Generatie 7: Tienervakantie ~ 24/05/2024

Maak je een leuk dagboek met de Sims 4? Laat het dan hier zien.
Plaats reactie
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Re: Generatie 5: Druppel ~ 15/09/2023

Bericht door tipigirl »

Bedankt voor je reactie! [5grouphug.gif]
Deetui schreef: 16 sep 2023, 20:32 Fé is toch fijn opgegroeid heb ik het idee ;) Hoe heet de hond? :mrgreen:
Zipper
Deetui schreef: 16 sep 2023, 20:32 Hopelijk komt het nog goed tussen zijn ouders, maar ik vrees van niet :mrgreen:
[new_smile-l.gif]
Afbeelding
Wieke
Moderator
Moderator

Re: Generatie 5: Druppel ~ 15/09/2023

Bericht door Wieke »

[jarig.gif] Fé! Wat leuk dat ze een hond heeft gekregen voor haar verjaardag! [love4.gif]
Gefeliciteerd Emmett met de promotie tot chirurg! [eusa_clap.gif]
Heel vervelend hoe het nu tussen Mori en Emmett gaat. [new_puppy-dos-eyes.gif] Niet leuk dat Mori zich (bijna) de hele dag niet heeft laten zien tijdens de verjaardag van Floyd. Gelukkig waren er toch cadeautjes en taart om zijn verjaardag te vieren. [new_bdaysmile.gif] Gefeliciteerd Floyd!
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Generatie 5: Verantwoordelijkheden ~ 22/09/2023

Bericht door tipigirl »

@Wieke Bedankt voor je leuke reactie!

Gen 5: Verantwoordelijkheden ~ 22/09/2023

Afbeelding

Ik dacht dat het met deze beslissing zou voelen alsof er een last van mijn schouder viel, maar de druk van het werk en het gezin rust nog steeds volledig op mijn schouders. En ik doe mijn werk graag en ik houd van mijn gezin, maar ik kan er op deze voor beiden niet optimaal zijn. Als ik op mijn werk ben, ben ik met mijn hoofd thuis en maak ik mijn zorgen wat voor effect mijn afwezigheid op mijn kinderen heeft. En als ik thuis ben, maak ik me zorgen of ik op deze manier wel alles kan geven aan de patiënten. Of ik daar niet te afwezig ben als ik aanwezig ben. Het gaat nu steeds goed, maar wat als er wel een keer iets gebeurd omdat ik er met mijn hoofd niet volledig bij ben... Het zijn gewoon twee grote verantwoordelijkheden waarvan ik niet weet hoelang ik ze nog allebei kan dragen.

Afbeelding

Thuis is het heel erg wennen. Ondanks dat Mori de laatste maanden niet zichzelf was en soms ook dagen achter elkaar afwezig, is er een leegte ontstaan. Zipper vult een deel van de leegte op met zijn enthousiaste karakter, maar het is natuurlijk niet vergelijkbaar en lang niet genoeg om het gemis van een moeder op te vullen.

Afbeelding

Ik maak met het meeste zorgen over Fé. Floyd is nog jong en ik vraag me af hoeveel hij bewust meekrijgt. Maar Fé verliest nu een tweede keer een moeder.

Afbeelding

Ze laat het echter niet merken. Ze is überhaupt nooit een prater geweest. En hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik me realiseer dat ik geen idee heb wat er in haar hoofd omgaat. Maar nu Zipper in huis is, zie ik dat ze zich meer openstelt. Ze vertrouwd Zipper en de twee zijn bijna onafscheidelijk.

Afbeelding

Op mijn werk hebben ze duidelijk niet door hoe erg ik onder druk sta. Ik zou blij moeten zijn met een promotie, maar eerlijk gezegd ben ik er helemaal niet blij mee.

Afbeelding

Gelukkig ben ik vrij dit weekend en heb ik de tijd om de boel goed te overdenken.

Afbeelding

En ik heb mijn besluit genomen. Mijn gezin is het allerbelangrijkste voor me en op dit moment hebben ze me nodig en ben ik er niet. Daar wil ik graag verandering in brengen.

Afbeelding

Daarnaast zie ik dit ook als een kans om mijn droom na te jagen en boeken te schrijven. Ik ben ooit begonnen met een boek, maar heb nooit de tijd gehad om dit af te maken en het is altijd al mijn passie geweest. En ik kan werken waar en wanneer ik wil. Dat is wat ik nu nodig heb.

Afbeelding

Dit is een nieuwe fase van mijn leven. Ik dacht alles te hebben: een leuke en mooie vrouw, een prachtig gezin, een fijn huis en een goede baan. Het voelt nog een beetje als een downgrade of een terugval, maar ik heb vertrouwen in de toekomst.

DOELEN
Aspirations:
  • Academic
  • Renaissance Sim
  • Best Selling Author
Careers:
  • Work in the Doctor Career until you reach adulthood
  • Freelance Writer – Max out Performance
Skills:
  • Max (Level 10) in Writing and two other skills of your choosing
  • Reach level 8 in at least six other skills
Other Goals:
  • Enroll in University and change majors after your first term. You could also switch schools.
  • Live in at least three different worlds over the course of your life
  • Get engaged but leave someone at the alter
  • Get married, get divorced and then later remarried to the same Sim
  • Have at least one child as a young adult and a second (heir) later in life as an adult
  • Do not publish any of your own books UNTIL you max out performance in the Freelance Writer Career
Afbeelding
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Re: Generatie 5: Verantwoordelijkheden ~ 22/09/2023

Bericht door Deetui »

Wat fijn dat Emmett deze nieuwe start durft te maken, want die stap zetten is lastig ;)
Gelukkig weet Zipper de pijn te verzachten bij Emmett's kinderen, maar het vult inderdaad helaas niet het gemis :|
Ik hoop dat deze carrièreswitch snel voor een positieve ommezwaai zal zorgen [eusa_pray.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Oeps, vergeten te reageren op het vorige hoofdstuk. [eusa_whistle.gif]
Nog gefeliciteerd met je verjaardag Fé en later ook Floyd! [new_bdaysmile.gif] En welkom Zipper! [eusa_dance.gif]
Oei... vervelend dat Mori en Emmett dan uit elkaar lijken te gaan. Hopelijk is het maar tijdelijk. :?

Vervelend dat Emmett steeds eigenlijk niet zijn gedachten bij de juiste plek kon houden.
Hihi, het valt mij nu pas op dat hij een stoppelbaardje heeft gekregen. :mrgreen:
Fijn om te zien dat Fé het zo goed kan vinden met Zipper, maar inderdaad zou het ook fijn zijn als ze haar gevoelens kan uiten aan anderen. ;)
Dapper dat hij zijn baan heeft opgezegd als arts, wel een grote switch inderdaad! :o Het komt vast wel goed met hem als schrijver. Hij heeft immers al genoeg meegemaakt. :? ;)
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door tipigirl »

Bedankt voor je leuke reactie! [5grouphug.gif]
Cloedien schreef: 22 sep 2023, 20:11
Hihi, het valt mij nu pas op dat hij een stoppelbaardje heeft gekregen. :mrgreen:
In één van de plaatjes is het zelfs een volledige baard [new_silly.gif]
Afbeelding
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Wel echt knap dat Emmett gepromoveerd is tot stafhoofd! [eusa_clap.gif]
Wat goed dat hij deze beslissing heeft durven nemen! [icon_thumright.gif]
Leuk dat hij nu zijn boek kan afmaken. [new_smile-l.gif]
Lieve screens van Zipper met Floyd en Fé! [love4.gif]
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Generatie 5: Rust ~ 13/10/2023

Bericht door tipigirl »

^Bedankt voor jullie reacties! [5grouphug.gif]
Het heeft even geduurd, maar hierbij weer een nieuwe update.

Gen 5: Rust ~ 13/10/2023

Afbeelding

Vandaag is Floyd zijn verjaardag. En daar ben ik stiekem heel blij mee. Een peuter vraagt nog best wel veel aandacht en kost onwijs veel tijd. Voor het schrijven moet ik in een flow terechtkomen dus dat deed ik vooral 's nachts. Hopelijk als Floyd wat ouder is, kan ik wat meer functioneren als normale vader.

Afbeelding

Wat het schrijven betreft, ben ik heel blij met de keuze die ik gemaakt heb. Ik heb in het schrijven echt mijn passie gevonden en ik kan beleef er zoveel plezier aan. Het duurt allemaal alleen wel langer dan ik had verwacht. En het lijkt ook wel nooit af. Ik kan er aan blijven schaven, maar tegelijkertijd heb ik een familie te onderhouden. Ik doe er nu af en toe wat freelance schrijfwerk bij om wat geld te verdienen. Alleen dat werkt dan weer niet bevorderlijk voor mijn boek.

Afbeelding

We hebben als gezin ook helemaal onze draai gevonden. Alles loopt op rolletjes. Ik heb ook onwijze mazzel met mijn kinderen. Ze kunnen het goed met elkaar vinden en zijn erg verantwoordelijk en zelfstandig.

Afbeelding

Kerst komt er ook aan en vooral Floyd kijkt daar erg naar uit. Dit wordt de eerste keer met zijn drieën en ik wil zo graag dat het een goede ervaring wordt voor hun allebei.

Afbeelding

En volgens mij is dat gelukt. We hebben gegeten, gezongen, cadeautjes uitgepakt en spelletjes gedaan. En wat misschien nog het allerbelangrijkste is: we hebben onwijs veel gelachen en mooie herinneringen gemaakt die we de rest van ons leven met ons mee zullen dragen.

Afbeelding

De volgende dag genieten ze nog even na van de sneeuw.

Afbeelding

Maar daarna is Floyd weer snel verdwenen achter de laptop die hij voor zijn verjaardag had gehad. Hij is een echte gamer en zou de hele dag op zijn laptop kunnen zitten. Daar hebben we op een gegeven moment wel afspraken over moeten maken.

Afbeelding

Maar daar houdt hij zich gelukkig wel aan. Dus eerst snel al het huiswerk af en dan pas gamen. En ook niet de hele dag. Ik ben bang dat dat zijn creativiteit te veel negatief zal beïnvloeden.

Afbeelding

Fé heeft een nieuwe vriendin gemaakt op school. Flora is een tijdje geleden hierheen verhuisd en ik ben blij om te zien dat Fé hierdoor ook wat meer losgekomen is. We lijken nu echt te functioneren als normaal gezin. Ik ben trots op mijn kinderen en hoe ze zijn omgegaan met alle ontwikkelingen binnen ons gezin en om dan te zien waar ze nu staan. Dat maakt me echt gelukkig. Ik durf nu eindelijk weer te zeggen dat ook ik weer gelukkig ben. Ik heb weer rust.

DOELEN
Aspirations:
  • Academic
  • Renaissance Sim
  • Best Selling Author
Careers:
  • Work in the Doctor Career until you reach adulthood
  • Freelance Writer – Max out Performance
Skills:
  • Max (Level 10) in Writing and two other skills of your choosing
  • Reach level 8 in at least six other skills
Other Goals:
  • Enroll in University and change majors after your first term. You could also switch schools.
  • Live in at least three different worlds over the course of your life
  • Get engaged but leave someone at the alter
  • Get married, get divorced and then later remarried to the same Sim
  • Have at least one child as a young adult and a second (heir) later in life as an adult
  • Do not publish any of your own books UNTIL you max out performance in the Freelance Writer Career
Afbeelding
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Generatie 5: Rust ~ 13/10/2023

Bericht door Cloedien »

Geen probleem! Leuk dat je weer een nieuwe update voor ons hebt. [eusa_dance.gif]

Gefeliciteerd met je verjaardag Floyd! [jarig.gif]
Fijn dat Fé en Floyd het ook goed met elkaar kunnen vinden en ook zichzelf zelfstandig kunnen vermaken. ;)
(Zijn dat nou muurstickers van My Sims? [new_smile-l.gif] )

Leuk om te zien dat kerst zo geslaagd was! [eusa_dance.gif]

En is Flora een vriendin, of de vriendin? ;) :mrgreen:

Hebben de kinderen eigenlijk nog contact met hun moeder?
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Re: Generatie 5: Rust ~ 13/10/2023

Bericht door Deetui »

^ Oh, wat zou ik toch graag weer een keertje MySims spelen :mrgreen:

Gefeliciteerd Floyd! [new_bdaysmile.gif]
Ik dacht heel even dat Emmett een oorbel droeg op die tweede screen [new_silly.gif]
Fijn dat ze een fijne kerstperiode hebben meegemaakt met z'n allen [eusa_dance.gif]
En leuk dat Fé een nieuwe, goede vriendin heeft, als het inderdaad niet meer is :lol:
Emmett en zijn kinderen die gelukkig zijn, dat is wat we willen [love4.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Plaats reactie