Generatie 2: Claire en Cleo ~ 13/05/2022

Maak je een leuk dagboek met de Sims 4? Laat het dan hier zien.
Plaats reactie
Cloedien
Burgemeester
Burgemeester

Re: Generatie 1: De tijd vliegt ~ 29/12/2021

Bericht door Cloedien »

Leuk dat we zaterdag weer een nieuwe update krijgen. [eusa_dance.gif]
Bliss lijkt wel heel erg op haar moeder. [eusa_dance.gif] Leuk dat ze een charmeur is. [new_silly.gif]
Extra lief dat Bliss erg blij is als Ava weer terug komt van werk. [love4.gif]
tipigirl
Burgemeester
Burgemeester

Re: Generatie 1: We worden allemaal oud ~ 01/01/2022

Bericht door tipigirl »

^Bedankt voor jullie reacties!
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Hoop dat jullie een mooie jaarwisseling hebben gehad en op een gezond en gezellig 2022! [eusa_dance.gif]
Ik wil dit jaar graag starten met een nieuwe aflevering van de Sinclair's :D

Gen 1: We worden allemaal oud ~ 01/01/2022

Afbeelding

En eindelijk is het weer zaterdagochtend. De ochtend dat ik echt de tijd neem voor mijn gezin. We slapen allemaal lekker uit en als ik dan wakker wordt gemaakt door Bliss die zachtjes jammerend aan het bed staat, kan ik niet wachten tot we samen in de keuken staan. Ze weet dat we dan pannenkoeken gaan bakken en glunderend loopt ze me dan de hele keuken achterna.

Afbeelding

Daarna maken we handig gebruik van haar "sugar-rush" en gaan de rest van de ochtend een paar woordjes of puzzels oefenen. Dit houdt ze maximaal tot de lunch vol, daarna merk je dat haar suikerniveau gedaald is en ze in de suikerdip beland is.

Afbeelding

Hoog tijd voor haar middagdutje en wat tijd voor Robert en mij.

Afbeelding

Onze geldboom is ook eindelijk tot bloei gekomen en dit weekend kon ik de eerste vruchten ervan af plukken. Ik weet dat het een geldboom heet, maar dat de eerste oogst ons 20.000 simdollars zou opleveren, had ik niet verwacht! Dat steken we mooi weer in ons huis.

Afbeelding

We zijn veel bezig met het oefenen van taal, puzzels en het leren lopen. We vinden het belangrijk dat ze zich goed ontwikkelt en dat ze later alles zou kunnen doen wat ze graag wil. In ieder geval, dat wij er alles uit hebben gehaald wat erin zit. Ik ben echt niet zo een pusher en ze moet helemaal niks. Als ze maar naar me luistert, haha.

Afbeelding

Ik heb het met Robert nog gehad over een tweede kindje, maar gezien onze leeftijd zit dat er helaas niet meer in. Ik had het graag gewild en ik denk dat het ook heel goed en leuk was geweest voor Bliss. Ik ben toch bang dat ze niet goed leert delen of gewend raakt aan het middelpunt zijn en dat haar verdere karakter zal beïnvloeden. Robert zegt dat ik me niet zoveel zorgen moet maken, dat dat nog eens mijn dood wordt. Ik weet gewoon niet hoe ik het uit kan zetten. Ik ben gewoon zo geprogrammeerd, denk ik.

Afbeelding

De volgende dag is het echt zover: Robert zijn verjaardag. Robert is al een oudere.

Afbeelding

Afbeelding

Het is gek om hem zo te zien. Zeker met nog zo een klein meisje in zijn arm. Maar hij ziet er nog goed uit. Dat vind ik tenminste. Nog precies de Robert waar ik ooit voor gevallen ben. Iets wijzer. Iets grijzer.

Afbeelding

Er komen ook wat voordelen met deze leeftijd. Het zijn er niet veel, maar naast dat hij nu met korting naar de film en het museum mag, mag hij ook met pensioen. Hij kan dan meer thuis zijn met Bliss. Hij belt de eerstvolgende maandag meteen zijn werk om ze op de hoogte te brengen van zijn besluit.

Challenge voortgang:
Main Game Challenge Goals (Non optional)

A fully furnished home with:
• At least 3 Bedrooms.
• A Kitchen.
• A dining room.
• At least 2 Bathrooms.
• A family or living room.
• A study with at least one computer.
• An outdoor garden. (If you are using city living you must have a penthouse to achieve this goal)
• A pool.

Have a Family:
• Get married to a sim (you can create a sim or marry one already in game but you must get rid of all of their possessions and money before you marry.)
• Become a grandparent.

Have a career:
• Pick any career of your choosing, you can use Get to Work, or any regular job. You may also run a restaurant, or store.
• Earn the Entrepreneurial lifetime reward.
• Reach level 10 of the career branch of your choosing/Or if you are running your own business earn $100,000 with your business and have your employees be fully trained.

Aspirations:
• Complete at least one aspiration goal for both your original sim and their husband or wife.
• Complete one aspiration for each child you have.

Money Goal:
• Have a home worth at least $100,000.
• Have at least $200,000 in the bank.

Mandatory Steps
Before you can complete the main goals for this challenge you must meet the qualifications listed below. Once you have completed one of these goals you can move on to the main goal it is paired with.

Mandatory Steps for Building a Home:
• You must have a level 5 in the handiness skill and 3 levels in logic.
• You must pay a fine of $500 to the city for noise disturbances before you begin building.

Mandatory Steps for Building a Garden:
• You must complete the Mandatory Steps for Building a Home.
• You must have your handiness skill up to level 7 and your gardening skill to level 5 before you can begin building or placing items outside.
• You must have at least one bedroom with a bed, a bathroom with a toilet and shower, a living room/kitchen (this can be one room but you must have these basic items) fridge, counter, sink, stove, table, chair, fire alarm and a couch.
• Blueprints cost $500.

Mandatory Steps for Getting a Job:
• You must have a home address before applying for a job. Complete the Mandatory Steps for Building a Home.
• Have one of each in your home: a bed, a toilet, a shower, a sink, a stove, a counter, a chair and a fridge.
• Pay $1000 for a college degree to begin your career.

Mandatory Steps for Having a Family:
• Before you can marry a sim you must have a starter home for them to live in.
• Every kid you have must max out all of their skills as a toddler before they can age up.
• To age up to a teen each child must complete one of these options: have 5 levels in any 1 skill and perfect grades, or 10 levels in one skill.
• To level up to a young adult your sim must complete one of these options: Have 5 levels in any 2 skills and a part time job, or 10 levels in 2 skills.
• You must pay for and host a wedding every time a pair of sims get married.
Afbeelding
Wieke
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Wieke »

Jij ook een gelukkig nieuwjaar [happynewyear.gif]

Leuk om te zien dat Ava op zaterdag lekker vrij is en de dag gezellig kan doorbrengen met haar gezin [new_smile-l.gif]
Wat fijn dat ze 20.000 simdollars heeft kunnen oogsten! Ik ben benieuwd hoe het huis eruit ziet :D
Goed dat Robert en Ava veel bezig zijn met de ontwikkeling van Bliss. Dat gaat vast helemaal goed komen!
[jarig.gif] Robert! Goede beslissing om met pensioen te gaan. Nu kan je mooi meer tijd doorbrengen met Bliss [eusa_dance.gif]
Deetui
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door Deetui »

Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar [eusa_dance.gif]
Wat leuk dat Bliss zo'n charmeur is ;) En dat Ava veel werkt wordt wel goed gecompenseerd door het vaderschap van Robert denk ik zo :mrgreen:
Wat handig zo'n geldboom :o Waar kan je die bestellen? [eusa_whistle.gif] Gefeliciteerd Robert [new_bdaysmile.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Cloedien
Burgemeester
Burgemeester

Bericht door Cloedien »

Wat een leuk begin van het nieuwe jaar. [tongue3.gif] Jij ook de beste wensen! [happynewyear.gif]
Fijn dat Ava nu in het weekend veel met Bliss kan spelen. [5grouphug.gif]
Wat leuk dat ze een geldboom hebben en daar hun eerste oogst van hebben kunnen plukken! Wat gaan ze daarmee besteden?
Gefeliciteerd Robert! Gelukkig is hij nog mobiel genoeg om met Bliss te spelen. [eusa_dance.gif]
tipigirl
Burgemeester
Burgemeester

Re: Generatie 1: Allerlaatste promotie ~ 08/01/2022

Bericht door tipigirl »

Bedankt voor de lieve reacties!
[5grouphug.gif]
Deetui schreef: 02 jan 2022, 13:42
Wat handig zo'n geldboom :o Waar kan je die bestellen? [eusa_whistle.gif] Gefeliciteerd Robert [new_bdaysmile.gif]
Zodra ik dat weet, ben jij de eerste die het hoort, haha :lol:

Gen 1: Allerlaatste promotie ~ 08/01/2022

Afbeelding

Bliss is bijna jarig en het is ook bijna kerst. Het komt wat dat betreft een beetje onhandig uit. Robert en ik hebben het er al een tijdje over wat we haar zullen geven. We zitten te denken aan één groot cadeautje om haar verjaardag en kerst tegelijk te vieren. We hopen dit met kerst gevonden te hebben, maar dat wordt nog een heuse zoektocht.

Afbeelding

Vandaag is het dan zover. Onze kleine meid wordt alweer iets groter. Ze gaat straks ook naar school en komt thuis met vriendjes en vriendinnetjes. Dit is niet alleen een nieuwe fase voor haar, maar dit is net zo goed een nieuwe fase voor ons.

Afbeelding

In bovenstaande screen zien jullie dat Bliss het maximale niveau heeft in alle vaardigheden en dus mag opgroeien tot een kind.

Afbeelding

En daar staan ze: de liefdes van mijn leven. Dit zijn de momenten waarop ik even een traantje moet wegpinken. Waarop ik me besef hoe gelukkig ik ben. Hoe dankbaar ik ben dat mijn leven deze wending gekregen heeft. Dat had ik toen ik naar Windenburg verhuisde niet verwacht. Ik heb het de hele tijd over die grote droom gehad om naar Del Sol Valley te verhuizen, naar de grootste mansion die er maar stond. Die droom lijkt nu zo oppervlakkig en onbelangrijk. Wat dacht ik? Geluk zit hem niet in de materie, het is een gevoel. En dat, dat wil ik mijn dochter leren. Met de juiste persoon ben je altijd gelukkig.

Afbeelding

Bliss had een succesvolle eerste schooldag. Ze is lid geworden van een club en ze nam haar nieuwe vriendjes meteen mee naar huis. Het zijn op zich leuke kinderen. Al maak ik me wel een beetje zorgen om die kleine, Max, die zou nog wel eens voor problemen kunnen zorgen...

Afbeelding

Er moet nu ook huiswerk gemaakt worden. Gelukkig is Robert thuis om haar daar een beetje mee te helpen.

Afbeelding

Afbeelding

Zelf had ik ook een goede dag op mijn werk. Ik heb promotie gemaakt tot Afdelingshoofd: de hoogst haalbare positie binnen het bedrijf. Ik heb er onwijs hard voor gewerkt, maar het is me gelukt! Robert is ook heel trots. Heeft hij niet voor niks zijn baan opgezegd, haha.

Afbeelding

Wij beginnen de kerst dus goed. Opgelaten beginnen we met het versieren van de boom. Dit is het eerste jaar dat ik op mezelf woon dat we kerst echt zo uitgebreid gaan vieren. Doet me denken aan vroeger, aan thuis. We hebben geen uitgebreide plannen met veel vrienden over de vloer of een groots diner. Gewoon wij drieën en de warmte van ons eigen huis.

Afbeelding

Ik heb me de hele dag uit staan sloven op de kalkoen, maar Bliss kan bijna niet wachten tot we klaar zijn met eten. Na het eten is het namelijk tijd voor de cadeautjes en die van Bliss staat nog niet onder de boom. Robert is haar cadeau namelijk op dit moment aan het ophalen.

Afbeelding

Als Robert thuis is, kunnen we het niet lang meer verbergen. We zetten het cadeautje voor het idee snel nog even onder de boom, maar het pakt zichzelf al haast uit.

Afbeelding

Er zit namelijk een dolenthousiaste dalmatiër pup in. Bliss haar reactie is onbetaalbaar. Nu heeft ze toch een kameraadje. En zo te zien is Lucky ook blij met Bliss.

Afbeelding

Derde kerstdag komt Max langs. Bliss wil hem meteen haar cadeau laten zien. Lucky lijkt alleen een beetje moe van alle eerste indrukken. Het is natuurlijk ook nog een puppy en heeft nog veel slaap nodig. Bliss en Max vermaken zich gelukkig wel in de sneeuw en maken een ander maatje.

Challenge voortgang:

• At least 3 Bedrooms.
• A Kitchen.
• A dining room.
• At least 2 Bathrooms.
• An outdoor garden.
• A pool.

Have a Family:
• Get married to a sim (you can create a sim or marry one already in game but you must get rid of all of their possessions and money before you marry.)
• Become a grandparent.

Have a career:
• Pick any career of your choosing, you can use Get to Work, or any regular job. You may also run a restaurant, or store.
• Reach level 10 of the career branch of your choosing

Aspirations:
• Complete at least one aspiration goal for both your original sim and their husband or wife.

Money Goal:

Mandatory Steps
Before you can complete the main goals for this challenge you must meet the qualifications listed below. Once you have completed one of these goals you can move on to the main goal it is paired with.

• You must pay a fine of $500 to the city for noise disturbances before you begin building.

• You must have your handiness skill up to level 7 and your gardening skill to level 5 before you can begin building or placing items outside.
• You must have at least one bedroom with a bed, a bathroom with a toilet and shower, a living room/kitchen (this can be one room but you must have these basic items) fridge, counter, sink, stove, table, chair, fire alarm and a couch.
• Blueprints cost $500.

• You must have a home address before applying for a job. Complete the Mandatory Steps for Building a Home.
• Have one of each in your home: a bed, a toilet, a shower, a sink, a stove, a counter, a chair and a fridge.

• Every kid you have must max out all of their skills as a toddler before they can age up.
• To age up to a teen each child must complete one of these options: have 5 levels in any 1 skill and perfect grades, or 10 levels in one skill.
• To level up to a young adult your sim must complete one of these options: Have 5 levels in any 2 skills and a part time job, or 10 levels in 2 skills.
Afbeelding
Cloedien
Burgemeester
Burgemeester

Bericht door Cloedien »

Gefeliciteerd met je verjaardag Bliss! [new_bdaysmile.gif]
Fijn dat ze een leuke eerste schooldag heeft gehad en meteen al vriendjes heeft. Ik ben benieuwd waarom haar ouders bang zijn voor de invloeden van Max. :mrgreen:

Gefeliciteerd met het behalen van de top van je carrière Ava! [eusa_clap.gif]
Leuk dat ze nu weer gewoon kerst kan vieren. :lol:

Wat een leuk cadeau hebben ze gegeven voor Bliss! [love4.gif] Welkom Lucky! [5grouphug.gif]
Wieke
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Wieke »

Wat goed dat Bliss alle vaardigheden op maximaal niveau heeft [icon_thumright.gif]
Max kijkt niet zo vriendelijk, maar hopelijk valt het mee [eusa_angel.gif]
Fijn dat Ava zo gelukkig is met haar gezin :D Gefeliciteerd met je promotie naar afdelingshoofd [eusa_dance.gif] [icon_thumright.gif]
[jarig.gif] Bliss! wat een leuk cadeau heeft Bliss gekregen [love4.gif] [welcome.gif] Lucky
Deetui
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door Deetui »

Ik hoor het vanzelf wel [eusa_whistle.gif] [eusa_angel.gif] [tongue3.gif]

Wow, goed gedaan Bliss [icon_thumright.gif] En gefeliciteerd! [new_bdaysmile.gif]
Ik ben ook benieuwd waarom Max zo bekritiseerd wordt :mrgreen: [tongue3.gif]
En de top van de carrière, wauw! Ze heeft er veel voor moeten doen en laten, maar knap gedaan [eusa_dance.gif]
Welkom Lucky, wat ben je een schatje [love4.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
tipigirl
Burgemeester
Burgemeester

Re: Generatie 1: Nog meer feestelijke dagen ~ 14/01/2022

Bericht door tipigirl »

^Bedankt voor het lezen en de leuke reacties! Het doet me goed ze te lezen [5grouphug.gif]
Max wordt niet zo gewaardeerd door de reputatie die hij heeft. In Windenburg staat hij redelijk bekend als rebel.

Gen 1: Nog meer feestelijke dagen ~ 14/01/2022

Afbeelding

Met de jaarwisseling hebben we niet heel groot uitgepakt. Bliss had haar meest feestelijke jurk uit de kast getrokken en we hebben met z'n drieën afgeteld naar het nieuwe jaar. Als ik terugdenk aan het afgelopen jaar en hoeveel er veranderd is, dat is echt niet te bevatten. Wat heb ik het getroffen.

Afbeelding

Het is een goede keuze geweest om een puppy in huis te halen. Lucky blijkt een trouwe hond en volgt Bliss overal in huis. En als Bliss naar school is, zet hij de achtervolging in bij Robert. Ondanks dat ik zelf niet zoveel met dieren heb, zie ik hoe Lucky een toevoeging is aan ons gezin.

Afbeelding

Naast het sociale aspect, leert Bliss op deze manier ook haar verantwoordelijkheid te nemen. Ze geeft Lucky trouw elke ochtend te eten en borstelt hem in de avond. En op zijn beurt zorgt Lucky voor wat afleiding en een luisterend oor.

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat sowieso heel goed met Bliss. Ze haalt tienen op school en daarnaast is ze ook nog eens heel sociaal. Ik kan zonder twijfel zeggen dat ik een trotse moeder ben.

Afbeelding

In bovenstaande screen kunnen jullie zien dat Bliss haar (kinder)levensdoel heeft behaald.

Afbeelding

De tijd vliegt werkelijk voorbij. Ik vind het vreselijk om toe te geven, maar ik word oud. Dit weekend is mijn verjaardag alweer aangebroken en kom ook ik wel héél dicht bij mijn pensioen. Ik weet nog niet of ik daar dan ook meteen gebruik van zal maken. We kunnen het geld nog goed gebruiken en ook Bliss wordt steeds ouder en is minder thuis.

Afbeelding

Robert vermaakt zich ook wel. Hij doet dagelijks een rondje met Lucky en is dan ook een groot deel van de dag van huis. Ik zou niet weten wat ik thuis zou moeten gaan doen. Ik ben zo gewend geraakt aan het werken en als ik niet aan het werk was, was ik wel druk met klussen in het huis of met de tuin. Beiden hoeven echter niet meer. Het huis zelf is zo goed als af. Het zijn voornamelijk nog wat meubels die we zouden willen verbeteren en de tuin hebben we niet meer. Van de zomer willen we een zwembad in de tuin aan laten leggen dus daar zijn we de grond vast klaar voor aan het maken.

Afbeelding

Bliss begint wel steeds meer te puberen. Ze heeft af en toe een fase en dat zijn helaas geen aanhankelijke fases meer. Tot nu toe mogen we in onze handen knijpen dat het ook geen opstandige fases zijn, maar meer emotioneel en weet Robert daar wel goed mee om te gaan. Hij haalt in ieder geval alles uit de kast.

Afbeelding

Maar de tijd houd je niet tegen en het puberen zal alleen maar erger gaan worden nu Bliss jarig is en op zal groeien tot een tiener. Ik houd mijn hart vast.

Challenge voortgang:

• At least 3 Bedrooms.
• A Kitchen.
• A dining room.
• At least 2 Bathrooms.
• An outdoor garden.
• A pool.

Have a Family:
• Become a grandparent.

Have a career:
• Reach level 10 of the career branch of your choosing

Aspirations:

Money Goal:

Mandatory Steps

• Blueprints cost $500.

Afbeelding
Plaats reactie