simmerdown x Rollercoaster Tycoon 3

Deel hier je informatie over andere Games dan de Sims.
Plaats reactie
simmerdown
Stemmenteller
Stemmenteller

simmerdown x Rollercoaster Tycoon 3

Bericht door simmerdown »

De laatste tijd ben ik weer into RCT 3. :mrgreen:

RCT is een serie games die al heel lang speel. Geloof dat ik van een tijdje deel 1 te hebben gespeeld al snel overging op deel 3 toen ie uitkwam. (2004 :shock: ) Later kwam ook RTC 2 erbij. :lol: Allemaal leuk, maar RCT3 heeft mijn voorkeur vanwege de vele details.

Deze screens zijn gemaakt in mijn eigen park. (zwembad in plaats van achtbanen, I know [eusa_whistle.gif] )
Inmiddels ben ik aan een nieuw park begonnen met hetzelfde avontuurlijke thema. De laatste twee plaatjes zijn daar gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende keer meer ;)
Afbeelding
Simmie
Beheerder
Beheerder

Re: simmerdown x Rollercoaster Tycoon 3

Bericht door Simmie »

Oh wat leuk! Nostalgie! :lol:
Ik heb Rollercoaster Tycoon 1 en 2 eindeloos gespeeld, vooral RCT 2 (schoonmakertjes oppakken en dan in het water gooien)! :o [new_rofl.gif]
Zou RCT 2 nog werken op Windows 11 want ik heb hem nog liggen?
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Ach, wat leuk Simmerdown! [icon_thumright.gif] Voor mij is het ook alweer lang geleden dat ik RCT heb aangeraakt.
Ik was vooral fan van RCT 2, maar deel 3 heb ik ook veel gespeeld met die zwembaden. Alleen maakte ik de glijbanen altijd te steil of te snel, waardoor bezoekers uit de bocht en van de glijbaan vlogen… hahaha [new_rofl.gif]

Ben benieuwd naar meer plaatjes, lijkt me leuk om weer te zien [eusa_dance.gif]

@Simmie: de fysieke RCT2 CD-versie wordt alleen nog ondersteund op Windows XP of Vista, dus helaas :o
Via Steam kun je wel een werkende versie voor Windows 10 of later downloaden [eusa_angel.gif] (kost 10 euro) [eusa_whistle.gif]

@simmerdown: gebruik je ook cc?
simmerdown
Stemmenteller
Stemmenteller

Bericht door simmerdown »

Leuk dat jullie ook RCT hebben gespeeld! :lol: Om de zoveel tijd kom ik weer terug bij één van de delen en ben ik even weer helemaal verslaafd.
De poppetjes in het water gooien en de waterglijbanen te extreem maken herken ik maar al te goed. [new_rofl.gif] Zelfs in dit nieuwe park bleek de glijbaan na het aanpassen alsnog veel te gevaarlijk voor de bezoekers :?

Simmie schreef: 02 jun 2026, 20:51Zou RCT 2 nog werken op Windows 11 want ik heb hem nog liggen?
RCT 2 heb ik niet geprobeerd. RCT 3 met cd doet het vooralsnog prima op Windows 11. Ik heb me er eigenlijk niet heel erg in verdiept, maar gewoon gekeken of het werkte.

Froos schreef: 02 jun 2026, 21:28 @simmerdown: gebruik je ook cc?
Gek genoeg heb ik nooit cc gedownload voor dit spel. Nu ook niet. Misschien maar goed ook aangezien ik met Sims al heel snel verslaafd raakte aan cc. [new_rofl.gif]
Afbeelding
Plaats reactie