Cities: Skylines

Deel hier je informatie over andere Games dan de Sims.
Plaats reactie
Simmie
Beheerder
Beheerder

Re: Cities: Skylines

Bericht door Simmie »

Geweldig wat je allemaal weer gedaan heb in Trammeland!
Ik ben onder de indruk van de snelwegen die je hebt aangelegd (zal inderdaad niet makkelijk geweest zijn) :o maar het leukste blijven toch alle namen die je verzonnen hebt! Oliebol en Jakkez passen er weer prima bij. [new_rofl.gif]

Misschien is 'Waardeloos' nog een naam om een keer te gebruiken voor een achterbuurtje? [eusa_whistle.gif]
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Dank jullie wel :lol:

Weer even een update uit Trammeland

Eerst even een overzicht hoe Trammeland stad erbij ligt
Afbeelding
Trammeland stad is het gedeelte waar ik begon. Dit begint nu mooie hoogbouw te krijgen. Links ligt De Gallemiezen en aan de overkant van de rivier ligt Mallemoer.

Afbeelding
Helemaal links zie je de iconische economy tower (economie toren). [tongue3.gif] (ik ga het weer even uitleggen waarom ik die gebouwd heb) ;)

Toen CS2 (okt. 2023) uitkwam werkte de hele economie in het spel niet. Je kon zoveel bouwen als je wou het kostte weinig geld. Het was een soort sandbox waarin je bouwde. Paradox kreeg hierop veel kritiek want de economie uit deel 1 was veel beter. Vorig jaar zomer (juni of juli volgens mij) kregen we de grote economie update. Het spel was daarna opeens helemaal anders. Het betekende dat de steden waar je mee speelde (dus Trammeland ook) onspeelbaar werden. Ik stond tot bijna een miljoen in de min [angryfire.gif] Ik zou failliet gaan met Trammeland. Gelukkig was er een mod '592 tiles' die deze update kon omzeilen. Met 0% blijf je gewoon doorspelen zoals het gaat, als je de mod op 100% zet speel je het spel zoals het na de update gaat. Ik was zo blij dat ik ondanks deze mod toch verder kon gaan met Trammeland. Dan maar even 0% nu zit ik op 80%. Dus speel nog even voor 20% vals :mrgreen:

Vandaar de economie toren omdat ik een oplossing had gevonden om toch verder te gaan met Trammeland [eusa_dance.gif]
(Die blijft voor altijd bestaan) :lol:

Wanhoop
Afbeelding
'Wanhoop' is één van mijn nieuwste wijken (de naam is gewoon random bedacht) Ik had zin om een mooie grote groene wijk te bouwen met een groot park. Dat is gelukt. Onderin in het park is een parkrestaurant te vinden en daarboven een fontein met zitplaatsjes (moeilijk te zien, dat snap ik)
Wanhoop heeft bovenin ook tennisbanen, basketbalvelden en een openluchtzwembad.

Afbeelding
De snelweg vanuit Mallemoer gaat dwars door 'De Claute' en 'Wanhoop'.
Links afslag 'de Claute' en rechts afslag 'Wanhoop'

Miserabel
Afbeelding
Een nieuwe wijk 'Miserabel'
Het is een industrie stadje met een cargo station, industrie en woonhuizen.
Dit bouwde ik voor 'Onsin' en 'Kattastroof'
Nu kunnen ze ook hun opbrengsten van het platteland verkopen naar het 'buitenland'
Zorgt weer voor inkomsten :D

Weer een parkje
Afbeelding
Een aangelegd parkje in Miserabel. Helaas is alles decoratief.
Met CS1 was ik natuurlijk verwend met de DLC 'parks en plazas' Helaas nu nog niet in 2 :?
Mijn handen jeuken om hier een echt park van te maken net als in Wanhoop, maar moet nog even geduld hebben :mrgreen:

Afbeelding
Dit is Mispunt en Fraudé.
Dit jaar krijgen we ook de allereerste DLC Ports and Bridges (havens en bruggen).
Ik ben heel benieuwd wat dit inhoud. Ik verwacht verbeterde havens, nieuwe bruggen, veerdiensten en misschien visindustrie?!? :o

Ik moet echt snel geld verdienen
Afbeelding
Ik ga op dit zuidelijk puntje een woonwijk bouwen :lol:

De nieuwe wijk Stratenplan
Afbeelding
Het stratenplan ziet er wel heel Amerikaans uit [eusa_whistle.gif] Recht aan en recht toe. Maar dat moest omdat ik snel geld moet verdienen :mrgreen:

Het stratenplan wordt opgedeeld in 3 nieuwe wijken :mrgreen:
Afbeelding
Daar gaan we hoor [new_smile-l.gif]
Het gele blok heet 'De Afgang'
Het blauwe blok 'De Knoppen'
Het rode blok langs de kust heet 'Lekkage'

De naam Lekkage is indirect bedacht door Jaro :lol:
Jaro schreef: 01 apr 2025, 16:47 Hopelijk vindt er geen olielek naar de rivier plaats ofzo, dan moet de wijk Jakkez misschien fuseren met wat andere wijken. [tongue3.gif]
Zo is de naam Lekkage ontstaan :mrgreen:

Na een paar weken....

Afgang, Knoppen en Lekkage
Afbeelding

Lekkage heeft van mij nog een mooi strand gekregen.

Afbeelding
Hoe verder ik uitzoom, hoe minder details te zien zijn...hmmm [eusa_snooty.gif]

Tot zover Trammeland ;)

@Simmie 'Waardeloos' ga ik zeker meenemen. Leuk voor een nieuw industriegebied :mrgreen: [icon_thumright.gif]
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Trammeland vind ik er erg mooi uitzien. Als het niet die onhandige namen had, had ik graag een kijkje willen nemen. ;)

Wat goed dat je intussen al op 80% kan spelen! [eusa_dance.gif] [eusa_clap.gif]

Leuk park inderdaad bij Wanhoop! [eusa_dance.gif]

Verder valt het me op dat je in jouw wijken vooral met blokken werkt. Zoals je zelf al zegt bij je nieuwste wijk, lekker Amerikaans. Is dat ook hoe het spel het beste werkt qua verkeersstromen, of vind je het zelf wel makkelijk zo?

Kan je daarnaast ook iets van amusement in Trammeland plaatsen, waar de inwoners heen kunnen gaan? Of kunnen ze eigenlijk alleen gewoon naar school, werk of de stad?
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Wat een leuke nieuwe gedeeltes met leuke nieuwe namen! [eusa_dance.gif]
Wat is het verschil met jouw park en een echt park dan?

Eventuele suggestie is misschien de Byebaai?
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Deetui schreef: 17 apr 2025, 11:50 Eventuele suggestie is misschien de Byebaai?
Jaaah, die is leuk! Doen!
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Leuke vraag Cloedien
Cloedien schreef: 17 apr 2025, 08:14 Verder valt het me op dat je in jouw wijken vooral met blokken werkt. Zoals je zelf al zegt bij je nieuwste wijk, lekker Amerikaans. Is dat ook hoe het spel het beste werkt qua verkeersstromen, of vind je het zelf wel makkelijk zo?

Kan je daarnaast ook iets van amusement in Trammeland plaatsen, waar de inwoners heen kunnen gaan? Of kunnen ze eigenlijk alleen gewoon naar school, werk of de stad?
Met blokken werken is idd het makkelijkst, maar ik wil binnenkort ook wat meer experimenteren met een wat speelser stratenplan ;)
Wat amusement betreft. CS2 is tot nu toe nog steeds een basisgame. Er zijn nog geen DLC's uitgebracht. Het is nog steeds om de balans voor werk, educatie, veiligheid (brandweer en politie), genoeg woonruimte, winkels en verkeer in de gaten te houden.
Deetui schreef: 17 apr 2025, 11:50 Wat een leuke nieuwe gedeeltes met leuke nieuwe namen! [eusa_dance.gif]
Wat is het verschil met jouw park en een echt park dan?
Dat zit zo. CS2 heeft nu kleine parkkavels die je kunt plaatsen en dat fungeert dan als park. Dat is alles. Als ik zogenaamd een groot park aanleg als in 'Wanhoop' zien de inwoners dat als gewoon voetpaden om ergens te komen. Bankjes, eetkraampjes en kiosken zijn daar puur decoratief en worden niet gebruikt. In deel CS1 met 'park en plazas' kon je dus zelf parken maken als een wandelpark (wat ik nu zogenaamd bouw), natuurparken, pretparken zelfs een dierentuin. Mijn grote parken werken dus niet als een echt park.

Als het goed is komt Paradox dit jaar met de eerste DLC uit 'Ports and Bridges' (havens en bruggen).
Ik verwacht: verbeterde havens, mooie decoratieve bruggen, veerdiensten, jachthavens en visindustrie.
Plaats reactie