Generatie 4: Groot avontuur ~ 03/02/2023

Maak je een leuk dagboek met de Sims 4? Laat het dan hier zien.
Cloedien
Topingenieur
Topingenieur

Re: Generatie 4: Proloog ~ 13/12/2022

Bericht door Cloedien »

Leuk dat je verder gaat met Domenica, dat zij samen met Dana een appartementje heeft.
Ook erg leuk voor Damon dat hij een relatie heeft met Nadine en ze (hoogstwaarschijnlijk) zwanger zijn.
Het zal ook vast wel goed komen met de droom van Drew als astronaut. :D

Een leuk begin van de nieuwe generatie uitdaging. [eusa_dance.gif]
tipigirl
Burgemeester
Burgemeester

Generatie 4: Mt. Komorebi ~ 30/12/2022

Bericht door tipigirl »

^Bedankt voor jullie leuke reacties weer! [5grouphug.gif]
Hierbij nog net op de valreep van 2022 een nieuwe update.

Gen 4: Mt. Komorebi ~ 30/12/2022

Afbeelding

Ik wil reizen. Ik wil de wereld zien. Ik heb Dana overgehaald om een weekend met me mee te gaan naar Mt. Komorebi te gaan. We zijn hier ooit geweest met mijn ouders toen ze net getrouwd waren. Ik heb er de tijd van mijn leven gehad. Ik wilde graag nog eens teruggaan om alles te ontdekken wat Mt. Komorebi te bieden heeft.

Afbeelding

Het is een tijd geleden dat we voor het laatst op Wintersport geweest zijn. Dana staat dan ook wat twijfelachtig op de latten. De angst in haar ogen is onderaan de beginnerspiste al te zien, maar ik hoop dat ze niet meteen naar huis wil.

Afbeelding

Maar gelukkig wil ze nog een keer.
"Het was even wennen en je moet weer even dat gevoel krijgen", zegt ze als ze beneden is.

Afbeelding

Ook zelf merk ik bij mijn eerste afdaling dat het even geleden is. En ik had mezelf ook misschien wat overschat, maar ook al kun je het niet van mijn gezicht aflezen, ik vind het fantastisch. Die frisse wind in mijn gezicht, de kou van de glinsterende witte sneeuw en het actief bezig zijn.

Afbeelding

Er is zoveel om te doen. Ik wil hier veel langer blijven dan alleen een weekend.

Afbeelding

Dana probeert de gemiddelde piste nog even, maar daar moet ze denk ik ook eerst even aan wennen. Het is toch een stuk steiler.

Afbeelding

's Avonds is er nog een festival waar we heengaan. Daar ontmoet ik de mascotte en ik ben als een kind zo blij. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als hier. We eten nog wat op het festival en dan is onze laatste avond alweer een feit. Dana heeft nog onze laatste activiteit uitgekozen.

Afbeelding

En dat kan niet anders dan het Onsen Badhuis zijn. Heerlijk niksen in de warmte van een natuurlijke bron. En stiekem kan ik er nu ook wel van genieten na zo een actieve dag met veel indrukken. En morgen wacht niet alleen Dana haar eerste werkdag, maar ook die van mij. Ik heb deze vakantie gehoord dat ik als Natuurbeschermer in Sulani aan de slag mag.
Afbeelding
Wieke
Moderator
Moderator

Re: Generatie 4: Mt. Komorebi ~ 30/12/2022

Bericht door Wieke »

Leuk dat Dana en Domenica een weekend naar Mt.Komorebi zijn gegaan [new_smile-l.gif]
Mooi om te zien dat het skiën stapje voor stapje beter gaat bij Dana en dat Domenica zo aan het genieten is in Mt.Komorebi [eusa_dance.gif]
Hopelijk kunnen ze dat vaker doen.
Wat leuk dat Domenica aan de slag gaat als natuurbeschermer in Sulani 8-)
Cloedien
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door Cloedien »

Leuk dat Dana en Domenica weer naar Mt. Komorebi zijn gegaan!
Erg leuk om weer screens te zien van die omgeving en wat de zussen daar doen. [new_smile-l.gif]
Fijn dat Domenica een baan heeft gevonden in Sulani! [eusa_dance.gif] Ik ben benieuwd of ze daar lang zal blijven, of dat ze toch snel gaat verhuizen naar Mt. Komorebi. :mrgreen:
Deetui
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Deetui »

Wat leuk dat ze in Mt. Komorebi zijn [eusa_dance.gif]
Gelukkig krijgt Dana steeds meer feeling in het skiën [new_smile-l.gif] Althans ietsje meer [new_rofl.gif]
Domenica is ook lekker sportief bezig op vakantie :shock: Gelukkig wel afgesloten met een dagje ontspanning [eusa_angel.gif]
Hopelijk heeft ze succes in haar nieuwe baan! :D
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
tipigirl
Burgemeester
Burgemeester

Generatie 4: Heimwee ~ 20/01/2023

Bericht door tipigirl »

^Bedankt voor jullie reacties weer! Het is een tijd geleden, maar hierbij weer een nieuwe update!

Gen 4: Heimwee ~ 20/01/2023

Afbeelding

We zijn weer thuis en mama kon niet wachten om langs te komen en al onze verhalen te horen. Ze zal het niet zo snel toegeven, maar ze vindt het best moeilijk dat we naar een andere stad verhuisd zijn. Ik kan het ook wel begrijpen, maar ik ben blij om weg te zijn uit dat boerendorp. Daar was verder niks meer voor mij. En hoewel ik blij ben nu in Evergreen Harbor te wonen, ook hier voel ik me niet helemaal thuis. En ik merk het ook aan Dana dat ze zich hier niet op haar plek voelt.

Afbeelding

Maar dit was wat we samen konden betalen. Het is een oude wijk die ze proberen op te bouwen en dat maakt het betaalbaar, maar tegelijkertijd zie je dat ook overal in de omgeving terug. Het heeft niets van de schoonheid die Mt. Komorebi heeft en dat mis ik.

Afbeelding

We hebben in onze afwezigheid wel een nieuwe buurman gekregen. Onze oude buurvrouw is naar een bejaardentehuis gegaan en blijkbaar woont Aaron er nu.

Afbeelding

Dana kan zich echter niet interesseren in onze nieuwe buurman. Zij heeft tegenwoordig alleen maar oog voor Frankie. Ze gaan er steeds vaker op uit en bijna al haar vrije tijd besteed ze met hem. Ze lijkt zich wel al een beetje aan het settelen met hem.

Afbeelding

Ik voel me steeds eenzamer worden. Doordat Dana weinig thuis is en ik ook nog eens alleen werk, breng ik soms hele dagen alleen door. Zelfs de prachtige omgeving hier kan me niet meer opvrolijken. En het feit dat het steeds kouder en donkerder wordt, helpt ook niet echt mee.

Afbeelding

Op een vrije dag in het weekend kom ik Aaron weer tegen bij het vuilnis weggooien. Het komt ter sprake dat we allebei veel tijd alleen doorbrengen en besluiten samen naar het strand te gaan. We praten de hele middag en we hebben zoveel gemeen! We houden allebei van reizen en avontuur. Hij vertelt dat hij ook maar moeilijk kan aarden in Evergreen Harbor, maar het is goedkoop en hij spaart voor een lange reis naar Selvadorada. Ik vertel hem over Mt. Komorebi en dat ik volgende week vrij heb genomen om er weer naartoe te reizen. Hij is nu ook wel benieuwd geworden naar de plek waar ik zó enthousiast over ben.
Afbeelding
Cloedien
Topingenieur
Topingenieur

Re: Generatie 4: Heimwee ~ 20/01/2023

Bericht door Cloedien »

Fijn dat Charlie haar dochters toch nog even kan spreken ondanks dat ze naar een andere stad zijn verhuisd. Vervelend dat Domenica haar niet zo op haar plek voelt in Evergreen Harbor. :? Maar zo te zien lijkt die nieuwe buurman wel interessant te zijn haha. Ik ben benieuwd of Domenica en Aaron een setje gaan worden. :mrgreen: Tot nu toe lijkt het wel te klikken. ;) Zullen ze binnenkort een reisje samen organiseren? [eusa_whistle.gif] [eusa_pray.gif]
Deetui
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Generatie 4: Heimwee ~ 20/01/2023

Bericht door Deetui »

Vervelend dat ze allebei zich daar niet thuis voelen :? Gelukkig heeft Dana Frankie waar ze veel tijd mee besteedt! [eusa_dance.gif]
En zo te zien heeft Domenica ook een prettig iemand gevonden in Aaron ;) Hopelijk kunnen ze samen reizen [new_smile-l.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
tipigirl
Burgemeester
Burgemeester

Generatie 4: Weerzien ~ 25/01/2023

Bericht door tipigirl »

^Onwijs bedankt voor jullie reacties weer! Binnenkort wordt bekend welke uitdaging deze generatie centraal staat. Ik heb hem dit keer zelf bedacht, maar ben benieuwd of jullie al een idee hebben :roll:

Gen 4: Weerzien ~ 25/01/2023

Afbeelding

Ik heb er onwijs naar uitgekeken en eindelijk is het dan zo ver. Ik heb flink gespaard om hier weer te kunnen zijn, maar nu ik hier weer sta, is het elke cent meer dan waard geweest.

Afbeelding

Ik besluit naar het festival te gaan om wat te eten en het enthousiasme van hier zijn, zakt wat. Ik voel me best wel alleen. Zelfs op mijn favoriete plek op aarde voelt het niet zoals verwacht. Ik ben hier ook nog nooit alleen geweest en ik mis een maatje om dit alles mee te delen, maar Dana heeft momenteel andere interesses en ook mijn broers hebben het te druk om mee te gaan.

Afbeelding

De volgende dag ga ik weer naar de pistes. Ik heb gisteravond nog contact gehad met Aaron en hij komt van het weekend ook even langs. Ik ben blij dat ik een deel van mijn trip dan met iemand kan delen, maar ik vind het ook heel spannend. Zoveel tijd hebben we nog niet met elkaar doorgebracht.

Afbeelding

Maar als hij er eenmaal is, hebben we het eigenlijk alleen maar leuk. We hebben zoveel gemeenschappelijke interesses en zeker in het avontuurlijke kunnen we elkaar meteen vinden.

Afbeelding

We zijn het hele weekend in de sneeuw te vinden geweest en hij heeft mijn week wel een beetje gered. Hoe ik vroeger altijd alleen erop uitging, voelt het nu eenzaam. Misschien omdat het nu niet mijn eigen keuze was...

Afbeelding

Zijn laatste avond besluiten we rustig aan te doen. Hij sliep het hele weekend op een kamer in mijn huurappartement. We hebben het over hoe leuk we het gevonden hebben en dat we hier zeker nog een keer terug moeten komen om de bergen in te trekken. We lachen en de sfeer wordt een stuk speelser.

Afbeelding

En dan voordat ik de kamer uit wil lopen, zodat hij al zijn spullen in kan pakken, maakt hij een move. Hij zoent me. Ik zou liegen als ik zeg dat het nog geen een keer door mijn hoofd heeft gespookt, maar ik had de eerste stap niet durven zetten. Ik ben blij dat hij het wel durft.

Afbeelding

Mijn week sluit ik toch onverwachts heel positief af. Ik kom hier zeker nog een keer terug en ik denk niet alleen. Ik hoop niet alleen.
Afbeelding
Wieke
Moderator
Moderator

Re: Generatie 4: Weerzien ~ 25/01/2023

Bericht door Wieke »

Vervelend dat Domenica en Dana zich niet zo op hun plek voelen in Evergreen Harbour. Gelukkig (voor Domenica) hebben ze wel een leuke nieuwe buurman gekregen :D Fijn dat het zo goed gaat tussen Dana en Frankie [new_smile-l.gif]
Super leuk dat Domenica weer naar Mt.Komorebi is gegaan [love4.gif] Vervelend dat ze zich zo eenzaam voelt, maar gelukkig komt Aaron ook nog langs. Heel leuk dat er wat aan het opbloeien is tussen die 2 [eusa_dance.gif]
Plaats reactie