Generatie 7: Tienervakantie ~ 24/05/2024

Maak je een leuk dagboek met de Sims 4? Laat het dan hier zien.
Plaats reactie
Wieke
Moderator
Moderator

Re: Generatie 5: Rust ~ 13/10/2023

Bericht door Wieke »

[jarig.gif] Floyd!
Wat leuk om te horen dat Emmett echt zijn passie heeft gevonden in het schrijven. [new_smile-l.gif] Ik ben benieuwd naar zijn boek!
Fijn dat Fé en Floyd het goed met elkaar kunnen vinden en dat ze zo zelfstandig zijn. [icon_thumright.gif]
Het ziet er ook echt uit als een hele gezellige kerst! [icon_santa.gif]
Leuk dat Floyd zo van gamen houdt en dat Fé een nieuwe vriendin heeft gemaakt op school. [eusa_dance.gif]
Heel fijn om te lezen dat het zo goed gaat met ze. [new_smile-l.gif]
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Re: Generatie 5: Rust ~ 13/10/2023

Bericht door tipigirl »

^Bedankt voor jullie leuke reacties weer! [5grouphug.gif]
Vrijdag zal er weer een nieuwe update komen!
Cloedien schreef: 19 okt 2023, 20:17 (Zijn dat nou muurstickers van My Sims? [new_smile-l.gif] )

En is Flora een vriendin, of de vriendin? ;) :mrgreen:

Hebben de kinderen eigenlijk nog contact met hun moeder?
Dat is zeker een muursticker van My Sims :lol:

Flora is een vriendin van Fé, in ieder geval nu nog, wie weet wat de toekomst brengt ;)

Fé heeft geen contact met haar moeder en Floyd alleen telefonisch.
Afbeelding
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Generatie 5: Rust ~ 13/10/2023

Bericht door tipigirl »

Gen 5: Flow ~ 03/11/2023

Afbeelding

Nu de rust is wedergekeerd en ons huishouden niet te onderscheiden is van de andere huishoudens uit een gemiddelde straat, lijkt er eigenlijk niet zoveel te vertellen. Iedereen doet zijn ding. Fé heeft het niet zo met leren en school, maar is een echte dierenvriend. Maar ze doet haar best en roept nu al dat ze er later toch niks mee gaat doen. Ze zal wel met dieren gaan werken ofzo. Dat is mijn voorspelling in ieder geval. Floyd is ook niet weg van school, maar hij kan makkelijk leren dus het gaat hem allemaal vrij makkelijk af. Gelukkig maar, want hij vindt zijn cijferlijst wel belangrijk. Toch zit hij het liefst dag en nacht te gamen.

Afbeelding

Ik voel me vader van het jaar. Als de kinderen thuis komen, is er altijd wat te eten in huis en ben ik er als ze me nodig hebben.

Afbeelding

Maar ik houd mezelf voor de gek als ik ook maar zou denken dat ze na hun dag school op mij zitten te wachten. Ze gooien hun tassen in hun kamer en gaan hun ding doen. Ze zijn ook altijd gewend geweest om gewoon hun ding te doen.

Afbeelding

Dat wil ik ook niet te veel omgooien. Dat voelt niet goed en een beetje egoïstisch zelfs. Omdat ik nu tijd heb gemaakt voor ze dat zij dan ook maar alles moeten laten vallen om tijd voor mij te maken. De enige regel die ik gesteld heb, is dat we elke avond samen eten en als ze een keer niet mee-eten dat ze zich dan afmelden. Het werkt voor ons op deze manier.

Afbeelding

Ik merk aan mezelf dat ik daardoor weer meer ga werken en ook steeds weer meer begin te vragen van mezelf. Ik ben me er van bewust dat ik mezelf deze druk opleg, maar desondanks lukt het me niet om te stoppen.

Afbeelding

Dit is wat ik altijd heb gedaan, dit is wat ik ken. Ik ben een harde werker en als ik de tijd heb, waarom zou ik dan niet gaan werken? Ik probeer tegen dat stemmetje in mijn hoofd in te gaan en mezelf ervan te overtuigen dat er niks mis is met een momentje van ontspanning, maar als ik dan op de bank zit, voelt het als een verspilling van mijn tijd. Het is verder ook niet erg. Ik moet er alleen voor waken dat het geen verslaving wordt. Zeker nu mijn werk thuis is, vind ik het lastig om te stoppen en onderscheid te maken tussen werken en thuis zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik al wel eens een nachtje heb doorgehaald.

Afbeelding

Maar niet vannacht, want vandaag is een feestelijke dag: Fé is jarig!
Ze wordt jongvolwassene en kan die ellendige schoolverplichting eindelijk achter zich laten! Ze heeft de ruimte en de vrijheid om te ontdekken wat ze wil met haar verdere leven!

Afbeelding

En ook voor Floyd is het feest. Geekcon is in de stad en ik als verrassing heb ik hem meegenomen. Dit past echt helemaal in zijn straatje!

Afbeelding

Vanaf het moment dat we daar aangekomen zijn, loopt die jongen al rond met een glimlach van oor tot oor. Als aandenken kopen we nog een shirt en dan gaan we naar huis. Het plan was om voor Fé haar verjaardag uit eten te gaan, maar dat hoefde van Fé niet.

Afbeelding

En als we thuiskomen, zie ik waarom Fé geen zin had om uit eten te gaan. Ze heeft zichzelf een wel heel passend cadeau gegeven: een nieuwe hond. Eigenlijk zou ik boos moeten zijn, maar ik zie mijn kinderen zo graag gelukkig. Bovendien is ze nu volwassen en maakt ze haar eigen keuzes. Het zijn haar honden, zolang ze er de verantwoordelijkheid voor neemt, vind ik het eigenlijk allemaal wel best. En als Fé één ding bewezen heeft de afgelopen jaren, is dat ze heel verantwoordelijk is.

Afbeelding

Maar als we dachten dat dat het was, hadden we het goed mis. Want Fé komt doodleuk nog een nieuw gezinslid aan ons laten zien. Niet alleen Nutter, maar ook Wopper heeft intrek genomen in ons huis. Ik kan eigenlijk alleen maar lachen. Dit kan ook alleen in ons gezin. Iedereen doet zijn eigen ding, maar woont toevallig onder hetzelfde dak en heeft dezelfde achternaam.
"Fé, die kleine krijg je van mij. Zorg er goed voor."

Afbeelding

Voor Floyd wordt het een andere afsluiter van de avond.

Afbeelding

En hard werken mag beloond worden.

DOELEN
Aspirations:
  • Academic
  • Renaissance Sim
  • Best Selling Author
Careers:
  • Work in the Doctor Career until you reach adulthood
  • Freelance Writer – Max out Performance
Skills:
  • Max (Level 10) in Writing and two other skills of your choosing
  • Reach level 8 in at least six other skills
Other Goals:
  • Enroll in University and change majors after your first term. You could also switch schools.
  • Live in at least three different worlds over the course of your life: Evergreen Harbor, Britechester & Brindleton Bay
  • Get engaged but leave someone at the alter
  • Get married, get divorced and then later remarried to the same Sim
  • Have at least one child as a young adult and a second (heir) later in life as an adult
  • Do not publish any of your own books UNTIL you max out performance in the Freelance Writer Career
Afbeelding
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Generatie 5: Flow ~ 03/11/2023

Bericht door Cloedien »

Fijn dat Fé ondanks dat ze niet geïnteresseerd is in school toch nog haar best gaat doen. Ik ben benieuwd wat ze later als carrière gaat nemen. Vast inderdaad iets met dieren. [tongue3.gif]

Gamen of school... Wat is leuker? [new_silly.gif] Zo te zien lijkt Floyd het alsnog goed te doen met school. Zal Emmett vast wel fijn vinden als vader. ;)

Fijn dat het gezin elkaar nu alsnog wel kan zien 's avonds. Is net zo gezellig. [5grouphug.gif]
Oei een gespannen Emmett. Hij heeft die gezellige avondjes wel nodig zo te zien. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter. ;)

Gefeliciteerd Fé! [jarig.gif] Wat heeft ze voor haarzelf een leuk cadeau geregeld! Of nouja, 2 zelfs! Welkom Nutter en Wopper! :lol:

Leuk dat er een Geekcon is in het spel en dat Emmett en Floyd er samen heen zijn gegaan. Zag er leuk uit. :D
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Generatie 5: Herinneringen ~ 10/11/2023

Bericht door tipigirl »

^Bedankt voor je leuke reactie Cloedien! [5grouphug.gif]

Gen 5: Herinneringen ~ 10/11/2023

Afbeelding

Floyd is vandaag blijer opgestaan dan anders. Het is vandaag namelijk zijn verjaardag.

Afbeelding

En dat moet natuurlijk gevierd worden!

Afbeelding

En alsof drie honden nog niet genoeg is, heeft Fé een cadeau geregeld voor Floyd. Al heb ik sterk het vermoeden dat het meer een cadeau voor zichzelf is.

Afbeelding

Ik hoop alleen maar dat ze snel uit huis gaat, want vijf huisdieren is toch best wel veel. Ze heeft gelukkig wel een baantje gevonden als babysitter. Ze past in het weekend twee ochtenden op bij een gezin en het geld wat ze daarmee verdient, gaat meteen op aan al die dieren. Ze zal dus een rijke partner tegen moeten komen, wil ze binnenkort uit huis gaan.

Afbeelding

Deze zondag staat echter niet alleen in het teken van de verjaardag van Floyd of de nieuwe baan van Fé, maar ook van Fé haar diploma-uitreiking.

Afbeelding

Trots en blij neemt ze haar diploma in ontvangst en terwijl ze daar staat, kan ik alleen maar denken: wat gaat de tijd toch snel...
Ze werd geboren toen ik zelf nog op school (universiteit) zat en nu is ze zelf op dat punt belandt. Als ik terugdenk aan hoe mijn leven vanaf dat moment gelopen is, besef ik me ineens hoe gek het allemaal kan gaan. Hopelijk zal zij wat meer genieten van de achtbaan die het leven nou eenmaal is.

Afbeelding

Maar ondanks dat ze nog niet precies weet wat ze wil op lange termijn, doet ze wel precies wat ze op dit moment wel en dat bewonder ik eigenlijk enorm. Dat is iets wat ik nooit heb gedaan. Ik was altijd bezig met de toekomst en hoe ik de toekomst zo goed mogelijk vorm kon geven. Daardoor ben ik te vaak vergeten te genieten en weet ik nu niet meer hoe je gewoon geniet.

Afbeelding

Maandag is de eerste schooldag van Floyd op zijn nieuwe school. Floyd is opgegroeid tot een redelijk onverschillige tiener. Het boeit hem eigenlijk allemaal niet zoveel, zolang hij maar kan gamen aan het einde van de dag. Hij heeft mazzel dat hij zo slim is en daardoor hoge cijfers haalt, waardoor hij ook veel tijd overhoudt om te kunnen gamen.

Afbeelding

Hij heeft dan ook nooit veel vrienden gehad en de vrienden die hij had, waren online. Hij vertelde dat er nu wel een aardig meisje in zijn klas zit. En terwijl hij verteld, gaat mijn fantasie alweer de vrije loop. Misschien is dat wel zijn grote liefde waar hij het nu over heeft. Ik had mijn grote liefde als kind al ontmoet, al wist ik dat toen nog niet.

Afbeelding

Hoe dan ook, zal het goedkomen. Ik maak me geen enkele zorgen dat deze jongen goed terechtkomt. Mori en ik hebben veel fouten gemaakt, maar wat betreft de kinderen, kunnen we onwijs trots op ze zijn. Zij staan hun mannetje wel.

DOELEN
Aspirations:
  • Academic
  • Renaissance Sim
  • Best Selling Author
Careers:
Skills:
Other Goals:
  • Enroll in University and change majors after your first term. You could also switch schools.
  • Live in at least three different worlds over the course of your life: Evergreen Harbor, Britechester & Brindleton Bay
  • Have at least one child as a young adult and a second (heir) later in life as an adult
  • Do not publish any of your own books UNTIL you max out performance in the Freelance Writer Career
Afbeelding
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Generatie 5: Herinneringen ~ 10/11/2023

Bericht door Cloedien »

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Floyd! [new_bdaysmile.gif] Leuk dat hij een kat heeft gekregen van zijn grote zus. Al zal Fé daar vast vooral voor willen zorgen. [new_silly.gif]
En gefeliciteerd met je diploma Fé! [hat35.gif]

Ik ben benieuwd hoe het zometeen met Floyd afgaat op de middelbare school. :mrgreen:

Awh, is Mori nog steeds Emmetts grote liefde! [love4.gif] Dat belooft wat goeds. Tenminste,... dat hoop ik. [eusa_whistle.gif]
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Generatie 5: Finale ~ 18/11/2023

Bericht door tipigirl »

^Bedankt voor je leuke reactie, Cloedien! Hoe het afloopt, lees je vandaag!

Gen 5: Finale ~ 18/11/2023

Afbeelding

Ik werk hard en sluit me nog steeds op op mijn kamer, maar als Fé naar haar werk is en Floyd naar school, kan ik me maar moeilijk concentreren met al die dieren in huis. Ze vechten elkaar constant de tent uit en staan te miauwen en te blaffen aan mijn bureau. Fijn dat Fé een hobby heeft, maar ik neem toch terug wat ik erover gezegd heb. Dit gaat zo langer niet.

Afbeelding

Die avond heb ik een gesprek met haar erover. In eerste instantie pakt ze het niet zo goed op. Ze voelt zich uit huis gejaagd, maar uiteindelijk snapt ze wel dat dit wat veel is voor mij. Om geld hebben we nooit echt heel verlegen gezeten en ik bied aan dat we samen naar iets kunnen kijken voor haar.

Afbeelding

We vinden uiteindelijk een klein huisje met een grote tuin. Het is Fé haar eerste huisje en natuurlijk gaan we dit vieren bij een restaurant daar in de buurt. Wat ik niet wist, is dat Fé ook Mori uitgenodigd had. We hadden elkaar wel alweer eens aan de telefoon gesproken en ze zei dat het een stuk beter ging, maar zo in het echt voelde ik me toch wel overdonderd en wat ongemakkelijk.

Afbeelding

Niet veel later hebben we weer wat te vieren, Floyd zijn afstuderen, en zitten we weer met elkaar in een restaurant. Het gaat duidelijk beter met Mori en ze wordt steeds meer bij ons gezin betrokken. Het doet Floyd duidelijk goed om zijn moeder weer wat vaker te zien en ik zou liegen als ik zeg dat ik niet ook heel blij ben dat ze er weer bij is, de echte Mori. Ik heb me in de tussentijd nooit open gesteld voor andere vrouwen. Ik was ook te druk met werk en het gezin, maar ik wilde ook niemand anders. Mori en ik hadden iets heel bijzonders, ze was al jaren mijn beste vriendin en het maakte niet uit hoelang wij elkaar niet zagen of spraken. Als we elkaar dan weer zagen, pakte we het gewoon weer op waar we gebleven waren.

Afbeelding

Mijn verjaardag naderde en ik werd me ineens heel bewust van mijn sterfelijkheid. Ik stelde mezelf steeds vaker de vraag: is dit hoe ik wil dat het eindigt? Ik was helemaal alleen, verzoop me in mijn werk en mijn doelen. Floyd en ik leefde langs elkaar heen, ieder opgesloten op onze eigen kamer. Zou Mori zich ook zo voelen? Zat zij net zo wachten op een move van mij als ik op een move van haar? Waren we zo onze kostbare tijd aan het verspillen.

Afbeelding

Maar veranderen klonk makkelijker dan het was. Elke dag nam ik me voor Mori te bellen, maar als ik dan mijn werk af had, zag ik dat het alweer drie uur in de nacht was. Ik bereikte langzaamaan mijn doelen, maar echt gelukkig werd ik er niet van. Ik legde de lat steeds hoger en dacht dat als ik dat bereikt zou hebben dat ik dan wel weer blij zou zijn. Dat ik dan echt iets achter had gelaten waar mijn kinderen trots op zouden zijn.

Afbeelding

Dus ik ging mijn eigen boeken schrijven.

Afbeelding

En publiceren. De één na de ander.

Afbeelding

Tot ik een nieuwe serieuze wake-up call kreeg. Het roer moest nu echt om. Dit was mijn laatste kans.

Afbeelding

Dat probeerde het leven mij op alle mogelijke manieren duidelijk te maken.

Afbeelding

Ik trok de stoute schoenen aan en belde Mori op of ze die avond nog met mij een hapje wilde gaan eten.

Afbeelding

Gelukkig zei ze 'ja' en anderhalf uur later zaten we samen in een luxe restaurant. Ik liet er geen gras over groeien en begon mijn verhaal.
"Ik mis je gewoon zo. Het leven is voor ons beiden anders gelopen dan we wilden, maar dat wil niet zeggen dat we het zo uit moeten zingen. We kunnen onze belofte aan elkaar nog steeds waar maken: "tot de dood ons scheidt".

Afbeelding

Ik was niet bang voor haar reactie. Ik wist dat ik dit moest doen voor mezelf. Ik heb al die jaren op haar gewacht en nu waren we eindelijk weer hier.

Afbeelding

Klaar voor ons huwelijk en het laatste beetje tijd dat we nog hebben met elkaar door te brengen.

Afbeelding

We hielden het klein en bescheiden met alleen Fé en Floyd. Maar het was een prachtige dag. Dit had ons leven moeten zijn.

Afbeelding

En alsof mijn leven nu rond was en ik me er nu aan over kon geven, bleek dat ook mijn laatste dag te zijn. En ik wil dat iedereen weet dat ik gelukkig ben gestorven.

Afbeelding

Afbeelding

Niet al mijn doelen gehaald, maar ik heb mijn kinderen op het laatst nog kunnen laten zien wat belangrijk is in het leven en wat er echt toe doet.

DOELEN
Aspirations:
  • Academic
  • Renaissance Sim
  • Best Selling Author
Careers:
Skills:
Other Goals:
Afbeelding
Wieke
Moderator
Moderator

Re: Generatie 5: Finale ~ 18/11/2023

Bericht door Wieke »

[jarig.gif] Fé! Haha wat een leuk cadeau heeft ze zichzelf gegeven! [eusa_dance.gif] Welkom Nutter en Wopper! [love4.gif]
Kan Zipper het ook goed met ze vinden?

Leuk dat Floyd het zo naar zijn zin heeft gehad op Geekcon. [new_smile-l.gif]

[jarig.gif] Floyd! [new_bdaysmile.gif] Aahh wat een schattige katjes! [love4.gif] Hoe heten ze?

Gefeliciteerd met je diploma Fé! [hat35.gif]
Haha fijn dat Floyd toch nog steeds zo'n hoge cijfers haalt. :mrgreen: Leuk dat er een aardig meisje in zijn klas zit. [new_smile-l.gif] Ik ben benieuwd of er wat gaat opbloeien tussen die 2.

Leuk dat ze een mooi klein huisje met grote tuin voor Fé en haar dieren hebben gevonden. [new_smile-l.gif] Heel fijn dat Mori er ook bij was toen ze het gingen vieren en dat het een stuk beter met haar gaat! Super dat ze sindsdien weer meer betrokken is bij het gezin! [eusa_dance.gif]
Jij ook gefeliciteerd met je diploma Floyd! [hat35.gif]

Gefeliciteerd Emmett! [new_bdaysmile.gif] Knap dat hij veel boeken heeft gepubliceerd, maar ook goed dat hij nu wat meer tijd wil nemen voor ontspanning!
Aahh wat zijn Emmett en Mori schattig samen! [love4.gif] Super dat Emmett haar ten huwelijk heeft gevraagd en dat ze nu getrouwd zijn! [eusa_dance.gif]
Wel heel sneu dat hij ook op diezelfde dag gestorven is. [new_puppy-dos-eyes.gif] Maar gelukkig dat ze dit nog samen hebben kunnen meemaken. RIP Emmett! [crybaby2.gif]
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door tipigirl »

Bedankt voor je leuke reactie, Wieke! [5grouphug.gif]
Wieke schreef: 21 nov 2023, 21:45 [jarig.gif] Fé! Haha wat een leuk cadeau heeft ze zichzelf gegeven! [eusa_dance.gif] Welkom Nutter en Wopper! [love4.gif]
Kan Zipper het ook goed met ze vinden?

Leuk dat Floyd het zo naar zijn zin heeft gehad op Geekcon. [new_smile-l.gif]

[jarig.gif] Floyd! [new_bdaysmile.gif] Aahh wat een schattige katjes! [love4.gif] Hoe heten ze?
Zipper was iets minder blij met al de andere dieren. Het werd ondertussen ook al een oude hond en de 'jonkies' gingen veel met hem vechten helaas...

De katten heten Puk en Ukkie.
Afbeelding
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Ik liep enorm achter :oops: Maar nu niet meer :mrgreen:

Wat fijn dat er weer een beetje rust is gesetteld in het gezin :D
Al moet Emmett wel een beetje opletten dat hij niet in een burn-out terecht komt :?
Gefeliciteerd Fé [eusa_dance.gif] Nutter en Wopper zijn enorm schattig [love4.gif]
Ook gefeliciteerd Floyd! [new_bdaysmile.gif] Wat een schattige poezen ook [love4.gif]
Fijn dat Emmett zijn kinderen zoveel vertrouwen geeft en trots op ze is. En terecht ;)
Oudere Emmett was wel een beetje schrikken, geef ik toe :o [eusa_whistle.gif]
Maar gelukkig is daar Mori weer en dat lijkt het antwoord op al zijn problemen [new_smile-l.gif] [new_smile-l.gif] [new_smile-l.gif]
En dan ook nog trouwen [eusa_dance.gif] Ik vond het heel erg leuk om dat allemaal te zien... totdat...
Komt hij te overlijden [new_puppy-dos-eyes.gif] Arme iedereen die betrokken is [new_puppy-dos-eyes.gif]
Fijn dat hij gelukkig is gestorven, ondanks dat hij zijn doelen niet heeft bereikt, maar ik had hem toch een iets langere, gelukkige periode gegund [eusa_snooty.gif] [new_puppy-dos-eyes.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Plaats reactie