Planet Coaster met Froos (planet coaster 2)

Deel hier je informatie over andere Games dan de Sims.
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Planet Coaster met Froos

Bericht door Froos »

Na bijna 4 jaar heb ik Planet Coaster weer eens onder het stof vandaan gehaald [tongue3.gif]
Ik heb van die periodes. Dan weer Sims of Cities Skylines. Nu weer eens even Planet Coaster :mrgreen:

Bij de vorige serie zag ik dat sommigen dachten dat ik alles zelf bouw. Dat is soms niet helemaal zo.
Soms download ik iets uit de workshop (soort galerie) en maak er dan mijn eigen versie van [eusa_whistle.gif]

Sinds vorig jaar ben ik weer bezig met een nieuw park, hier nooit gepost :o
Afbeelding
Ik noem het tot nu toe Frosenland Alpine...omdat ik dit park in een Alpijns gebied bouw :lol:

Sommigen herkennen dit gebouw misschien?!? ;)
Afbeelding
Het is het Poorthuys van de Efteling (bosrijk) origineel gebouwd door RNDY (credits). Ik heb het aangepast zodat dit hotel de ingang is tot mijn park.
Het plein ervoor heb ik dan wel weer zelf moeten aanleggen. Heel leuk om te doen om een gedownload item te laten passen in je spel [icon_thumright.gif]

Als je via het Poorthuys binnenkomt kom je aan op de Mainstreet.
Afbeelding
Deze straat heb ik meegenomen uit één van mijn eerdere spel. Ook hier weer hetzelfde, NIET zelf gebouwd, maar door Silvarret.
Toch was het een hele klus om het in mijn spel te plaatsen.
Sommige gevels heb ik toch veranderd of nog uitgebereid zodat het beter past [icon_thumright.gif]
De Mainstreet heeft vooral winkels en horecagelegenheden.

Afbeelding

Afbeelding
Dit plein was origineel helemaal bestraat toen ik het downloade. Wat saai dacht ik [eusa_eh.gif]
Het middenstuk heb ik eruit gesloopt en heb er een mooie zweefmolen ingezet [eusa_dance.gif]
Zo wordt het plein wat levendiger...ik wil binnenkort ook nog wat fonteinen plaatsen in het water 8-)

Afbeelding
Dit wordt het station aan de mainstreet. Ik moet de paden en het spoor nog aanleggen :mrgreen:

Afbeelding
De eerste echte attractie is een oldtimerbaan. Jawel gebaseerd op De Oude Tuffer uit de efteling. Herkennen jullie het parcour [tongue3.gif]

Afbeelding
Alleen heb ik de baan op een gegeven moment verhoogd zodat de stoomtrein er zometeen mooi onderdoor gaat 8-)

De bootjes
Afbeelding
Ik gebruik de efteling een beetje als voorbeeld, dus een soort gondoletta zal niet misstaan in mijn park :mrgreen:
De gondoletta gaat misschien nog een tweede station krijgen zodat je kan reizen.
Links zien jullie ook een bekende attractie?!? [tongue3.gif]

Met de DLC 'Classic Rides' krijg je gewoon een replica van de 'Pagode' [eusa_dance.gif]
Afbeelding
Superleuk. Ik noem het even Pagode (efteling) Ik heb er mijn eigen versie van gemaakt. Aan het uiteinde heb ik een horecapuntje gemaakt.

Afbeelding
Als je op het terras zit zie je bootjes varen en boven je hoofd draait de 'pagode'.
Let even niet op die lelijke brug, die ga ik nog aanpassen :mrgreen:

Plattegrond
Afbeelding

Tot zover
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Ik herkende de Eftelingattracties uiteraard gelijk [eusa_dance.gif]
Park ziet er al leuk uit, ben benieuwd waar het naar toe zal groeien ;)
Wel lange rij voor de zweefmolen :shock:
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Leuk dat je de zweefmolen in het midden van het plein hebt neergezet, met een mooi heggetje eromheen. [eusa_dance.gif]
Volgens mij heb je wel vaker iets met de Efteling gedaan. Het past ook wel leuk bij elkaar.
Ik ben benieuwd wat je er verder mee gaat doen. :D
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Leuk om er attracties van de Efteling in terug te zien :D De 'Pagode' ziet er gaaf uit [eusa_dance.gif]
Muisjejazz
Feestmeester
Feestmeester

Bericht door Muisjejazz »

leuk gebouwd Froos ik heb spel ook maar ben nog niet heel goed in bouwen hahah heb je tips? [5grouphug.gif]
Afbeelding
[love4.gif] Gerrit-Jan is mijn grote liefde [kus3.gif] 7 jaar Samen [love4.gif]
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Dank jullie wel. Leuk om te lezen [5grouphug.gif]

@Muisjejazz: Ik speel Planet Coaster ondertussen alweer 6 jaar. Ik heb veel gekeken op youtube naar bekende bouwers als: Silvarret, Ladysigner voor tips en tricks. Maar ook download ik soms uit de workshop en gebruik dat als basis en pas het gebouw of attractie dan aan naar mijn eigen stijl voor voor mijn park [eusa_whistle.gif]

@Deetui en Wieke: Leuk om te zien dat jullie attracties uit de efteling herkennen. De Efteling is echt mijn favorietste pretpark. Ik wordt gewoon blij van de sfeer en uitstraling daar [love4.gif] Andere parken als Phantasialand, Hellendoorn en Slagharen vind ik ook leuk. MAAR Walibi heeft het voor mij helemaal afgedaan. Het was vroeger als Six Flags Holland nog leuk, maar nu met al dat graffity gedoe...nee, mij niet bellen. Ik word er niet vrolijk van [nietgoed.gif]

@Cloedien: Klopt! Ik heb eerder een park gemaakt gebaseerd op de efteling. Dat was toen ik early acces kreeg tot planet coaster (wel tegen betaling). Planet Coaster was toen nog niet uit en kon je helpen om bugs te melden of als er iets niet werkte. Daarna mocht je de basisgame gratis downloaden ;)

Tijdens de early acces bouwde ik een soort vliegende hollander. Ik heb hem weer opgezocht en gekopieerd naar mijn nieuwste park [eusa_clap.gif]

Kijk! Daar staat die weer! Mijn coaster van 6 jaar geleden
Afbeelding

Afbeelding
Een splashcoaster zat er toen (2016) nog niet in, dus maakte ik er een kiddycoaster van ;)

Afbeelding
Nu is er veel meer mogelijk in planet coaster. Onderin de bocht heb ik vanmiddag een fontein gemaakt die opspringt als het treintje voorbij komt. Toch nog een soort splash :mrgreen:

Van die lelijke brug bij de pagode heb ik nu een mooi boogbruggetje gebouwd [new_smile-l.gif]
Afbeelding

Afbeelding
Het horecapuntje bij de pagode heb ik ingesteld als sushibar en waar je noodles gerechten kunt kopen. Typisch aziatisch toch? [eusa_dance.gif]
Het terras wordt ook al lekker gebruikt.

Tot zover
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Leuk dat je de vliegende hollander nog hebt terug kunnen vinden van toen. :mrgreen:
Dat horecapunt ziet er erg leuk uit. [eusa_dance.gif] Ook lekker vrolijk met die lampjes.
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Het is zover Planet Coaster 2 is uitgekomen! [eusa_dance.gif]
Nu kunnen we ook eindelijk zwembaden en glijbanen bouwen [tongue3.gif]

Planet Coaster 2 kwam op 6 November uit voor iedereen. Natuurlijk als planet gekkie meteen gedownload :lol:

Afbeelding
Ik begin rustig met een zweefmolen, glijbaan en een terras ;)

Uitzicht vanaf het terras
Afbeelding
De vuurtoren die je ziet komt uit de workshop (gallerij zeg maar). Dus niet helemaal zelf gemaakt, maar wel zelf aangepast naar de omgeving.

Het eerste zwembad [icon_thumright.gif]
Afbeelding
De rotspartij op de achtergrond komt ook uit de workshop :mrgreen: Maar het zwembad en groenpartij heb ik zelf gedaan.

Mediterraans
Afbeelding
Het zwembad krijgt van mij een mediterraans thema, alsof we in Italië (toscane) zijn.
Dit zijn mijn zelf gebouwde omkleedhokjes en toilet ;)

Kijk eens aan
Afbeelding
De aankleding is af en er wordt al volop gebruik gemaakt van mijn zwembad [eusa_clap.gif]

De eerste glijbanen zijn gebouwd
Afbeelding
Natuurlijk moest er ook wat te eten zijn. Hoe mooi in dit Italië gebied past een Pizza foodtruck.
De Pizza Pen Food Truck is ook mijn eerste bouwsel (met terras) die in de workshop staat [icon_thumright.gif]

Ja zo hoort dat. Ik download scenery van een ander dan moet je er ook wat voor terug doen :lol:

Plus en Minpunten van Planet Coaster 2
- Ik mis de charme van PC 1
- Weinig themagebieden in PC 2. (waar is het western, piraten en sprookjes gedoe?) Monsieur Frites?!? Geen frites meer in mijn park [nietgoed.gif]
- De UI is gebaseerd op console, veel handelingen moeten doen voor de PC [eusa_snooty.gif]
- Mooi dat we nu eindelijk zwembaden en glijbanen kunnen bouwen.
- Paden aanleggen is nu veel makkelijker [eusa_clap.gif]

Conclusie: De toevoeging van zembaden enz. vind ik erg mooi. Ook paden zijn nu veel beter/makkelijker aan te leggen. Wat ik nog wel mis zijn themagebieden. En het bouwen is te veel gericht op de console...in PC 1 kon je met één klik op de muis in de bouwmodus komen.

Als het goed is komt er een flinke update aan in december [eusa_dance.gif]

Blijf het toch altijd raar vinden als een spel uitkomt dat daarna nog veel gefixt moet worden. Dat had ik ook met CS 2. Vreemd...testen ze het niet ofzo? Heel raar :mrgreen:
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Planet Coaster met Froos (planet coaster 2)

Bericht door Cloedien »

Leuk dat je Planet Coaster 2 hebt gekocht! [eusa_dance.gif]

Dat is inderdaad een coole vuurtoren! Dat is er niet eentje die toevallig ook een glijbaan is toch? Zoals in de vroegere spellen?

Het zwembad is wel het hoofdonderdeel van Planet Coaster 2 heb ik het idee. Die van jou ziet er al leuk uit!  En zo te zien wordt het al druk bezocht. [new_smile-l.gif]
Al vraag ik mij af, hoe diep is het water? Aan het einde, richting de rotsblokken zie ik de poppetjes halverwege in het water staan, maar voorin lijken alleen de voeten nat te worden. Klopt dat? [eusa_angel.gif]

De waterglijbanen zien er ook al tof uit! Kan het eigenlijk zo zijn dat je de "landingsbaan" te kort maakt, zodat ze gewond raken enzo? Of komt dat altijd wel goed? :mrgreen:

Leuk hoor, die food truck! Slim om dat terrasje naast de glijbanen neer te zetten. [icon_thumright.gif]

Wel jammer dat het spel voor je gevoel teveel gericht is op de console. Ik ben benieuwd naar de update van december, daar laat je ons vast wel weer wat over zien. ;)
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Re: Planet Coaster met Froos (planet coaster 2)

Bericht door Deetui »

Het ziet er alweer erg leuk uit in je park [eusa_dance.gif]
Leuk dat ze nu ook zwembaden met glijbanen aanbieden [new_smile-l.gif]
Ik zie dat dat ook al gelijk heel erg populair is onder de gasten :lol:

Jammer dat je wel nog wat thema's mist :mrgreen: Werkt het net zoals bij de Sims dat je die misschien later moet gaan bijkopen als DLC? [eusa_eh.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Plaats reactie