Generatie 7: Tienervakantie ~ 24/05/2024

Maak je een leuk dagboek met de Sims 4? Laat het dan hier zien.
Plaats reactie
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Generatie 7: Tienervakantie ~ 24/05/2024

Bericht door tipigirl »

Goedemorgen,

Zoals jullie gelezen kunnen hebben. Ik heb besloten dit keer een sims 4 challenge te doen. Elke generatie wil ik een nieuwe challenge starten en deze binnen die generatie proberen te voltooien. En op deze manier opnieuw 26 generaties proberen te halen.

Dit is de hoofdpagina. Hierin zal ik de verschillende generaties bijhouden en de stamboom bijhouden. Ik zal starten met de Rags to Riches challenge. De regels en de voortgang daarvan zal ik in de volgende post delen.

Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn om te beginnen als ik!

Generatie 1: Rags to Riches Challenge
Generatie 2: 100 Baby Challenge
Generatie 3: Levensdoelen Challenge
Generatie 4: Vakantieavonturen Challenge
Generatie 5: Not So Berry with a Twist - Generation Five : Plum
Generatie 6: Lucid Legacy Challenge - Generation Two : Content Creator
Laatst gewijzigd door tipigirl op 24 mei 2024, 15:41, 88 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Stamboom

Bericht door tipigirl »

Stamboom
Afbeelding
Laatst gewijzigd door tipigirl op 22 nov 2023, 13:43, 12 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Challenge Regels

Bericht door tipigirl »

Generatie 6: Lucid Legacy Challenge - Generation Two : Content Creator

Although they would never admit it, you have always been the outcast in your family.

Things that came naturally to them were always undesirable to you. You love them and they love you, but that doesn't change the obvious. When they were all getting dirty outdoors, you were in your room in your own little world.

Video gaming is your number one passion! After attempting to conform to farm their life your whole childhood, your parents ended up getting you a computer as a teen and your world changed from there. Playing games, streaming, watching other gamers, making friends online- you realized for the first time ever just how big the world is beyond your small town!

Your teen life was spent staying up as late as possible and gaming until you couldn't keep your eyes open anymore. After becoming a young adult and being immersed in fantasy worlds for years, you decide to move to the city for a fresh start!

Talk about culture shock, everything was different here from where you grew up! Luckily for you, you meet your future spouse soon after moving which makes the transition a lot easier. You start your streaming/YouTube career and blow up! Your videos become so popular that you become a B-lister!

You're known as a down to earth celebrity to most, probably because of the way you grew up. In fact, most of the money you earn goes straight to your child! Your parents let you be exactly who you were despite it being very different from them, and you want to do the same thing for your child. Even if that means spoiling them rotten!

GOALS:
  • Have the Squeamish trait
  • Complete 2/4 parts of the Computer Whiz aspiration
  • Become famous by streaming, posting videos, etc.
  • Make and sell your own video game
  • Move to the city as a young adult
  • Mary someone from the city, who you meet once moving there
  • Max the Media Production and Video Gaming skills
  • Unlock the Techie and Coffee Fanatic lifestyles
  • Have only one child who is very spoiled
  • Become at least a 3 star celebrity

Generatie 5: Not So Berry with a Twist - Generation Five : Plum

You are an overachiever and have always been good at anything you tried even if you doubt yourself – you are your own worst critic. When it comes time to your choice of career you can’t decide, so why not try a few? You figure what better way to explore your options than attend University. Unfortunately, picking a major is even harder than picking a career. You are always worried about making a wrong decision and people judging you. After graduating you try a few different jobs before deciding to become a doctor. You work in the medical field for much of your life, but overtime your paranoia gets the best of you and as an adult you retreat into the world of books – after-all they can’t judge you. You dream of writing the next great novel but are too paranoid over what others think of you to publish them, so you take a job as a freelance author – ghost writing for others or publishing books using pseudonyms. Eventually you find the courage to publish books using your own name and become a best selling author.

Traits: Paranoid, Bookworm, Non-committal

Aspirations:
  • Academic
  • Renaissance Sim
  • Best Selling Author
Careers:
  • Work in the Doctor Career until you reach adulthood
  • Freelance Writer – Max out Performance
Skills:
  • Max (Level 10) in Writing and two other skills of your choosing
  • Reach level 8 in at least six other skills
Other Goals:
  • Enroll in University and change majors after your first term. You could also switch schools.
  • Live in at least three different worlds over the course of your life
  • Get engaged but leave someone at the alter
  • Get married, get divorced and then later remarried to the same Sim
  • Have at least one child as a young adult and a second (heir) later in life as an adult
  • Do not publish any of your own books UNTIL you max out performance in the Freelance Writer Career

Generatie 4: Vakantieavonturen Challenge

Wordt een doorgewinterde avonturier met deze uitdaging!
Alle doelen die hieronder genoemd staan moeten behaald worden door dezelfde sim: het stamhoofd.

Doelen
Levensdoelen
  • Voltooi één levensdoel uit het Sneeuwpret pakket
  • Voltooi één levensdoel uit het Jungleavonturen pakket
Vaardigheden
  • Maximaliseer de vaardigheid skiën of snowboarden
  • Maximaliseer de Selvadoriaanse Cultuurvaardigheid
Verzamelingen
  • Verzamel alle verschillende Simmies
  • Verzamel alle verschillende Oude Omiscaanse Artefacten
  • Verzamel alle verschillende Omiscaanse Schatten

Generatie 3: Levensdoelen Challenge

Doel
Elke levensfase moeten alle vier de kinderen een levensdoel behalen. Dit geldt voor de levensfases kind en tiener.

Hoe begin je?
Take four children, each with a different childhood aspiration. Try and complete all the aspirations before the children reach teen. The lifespan must be set to normal.

Generatie 2: 100 Baby Challenge

Doel
Honderd baby’s baren in zo min mogelijk aantal generaties. De challenge eindigt wanneer de honderdste baby wordt geboren of wanneer jij de challenge regels overtreed.

Hoe begin je?

Creëer een jongvolwassene sim. Dit wordt het stamhoofd van de familie. Je mag zelf de eigenschappen en het doel kiezen. Je mag er ook voor kiezen om te beginnen met een mannelijke sim, aangezien het in De Sims 4 mogelijk is in CAS in te stellen of jouw sim zwanger kan worden, een andere sim zwanger kan maken of geen van beide.
Kies een woning waar jouw stamhoofd in gaat wonen en kan betalen met het basisbudget. Tijdens de challenge mag je zoveel verhuizen als je maar wilt, zolang jouw sim dit zelf kan betalen en niet door middel van cheats.
Zoek een sim (donor) die jouw sim zwanger kan maken.
Ga verder met het krijgen van kinderen op deze manier volgens de challenge basisregels.

Basisregels
Deze regels gelden voor iedereen.

Je moet het verouderen aan hebben staan en ingesteld op normaal. Het verouderen van buurtgenoten wordt aangeraden zodat het spel automatisch nieuwe donors genereert.
Script modificaties en custom content (Mods & CC) die jou een oneerlijk voordeel geven in deze challenge zijn niet toegestaan.
Script modificaties die ervoor zorgen dat je kinderbijslag krijgt en meer dan 8 sims in jouw huishouden kunt plaatsen zijn niet toegestaan.
Het gebruiken van cheats is niet toegestaan, met uitzondering van de bb.moveobjects voor creatieve vrijheid in bouwen/inrichten en resetsim om glitches en vastlopers op te lossen.
Als jouw kavel bestaande kaveleigenschappen heeft mag je deze niet aanpassen. Als jouw kavel nog geen kaveleigenschappen heeft mag je deze toevoegen. Denk wel goed na over je keuze. Eenmaal gekozen zit je er – zolang je niet verhuisd – aan vast.
Alle spelbeloningen voor het voltooien van impulsen, doelen en sociale evenementen mogen worden gebruikt, behalve de beloningen om de levensduur van jouw sim te verlengen of ze te redden van de dood.
Baby’s mogen pas opgroeien zodra je de notificatie krijgt dat ze jarig zijn.
Peuters mogen opgroeien zodra ze niveau 3 hebben gehaald in alle peutervaardigheden.
Kinderen en tiener mogen opgroeien zodra ze een 10 hebben gehaald op school. Speel jij jouw spel in het Engels? Dan moeten kinderen een tieners met een A thuiskomen.
Jongvolwassenen mogen uit huis worden geplaatst om ruimte te maken voor nieuwe kinderen. Maar eenmaal weg mogen ze niet meer terug thuiswonen.
Wanneer het stamhoofd een oudere wordt en dus niet meer zwanger kan raken, neemt de jongste dochter de challenge over. Zodra deze jongste dochter jong-volwassenen is mag je de oudere stamhoofd uit huis plaatsen.
Je mag niet meer ruimte in het huishouden maken door minderjarige sims te laten ophalen door de sociale dienst of ze te laten sterven. Voed je kinderen op tot jong-volwassenheid.
Het stamhoofd mag zich inschrijven bij het ministerie van arbeid, maar mag geen reguliere carrière nemen. Geld moet worden verdiend door middel van de vaardigheden zoals schilderen, schrijven en tuinieren.
Jouw stamhoofd mag een baan aannemen waarbij jouw sim vanuit huis kan werken. Jouw sim moet bij deze baan altijd vanuit huis werken.
Tieners mogen een part-time baan zoeken om de familie financieel te ondersteunen.
Het stamhoofd mag de woonkavel verlaten wanneer je dit wilt. Je hoeft niet alle kinderen hierbij mee te nemen.
Het stamhoofd mag niet trouwen zolang ze de mogelijkheid heeft om zwanger te raken. Pas wanneer het stamhoofd een oudere wordt, mag deze sim trouwen. Deze sim moet dan wel bij de nieuwe partner gaan wonen. De partner komt niet in het huishouden van de challenge.
Het stamhoofd mag maar 1 x zwanger raken per donor.
Donors mogen op geen enkele manier bijdragen aan het huishouden. De verantwoordelijkheid ligt geheel bij het stamhoofd.
Het stamhoofd mag het geslacht tijdens de zwangerschap niet beïnvloeden. Geen aardbeien, wortels, pop- en alternatieve muziek voor jouw zwangere sim.
Gebruik een online eigenschap generator om eigenschappen te selecteren voor de kinderen. Je mag deze niet zelf kiezen.
Je mag schoonmakers, tuiniers en monteurs inhuren. Je mag geen oppas inhuren aangezien de verantwoordelijkheid volledig ligt bij het stamhoofd. Je mag wel cateraars en mixologen inhuren, maar enkel bij evenementen.

Aanvullende regels
Deze regels gelden voor simmers die aanvullende pakketten geïnstalleerd hebben. Negeer de regels die te maken hebben met pakketten die jij niet in je bezit hebt.

Jouw stamhoofd mag een eigen bedrijf hebben: Winkel, restaurant of dierenkliniek. Tieners mogen meehelpen als alternatief van het inhuren van personeel. (Aan het Werk / Uit Eten / Honden & Katten)
Jouw stamhoofd mag lid worden van clubs of deze zelf opzetten, zolang de clubactiviteiten geen regels van deze challenge overtreden. (Beleef het Samen)
Jouw stamhoofd mag huisdieren in huis nemen, maar houd er rekening mee dat ze een plekje in het huishouden opvullen. Er is geen beloning voor het hebben van huisdieren. (Honden & Katten)
Jouw stamhoofd mag genieten van feestdagen, zolang de tradities geen regels van deze challenge overtreden. Pas eventueel de feestdagen aan. (Jaargetijden)
Jouw stamhoofd mag beroemd worden en een reputatie opbouwen zolang dit maar niet gebeurd door middel van een carrière. (Word Beroemd)
Jouw stamhoofd mag op vakantie gaan, maar moet dan het hele gezin meenemen. Een vakantie is niet toegestaan tijdens een zwangerschap of als je een baby in huis hebt. (In de Natuur / Jungle Avonturen)
Als je Ouderschap geïnstalleerd hebt mogen jouw tieners pas opgroeien zodra ze een tien hebben gehaald op school en in aanmerking komen voor minstens één karaktereigenschap. Jouw stamhoofd moet altijd alle acties annuleren om de kinderen te straffen als je ze zich misdragen. (Ouderschap)
Het stamhoofd mag gebruik maken van de wensput, maar ze mag niet wensen om kinderen. (Romantische Tuinaccessoires)
Je mag een butler inhuren, maar deze mag zich niet bezig houden met (de zorg voor) de kinderen. Vink het zorgen voor kinderen uit in het butler menu. (Vintage Glamour accessoires)

Generatie 1: Rags to Riches Challenge

Challenge Information and Rules:

• There are certain main goals you are not allowed to complete until you finish the Mandatory Steps that go with them, these side challenges can be found in the Mandatory Steps section. You must complete mandatory steps before you can get a job, build your home and start your family.

• Do not use any cheats unless it is to reset your sim, take away your money, or allow you to move objects. In the beginning of the game get rid of all of your money.

• To make money before you are allowed to get a job take advantage of the things listed in the Making Money section. Your spouse is not allowed to work until they have met the mandatory work requirement. If you have more than one working sim in your home they must each meet the requirement.

• You may not place anything on your Sims lot until you have unlocked the mandatory steps for building a home. Items your sim can carry are allowed to be set down or used on your own lot excluding seeds.

• You are not allowed to place items outside the walls of your home or use seeds until you finish the Mandatory Steps for Building a Garden.

• Before you own a bed you must use public places to sleep, you may not place a bed on a public lot. Outdoor retreat users may use a tent if you want but you must earn the money to buy it and it can not be placed on your home lot. Once your friendly level is full with a sim you may stay at their home one night a week if you so wish. You must count the days and on the seventh day you can stay with them again. While at their home for that one night you are allowed to make and eat as many meals as you want to but you cannot take them with you. You can make one plate of food before you leave their home to take when you go. Do not sleep at any Sims home at any other time until you have a bed of your own.

• You can rummage for food, garden public plants or cook on the outdoor barbecues until you have built your home.

• If you decide to add any other sims besides the spouse and kids, they may not work in any way or earn money with hobbies like painting.

• If you are part of a club that can earn money by painting, writing, etc. You can not keep any of the money made by selling these items until you have finished every main goal. You may however hang the paintings in your home or delete them all.

• If you have city living you can move your sim into an apartment, but you must follow all of the challenge requirements. You have to delete everything from the apartment and get rid of all of your money. You must eventually work your way up to owning the penthouse so you can complete the garden challenge.

• Your life span can be set to anything you wish for this challenge, you can even turn aging off to be able to finish the whole challenge.

Main Game Challenge Goals (Non optional)

A fully furnished home with:
• At least 3 Bedrooms.
• A Kitchen.
• A dining room.
• At least 2 Bathrooms.
• A family or living room.
• A study with at least one computer.
• An outdoor garden. (If you are using city living you must have a penthouse to achieve this goal)
• A pool.

Have a Family:
• Get married to a sim (you can create a sim or marry one already in game but you must get rid of all of their possessions and money before you marry.)
• Become a grandparent.

Have a career:
• Pick any career of your choosing, you can use Get to Work, or any regular job. You may also run a restaurant, or store.
• Earn the Entrepreneurial lifetime reward.
• Reach level 10 of the career branch of your choosing/Or if you are running your own business earn $100,000 with your business and have your employees be fully trained.

Aspirations:
• Complete at least one aspiration goal for both your original sim and their husband or wife.
• Complete one aspiration for each child you have. (You can do this in their childhood years or make it harder on yourself and accomplish this when they become adults.)

Money Goal:
• Have a home worth at least $100,000.
• Have at least $200,000 in the bank. (If you want a harder challenge raise this goal up to $500,000 or even $1,000,000.)

Mandatory Steps
Before you can complete the main goals for this challenge you must meet the qualifications listed below. Once you have completed one of these goals you can move on to the main goal it is paired with.

Mandatory Steps for Building a Home:
• You must have a level 5 in the handiness skill and 3 levels in logic.
• You must pay a fine of $500 to the city for noise disturbances before you begin building.

Mandatory Steps for Building a Garden:
• You must complete the Mandatory Steps for Building a Home.
• You must have your handiness skill up to level 7 and your gardening skill to level 5 before you can begin building or placing items outside.
• You must have at least one bedroom with a bed, a bathroom with a toilet and shower, a living room/kitchen (this can be one room but you must have these basic items) fridge, counter, sink, stove, table, chair, fire alarm and a couch.
• Blueprints cost $500.

Mandatory Steps for Getting a Job:
• You must have a home address before applying for a job. Complete the Mandatory Steps for Building a Home.
• Have one of each in your home: a bed, a toilet, a shower, a sink, a stove, a counter, a chair and a fridge.
• Pay $1000 for a college degree to begin your career.

Mandatory Steps for Having a Family:
• Before you can marry a sim you must have a starter home for them to live in.
• Every kid you have must max out all of their skills as a toddler before they can age up.
• To age up to a teen each child must complete one of these options: have 5 levels in any 1 skill and perfect grades, or 10 levels in one skill.
• To level up to a young adult your sim must complete one of these options: Have 5 levels in any 2 skills and a part time job, or 10 levels in 2 skills.
• You must pay for and host a wedding every time a pair of sims get married.
Laatst gewijzigd door tipigirl op 22 nov 2023, 13:42, 12 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Re: Generatie 1: Frisse start ~ 25/10/2021

Bericht door tipigirl »

Gen 1: Frisse start ~ 25/10/2021

Afbeelding

Daar zit ik dan... Als ik terug denk aan hoe allemaal gelopen is, had ik deze afloop nooit verwacht... Vorig jaar rond deze tijd, in het begin van de lente, was ik nog druk bezig met de laatste voorbereidingen van ons huwelijk. Het was een prachtige dag geworden, dat wel. Hoe kon het dan toch zo snel, zo fout gegaan zijn... Kijk waar ik nu ben...

Ik zit in mijn eentje op een eiland in Windenburg. Zo ver mogelijk van het leven dat ik achter gelaten heb. Niet dat het mijn keus was, maar juist daarom kon ik niet meer op die plek zijn. Hij mag me niet zo zien. Hij mag niet de schade zien die hij heeft aangericht.

Afbeelding

Ik doe mijn best met vissen, maar ik moet bekennen dat ik daar niet genoeg geduld voor heb. Toch heb ik wel twee vissen weten te vangen. Ik probeer van alles om een beetje te overleven. Ik verdien nu voornamelijk wat geld door kikkers te verzamelen en te fokken en de wilde gewassen te oogsten. Ik moet wel...

Afbeelding

Hij liet me achter met alleen een koffer met kleding... Ik slaap af en toe in een park, daar hebben ze een mooi overdekt prieeltje. Ik hoop over een paar dagen genoeg geld te hebben voor een tent. Ik weet wel dat ik het dit keer helemaal anders aan ga pakken. Ik wil nooit meer zo afhankelijk zijn van een man, alle controle over me leven zo in handen laten zijn van iemand anders. Ik ga mijn eigen geld verdienen en het zal hem berouwen wat hij mij heeft aangedaan als hij ziet hoe succesvol ik geworden op eigen kracht. Dit is een nieuwe start.
Afbeelding
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Wat leuk dat je al een nieuwe project bent begonnen! [eusa_dance.gif]
Klinkt als een leuke challenge, maar wat een regels en doelen al :o

Zielig dat de hoofdpersoon van een gelukkig leven nu in deze ellende is gestort [new_puppy-dos-eyes.gif] Rotmannen! [violent1.gif] [tongue3.gif]
Ik ben wel benieuwd naar het verhaal erachter :o Want het klinkt niet zo heel positief :mrgreen:
Hopelijk gaat het vissen snel beter en kan ze snel een tentje kopen, want dit gaat niet zo hoor :?
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Wat leuk dat je met elke generatie een nieuwe challenge gaat doen en dat je vandaag al bent begonnen :D Knap hoor!
Ik ben zeker enthousiast [eusa_dance.gif]

Een mooie Sim heb je gemaakt Tipigirl [icon_thumright.gif]

Oh wat erg dat ze een jaar geleden nog bezig was met de voorbereidingen van haar huwelijk en dat ze nu alleen op een eiland zit [new_puppy-dos-eyes.gif] Het lijkt mij een hele nare man.. Hij heeft haar achtergelaten met alleen een koffer met kleren :o Ik ben benieuwd wat er allemaal gebeurd is.
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Leuk dat je bij elke generatie een nieuwe uitdaging wil doen. Succes alvast!
De eerste challenge ziet er al ingewikkeld uit, ik ben benieuwd hoe het zal gaan. [eusa_dance.gif]

Ze ziet er uit als een mooie sim, wat is haar naam (en begint de naam dan ook met de A)? [eusa_angel.gif]
Jammer dat haar vorige relatie niet zo fijn was of niet goed is geëindigd. :? Heftig dat ze er nu zo alleen voor staat en dan nu niet eens een echte plek voor haarzelf heeft. Ik hoop dat ze snel genoeg geld heeft om een tent te kunnen kopen. [eusa_pray.gif]
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

@Tipigirl hele mooie nieuwe avatar heb je gemaakt van je Sim [love4.gif]
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door tipigirl »

Bedankt voor jullie reacties! [5grouphug.gif]
Het zijn inderdaad best wat regels, maar hoop dat ik het voor jullie en mezelf een beetje overzichtelijk kan houden...
Daar ga ik in ieder geval mijn best voor doen!

@Wieke Bedankt! Het werd hoog tijd voor een echte avatar [eusa_whistle.gif] Nu nog een nieuwe banner :mrgreen:
Afbeelding
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Jaaaa, leuk om je avatar te zien [eusa_dance.gif]
Je ziet wel echt dat het een mooie sim is zo ;)

Ga je Tinypic poppetje ook wel missen hoor [new_rofl.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Plaats reactie