Bedankt voor jullie reacties Wieke en Cloedien!
@Cloedien Ik heb het huis niet zelf gebouwd, zelf gevonden op de galerij
Gen 5: Terugval ~ 01/09/2023
Ik heb het mentale effect van een nieuwe zwangerschap, voornamelijk voor Mori, onderschat. Ze is bang op een herhaling van zetten. Ze durft het huis niet meer uit en blijft het liefst de hele dag in bed liggen.
Ik wil er voor haar zijn, maar ik voel me zo nutteloos. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik wil haar helpen, maar ik kan niks doen. Ze doet niks, wil niks en zegt eigenlijk ook niks. Ik ben met de laatste dingen van mijn studie bezig en probeer haar vooral niet in de weg te lopen en te zitten, maar ik merk dat ik me maar moeilijk kan focussen. Mijn gedachten zijn toch de hele dag bij haar.
Maar als ik het bespreekbaar probeer te maken of mijn zorgen uit over haar en de situatie, schiet ze in de verdediging. Ze lijkt mijn zorgen als kritiek te zien en begint dan om zich heen te slaan.
Ik weet niet of ze al die dingen meent die ze zegt en of dat ze niet weet wat ze moet met haar angstgevoelens. Ik laat het maar gaan en de volgende dag doet ze alsof het niet gebeurd is...
Maar ik weet dat ze niet lekker in haar vel zit en dat ze onwijs in gevecht is met zichzelf en alles wat ze voelt. Al die hormonen erbij zullen ook niet makkelijk zijn, maar ze accepteert geen enkele hulp. Ik ben echt radeloos, voel me machteloos en het doet me zoveel pijn haar zo te zien...
Het einde van de zwangerschap komt steeds dichterbij en ik hoop gewoon dat alles met de baby verder goed blijft gaan en dat als dit er op zit, Mori zich dan weer beter gaat voelen. Dat het puur de spanning is en het stuk trauma wat weer naar boven komt.
En dan is het zo moment daar: de bevalling is begonnen. Mori wilde per se in het ziekenhuis bevallen, maar het lijkt zo snel te gaan dat we het ziekenhuis waarschijnlijk niet eens meer halen.
Gelukkig zijn al onze zorgen ongegrond gebleken. Mori en ik zijn de ouders geworden van een gezond jongetje: Floyd.
Fé kan niet wachten om haar broertje te ontmoeten en staat meteen bij de wieg.
Maar als hij begint te huilen, raakt ze toch een beetje in paniek.
Ik ben zo opgelucht dat alles goed gegaan is en Floyd helemaal gezond is. Het is zo een heerlijk ventje. Hij doet het goed en we zijn zo blij dat hij er is. We zijn nu echt compleet.
Alleen waar ik op hoopte, lijkt niet het geval. Mori komt nog steeds het huis niet uit en op sommige dagen zelfs de slaapkamer niet.
Floyd is ondertussen al een paar maanden oud en het is gelukkig een makkelijk kind, maar dit is niet hoe ik ons als gezin voor me zag. Waarom ziet ze niet dat alles goed is? Dat we iets moois hebben met elkaar?
Ik doe mijn best om de rest van het gezin zo normaal mogelijk te laten draaien. Maar ik merk aan Fé dat ze het gemis van een moeder voor Floyd een beetje probeert op te vangen. Wanneer ze thuis komt uit school, checkt ze eerst hoe het met Floyd gaat. Ze is de beste zus die hij zich kan wensen, maar het is niet haar taak.
Floyd zal het nog niet zo door hebben en ik hoop maar dat hij niet opgroeit met een afwezige moeder. Want hoe erg ik mijn best ook doe, ik kan een moeder niet vervangen. Maar ik weet gewoon niet wat ik nog kan doen?
DOELEN
Aspirations:
Careers:
- Work in the Doctor Career until you reach adulthood
- Freelance Writer – Max out Performance
Skills:
- Max (Level 10) in Writing and two other skills of your choosing
- Reach level 8 in at least six other skills
Other Goals:
- Enroll in University and change majors after your first term. You could also switch schools.
- Live in at least three different worlds over the course of your life
- Get engaged but leave someone at the alter
- Get married, get divorced and then later remarried to the same Sim
- Have at least one child as a young adult and a second (heir) later in life as an adult
- Do not publish any of your own books UNTIL you max out performance in the Freelance Writer Career