Na mijn laatste post zijn er behoorlijk veel update's geweest in planet coaster 2
Daarom begin ik een nieuw park. Alweer?!? Ja! Omdat we nu zeker weten dat alle thema's uit deel 1 terug gaan komen wou ik opnieuw beginnen
In April kregen we al het wilde west thema terug, in mei het sci-fi thema en eind juni komt het piraten en sprookjes thema ook weer terug...
Ik download de map Walde van 'Coaster Engineer' uit de workshop (68YCGCBW0)
Dit lijkt me echt een mooi natuurgebied om een pretpark te starten. Hoewel het dorpje door 'Coaster Ingineer' Walde heet. Krijgt het in mijn spel de naam Hagenstein. Dat was het eerste wat in mij opkwam voor een nieuwe dorpsnaam
Nou! Daar gaan we hoor

De burgemeester van Hagenstein gaf me toestemming om hier een park te bouwen.
Nu ik de vrije hand heb, heb ik als eerste de parkeerplaats verplaatst en een ingang gebouwd voor het park.
De Ingang

Tegenwoordig besteld iedereen zijn tickets online, dus kassa hokjes zijn bijna niet meer nodig
Voorportaal

Het Voorportaal van Hagenstein. Tsjah, zo noem ik het maar even. Na de ingang kom je op dit plein terecht met een draaimolen.
Als het park echt open is mag je door de controle
De toegangspoort tot Hagenstein

Onder dit gebouw/station betreed je mijn nieuwe pretpark Hagenstein

Let op! Hagenstein was nog een werktitel. De definitieve naam van mijn pretpark lees je later
Werken aan het entree gebied

In de workshop heb ik allemaal gebouwtjes gedownload van 'Plastic Swan' Zij heeft echt leuke items in haar workshop staan. Ik was meteen verliefd op haar versie van mainstreet die we uit de Disney parken kennen. Zoiets wou ik ook voor Hagenstein doen.
Nu nog haar gebouwtjes proberen te plaatsen als hoofdstraat in mijn Hagestein
De meeste winkeltjes zijn nu geplaatst

Het was allemaal wat passen en meten met die winkeltjes van 'Plastic Swan' maar het is gelukt hoe ik het ongeveer wou hebben.
Op het grote plein heb ik een mooie zweefmolen gebouwd, die is dan wel weer van mijzelf
De zweefmolen krijgt van mij de naam 'Hemelrit'

'Hemelrit' staat nu nog even stil. Ben benieuwd hoe die zometeen ontvangen gaat worden door de bezoekers
In dit gebied ga ik mijn oude attractie's terugzetten

Ik heb alvast de spoorlijn aangelegd, want dat vergat ik altijd in mijn oude parken
Die spoorbrug in de verte heb ik zelf gebouwd
De vuurtoren en het schommelschip komen weer terug natuurlijk

Deze attracties heb ik gelukkig kunnen opslaan uit mijn eerste park. En kunnen weer doorgaan
Daar staan ze weer

Ik vond het nu ook leuk om de vuurtoren en het schommelschip wat dichter bij elkaar te zetten.
Geeft een mooi samenspel.
Het schommelschip krijgt de naam 'De Wilde Golf' en de vuurtoren 'Glijlicht'
De vuurtoren is namelijk zo'n ouderwetse glijbaan die we kennen uit RCT
Ik heb ook nog een mooie flonder gebouwd voor degenen die niet in 'De wilde Golf' durven zodat ze hun vrienden/familie kunnen uitzwaaien en kijken hoe misselijk ze worden in deze attractie
Links van 'De Wilde Golf' ben ik met een old-timerbaan bezig. Deze is nog helemaal in de maak. Je gaat door een nostalgische en ouderwetse tuin.
Dit wordt de nieuwe attractie 'Rondje Van Toen'
Voordat het park open gaat, nog even alle attracties testen

'De Wilde Golf' gaat goed. Het stationsgebouw van 'Rondje van Toen' moet nog wat aanpassingen krijgen
(dat dak aan de voorkant ziet er nog even vreemd uit)
Hemelrit wordt ook uitgetest

De hoofdstraat moet nog wel wat aangekleed worden met bankjes en lantaarnpalen zie ik
Och ja...bijna vergeten...hahaha
Die achtbaan uit mijn oude park...
Komt ook terug hoor

Mijn allereerste achtbaan die ik heb gebouwd met planet coaster 2 komt natuurlijk terug. Kijk! Hij staat nog wat in de verte, maar ik wil er een piraten thema omheen bouwen
Tot nu toe heet deze achtbaan 'Donderzee' maar is een werktitel

Zometeen met het piraten thema wil ik hier een fort bouwen als opstapstation en een echte piratenbaai bouwen rondom die vijver
![Applaus [eusa_clap.gif]](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Die mooie splash in de vijver heb ik weer terug gebouwd, en werkt
Mijn park Hagenstein mag nu eindelijk van de burgemeester Plezyria heten
Welkom in
Plezyria