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geen idee wat Daniël en Kristina verder aan het doen waren, maar op een gegeven moment werden ze aangestaard door de halve familie. Vooral Luna lijkt geshockeerd. [tongue3.gif]

Afbeelding
Eliza is duidelijk een beetje overprikkeld door het hele gebeuren. :mrgreen:

Afbeelding
Uiteindelijk is het tijd voor de taart! [eusa_dance.gif]

Afbeelding
Zoë, Trees, Felix en Helena hebben zich tijdens het huwelijk al stiekem een goed plaatsje toegeëigend aan de tafel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan is nu het grote moment aangebroken: de fotograaf is gearriveerd! [eusa_dance.gif]
Afbeelding
Bij deze mijn favoriete familiefoto tot nu toe. [eusa_dance.gif] :mrgreen:

Afbeelding
Ook een versie in de namiddag in plaats van de avond. [tongue3.gif]

Afbeelding
En eentje met de namen erbij.

Afbeelding
Nog een paar close-ups, waaronder deze die ik al een paar maanden geleden heb gedeeld. De peuter op Robins schoot is inderdaad Daniël. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een foto van het actieve huishouden, ofwel Felix en Trees met hun nakomelingen. [eusa_angel.gif]

Afbeelding
Ook eentje van de familie van Helena en Gijs natuurlijk.

Afbeelding
Onze favoriete tweeling, ondertussen al een beetje ouder: Helena en Felix. 8-)

Afbeelding
En ook een van de vier grootouders met hun kleinkinderen! [eusa_dance.gif]

Afbeelding
Het begint al donker te worden, dus de familie zet het huwelijksfeest na de foto's verder in de schuur.

Afbeelding
Eliza beleeft de tijd van haar leven. [tongue3.gif]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aangezien de rest van de familie de peuters een beetje uit het oog zijn verloren, gaan Karel en Eliza na een tijdje samen even kijken hoe het met hen gaat. [tongue3.gif]

Afbeelding

Afbeelding
De rest van de familie feest ondertussen rustig door.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Einde van hoofdstuk 90
Zo, dat was een geslaagd huwelijk. [tongue3.gif] De familiefoto's met 20 sims in mijn actieve huishouden waren best een heel gedoe, maar ik ben wel tevreden met het resultaat. :mrgreen: Wat er volgende keer gaat gebeuren weet ik zelf nog niet, want mijn screenshots zijn (eindelijk) op! :o
Afbeelding
Mendes1998
Stemmenteller
Stemmenteller

Re: De familie Van de Kerkhof (Hoofdstuk 90 ♦ 18-07-2021 ♦ Pag. 49)

Bericht door Mendes1998 »

Die familiefoto’s zijn erg goed gelukt inderdaad! Ook handig om ze even te zien met alle namen erbij, de familie is erg groot tegenwoordig. Moet je nagaan dat je ooit met alleen Jaro, Monika en Robbe begonnen bent :shock:
Vind het toch knap van je. Heb zelf ook ooit de poseplayer geprobeerd maar ik snapte er helemaal niks van, werkte voor geen meter, ik deed waarschijnlijk iets fout :D
Lief van Robin om aan te bieden dat Clara wel met Daniël mag spelen. En fijn dat Leentje weer goed kan slapen en dat Trees en Eliza het goed met elkaar kunnen vinden.
Oh ja uiteraard gefeliciteerd aan het bruidspaar [love4.gif]
[eusa_angel.gif]
Jaro
Moderator
Moderator

Bericht door Jaro »

Ik ben het even nagegaan en de familie is momenteel inderdaad op zijn grootst, met voorsprong! :shock: Dat komt voor een deel ook wel door NRaas, zonder zouden bv. Zoë en Leentje waarschijnlijk alleen zijn gebleven. Misschien maar goed dat sommigen geen kinderen hebben, of maar eentje. [eusa_whistle.gif] Helaas begint generatie 7 het einde van hun leven te bereiken... :| Voor de andere generaties heb ik al wat in gedachten, maar dat moet ik nog spelen. [tongue3.gif]

Al meer dan 7 jaar geleden inderdaad dat ik met één sim in een krot begon. :lol:

Vanaf dat de poseplayer en de poses geïnstalleerd zijn vind ik alles redelijk makkelijk, heb je al eens een handleiding opgezocht ofzo of gaat het bij het installeren al fout?

Bedankt voor je reactie. [eusa_angel.gif]
Afbeelding
Cloedien
Wijkagent
Wijkagent

Bericht door Cloedien »

Fijn dat Eliza tevreden is met haar nieuwe kleding. Kan me voorstellen dat ze graag weer wat schoons en nieuws aan wil. ;) Leuk dat je de terugblik hebt gedaan voor Eliza. ;)

Dat ziet er inderdaad uit als een geslaagde bruiloft. [eusa_dance.gif]
De familiefoto is heel erg leuk geworden! [love4.gif] De gasten zien er ook allemaal erg leuk uit!
Knap gedaan met die 20 sims. :mrgreen:
Mendes1998
Stemmenteller
Stemmenteller

Het is een tijdje terug, maar ik kon geen enkele pose vinden toen ik in het spel was. Ik wist ook niet dat ik die poses apart moest installeren :shock: Ik ga het als ik terug ben van vakantie misschien nog wel een keertje proberen.
Ben benieuwd wat je in gedachten hebt voor de andere generaties! Misschien ga ik mijn dagboek ook maar weer eens oppakken. Ik weet alleen nog niet hoe, aangezien ik best een tijdje zonder dagboek heb doorgespeeld.
[eusa_angel.gif]
Jaro
Moderator
Moderator

Bericht door Jaro »

Poses moet je inderdaad apart downloaden, die gaan samen met de poseplayer als .package-bestand in de Mods map. Als je er niet uit geraakt kan je altijd een topic aanmaken in het technische forum van TS3. [eusa_angel.gif]

Met de jongste generatie naar een nieuwe wereld verhuizen is altijd leuk? En misschien weer met een nieuw huis of volledig zonder huis/geld. [eusa_whistle.gif]

Ik ben momenteel bezig met alle Photobucket-screenshots van hoofdstuk 32 t.e.m. hoofdstuk 49 te veranderen, daar staat nu al 4 jaar zo'n wazig watermerk over. [eusa_whistle.gif] Nog een paar hoofdstukken te gaan. :roll:

EDIT: Klaar! [eusa_dance.gif] Voor moest iemand ooit eens de eerdere hoofdstukken willen lezen. [tongue3.gif]
Afbeelding
Wieke
Burgemeester
Burgemeester

Bericht door Wieke »

Leuk dat je een terugblik laat zien van het vorige hoofdstuk en wat Trees allemaal heeft meegemaakt in haar leven!
Fijn dat Trees en Eliza nu met elkaar tijd kunnen doorbrengen. De screen waar je Eliza ziet kijken in de spiegel is geweldig haha [new_smile-l.gif]
Haha echt familie, Eliza is ook al zo gek op taart :lol: Fijn dat ze nu kunnen bijpraten.
Aandoenlijk om te zien hoe Eliza en Trees samen op het bankje zitten [5grouphug.gif]

Gelukkig heeft Clara er niets aan overgehouden! Jules kijkt wel een beetje eng :?

Leuk dat Robin en Maya nu getrouwd zijn [love4.gif] Iedereen zag er mooi uit! De locatie van de ceremonie ziet er heel sfeervol uit :D
De fotograaf heeft voltrekking ook mooi vastgelegd [icon_thumright.gif]
Ik zou er ook van schrikken als ik ineens roepende mensen op hun borst zie kloppen :o
Ook leuk om Sondra meerdere keren te zien [love4.gif]

Wow super leuke familiefoto's [icon_thumright.gif] Leuk dat Sondra en Hilda er ook op staan:D Leuk ook met die namen erbij!

Zo te zien was het een geslaagde bruiloft [eusa_dance.gif] :lol:
Mendes1998
Stemmenteller
Stemmenteller

Ik zal het nog eens proberen een aangeven als het niet lukt. En dat vind ik eigenlijk wel een leuk idee [eusa_angel.gif] zal erover nadenken.
[eusa_angel.gif]
Deetui
Burgemeester
Burgemeester

Bericht door Deetui »

Jaro schreef: 18 jul 2021, 14:42 Er staat niemand achter de toonbank, dus loopt Eliza gewoon achter de toonbank om zichzelf te bedienen. [eusa_whistle.gif]
Best logisch dat je nadat je je hele leven opgesloten hebt gezeten niks weet van sociale normen toch [eusa_whistle.gif]
Wel fijn dat Trees en Eliza hun band hebben kunnen versterken, en Eliza ook met de rest van haar (nieuwe) familie op de bruiloft [eusa_angel.gif]
Fijn dat het ook goed gaat met Leentje ;)

Maar wat is dat borstgeklop tijdens die bruiloft :shock: Heb dat nog nooit gezien :o Ik zou ook schrikken [new_rofl.gif]
Gefeliciteerd Robin en Maya [eusa_dance.gif]
Gelukkig was er weer veel taart zie ik :lol:

Wat een prachtige familiefoto's zijn dat geworden [love4.gif] Mag je trots op zijn! [icon_thumright.gif]
Kan het zijn dat ik me Stephen niet zo goed herinner of ben ik nu heel dom :oops:

Fijn dat de feestjes in de schuur zo lit zijn [new_silly.gif] Het ziet eruit dat de meeste het er naar hun zin hadden [new_smile-l.gif]
En ook fijn dat de peuters het ook wel zonder de rest af konden buiten [new_rofl.gif]

Ook leuke sfeerfoto's van de familie tijdens heet feest [worshippy.gif]
Jammer dat je screens op zijn, ik vond de vele updates wel leuk eigenlijk [eusa_whistle.gif]
Maar nu kan je weer lekker gaan simsen en ons weer verrassen met wie weet nieuwe verhalen [eusa_dance.gif]
En zo te zien hierboven heb je al wat in gedachten, dus ik laat me lekker verrassen :D
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Plaats reactie