Jorden & Delilah (kleine club update)

Maak je een leuk dagboek met de Sims 4? Laat het dan hier zien.
Plaats reactie
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Re: Jorden & Delilah (aflevering 7 komt er eindelijk aan)

Bericht door Deetui »

Wat leuk dat we ze terug gaan zien [eusa_dance.gif]
Ik ben benieuwd wat je voor ons in petto hebt [eusa_angel.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Ironman
Invalkracht
Invalkracht

Bericht door Ironman »

Leuk! Zin in! Ik kan niet wachten om het te lezen [eusa_dance.gif]
Afbeelding
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Dank jullie wel [icon_thumright.gif]

Ik vind het ook weer leuk om een nieuwe generatie Bunch te introduceren. Dat was vroeger toch echt mijn favo familie uit de Sims3 [love4.gif]
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Jorden & Delilah (aflevering 6 ~ pag.5)

Bericht door Froos »

Ik maak altijd veel te veel plaatjes :lol:
Daarom post ik nu alvast een gedeelte van de nieuwe aflevering van Jorden en Delilah.

Terugblik
Jorden en Delilah wonen sinds een paar maanden samen in San Sequoia.
Jorden is in opleiding tot politieagent en loopt stage op het bureau in Windenburg. Hij boekt goede vooruitgang; zijn collega’s – en zelfs hoofdcommissaris Sierra – zijn onder de indruk van zijn prestaties.

Na een gezellig potje Maak de Lama Niet Wakker in Herberg Oud Kwartier, ontmoet Jorden de charmante Babs L'amour. Gelukkig weet Daniël hem op tijd uit haar verleidelijke greep te redden.

Delilah wil ondertussen graag de buurtbewoners beter leren kennen en overweegt een etentje te organiseren om hen uit te nodigen.

Afbeelding

Het is al laat
Afbeelding
Jorden en Delilah hebben net hun belevenissen van vandaag gedeeld. Jorden heeft verteld over die gekke Babs van vandaag, en Delilah wil graag een etentje organiseren met hun nieuwe buren.
"Nou Jord, je ligt in ieder geval nog goed in de markt bij die Babs...haha" lacht Delilah.
"Zij was echt raar, maar jij blijft mijn schatje, Deli" grijnst Jorden.
"Och Jord...wat lief van je" glimlacht Delilah.

Dikke kus
Afbeelding
"Wat leuk dat je onze buren wilt uitnodigen voor een etentje. Dat lijkt me echt gezellig, schat" zegt Jorden terwijl hij Delilah een knuffel geeft.
"Ja... mijn ouders deden dat soort dingen nooit. Ze vonden zichzelf te beroemd om met de buren om te gaan. Ik heb dat eigenlijk best gemist. Maar ik ben niet zo hoor, Jord" zegt Delilah.
"Nee, jij bent echt niet zo’n stereotype rijkeluisdochter, Deli. Ik hou van je" zegt Jorden en drukt een kus op haar voorhoofd.
"Ik van jou, Jord... Ik heb zin in... uhm..." fluistert Delilah met een glimlach.
"Komt goed, schat" fluistert Jorden terug.

In bed
Afbeelding
"Nou Jord! Ben je er klaar voor" giechelt Delilah.
"Ehmm...ja zo te zien wel" lacht Jorden.

Oehlala [love4.gif]
Afbeelding

De volgende ochtend
Afbeelding
Jorden en Delilah liggen lekker tegen elkaar aan, stevig in elkaars armen. Plotseling gaat de wekker.

Jorden zit slaperig op de rand van het bed
Afbeelding
"Tsjee... nu al zeven uur? De nachten zijn echt kort, zeg... Pfff," zucht Jorden.

Snel de badkamer in
Afbeelding
Douchen, scheren, tandenpoetsen, en Jorden is weer fris en fruitig voor een nieuwe stagedag bij Bureau Windenburg.

Jorden sluipt voorzichting langs een nog slapende Delilah
Afbeelding
"Ben je wakker, schat?" vraagt Jorden voorzichtig.
"Ja... Je liet de kraan weer lopen tijdens het tandenpoetsen. Daar hou ik echt niet van," moppert Delilah.
"Sorry," zegt Jorden met een verontschuldigende glimlach. "Ik ga ontbijt maken. Kom je over een kwartiertje?"
"Eieren op toast, graag!" roept Delilah vanuit bed.

Jorden gaat voor het eerst eieren op toast maken, zo moelijk is dat niet...toch? :lol:
Afbeelding
"Kijk! Ik heb alle ingredienten Froos. Brood en eieren" verteld Jorden.
"Goed zo jongen. Ga je gang. Maak er iets moois van" gniffel ik.

Jorden laat zijn kookkunsten zien (het gaat dus om een eitje op toast bakken) :lol:
Afbeelding
"Sh*t daar valt het brood uit de pan!" roept Jorden. Snel schuift hij het terug met de spatel.
"Oh F*ck, nu valt die pepermolen er ook nog in..."Hij niest hard...HATSJIEE! Ugh, al dat peper..." Hij schraapt het gehaast van het brood.
"Zo... nou ehm... volgens mij is dit nog wel eetbaar," mompelt hij.

Zie je wel Froos een perfecte eieren op toast
Afbeelding
"Waar blijft Delilah nou weer? Ze is ook zo’n slaapmuts als ze een dag vrij heeft... DELI! ONTBIJT IS KLAAR!" schreeuwt Jorden.

Na een paar minuten komt Delilah eindelijk beneden
Afbeelding
"Waar bleef je nou? Ik ben al bijna klaar met eten en moet zo naar Windenburg" zegt Jorden wat teleurgesteld.
"Sorry, schat. Ik voelde me wat vreemd bij het opstaan, maar het gaat wel weer" vertelt Delilah.

Delilah pakt ook een portie eieren op toast en gaat bij Jorden zitten
Afbeelding
"Hoe bedoel je dat je je wat vreemd voelde? Het gaat nu wel goed, toch?" vraagt Jorden.
"Jawel, schat. Misschien komt het door onze... heftige ‘O jaa’-partij vannacht," lacht Delilah.
"Hahaha, dat zou zomaar kunnen. Maar ik moet nu echt gaan. Als er iets is, kun je me altijd bellen, hè?" zegt Jorden.
"Weet ik, schat. Ik ga vandaag de buren uitnodigen voor het etentje van vrijdag. Hopelijk kunnen ze komen," zegt Delilah.

Even later...

Jorden is naar zijn stage, en Delilah heeft zich aangekleed. Ze is klaar om de buren uit te nodigen voor het etentje.
Afbeelding
"Wat een heerlijke zomerdag vandaag. Eindelijk kan ik dat jurkje van 'Sahin' dragen. Het was duur – hopelijk schrikt dat de buren niet af als ik ze straks uitnodig voor ons etentje. Ik begin bij de familie Bunch. Amy leek me zo'n warme, aardige buurvrouw. Dat voelt als een goed begin" denkt Delilah.

Bij de Familie Bunch aangekomen

Afbeelding
"Nou, daar gaat-ie dan..." Delilah klopt op de deur.
(klop, klop)
Amy opent de deur. "Oh, Delilah! Wat leuk, kom binnen!"
"Ik had eigenlijk alleen maar een vraag, hoor." zegt Delilah.
"Geeft niks, kom maar gewoon binnen." roept Amy.

Delilah komt binnen en ziet Karlo op Amy’s arm zitten
Afbeelding
Delilah zwaait enthousiast naar de dreumes. “Oh, dat moet jullie kleine Karlo zijn. Hoi Karlo, ik ben jullie nieuwe buurvrouw!”
Amy lacht. “Hahaha... Karlo is nog een beetje verlegen, merk ik. Kun je zwaaien, Karlo?”
Karlo kijkt verlegen weg.
Delilah glimlacht. “Wat een schattig ventje, Amy.”

Delilah legt uit waarom ze langskomt
Afbeelding
"Jorden en ik organiseren aanstaande vrijdag een etentje bij ons thuis met onze nieuwe buren. En jullie zijn natuurlijk ook van harte uitgenodigd, Amy" zegt Delilah.
"Oh, wat leuk, Delilah! Onze kinderen gaan dit weekend toevallig logeren bij Ryan's ouders. RYAN! Gaan de kinderen vrijdag of zaterdag naar je ouders?" schreeuwt Amy richting Ryan, die in de woonkamer zit.

Delilah begint te lachen om Amy’s geschreeuw – ze herkent zichzelf en Jorden erin – en even later klinkt er gestommel vanuit de woonkamer
Afbeelding
"Tsjee, wat een geschreeuw, schat. Je kunt ook gewoon naar me toe komen. Wat is er?" vraagt Ryan licht geïrriteerd.
"Gaan de kinderen vrijdag of zaterdag naar je ouders?" vraagt Amy nogmaals.
"Zaterdag, schat. Hoezo?" antwoordt Ryan.
"Nou, onze nieuwe buurvrouw Delilah wil ons vrijdag uitnodigen voor een etentje bij hen" legt Amy uit.
"Hoi Delilah, wat gezellig" zegt Ryan in de richting van Delilah. "Ik vraag wel even aan pa en ma of ze vrijdag al op de kids kunnen passen" voegt hij toe tegen Amy.

Delilah is zichtbaar onder de indruk van Ryan in zijn militaire uniform
"Is je man militair of zo, Amy?" vraagt ze nieuwsgierig.
"Ja! Ryan wilde altijd al het leger in, net als zijn opa. Hij is toevallig net twee weken met verlof uit StrangerVille" vertelt Amy trots.

Afbeelding
"Hoor je dat, Dina? Je mag misschien vrijdag al naar opa en oma" zegt Ryan tegen zijn dochter.
"Jaaa... opa en oma... lolly's!" juicht Dina.
"StrangerVille? Dat is toch die stad waar vreemde dingen gebeuren en mensen zich opeens als zombies gedragen?" vraagt Delilah aan Amy.
"Ja, klopt. Het is daar echt niet pluis, en Ryan helpt mee om dat mysterie te ontrafelen" vertelt Amy.

Vince was aan het gamen, maar toen hij hoorde dat hij eerder naar opa en oma mocht, rende hij snel naar beneden
Afbeelding
"Gaan we vrijdag al naar opa en oma?" roept Vince blij.
"Ja, jongen. Ik zal ze nu even bellen om te vragen of het uitkomt," zegt Ryan tegen zijn zoon.
"Lolly's... lolly's!" juicht Dina vrolijk.
"Gezellig, Delilah. Maar wie zijn die andere buren die ook komen eten?" vraagt Amy nieuwsgierig.
"De familie Bheeda. Ze wonen aan de andere kant van ons," antwoordt Delilah.
"Oh echt...? Hmmm. Ryan en ik hebben niet zo’n goede band met de familie Bheeda. Arun heeft laatst Vince aangereden, en toen brak er een stuk van zijn tand. Ik moest toen met hem naar de tandarts."
"Ja, dat weet ik nog," zegt Delilah.
"Maar goed... dan kan ik hem mooi even de rekening onder zijn neus duwen, zodat hij weet wat dat allemaal heeft gekost," zegt Amy met een knipoog.
"Amy, schat... laten we het gezellig houden. Jorden en Delilah kunnen daar ook niets aan doen," zegt Ryan rustig.
"Oke... ik zal me inhouden," belooft Amy met een zucht.

Tot zover
Zal de familie Bheeda instemmen met een gezellig etentje bij Jorden en Delilah samen met de familie Bunch?

Even wat achtergrond informatie
- Deze familie Bunch is de jongste generatie van mijn Sims-familie Bunch sinds De Sims 3. Ooit begon ik met Jack en Judy en hun kinderen. Daarna ben ik verder gegaan met hun zoon Ethan, samen met Tania. Hun zoon Ryan verschijnt nu opnieuw in het spel. Jawel, inmiddels zijn er vier generaties! [eusa_dance.gif]
- De familie Bheeda hebben we nog niet eerder gezien in dit dagboek, maar de oplettende speler weet dat zij afkomstig zijn uit San Myshuno ;)
Ironman
Invalkracht
Invalkracht

Re: Jorden & Delilah (aflevering 7. pag. 7)

Bericht door Ironman »

Heerlijk weer, dit hoofdstuk. Jorden aan de kook/bak, dat ging niet zo best [new_rofl.gif] . Gelukkig was het uiteindelijk wel eetbaar!
Ik ben benieuwd of de familie Bheeda mee komt, nu de familie Bunch ook er zal zijn... er lijkt nog meer te spelen tussen die twee families... [eusa_snooty.gif]
Afbeelding
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Dank je Ironmans [eusa_dance.gif]
Ik hoop ook niet dat die burenruzie aan de tafel van Jorden en Delilah wordt uitgevochten :o
Cloedien
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Cloedien »

Haha, goede observatie van Delilah dat Jorden de kraan open hield bij het tandenpoetsen. [eusa_snooty.gif] Ik snap wel dat Delilah dat niet leuk vindt. Dat gedrag is niet meer van deze tijd. ;)

Haha, gelukkig waren er geen klachten over de eieren op toast die Jorden had gemaakt. [tongue3.gif]

Leuk dat Ryan nu even thuis is. Hopelijk gaat het goed met zijn missie in StrangerVille. [eusa_shifty.gif]
Leuk dat Dina vooral de associatie heeft met lolly's als ze aan Ethan en Tania denkt. [new_smile-l.gif]

Ik ben benieuwd of de familie Bheeda ook vrijdag mee wil doen aan het etentje en of het gezellig blijft tussen hen en de familie Bunch. [eusa_pray.gif]
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Dank je wel, Cloedien! :D
Of de familie Bheeda ook komt, gaan we nu zien ;)

Afbeelding

Nadat Delilah de familie Bunch heeft uitgenodigd, is ze nu op weg naar de familie Bheeda
Afbeelding
"Och jee... Ze hebben geen goede band met de familie Bheeda" slikt Delilah even. Dat had ze niet verwacht.
"Maar wie weet kan ons etentje daar verandering in brengen" denkt ze, met een vleugje hoop.
"Hier woont de familie Bheeda. Poeh, wat een indrukwekkend huis"
Ze haalt diep adem. "Nou, daar gaan we dan..."
Delilah klopt op de deur en wacht.

Er wordt op de deur geklopt
Afbeelding
"Verwacht jij iemand, daraliga?" vraagt Arun.
Maar Jesminder hoort Arun niet. Ze is net bezig hun zoon Milan te vertellen dat hij een broertje of zusje krijgt.
"Broertje, broertje!" roept Milan enthousiast terwijl hij in zijn handjes klapt.

Arun doet de deur open en ziet een blonde vrouw staan
Afbeelding
"Dag mevrouw. Kan ik u ergens mee helpen?" vraagt Arun beleefd.
"Hahaha... Ik ben jullie nieuwe buurvrouw van nummer 150" gniffelt Delilah. "Is Jesminder thuis? Ik heb haar vorige week ontmoet en wilde haar wat vragen" vervolgt Delilah.
"Natuurlijk, kom binnen, buurvrouw. Mijn naam is trouwens Arun" zegt Arun vriendelijk.
"Aangenaam, ik ben Delilah" glimlacht ze.

Arun nodigt Delilah binnen
Afbeelding
"Daraliga, het is onze nieuwe buurvrouw!" roept Arun.
"Oh kijk, Milan, onze nieuwe buurvrouw" zegt Jesminder terwijl ze hem optilt.
"Huh, wat?" zegt Delilah verward. "Ze heet toch Jesminder?" vraagt ze aan Arun.
"Hahaha… 'Daraliga' is Punjabi voor 'schat'" legt Arun lachend uit.

Afbeelding
"Oh wow, zijn jullie Indiërs?" vraagt Delilah nieuwsgierig.
"Nou, ik ben half" zegt Jesminder. "Maar Arun is een echte, hoor!" lacht ze.
"Mijn ouders komen uit de provincie Punjab in India, maar ik ben zelf geboren in San Myshuno" legt Arun uit.

Delilah vindt het leuk om weer wat nieuwe dingen te horen over haar nieuwe buren
Afbeelding
"Jesminder, luister. Jorden en ik organiseren vrijdag een etentje met een paar van de andere buren. Zouden jullie het leuk vinden om te komen?" vraagt Delilah.
"Oh, dat klinkt fantastisch!" roept Jesminder enthousiast.
"Wacht eens even... met welke buren dan?" vraagt Arun meteen wantrouwig.

Delilah vertelt dat het om de Familie Bunch gaat
Afbeelding
"Oh, wat leuk, Delilah! Ik ken de familie Bunch nog niet zo goed, maar ze hebben van die schattige kinderen. Het lijkt me echt gezellig!" zegt Jesminder.
"Eh... volgens mij... hebben we al iets op vrijdag?" roept Arun op de achtergrond, licht nerveus.

Arun scrollt zenuwachtig door zijn agenda
Afbeelding
"Ja, kijk, daraliga! Ik moet vrijdagavond skypen met mijn ouders in Punjab" kletst Arun.
Delilah beseft intussen dat Jesminder niets weet van het auto-ongeluk met Vince.

Delilah wil dat Arun de waarheid vertelt aan Jesminder
Afbeelding
"Je kunt toch ook zaterdagochtend skypen met je ouders? Dan is het tijdsverschil met India ook gunstiger" legt Delilah uit.
"Ja, hoor je dat, Arun? Dat is beter – dan hoef je niet ’s avonds te skypen, maar ’s ochtends. Dan kunnen we toch naar dat etentje" zegt Jesminder.

Tot zover

Heeft Arun hier ook weer een excuus voor?

Noot
De familie Bheeda is officieel een premade huishouden uit San Myshuno, maar in mijn spel zijn ze inmiddels verhuisd naar San Sequoia, samen met hun zoon Milan.
Ironman
Invalkracht
Invalkracht

Re: Jorden & Delilah (aflevering 8. pag. 7)

Bericht door Ironman »

Hahahaha, Delilah zegt het maar wel mooi [new_rofl.gif]
Ik weet niet of Arun dat zo goed kan waarderen :roll: , maar ik ben benieuwd hoe het etentje zal gaan verlopen! Of zou Arun toch ineens de 'man-flu' hebben [eusa_whistle.gif] :mrgreen:
Afbeelding
Cloedien
Meesterdief
Meesterdief

Re: Jorden & Delilah (aflevering 8. pag. 7)

Bericht door Cloedien »

De familie Bheeda heeft ook al zo'n mooi huis! :o

Lol, die Arun ook. Gelukkig heeft Jesminder wel zin in het etentje. Ik ben benieuwd. [eusa_dance.gif] Wel gewaagd hoor, die opmerking van Delilah. Dat was mogelijk niet heel erg slim. :mrgreen:
Plaats reactie