Generatie 7: Tienervakantie ~ 24/05/2024

Maak je een leuk dagboek met de Sims 4? Laat het dan hier zien.
Plaats reactie
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Re: Generatie 5: Bijgelovig ~ 21/07/2023

Bericht door Deetui »

Sterkte met de technische problemen [5grouphug.gif]
Hopelijk lukt het je om je documenten er af te halen [eusa_pray.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

[jarig.gif] Fé!
Ohh wat gek dat Jess helemaal niets van zich heeft laten horen. :? Er zal toch niks gebeurd zijn?
Leuk dat Emmett een weekendje naar Mt.Komorebi heeft geboekt om bij te praten met Mori. [new_smile-l.gif] Ze zullen wel veel te bespreken hebben.
Fijn dat het meteen weer als van ouds voelde en dat Mori nu ook met een studie is begonnen aan dezelfde universiteit. Super dat het studeren bij allebei heel goed gaat. [icon_thumright.gif]

Vervelend dat Emmett en Fé elkaar doordeweeks moeten missen! Fijn dat Domenica haar zo goed opvangt.
Heel leuk dat Emmett en Mori nu officieel een stel zijn! [love4.gif]
Ohnee Domenica overleden! :o Wat een verdrietig nieuws voor Emmett, Mori en Fé! [new_puppy-dos-eyes.gif]

Wat vervelend tipi dat het beeldscherm van je laptop niet meer werkt. Hopelijk heb je al je documenten er af kunnen halen. [eusa_pray.gif]
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door tipigirl »

Bedankt voor jullie berichtjes [5grouphug.gif]
Van de week gaat een technisch iemand kijken of die een backup op een externe harde schijf kan zetten [eusa_pray.gif]
Afbeelding
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Generatie 5: Zwart ~ 18/08/2023

Bericht door tipigirl »

Een maand later: mijn laptop is vernietigd, maar ik heb wel eindelijk al mijn documenten terug! En ik kan niet wachten om Emmett zijn verhaal verder met jullie te delen!
Onderstaand onderwerp is wat zwaarder dan normaal in mijn dagboek. Ik wil jullie bij deze vast waarschuwen. Volgende update zal hier ook op doorgaan.

Gen 5: Zwart ~ 18/08/2023

Afbeelding

Er is een hoop gebeurd sinds mijn moeders overlijden en het is zeker geen gemakkelijke tijd geweest. Ik was genoodzaakt om terug naar huis te komen en vanuit daar mijn opleiding te vervolgen om tegelijkertijd ook voor Fé te kunnen zorgen.

Afbeelding

Toen het semester voorbij was, is Mori bij ons ingetrokken. In eerste instantie was het ook haar plan om vanuit huis haar opleiding af te ronden...

Afbeelding

Maar Mori kwam erachter dat ze zwanger was. Eerst maakte we ons vooral zorgen. Door de erfenis van mijn moeder hadden we geen geldzorgen, maar we waren allebei nog aan het studeren en tijd voor een baby was er gewoonweg niet. Mori besloot te stoppen met haar opleiding, zodat ik die van mij af kon maken. Het was een groot offer, maar de baby was zó welkom. De zorgen veranderde al snel in pure vreugde.

Afbeelding

We waren er helemaal klaar voor en keken uit naar de komst van onze kleine meid!

Afbeelding

We zouden een echt gezinnetje vormen en Fé zag het helemaal zitten om grote zus te worden. Mori kon haar eigen moeder natuurlijk nooit vervangen, maar zo werd Mori toch meer officieel een onderdeel van ons gezin. Fé wilde niets liever dan dat Mori haar moeder zou worden. Deze kleine zou ons compleet maken.

Afbeelding

Ruimte was nog wel een klein dingetje. Dit appartement had maar twee slaapkamers. We waren wel op zoek naar een grotere woning, maar tot die tijd moesten we roeien met de riemen die we hadden. Tot ze een beetje door zou slapen, kon de baby gewoon bij ons op de kamer en daarna wou Fé haar kamer wel delen met haar nieuwe zusje.

Afbeelding

Het noodlot sloeg echter toe en gooide roet in al onze plannen. Mori was met Fé naar het zwembad en kreeg daar onwijze buikkrampen. Op de wc zag ze dat het helemaal mis was. Ze verloor veel bloed en in het ziekenhuis bleek het mis te zijn met de baby. Onze dochter, Florence, was overleden... Ik heb in mijn hele leven niet zo een groot verdriet gekend. Hier waren we niet op voorbereid...

DOELEN
Aspirations:
  • Academic
  • Renaissance Sim
  • Best Selling Author
Careers:
  • Work in the Doctor Career until you reach adulthood
  • Freelance Writer – Max out Performance
Skills:
  • Max (Level 10) in Writing and two other skills of your choosing
  • Reach level 8 in at least six other skills
Other Goals:
  • Enroll in University and change majors after your first term. You could also switch schools.
  • Live in at least three different worlds over the course of your life
  • Get engaged but leave someone at the alter
  • Get married, get divorced and then later remarried to the same Sim
  • Have at least one child as a young adult and a second (heir) later in life as an adult
  • Do not publish any of your own books UNTIL you max out performance in the Freelance Writer Career
Afbeelding
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Generatie 5: Zwart ~ 18/08/2023

Bericht door Froos »

Oh wat een drama zeg voor dit gezin [new_puppy-dos-eyes.gif]
Arme Mori en Emmett om zo hun ongeboren dochter te verliezen...Sterkte jongens [5grouphug.gif]
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Generatie 5: Zwart ~ 18/08/2023

Bericht door Cloedien »

@Tipigirl: vervelend van je laptop. Ik ben blij voor je dat je alle documenten nog terug hebt kunnen krijgen! [5grouphug.gif]

Fijn dat Emmett er zo toch nog voor Fé kan zijn. En leuk dat Mori nu ook bij hen is ingetrokken! [eusa_dance.gif]
Oei, de laatste screen heeft inderdaad een zwaarder onderwerp.. Dit had ik ook niet zien aankomen. :? Wat naar voor ze! [new_puppy-dos-eyes.gif] Sterkte! [5grouphug.gif]
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Generatie 5: Lichtpuntjes ~ 25/08/2023

Bericht door tipigirl »

^Bedankt voor jullie lieve reacties! [5grouphug.gif]
@Cloedien Bedankt voor het meedenken en je hulp met mijn laptop! Ben ook blij dat het op deze manier toch nog is goed gekomen met mijn bestanden!

Gen 5: Lichtpuntjes ~ 25/08/2023

Afbeelding

We hebben als gezin een zware periode gehad en eerlijk gezegd is het nog steeds iets wat ons dagelijks bezighoudt. Dat is ook logisch. Zo een groot verlies laat je niet in een jaar achter je, maar we hebben ons dagelijks leven weer een beetje opgepakt. We doen ons best om ook weer de positieve dingen te zien en te genieten van wat er wel is. En de ene dag lukt dat beter dan de andere.

We hebben ons droomhuis gevonden en besloten dat dit een nieuwe start is voor ons.

Afbeelding

Mori heeft de tuin waar ze altijd van gedroomd heeft en ik merk dat de tuin haar rust en structuur geeft. Iets wat ze de afgelopen tijd echt wel miste. Ze lag dagen in bed en was er niet uit te krijgen. Als ze dan op een gegeven moment in haar joggingpak door het huis zwierf, was ze niet aanspreekbaar. Fysiek was ze er, maar geestelijk leek ze compleet verdwenen. Ik ben daarom zo blij om te zien dat de tuin haar goed lijkt te doen.

Afbeelding

Ik ben in de afrondende fase van mijn studie en ik kan niet wachten om eindelijk klaar te zijn en mijn carrière als dokter vorm te geven.

Afbeelding

Na alles ben ik zo aan het denken geweest over wat je hebt en hoe snel je dat kan verliezen, dat heb ik bij mijn ouders meegemaakt en nu weer in mijn eigen gezin. Ik wil nog steeds niets liever dan dat gezin met Mori en ik wil niet meer wachten.

Afbeelding

Ik heb deze avond goed voorbereid en het moment in mijn hoofd al 100 keer geoefend. Maar in het echt was het nog beter. De reactie van Mori was absoluut goud waard. Zo een lichtpuntje en zo een mooi moment konden we wel weer gebruiken.

Afbeelding

En we hebben er geen gras over laten groeien. Een half jaar later was het al zo ver: onze grote dag.

Afbeelding

Het is een prachtige dag en ik voel me echt gezegend. Ik vind mezelf te veel een theoreticus om te denken dat alles gebeurd met een reden, maar op dit moment, nu ik hier sta met Mori, voel ik me zo close met haar. Het maakt niet uit wat het leven op ons afvuurt, wij slaan ons er samen doorheen. Ik weet dat wij dit samen kunnen.

Afbeelding

We zijn vanaf vandaag officieel dat gezin dat we voor ons zagen en waar ik over gedroomd heb. Anders dan gepland, maar ik ben trots op wat wij hebben gecreëerd voor onszelf.

Afbeelding

En als klapper op de vuurpijl, is Mori er op onze bruiloft achter gekomen dat wij een tweede kans hebben gekregen.

Afbeelding

Een onwijs spannende tijd voor ons, maar we kunnen ons geluk niet op!

DOELEN
Aspirations:
  • Academic
  • Renaissance Sim
  • Best Selling Author
Careers:
  • Work in the Doctor Career until you reach adulthood
  • Freelance Writer – Max out Performance
Skills:
  • Max (Level 10) in Writing and two other skills of your choosing
  • Reach level 8 in at least six other skills
Other Goals:
  • Enroll in University and change majors after your first term. You could also switch schools.

• Live in at least three different worlds over the course of your life

• Get engaged but leave someone at the alter
  • Get married, get divorced and then later remarried to the same Sim
  • Have at least one child as a young adult and a second (heir) later in life as an adult
  • Do not publish any of your own books UNTIL you max out performance in the Freelance Writer Career
Afbeelding
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Re: Generatie 5: Lichtpuntjes ~ 25/08/2023

Bericht door Deetui »

Ik liep er eentje achter :o :oops: Maar fijn dat je documenten bewaard zijn gebleven [eusa_pray.gif]
Ik had al zo'n vermoeden dat we niet te blij moesten zijn met deze zwangerschap en helaas bleek dat ook [new_puppy-dos-eyes.gif]
RIP Florence en sterkte met het verlies aan Emmett, Mori en Fé [5grouphug.gif] Gelukkig lukt het een beetje om het leven weer op te pakken.
Wat een prachtig huis hebben ze gevonden! ;) En mooi dat ze hun liefde hebben kunnen bezegelen met een bruiloft [eusa_dance.gif]
Wat een mooi nieuw babynieuws, hopelijk zetten ze samen een gezond kindje op de wereld [eusa_pray.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door tipigirl »

Bedankt voor je leuke reactie, Deetui [5grouphug.gif]
Afbeelding
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Balen van je laptop! Gelukkig heb je wel al je documenten terug.

Wat verdrietig dat ze hun dochter en zusje hebben verloren. [new_puppy-dos-eyes.gif] RIP Florence!

Wat een mooi huis! [eusa_dance.gif] Gelukkig dat ze hun dagelijks leven weer een beetje kunnen oppakken.
Fijn dat Mori nu een mooie grote tuin heeft. Hopelijk komen er nu wat betere tijden aan. Dat verdienen ze!

Super leuk dat Emmett en Mori gaan trouwen en wat zagen ze er prachtig uit op de bruiloft! [love4.gif]
Gefeliciteerd ook met de zwangerschap! Hopelijk gaat het nu allemaal goed. [eusa_pray.gif]
Plaats reactie