Het heeft even geduurd maar daar zijn we weer hoor
Terugblik
De familie Bohati is verhuist naar Henford-on-Bagley. Tupac maakt mooie houten beeldjes en Aissa maakt boeketten van haar bloemen. Tupac wou dit verkopen aan de straat, maar de politie vertelde dat hij daar een standplaatsvergunning voor nodig had. Imani komt erachter dat Maurice de gemene jongen van school is en dat hij Sem misleid heeft om het uit te maken. Imani wil Sem terug. Aissa wil de winkel van Sara Scott overnemen in Henford.
Aflevering 53
Aissa is op weg naar de winkel van Sara Scott

"Ach...Wat een mooi paard staat daar...Het is echt lang geleden dat ik een paard heb gezien" denkt Aissa.
Aissa kan het niet laten...en begint het paard in de nek te kriebelen

"Jaaa...Dat vind je lekker hé?..hahaha...Je bent een mooi paard, volgens mij ben je een volbloed" zegt Aissa.
"Ihihi...Ihi..." hinnikt het paard.
Aissa gaat naar de voordeur

"Hmmm...Ik mis onze paarden echt, hopelijk krijgen we Jamar, Aziza en Pinda ooit terug" denkt Aissa.
Aissa komt de winkel binnen en ziet Simon (de man van Sara) staan

"Sul sul Simon" roept Aissa.
"Deg Aissa" zegt Simon.
"Jullie winkel is al behoorlijk leeg zie ik" zegt Aissa.

"Ja....We zijn druk met de uitverkoop bezig...Want over twee weken verhuizen we naar mijn moeder in Tomarang. Ze woont daar alleen en ik wil bij haar zijn. Het gaat namelijk niet zo goed met haar" verteld Simon.
"Dat snap ik Simon...heel mooi van je dat je nog bij je moeder wil zijn, maar...uhm...waar is Sara?" wil Aissa weten.
"Sara is boven op de mode afdeling" antwoord Simon.
"OK...Ik ga even naar haar toe" zegt Aissa.
Aissa gaat naar boven en ziet Sara achter de kassa staan
Sara helpt haar laatste klanten

"Je kan deze kleding gewoon wassen op 60 graden hoor Olivia, veel plezier ermee" zegt Sara.
"Dat is mooi om te weten. Jammer dat jullie winkel stopt. Ik kwam hier altijd erg graag" antwoord Olivia.

"Ach wie weet komt er nog iemand die onze winkel wil overnemen" verteld Sara.
"Dat zou ik erg mooi vinden. Ik ga jullie missen...Ik kom over twee weken nog even langs om afscheid te nemen" zegt Olivia.
"Dat is lief van je Olivia, tot dan" roept Sara.
"Hahaha...De nieuwe eigenaresse staat al achter je hoor" lacht Aissa in haar zelf.
Wie is ook alweer die cowboy die door de winkel loopt?

"Aissa! Wat leuk om je te zien. Hoe gaat het met je?" vraagt Sara.
"Het gaat goed Sara. Ik en Tupac hebben het helemaal naar ons zin hier in Henford" verteld Aissa.
"Goed om te horen Aissa en jullie kinderen kunnen zij ook wennen?" vraagt Sara.
"Ja valt me helemaal mee. Kenyi doet het erg goed op school en Imani...tsja...die is gewoon lekker aan het puberen" glimlacht Aissa.
"Wat een geweldige jeans hebben ze hier en van goede kwaliteit ook. Jammer dat deze winkel gaat sluiten" mompelt Carlos in zichzelf.
Aissa verteld aan Sara waar ze nu echt voor komt

"Sara schat. Ik vind het heel jammer dat jij en Simon gaan verhuizen...maar ik en Tupac willen heel graag jullie winkel overnemen" verteld Aissa.
Sara weet niet wat ze hoort

"Aaaahhh...Aissa! Menen jullie dat echt. Daar ben ik zo blij mee" gilt Sara.

"Hoor je dat Carlos. Je kan in de toekomst misschien nog gewoon je spijkerbroeken hier blijven kopen" roept Sara.
"Dat klinkt geweldig man" juicht Carlos.
Sara roept Simon erbij

"Simon schat! Kun jij even met Carlos zijn spijkerbroeken afrekenen. Ik en Aissa moeten even wat bespreken" knipoogt Sara.
We gaan naar Sem (Familie Langerak)
Parker is net thuis van zijn werk (brandweerman) en Sylvia zit op haar telefoon
Parker danst op de muziek van de radio.
"Yo sweetie. Weet je nog dat ik vroeger dit dansje eens deed toen jij in bed lag? Dat was echt awesome man" verteld Parker.
"Dat was eerder awkward schat...maar ik heb nu de boete van Sem betaald zodat hij weer naar school kan" zegt Sylvia.
Sylvia schrikt

"Schat! We hebben nu nog maar 500 simoleons voor de rest van de maand" roept Sylvia.
"Oh f*ck...Dat is niet chill man" zegt Parker.
"Woef...woef...waf...(heb ik nog wel te eten dan?)" blaft Pepper.
Sem komt binnen

"Pap, Mam, hebben jullie die boete al betaald? Ik wil weer naar school" zegt Sem.
"Het is gelukt jongen. Je kan maandag gewoon weer naar school" zegt Sylvia.
"Dank je Mam" zegt Sem.

"Ik ga nu even naar de vuurtoren van Brindleton Bay. Ik heb daar met Imani afgesproken. Hopelijk komt het weer goed" zegt Sem.
"Dat zou ik echt geweldig voor je vinden Sem, succes" zegt Sylvia.
"In die vuurtoren kun je ook 'oh jaa' doen...." verteld Parker.
"Pa! Toe even...daarvoor ga ik er niet heen" bromt Sem.
Sem gaat naar de vuurtoren

"Sorry hoor...maar ik heb echt de meest vreemdste vader die er is...
En ik ga mijn ouders echt wel mijn boete terug betalen hoor, als ik een baan heb" zegt Sem.
Terug naar Sara en Aissa
Sara en Aissa lopen de trap af

"Wat goed om te horen dat jullie onze winkel willen overnemen. Vanwaar ineens?" wil Sara weten.
"Tupac en ik willen graag onze boeketten en houten beeldjes verkopen en daar ons werk van maken" verteld Aissa.

"Wat mooi Aissa. Maar ik zou wel graag zien dat mijn mode en kruideniersafdeling blijft bestaan...hihihi" lacht Sara zenuwachtig.
"Natuurlijk Sara. Dat is toch waarom deze winkel bekend staat. Alleen hebben Tupac en ik niet zoveel verstand van mode" lacht Aissa.
"Hahaha....Ik weet denk ik wel iemand die jullie daarbij kan helpen" verteld Sara.

"Laten we zitten en bekijken wat de overname voor jullie betekend" zegt Sara.
Sara appt met haar makelaar over een eventuele overname

"Toch niet weer met die malle mevrouw Zemeleer?" vraagt Aissa.
"Hahaha...nee, dit is haar opvolger Gilberto Gonzales vanuit Sunlit Tides. En dat is ook weer een eilandjah...hahaha" lacht Sara.
"Hahaha...Ja, dat gekke accent van haar altijd" lacht Aissa.
"Hmmm....De winkel wordt op dit moment getaxeerd op 56.000 duizend simoleons zegt Gilberto" verteld Sara.
Aissa kijkt zenuwachtig op haar bankrekening

"Uhm...Dat is best wel veel voor ons" zegt Aissa.
"Wacht even...Misschien kan ik nog wat regelen met Gilberto" verteld Sara.
Sara mailt snel met Gilberto voor een overname
Even later...

"Ik ga het met Tupac bespreken en je hoort het snel Sara" zegt Aissa.
"Is goed schat. Hey Carlos! Ben je nog geslaagd voor je nieuwe spijkerbroeken?" vraagt Sara.
"Ja natuurlijk. Jullie hebben hier de beste jeans. Ik ga jullie wel missen" roept Carlos.
Aissa en Carlos komen tegelijk buiten

"Oh...was dat paard van jouw?" vraagt Aissa.
"Jazeker. Dit is mijn paard Rodeo...een echte volbloed" verteld Carlos.

"En nu snel naar huis in Chestnut Ridge voordat het donker wordt"
Aissa komt thuis en is blij om haar gezin te zien

"Babu! Ik moet nu echt naar Brindleton Bay. Ik ga Sem namelijk mijn excuses aanbieden omdat ik hem niet geloofde hoe gemeen die Maurice is.
Hopelijk komt het weer goed tussen ons" zegt Imani.
"Zet hem op. Neem Sem anders ook mee voor het avondeten er is genoeg" zegt Tupac.

"Mamu...mamu...ik heb een tien gehaald voor tekenen. Ik had een boomhut getekend die ik ooit wil bouwen" roept Kenyi.
"Dat is heel mooi jongen. Wie weet kunnen we in de vakantie die boomhut eens echt proberen te bouwen" lacht Aissa.
"Mamu ik ga naar Sem, misschien neem ik hem na die tijd wel mee" verteld Imani.
"Is goed meisje. Sem kennende komt het echt wel weer goed. Succes" zegt Aissa naar Imani.

"Weet je wat Kenyi. Waarom bel je je vriendje Noah niet op om alvast een mooie boom uit te zoeken waar de boomhut moet komen en dan mag Noah ook wel blijven eten" fluistert Aissa.
"Jaaa...Leuk Mamu...ga ik meteen doen" juicht Kenyi.
"Babu helpt jullie dan wel mee om een boomhut te bouwen" knipoogt Aissa naar Tupac.
Tupac en Aissa gaan op de bank zitten

"Klopt snoes. Ik was in Ziwa Bonde altijd de beste boomhutten bouwer van de stam. Dus dat komt wel goed" pocht Tupac.
"Hmmm...volgens mij was jij altijd overal zogenaamd de beste in, maar als het puntje bij paaltje komt...maar goed, ik heb met Sara overlegt" zegt Aissa.

"Oh ja. Dat winkeltje...kunnen we die kopen?" vraagt Tupac.
"Het is wel wat boven ons budget, maar Sara belt nog met de makelaar of de prijs iets naar beneden kan. Ik zie ons daar al helemaal zitten schat" glimlacht Aissa.

"Ja, iedereen zal versteld staan van mijn zelfgemaakte beeldjes. Die verkopen zich dus heel snel. En dan worden we snel rijk snoes" verteld Tupac.
"Hahaha...Tupac lieverd. Jij bent altijd zo lekker eigenwijs en zelfverzekerd, maar Sara wil ook dat we de mode afdeling behouden dus daar moeten we wel rekening mee houden" verteld Aissa.

"Kufanele sikwenze snoes" antwoord Tupac.
"Je hebt gelijk schat. Ik denk dat we het gewoon moeten doen. Misschien zitten we het eerste jaar wat krap, maar de winkel verdient zich snel terug denk ik" verteld Aissa.
"Ja. Gewoon die winkel kopen snoesepoes" zegt Tupac.
We gaan naar Brindleton Bay
Imani loopt naar de vuurtoren en ziet Sem al op de vuurtoren staan
Ze is superblij om Sem weer te zien, maar ook zenuwachtig
"Sem!" roept Imani.

"Imani!" roept Sem vanaf de vuurtoren.
Ook Sem is opgelucht om Imani weer te zien.

"Kom snel naar boven" juicht Sem"
"Ik kom eraan" roept Imani.
Imani komt ook op de vuurtoren en eindelijk zien Sem en Imani elkaar weer

"Imani! Ik heb je gemist" zegt Sem.
"Ik jou ook Sem. Je ziet er goed uit" zegt Imani met trillende en gebroken stem.
"Imani! Wat is er?...Je trilt helemaal" zegt Sem.
Het enige wat Imani nu wil is een dikke knuffel van Sem

"Sem? Alsjeblieft...Mag ik een knuffel van je?" vraagt Imani.
"Natuurlijk" zegt Sem.
Sem geeft Imani een flinke knuffel en Imani barst in tranen uit...Ze heeft spijt

"Het spijt me zo Sem...dat ik je niet geloofde over Maurice. Het spijt me echt..." huilt Imani.
"Het is goed Imani" troost Sem.
"Door mij zat je in de gevangenis...dat wou ik niet...het spijt me echt Sem. Ik hou van je" verteld een snikkende Imani.
Sem geeft Imani opeens een flinke zoen

"Ik hou ook van jou Imani...Echt! Het is goed zo" zegt Sem.
Nou pffff...Het is weer goed tussen Sem en Imani
Ik ben echt blij dat het weer goed is tussen deze twee...zo'n mooi stel....Sem en Imani
We gaan naar Henford (Isle of Volpe) Eiland van de vossen
Daar lopen Kenyi en Noah samen op zoek naar een boom voor hun boomhut
Maar ze zijn ook erg onder de indruk van de ruïne die daar staat.
"Noah kijk!...dit is dat kasteel waar Babu het over had. Het spookt daar zegt hij" verteld Kenyi.
De jongens draaien zich om

"Het is echt een groot kasteel. Zullen we stiekem binnen kijken...dat is spannend" zegt Noah.
"OK...Een klein beetje dan...want van Mamu mag ik daar niet komen" stamelt Kenyi.
Kenyi en Noah lopen naar de ruïne

"Spoken bestaan niet Kenyi" zegt Noah.
"Volgens Babu en Mamu wel" antwoord Kenyi.
Ze gaan naar binnen en zien een gesloten deur

"Wat zou er achter die deur zitten?" vraagt Kenyi.
"Misschien woont er wel iemand. Zullen we aankloppen?" zegt Noah.
Noah klopt en duwt aan de deur

"Hij gaat niet open" brult Noah.
"Misschien als ik meehelp" zegt Kenyi.
Opeens "WIE IS DAAR???" klinkt het achter de deur.
Kenyi en Noah schrikken zich rot en rennen meteen weg

"Ik zei toch dat het hier spookt" roept Kenyi.
"Er wonen daar echt mensen" gilt Noah.
"Dat zijn spoken...dat zeiden Babu en Mamu" zegt Kenyi.
De jongens rennen zo hard als ze kunnen naar huis
We gaan naar Sixam (Dygrelian en Luirae Zuff)
Sommigen herkennen deze aliëns misschien nog uit mijn oude dagboek 'The Arrivals'

Dygrelian is de heerser van het koninkrijk Sixam, tenminste dat denkt hij
Luirae is zijn vrouw, maar moet hem meestal wel in toom houden, want Dygrelian kan behoorlijk eigenwijs zijn
Dygrelian heeft zijn eerste paard gekloond (hmmm...maar wie heeft hij daar dan voor gebruikt?)

"Kijk eens schat wat ik heb gemaakt...Mijn eerste aliënpaard...Dus mijn geniale project is voltooid...Ik noem haar Orbital!" roept Dygrelian trots.
"Oh wow!...Ze ziet er mooi uit...goed gedaan" complimenteerd Luirae.

"Ja! Dat kan ook niet anders. Ik ben niet voor niets de heerser van Sixam met mijn geniale aliënbrein" roept Dygrelian.
"Maar nu je project klaar is, wordt het dan ook niet tijd dat je die ontvoerde paarden ook weer thuis brengt" verteld Luirae.
"Dat kan...Ik zie Technicus 7 staan...even overleggen" zegt Dygrelian.
Dygrelian overlegt met Technicus 7

Dygrelian heeft samen met Technicus 7 Orbital gemaakt en ze denken dat hun ontvoerde paarden uit de Simswereld nu wel hun dienst hebben gedaan.

"Kunnen we die drie Sims paarden nu thuis brengen? Mijn geniale plan is namelijk nu voltooid" vraagt Dygrelian.
"Ik heb het DNA even bekeken en we hebben ze inderdaad niet meer nodig, alles hebben we Dygrelian" zegt Technicus 7.
Jamar...
(JA! JAMAR
) hoort dat ze morgen weer naar huis gaan.
Jamar, Aziza en Pinda gaan eindelijk weer herenigt worden met de Bohati's
Jamar rent naar Aziza met het grote nieuws dat ze morgen weer naar de Sims wereld gaan en zij knuffelen elkaar
"Ihihihi...(we gaan weer terug naar Tupac)" hinnikt Jamar.
"(Zo blij om de Bohati's weer te zien)" ihihihi" huilt Aziza.
"Kan ik dan weer eindelijk met Kenyi spelen?" vraagt Pinda.
Voor het zover is gaat Dygrelian nog even met Orbital zijn...nou ja...uhm...koninkrijk binnen

Nog even oefenen met Orbital, Dygrelian
Technicus 7 verzamelt Jamar, Aziza en Pinda de paarden gaan terug naar de Sims wereld
Einde Aflevering
Dank jullie wel voor het kijken. De hereniging van Jamar en Tupac zal snel zijn
Het was namelijk eerst wel de bedoeling dat ik het in deze aflevering zou doen. Maar ik bewaar het nog even
Wil het nog beter in beeld brengen
In deze aflevering zaten ook veel easter eggs
- Olivia bij de kassa is Olivia Stewart uit 'the Arrivals'.
- Carlos de los santos was mijn eerste sim voor Chestnut Ridge.
- Parker deed in 'Ethan en Tania' ook al eens zo'n brandweerdansje
- Gilberto Gonzales was in 'Ethan en Tania' idd de opvolger van Dushi. Hij is ook de tweede man van Darlene Bunch
- Noah is het broertje van Maurice
- Technicus 7 komt uit de sims2. De opa van Dina en Nina
Binnenkort vervolgd ![Swing [eusa_dance.gif]](./images/smilies/eusa_dance.gif)