Dank jullie wel
Weer even een update uit Trammeland
Eerst even een overzicht hoe Trammeland stad erbij ligt

Trammeland stad is het gedeelte waar ik begon. Dit begint nu mooie hoogbouw te krijgen. Links ligt De Gallemiezen en aan de overkant van de rivier ligt Mallemoer.

Helemaal links zie je de iconische economy tower (economie toren).
![Nanananana [tongue3.gif]](./images/smilies/tongue3.gif)
(ik ga het weer even uitleggen waarom ik die gebouwd heb)
Toen CS2 (okt. 2023) uitkwam werkte de hele economie in het spel niet. Je kon zoveel bouwen als je wou het kostte weinig geld. Het was een soort sandbox waarin je bouwde. Paradox kreeg hierop veel kritiek want de economie uit deel 1 was veel beter. Vorig jaar zomer (juni of juli volgens mij) kregen we de grote economie update. Het spel was daarna opeens helemaal anders. Het betekende dat de steden waar je mee speelde (dus Trammeland ook) onspeelbaar werden. Ik stond tot bijna een miljoen in de min
![Heel boos [angryfire.gif]](./images/smilies/angryfire.gif)
Ik zou failliet gaan met Trammeland. Gelukkig was er een mod '592 tiles' die deze update kon omzeilen. Met 0% blijf je gewoon doorspelen zoals het gaat, als je de mod op 100% zet speel je het spel zoals het na de update gaat. Ik was zo blij dat ik ondanks deze mod toch verder kon gaan met Trammeland. Dan maar even 0% nu zit ik op 80%. Dus speel nog even voor 20% vals
Vandaar de economie toren omdat ik een oplossing had gevonden om toch verder te gaan met Trammeland
![Swing [eusa_dance.gif]](./images/smilies/eusa_dance.gif)
(Die blijft voor altijd bestaan)
Wanhoop

'Wanhoop' is één van mijn nieuwste wijken (de naam is gewoon random bedacht) Ik had zin om een mooie grote groene wijk te bouwen met een groot park. Dat is gelukt. Onderin in het park is een parkrestaurant te vinden en daarboven een fontein met zitplaatsjes (moeilijk te zien, dat snap ik)
Wanhoop heeft bovenin ook tennisbanen, basketbalvelden en een openluchtzwembad.

De snelweg vanuit Mallemoer gaat dwars door 'De Claute' en 'Wanhoop'.
Links afslag 'de Claute' en rechts afslag 'Wanhoop'
Miserabel

Een nieuwe wijk 'Miserabel'
Het is een industrie stadje met een cargo station, industrie en woonhuizen.
Dit bouwde ik voor 'Onsin' en 'Kattastroof'
Nu kunnen ze ook hun opbrengsten van het platteland verkopen naar het 'buitenland'
Zorgt weer voor inkomsten
Weer een parkje

Een aangelegd parkje in Miserabel. Helaas is alles decoratief.
Met CS1 was ik natuurlijk verwend met de DLC 'parks en plazas' Helaas nu nog niet in 2
Mijn handen jeuken om hier een echt park van te maken net als in Wanhoop, maar moet nog even geduld hebben

Dit is Mispunt en Fraudé.
Dit jaar krijgen we ook de allereerste DLC Ports and Bridges (havens en bruggen).
Ik ben heel benieuwd wat dit inhoud. Ik verwacht verbeterde havens, nieuwe bruggen, veerdiensten en misschien visindustrie?!?
Ik moet echt snel geld verdienen

Ik ga op dit zuidelijk puntje een woonwijk bouwen
De nieuwe wijk Stratenplan

Het stratenplan ziet er wel heel Amerikaans uit
![Fluiten [eusa_whistle.gif]](./images/smilies/eusa_whistle.gif)
Recht aan en recht toe. Maar dat moest omdat ik snel geld moet verdienen
Het stratenplan wordt opgedeeld in 3 nieuwe wijken

Daar gaan we hoor
![Vrolijk [new_smile-l.gif]](./images/smilies/new_smile-l.gif)
Het gele blok heet 'De Afgang'
Het blauwe blok 'De Knoppen'
Het rode blok langs de kust heet 'Lekkage'
De naam Lekkage is indirect bedacht door Jaro
Jaro schreef: ↑01 apr 2025, 16:47
Hopelijk vindt er geen olielek naar de rivier plaats ofzo, dan moet de wijk Jakkez misschien fuseren met wat andere wijken.
Zo is de naam Lekkage ontstaan
Na een paar weken....
Afgang, Knoppen en Lekkage
Lekkage heeft van mij nog een mooi strand gekregen.

Hoe verder ik uitzoom, hoe minder details te zien zijn...hmmm
Tot zover Trammeland
@Simmie 'Waardeloos' ga ik zeker meenemen. Leuk voor een nieuw industriegebied
![Goed zo [icon_thumright.gif]](./images/smilies/icon_thumright.gif)