Generatie 2: Claire en Cleo ~ 13/05/2022

Maak je een leuk dagboek met de Sims 4? Laat het dan hier zien.
Plaats reactie
Cloedien
Burgemeester
Burgemeester

Re: Generatie 1: Nog meer feestelijke dagen ~ 14/01/2022

Bericht door Cloedien »

Oeh ze moeten natuurlijk niet hebben dat Bliss erg rebels gaat worden door Max. ;)
Gelukkig verzorgt ze Lucky elke dag goed. :D Wat goed dat ze een 10 als gemiddelde cijfer heeft! [eusa_clap.gif] Ik wist helemaal (niet meer) dat kinderen een tussentijds levensdoel hebben. :o Maar goed van Bliss dat ze die heeft behaald. [eusa_dance.gif]
Cool dat kinderen als kind al een beugel kunnen krijgen. ;)
Erg grappig die beren screen. :lol:
Gefeliciteerd Ava en Bliss, ik ben benieuwd hoe jullie er nu uit zien. [jarig.gif]
Wieke
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Generatie 1: Nog meer feestelijke dagen ~ 14/01/2022

Bericht door Wieke »

Aah wat lief dat Lucky Bliss overal volgt [love4.gif] Leuk dat ze zo'n goede maatjes zijn en dat ze Lucky ook goed verzorgd :D
Knap dat Bliss een 10 gemiddeld staat en haar levensdoel heeft behaald [eusa_clap.gif]
[jarig.gif] Ava en Bliss! Fijn dat het met Ava, Robert en Bliss zo goed gaat [new_smile-l.gif]
Haha grappig dat ze zich verkleed hebben als beer :lol:
Ik ben benieuwd naar het zwembad [eusa_dance.gif]
tipigirl
Burgemeester
Burgemeester

Re: Generatie 1: Het einde ~ 23/01/2022

Bericht door tipigirl »

^Bedankt voor de leuke reacties! [5grouphug.gif]
Er komt nog een house tour aan, dus dan zullen jullie het volledige huis kunnen zien.

Gen 1: Het einde ~ 23/01/2022

Afbeelding

Bliss is opgegroeid tot een zelfverzekerde tiener. Ze is ook een knappe meid geworden, maar ik ben natuurlijk haar moeder. Ik denk dat elke moeder dat over haar eigen kinderen zegt. Ik ben benieuwd wat ze met haar leven gaat doen, welke kant ze op wil, wat voor vrienden ze maakt en wie uiteindelijk haar hart zal veroveren.

Afbeelding

Afbeelding

Ze lijkt wel al iemand op het oog te hebben. Ze spreekt regelmatig af met Jeb Harris en ze zijn laatst zelfs op date naar de plaatselijke pub gegaan. Hij lijkt me een goede jongen. Ik ben eerlijk gezegd al lang blij dat het niet Max is. Ik hoop maar dat hij haar geen pijn dit en haar hart niet zal breken, zoals dat bij mij gebeurt is. Al spreek ik uit ervaring als ik zeg: 'Alles gebeurd met een reden.'

Afbeelding

Afbeelding

Hoe meer ze met elkaar afspreken, hoe bezorgder het me maakt. Ze raakt emotioneel steeds meer betrokken. De klap zal steeds harder aankomen. Ik stel het de hele tijd uit, maar ik zal het er toch met haar over moeten hebben. Ik ben bang dat ze, net als ik, haar geluk te veel af laat hangen van een jongen. Maar ik ben bang. Bang voor mijn eigen opgekropte emoties die dan weer boven zullen komen, want als ik eerlijk ben. Als ik echt heel eerlijk naar mezelf toe ben, heb ik het nooit verwerkt. Ik heb me gestort op het werk en dankzij de liefde van Robert en Bliss kon ik het een hele tijd vergeten. Maar tegelijkertijd ben ik ook bang dat ze me zwak zal vinden of zielig. Het is de hele tijd een strijd in mijn hoofd. Ik weet ook niet hoe lang ik het nog uit kan stellen, hoeveel tijd op aarde mij nog gegund is...

Afbeelding

De plannen voor de tuin zijn spoedig verlopen. We hebben een zwembad kunnen realiseren en net op tijd voor de hittegolf. En terwijl Bliss buiten geniet van het zonnetje en het warme weer, ben ik bezig met mijn brief. Gewoon voor de zekerheid, mocht ik het je niet in persoon kunnen vertellen of mocht ik het nooit durven.

Afbeelding

En het was alsof ik het voelde, want terwijl ik met de laatste paar zinnen bezig ben, voel ik me plotseling helemaal niet goed. Ik krijg het benauwd en het voelt alsof ik geen lucht meer krijg. Tot mijn hart inderdaad stopt met kloppen.

Afbeelding

Afbeelding

In bovenstaande screens zien jullie de waarde van het huis en het familiekapitaal dat Ava heeft opgebouwd.

Challenge voortgang:
Main Game Challenge Goals (Non optional)

A fully furnished home with:
• At least 3 Bedrooms.
• A Kitchen.
• A dining room.
• At least 2 Bathrooms.
• A family or living room.
• A study with at least one computer.
• An outdoor garden.
• A pool.

Have a Family:
• Get married to a sim (you can create a sim or marry one already in game but you must get rid of all of their possessions and money before you marry.)
• Become a grandparent.

Have a career:
• Pick any career of your choosing, you can use Get to Work, or any regular job. You may also run a restaurant, or store.
• Earn the Entrepreneurial lifetime reward.
• Reach level 10 of the career branch of your choosing

Aspirations:
• Complete at least one aspiration goal for both your original sim and their husband or wife.
• Complete one aspiration for each child you have.

Money Goal:
• Have a home worth at least $100,000.
• Have at least $200,000 in the bank.

Mandatory Steps
Before you can complete the main goals for this challenge you must meet the qualifications listed below. Once you have completed one of these goals you can move on to the main goal it is paired with.

Mandatory Steps for Building a Home:
• You must have a level 5 in the handiness skill and 3 levels in logic.
• You must pay a fine of $500 to the city for noise disturbances before you begin building.

Mandatory Steps for Building a Garden:
• You must complete the Mandatory Steps for Building a Home.
• You must have your handiness skill up to level 7 and your gardening skill to level 5 before you can begin building or placing items outside.
• You must have at least one bedroom with a bed, a bathroom with a toilet and shower, a living room/kitchen (this can be one room but you must have these basic items) fridge, counter, sink, stove, table, chair, fire alarm and a couch.
• Blueprints cost $500.

Mandatory Steps for Getting a Job:
• You must have a home address before applying for a job. Complete the Mandatory Steps for Building a Home.
• Have one of each in your home: a bed, a toilet, a shower, a sink, a stove, a counter, a chair and a fridge.
• Pay $1000 for a college degree to begin your career.

Mandatory Steps for Having a Family:
• Before you can marry a sim you must have a starter home for them to live in.
• Every kid you have must max out all of their skills as a toddler before they can age up.
• To age up to a teen each child must complete one of these options: have 5 levels in any 1 skill and perfect grades, or 10 levels in one skill.
• To level up to a young adult your sim must complete one of these options: Have 5 levels in any 2 skills and a part time job, or 10 levels in 2 skills.
• You must pay for and host a wedding every time a pair of sims get married.
Afbeelding
Wieke
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Wieke »

Leuk dat er binnenkort een house tour aankomt :D

Bliss is inderdaad een knappe meid geworden. Leuk dat ze iemand aan het leren kennen is [new_smile-l.gif]
Begrijpelijk dat Ava bezorgd is om Bliss na alles wat Ava heeft meegemaakt.
RIP Ava [new_puppy-dos-eyes.gif] Gelukkig heeft ze het grootste gedeelte nog op kunnen schrijven.
Cloedien
Burgemeester
Burgemeester

Bericht door Cloedien »

Gezien de titel van de update werd ik al bang. Wat ik voorspelde dat er zou gebeuren gebeurde ook. :? R.I.P. Ava. [new_puppy-dos-eyes.gif] Ze laat een flink kapitaal achter. :shock: [eusa_clap.gif] Jammer dat Ava niet heeft kunnen genieten van een pensioen. Fijn dat Ava haar gevoelens kon opschrijven in de brief naar Bliss. Hopelijk zal ze de brief waarderen, ik ben in ieder geval al erg benieuwd. [eusa_whistle.gif]

Leuk dat Bliss zo'n goede klik heeft met Jeb.

@Tipigirl: Hoe ga je nu verder? Eerst deze doelen afmaken van Ava en dan een nieuwe challenge beginnen als Bliss een jongvolwassene wordt? Of kan je met deze laatste stappen via Robert uitvoeren?
Erg mooi geschreven trouwens. ;)
Deetui
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door Deetui »

Wat een vervelend einde [new_puppy-dos-eyes.gif] Maar zag het door de titel ook aankomen inderdaad [new_puppy-dos-eyes.gif]
Wel fijn dat het zo goed gaat (ging?) met Bliss! Jammer dat haar moeder misschien een beetje cynisch is over de liefde.
Ben wel nog steeds benieuwd naar wat Ava allemaal was aangedaan door haar man, en of we daar nog achter gaan komen!
Ben ook benieuwd hoe je nu verder gaat en ben benieuwd naar het huis [eusa_dance.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
tipigirl
Burgemeester
Burgemeester

Re: Generatie 1: Epiloog ~ 06/02/2022

Bericht door tipigirl »

Bedankt voor jullie reacties en het lezen en volgen van mijn eerste uitdaging! [5grouphug.gif]
@Cloedien Dit is het laatste hoofdstuk met betrekking tot deze uitdaging. Als je dit hoofdstuk leest, zal je ook begrijpen waarom hoop ik. Ik ga verder met Bliss en een nieuwe uitdaging. Deze uitdaging heb ik zo goed mogelijk geprobeerd te doen en af te ronden. Ik heb helaas niet alle stappen kunnen voltooien, maar het is ook niet voor niets een uitdaging.
Ik hoop dat jullie deze uitdaging net zo leuk vonden als ik en ook het verdere leven van Bliss weer zullen volgen.
De Home Tour zal te zien zijn in mijn andere topic.

Gen 1: Epiloog ~ 06/02/2022

Afbeelding

Ik heb het best wel zwaar gehad afgelopen week. Met mijn vader kan ik moeilijk over het verlies van mijn moeder hebben. Ik kon altijd heel goed met hem praten en hij was er altijd voor me, maar nu is hij zelf gebroken. Gelukkig heb ik Jeb bij wie ik veel terecht kan, maar wie heeft mijn vader? Als hij er met mij niet over wil praten, wie helpt hem dan?

Afbeelding

Ik denk dat ik veel te snel achter dat antwoord ben gekomen. Twee weken na het overlijden van mijn moeder, verlaat ook mijn vader de aarde. Ik denk dat het hem allemaal toch teveel geworden is. Dat zijn hart met het overlijden van mijn moeder al een beetje gestopt was en dat hij het nu opgegeven heeft. Ik geloof dit graag. Ik zie het huwelijk van mijn ouders als een huwelijk uit liefde in de puurste vorm. En ik zal er alles aan doen om dat ook voor mezelf te vinden.

Mijn vader heeft zijn levensdoel nog wel kunnen voltooien (Super Ouder), maar hier heb ik helaas geen screenshot van

Mijn moeder had een brief aan me geschreven, maar deze heb ik steeds niet durven openen. Het is tijd nu.

Lieve Bliss,

Als je dit leest, heb ik niet de moed gevonden of de tijd gekregen dit in persoon tegen je te zeggen. Op papier durf ik wel toe te geven dat ik bang was voor, niet alleen jouw reactie, maar ook die van je vader. Ik heb hem dit ook nooit durven vertellen. Ik was bang dat jullie me dom, naïef en zielig of zwak zouden vinden. Maar ik vind het belangrijk dat je dit hoort, dat je dit meeneemt in je eigen leven en dat je niet dezelfde fout zal maken als ik.

Het begon voor mij toen ik ongeveer net zo oud was als jij, misschien net iets ouder. Ik kwam de man van mijn dromen tegen, dat dacht ik tenminste. Ik zal zijn naam niet noemen, misschien ken je hem wel. Hij was een bekende acteur uit Del Sol Valley in mijn tijd. Ik kende hem van de acteeracademie waar we allebei op zaten. Nog voor hij echt succesvol was, kregen we iets met elkaar. Het ging echter helemaal mis toen hij doorbrak. Ik was al gestopt met de acteeracademie en was begonnen aan een notaris opleiding.

Hij brak door en was onwijs geliefd bij de dames. Er was er eentje, wiens naam ik ook niet zal noemen, die wist hem te bereiken. Ze wist hem wijs te maken dat ik bij hem was wegens zijn succes en geld. Dat ik met een plan bezig was alles van hem af te nemen. Dat het anders wel heel toevallig was dat ik gestopt was met acteren en de switch had gemaakt naar de notariswereld. En het ergste nog was dat hij haar geloofde. We waren verloofd nota bene, we kende elkaar al voor zijn succes en toch koos hij ervoor haar te geloven boven mij.

Hij zette me van de ene op de andere dag zo op straat. Ik was nog bezig met mijn opleiding, ik had nog niet gewerkt en had zelf nog geen geld verdiend. Ik had niks. Om het allemaal nog erger te maken, had iedereen het erover. Hij had het verhaal zo naar buiten gebracht alsof alles wat die meid hem had verteld waar was. Ik voelde me voor schut gezet, vernederd en ik was kapot van verdriet. Ik kon het niet begrijpen, hoe had het zo kunnen lopen? Wat had ik anders moeten doen? Wat had ik überhaupt gedaan dat hij haar geloofde en mij niet? Ik had niks meer.

Misschien lees je nu en denk je dat zoiets jou nooit zal overkomen. Dat je echt wel beter weet dan dit. En ik hoop dat je dat denkt, maar ik wil je ook waarschuwen, want dat dacht ik ook. Ik dacht echt dat het goed zat tussen ons. Dat we samen een stralende toekomst tegemoet gingen. En in één klap was alles weg.

Ik wil je hiermee alleen maar zeggen dat hoe leuk iemand ook is, hoe verliefd je ook bent, zorg dat je nooit zo afhankelijk van iemand bent dat diegene de macht heeft om jouw hele leven om te gooien. De wereld is echt niet alleen maar slecht en ik heb zelf ook gezien dat niet alle mannen hetzelfde zijn, maar ik weet ook dat de mooiste appels van binnen helemaal rot kunnen zijn.

En tot slot wil ik nog zeggen. Mocht je toch een keer gevallen zijn, sta dan altijd weer op. Het leven is zoals het zou moeten zijn. Hoe diep ik ook gezonken ben, ik ben er sterker uitgekomen. Ik heb de liefde van mijn leven gevonden en ik weet dat echte liefde bestaat. Daarvoor ben ik je vader eeuwig dankbaar. Jij en je vader hebben mij laten zien hoe mooi het leven kan zijn, hoe mooi het leven is. En ik wil niets minder dan dat voor jou.

Geef nooit op, liefje.

Liefs,

Je moeder
Afbeelding
Wieke
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Wieke »

tipigirl schreef: 06 feb 2022, 09:29 Ik hoop dat jullie deze uitdaging net zo leuk vonden als ik en ook het verdere leven van Bliss weer zullen volgen.
Zeker weten :D
Leuk dat je met Bliss verder gaat en met haar nieuwe uitdaging gaat beginnen [new_smile-l.gif]
Ik ben benieuwd welke uitdaging je gaat doen.

Heftig dat Bliss nu ook haar vader heeft verloren! RIP Robert [new_puppy-dos-eyes.gif]
Gelukkig krijgt ze veel steun van Jeb.
Wat goed dat Robert zijn levensdoel nog heeft kunnen behalen [icon_thumright.gif]
Wow Tipi wat mooi gedaan die brief van Ava aan Bliss :o [love4.gif] [eusa_clap.gif]
Wat heftig dat Ava zomaar ineens op straat is gezet door haar ex, terwijl ze helemaal niets verkeerds heeft gedaan :shock:
Hij verdient Ava niet! Gelukkig is ze later Robert tegengekomen [love4.gif]
Deetui
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door Deetui »

Ja, was een leuke uitdaging, ben benieuwd naar de volgende [eusa_dance.gif] Go Bliss! [new_smile-l.gif]

Robert [new_puppy-dos-eyes.gif] Maar was misschien ook wel te verwachten, hij was ook al ouder [new_puppy-dos-eyes.gif]
En mooi dat we nu ook eindelijk weten hoe het allemaal begon voor Ava, wat vervelend voor haar :shock:
Al hoop ik wel dat Bliss minder negatief ten overstaande van mannen gaat staan als d'r moeder ;)
Heel benieuwd wat er allemaal in haar leven zal gaan plaatsvinden, succes Bliss met alles [icon_thumright.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Jaro
Moderator
Moderator

Bericht door Jaro »

Zo, ik had wat in te halen, ik had al sinds november niet meer gereageerd zie ik. :shock: Zo te zien heb ik het meeste gemist, hoewel ik het wel altijd gelezen heb. :mrgreen: Bliss en Jeb zijn een mooi koppel. RIP Ava en Robert. [new_puppy-dos-eyes.gif] Leuk en mooi geschreven dagboek, ik kijk uit naar de nieuwe uitdaging met Bliss. [eusa_angel.gif]
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
Plaats reactie