De Parker Legacy

Maak je een leuk dagboek met de Sims 4? Laat het dan hier zien.
Marilena
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

De Parker Legacy

Bericht door Marilena »

Dit dagboek volgt het leven van de Parkers. Het verhaal wordt gevormd door een combinatie van de Legacy Challenge en de Build Newcrest legacy Challenge.
In grote lijnen houd ik de regels van beide Challenges aan, maar ik wil de vrijheid behouden om daar als het nodig is vanaf te wijken.
Het belangrijkste is dat ik ga proberen om 10 generaties(misschien meer) te spelen, die in Newcrest een gemeenschap gaan opbouwen. Ze bezoeken geen andere woonwerelden, maar kunnen wel naar Magnolia Promenade en de bestemmingswerelden. In mijn geval zijn dat Granite Falls en Selvadorada.

Ik speel met de volgende rechten:

Matriarchie: De Stichter moet vrouwelijk zijn. Alleen meisjes komen in aanmerking om erfgenaam te worden, tenzij er geen vrouwelijke kinderen zijn, waarna jongens in aanmerking komen voor die generatie.

Strikt traditioneel:l Om in aanmerking te komen voor de naam erfgenaam, moet een kind op natuurlijke wijze worden geboren uit hun ouders van de vorige generatie en in staat zijn om een ononderbroken bloedlijn terug te leiden naar de oprichter. Geadopteerde kinderen mogen nooit erfgenaam worden.

Eerst geboren: Het oudste, in volgorde van toetreding tot het gezin, in aanmerking komend levend kind wordt benoemd tot erfgenaam.

Heel veel plezier bij het lezen van mijn dagboek. Ik ben een beginner, en waardeer opbouwende kritiek en tips om mijn dagboek te perfectioneren.
Afbeelding
Marilena
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

Re: De Parker Legacy

Bericht door Marilena »

Afbeelding
DE PARKER - LEGACY - PROLOOG
Afbeelding

Hier sta ik dan.... Sarah-Jane Parker. Op mijn eigen stukje grond, nou ja stukje, een kavel van 50x40 is natuurlijk niet niks. Maar ik heb dan ook grote plannen.

Dit wordt mijn verhaal en dat van mijn nakomelingen, want ja.... ik hoop dat ik er veel ga krijgen.

Hoe ik hier ben gekomen, daar zal ik mee beginnen.

Sarah en Jane Miller

Mijn ouders heb ik nooit gekend. Als een baby van een paar dagen oud ben ik te vondeling gelegd. Gelukkig ben ik gevonden door twee zussen die iedere dag een wandelingetje maakte. Sarah en Jane Miller. En je raad het al, aan deze twee lieve dames heb ik mijn naam te danken. Mijn achternaam komt uit het bestand van het kinderopvanghuis "Zonnegloren".

Afbeelding

Kinderopvanghuis "Zonnegloren"

Hoewel Sarah en Jane graag voor mij hadden willen zorgen, kon dat gezien hun beider leeftijd natuurlijk niet. Daarom werd ik in een kinderopvanghuis geplaatst.

Afbeelding

Aan het kinderopvanghuis "Zonnegloren" heb ik fijne herinneringen. Er waren altijd andere kinderen om mee te spelen, en de nanny's waren lief en zorgzaam. Hier heb ik ook ervaren hoe fijn het is om een grote familie te hebben. Want ook al hadden wij geen bloedband, het voelde wel zo.

Sarah en Jane kwamen nog regelmatig op bezoek, totdat ze de leeftijd kregen dat ze naar een verpleeghuis moesten verhuizen. Daar heb ik ze nog een aantal keren opgezocht. Sarah en Jane zijn helaas beide overleden, maar houden altijd een speciaal plekje in mijn hart.

Afbeelding

Mijn kinder- en tienerjaren

Regelmatig kwamen er jonge maar ook oudere echtparen naar het kinderopvanghuis "Zonnegloren" om één van de aanwezige kinderen te adopteren.
Ik heb dit nooit mogen mee maken, waardoor ik mijn kindertijd en tienerjaren daar ben blijven wonen.
Het is jammer dat ik nooit ben geadopteerd, maar ik ben er niet verdrietig om, ik heb er zoals gezegd fijne jaren gehad.

Afbeelding

Ik was een leergierig kind, deed goed mijn best op school en behaalde mooie cijfers op mijn toetsen en rapporten.

Afbeelding

Na de lagere school ging ik naar het voortgezet onderwijs en vervolgens naar de kunstacademie. Ook hier ging ik moeiteloos doorheen. Ik ontdekte dat mijn passie bij het schilderen ligt.

Ik was inmiddels bijna jong volwassen en vond het tijd dat ik zelfstandig zou gaan wonen. Er waren in het kinderopvanghuis geen leeftijdsgenoten en ik had van de nanny's genoeg geleerd om op eigen benen te kunnen staan.

San Myshuno

Ik vond een klein appartementje in San Myshuno. Het was een opknappertje, maar ik dacht dat mij dat wel zou lukken.

Afbeelding

Na enkele maanden kwam ik er achter dat een stad niets voor mij is. Bovendien wou ik graag een grote familie opbouwen, en dat zag ik niet zitten in steden met zoveel inwoners, een grote toename van geweld en een ernstige economische achteruitgang. Wat voor toekomst zouden mijn nakomelingen hier hebben?

Ik ging op zoek naar een andere woonplaats, en las over Newcrest, een van de buitenwijken van Willow-Creek. Ze waren op zoek naar Sims om zich in deze nieuwe wijk te gaan vestigen.

Ik heb mij hier gelijk voor aangemeld, en omdat ik de eerste was, werd ik uitgeroepen tot officiële eerste oprichter van Newcrest en is het de verantwoordelijkheid van mij en mijn nakomelingen om Newcrest van de grond af aan op te bouwen.

Ik heb mijn huur opgezegd en met mijn spaargeld een kavel in Newcrest gekocht. En met mijn overgebleven kapitaal van 1500 Simoleon begin ik hier mijn nieuwe leven. De grote steden zien mij niet weer.

Dit ben ik...

Sarah-Jane Parker, stichter van de Parker legacy en eerste oprichter van Newcrest.

Afbeelding

Eigenschappen:
Creatief - op familie gericht - houdt van het buitenleven

Aspiratie:
Freelance Botanicus
Laatst gewijzigd door Marilena op 19 sep 2021, 22:01, 5 keer totaal gewijzigd.
Deetui
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door Deetui »

Wat leuk dat je een topic hebt geopend met je eigen verhaal [eusa_dance.gif] Ik ga dit volgen [new_smile-l.gif]
Ze heeft wel al veel meegemaakt op zulke jonge leeftijd :| Hopelijk gaat het haar beter af in Newcrest! [eusa_pray.gif]
Ben benieuwd of jouw en haar droom gaat lukken om een grote familie te beginnen ;)

Leuk die naam, doet me ook denken aan Sarah Jessica Parker [tongue3.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Cloedien
Burgemeester
Burgemeester

Bericht door Cloedien »

Wat leuk dat Sarah-Jane is vernoemd naar de twee zussen. :D Jammer dat ze nooit is geadopteerd. :|
Fijn dat ze een goede studie heeft gedaan op de universiteit. ;) Leuk dat ze is uitgeroepen de eerste oprichter van Newcrest en dat ze daar haar eigen kavel mag bouwen.

Succes met de uitdaging Marilena! [icon_thumright.gif] Je hebt leuke screens gebruikt voor de introductie. [eusa_dance.gif]
Marilena
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

Bericht door Marilena »

Dank jullie voor de reactie's. De overeenkomst tussen Sarah-Jane Parker en Sarah-Jessica Parker is puur toeval Deetui. Ik had het zelf nog niet eens gezien :lol:

Ik heb al wat klaar liggen, dus ik plaats dan nu ook maar het eerste hoofdstuk :D
Marilena
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

Bericht door Marilena »

Afbeelding
1.01 EEN NIEUWE START
Afbeelding

Dus daar stond ik... Een lege kavel en 1500 Simoleon op zak. Niet genoeg om een huis te bouwen. Maar ik wou toch wel wat basisbenodigdheden gaan aanschaffen. Slapen op een bankje en gebruik maken van een openbaar toilet leek mij niet zo fijn. Dus ik ging naar Magnolia Promenade, een klein winkelcentrum vlak bij Newcrest.

Afbeelding

Er was gelukkig een winkel waar ik alle benodigdheden in een keer kon kopen. Ze hadden zelfs tijd om het nog vandaag op mijn kavel af te leveren. Ik heb nog wat verder rondgekeken. Maar door de behoorlijke uitgave die ik had gedaan voor de basisbenodigdheden was er van mijn 1500 Simoleon nog maar 90 over. Ik moest dus zuinig aan doen.

Afbeelding

Het was er gezellig druk in het centrum, ik heb nog wat Sims uit andere wijken gesproken, en toen vond ik het wel tijd om weer naar huis te gaan.... nou ja huis??

Afbeelding

Terug gekomen op mijn kavel zag ik dat al mijn spulletjes al waren geleverd. een beetje beschamend was het wel, naar het toilet en douchen in de open ruimte, maar ja het was voor nu even niet anders.

Afbeelding

Niet zo ver van mijn kavel ontdekte ik een openbare speelplaats met een barbecue. Dat was wel fijn. Ik kon mij nog geen fornuis veroorloven, en de barbecue bood een fijne afwisseling op de koude snelle maaltijden uit mijn koelkast.

Afbeelding

Een van de voorwaarden om als oprichter in Newcrest te mogen wonen, was dat iedere generatie van de Parker Legacy een generatie opdracht zou krijgen, om zo Newcrest op te bouwen tot een fijne plaats om te wonen met alles wat het woongenot kon verhogen.

Terwijl ik daar zo zat op de openbare speelplaats, kreeg ik mijn generatieopdracht binnen.

De bestuurders van Newcrest waren van mening dat de beste manier om een gemeenschap op te bouwen was "het aanleggen van een gemeenschappelijk park"
En dat was dus mijn taak. Een park aanleggen... De nanny's hadden mij veel geleerd, maar van tuinieren wist ik niet veel. Dit zou dus een uitdaging worden.

Afbeelding

Het was inmiddels al erg laat geworden, en ik besloot om maar te gaan slapen.
Morgen zou ik een lijstje maken met de punten die ik zou moeten gaan doen.
Cloedien
Burgemeester
Burgemeester

Bericht door Cloedien »

Leuk dat we zo snel al wat meer te weten komen over Sarah-Jane haar leven. :D
90 Simoleons is wel erg weinig inderdaad. :shock: Ik kan me voorstellen dat het een beetje raar is zo zonder muren. [eusa_shifty.gif]
Leuk dat de verschillende generaties de opdracht krijgen om Newcrest wat gezelliger te maken. Ben benieuwd of het Sarah-Jane gaat lukken om te tuinieren in het park. :D

Leuke update! [eusa_dance.gif]
Wieke
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door Wieke »

Heel leuk dat je verhaal wordt gevormd door 2 Challenges en afspeelt in De Sims 4 :D Ik heb zin om je dagboek te volgen!

Leuk dat we nu al meer te weten zijn gekomen over Sarah-Jane :D Ze is een mooie Sim!
Heftig wat ze allemaal heeft meegemaakt :o Mooi dat de 2 zussen haar deze naam hebben gegeven!
Stoer van haar dat ze de huur van haar appartement in San Myshuno heeft opgezegd en een kavel heeft gekocht in Newcrest [icon_thumright.gif]
Ik hoop dat haar dromen zullen uitkomen [new_smile-l.gif]

Fijn dat ze alle benodigdheden heeft kunnen kopen. Ik snap dat het voor haar wel even ongemakkelijk is dat ze nu in de buitenlucht moet douchen en slapen [eusa_shifty.gif] Gelukkig is er een barbecue in de buurt, zodat ze toch zonder fornuis een lekkere maaltijd kan maken :D Leuk dat elke generatie een opdracht krijgt om Newcrest te doen opbloeien [eusa_dance.gif] Het zal een uitdaging voor haar zijn, maar ik ben er van overtuigd dat het haar gaat lukken 8-)
Deetui
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door Deetui »

Wat fijn dat ze wel wat spulletje heeft kunnen kopen, ook al staat het er nu ook maar een beetje verloren erbij op die kavel.
Ik zou me ook niet prettig erbij voelen als ik moest douchen, toiletteren en slapen zo open en bloot [eusa_shifty.gif]
Gelukkig heeft ze al wat mensen leren kennen en kan ze gebruik maken van de buurtbarbecue, dus komt vast snel goed [eusa_dance.gif]
Ben heel erg benieuwd hoe het uitvoeren van de opdracht haar zal vergaan ;)
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Jaro
Moderator
Moderator

Bericht door Jaro »

Leuke intro! Wat erg dat Sarah-Jane haar ouders nooit heeft gekend en dat Sarah en Jane ondertussen ook zijn overleden. [new_puppy-dos-eyes.gif] Misschien wel maar goed dat ze nooit geadopteerd is, anders was je dagboek er niet geweest. [new_rofl.gif] Leuke uitdaging om Newcrest helemaal zelf op te bouwen met je familie!

90 simoleons is niet veel, hopelijk vindt ze snel werk of verdient ze op een andere manier geld. :shock: Als ze al haar meubels naar de hoek van de kavel verhuist heeft ze al wat meer privacy. :lol: Ik ben benieuwd hoe ze haar kavel in een park veranderd, en er zelf ondertussen nog blijft wonen! [eusa_angel.gif]
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
Plaats reactie