Manor Lords

Deel hier je informatie over andere Games dan de Sims.
Plaats reactie
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Manor Lords

Bericht door Froos »

Afbeelding

Ik heb weer een leuke Indie game ontdekt. Het is een soort mix van Cities:Skylines en Kolonisten van Catan...Manor Lords. Je gaat terug naar de middeleeuwen en moet een nederzetting opbouwen tot een stad en handelen met de grondstoffen die je hebt. Maar je moet ook je land beschermen voor bandieten en de grote gemene baron uit het noorden. Veldslagen en landje pik tot gevolg :o :lol:

Manor Lords is sinds kort in early acces gegaan (via steam). Dus dat betekent dat alle functies nog niet helemaal beschikbaar zijn en het spel hier en daar nog bugt. Geeft niet...Op de betreffende discord kunnen wij als spelers aangeven wat niet goed gaat of wat beter kan [icon_thumright.gif]

Tot nu toe vind ik het echt een superleuk spel. Je waant je echt in de Middeleeuwen en je moet je nederzetting opbouwen met de grondstoffen die je hebt of kan verbouwen. Het is echt heel diepgaand, daar hou ik van. Een boze baron wil ook het hele land in bezit nemen dus daar moet je regelmatig mee in gevecht of gesprek. Een groot leger moet je zeker opbouwen [icon_thumright.gif]

Eens kijken wat ik er tot nu van heb gebracht :lol:

Ik kreeg Waldbrand toegewezen :lol: (helaas kun je je gebied nog geen eigen naam geven, anders was het weer Trammelandt) [tongue3.gif]

Mijn eerste pachthuisjes [love4.gif]
Afbeelding
Ik kreeg geen nieuwe bewoners...hmmm...Al snel was duidelijk dat ik een kerkje moest bouwen [eusa_angel.gif]

Dus snel een kerkje gebouwd voor meer inwoners
Afbeelding

Kijk eens aan [icon_thumright.gif]
Afbeelding
Eindelijk een markt kunnen opzetten. Het gaat goed denk je :o

De Bandieten
Afbeelding
En ik had nog niet eens een leger om me te verdedigen.... [angryfire.gif]
Ik werd beroofd en alles werd in de fik gezet [nietgoed.gif]

Gelukkig had ik genoeg middelen om Waldbrand te herstellen
Afbeelding

Het gaat weer goed...(die herfstkleuren) [love4.gif]
Afbeelding
Het handelen met naburige gebieden gaat ook weer goed...en daardoor kan ik Waldbrand behoorlijk upgraden [eusa_dance.gif] [love4.gif]

Ik kon zelfs sommige huizen rondom de marktplaats upgraden naar niveau 3 [eusa_dance.gif]
Afbeelding
Het ziet er zo mooi uit. Echt Middeleeuws [love4.gif]

Afbeelding
Uhmmm...Weet niet of het zo verstandig is om dat vlees zo in de zon te laten hangen :lol:
Maar de marktplaats gaat goed. We verhandelen veel [eusa_dance.gif]

En daar komt de boze baron weer aan [angryfire.gif]
Afbeelding
Gelukkig heb ik geleerd van het verleden en had ik een grote troepenmacht aangelegd om ze te verslaan...Gelukt [eusa_dance.gif]

Waldbrand
Afbeelding

Het is herfst en regen...wat gaat er nu weer gebeuren?!? :o
Afbeelding

Wordt vervolgd...

Trailer Manor Lords

Tot zover mijn plaatjes van Manor Lords :D
Als er meer zijn op dit forum, laat gerust je plaatjes zien....Leuk! [eusa_dance.gif]
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Re: Manor Lords

Bericht door tipigirl »

Ziet er grafisch echt heel mooi uit!
Leuk dat je dit deelt!
Afbeelding
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Dat spel ziet er inderdaad erg gaaf uit! :o [eusa_dance.gif]
Leuk dat het wat elementen heeft van kolonisten van Catan! Grappig om te zien. :D

Nooo meteen al bandieten! Oei... Gelukkig heb je het nog kunnen herstellen. [icon_thumright.gif]

Het dorpje Waldbrand ziet er al erg leuk (en ook wel schattig) uit! [new_smile-l.gif] Het is wel heel erg anders dan Trammelandt. [tongue3.gif]
Komen je Cities Skylines en Planet Zoo vaardigheden nog een beetje van pas bij dit spel?

De launch trailer lijkt het wel erg makkelijk lijken om na te bouwen (of iig het gebruik ervan). Dat is al wel een prettig begin!
Hoe is de combat? Moet je gewoon wat mensen kopen/trainen om hen dan uit zichzelf indien nodig te laten vechten? of is het turn-based? Als ik de video goed begrijp is het een beetje van beiden.
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Dank jullie wel [5grouphug.gif]

@Tipigirl: Het spel is grafisch echt geweldig...beter dan CS2 :lol: ;)
@Cloedien: Ik kan zeker wat vaardigheden uit CS gebruiken om mijn nederzetting tot een snel groeiende stad gebruiken.
Maar het is daarnaast ook weer een hele andere soort citybuilder-game. Geen geld...maar grondstoffen. Je kan je schatkist trouwens wel met goudmunten aanvullen door belastingen te heffen en het veroveren van bandietenkampen :lol:

De veldslagen zijn relatief eenvoudig. Je moet dit spel niet vergelijken met bv. 'Total War'
De focus in Manor Lords ligt op het het beheren en bouwen van steden en daar hoort af en toe een veldslag met de gemene baron bij :lol:
De bedoeling is dat je de gemene baron verslaat en de vrede hersteld in het land [icon_thumright.gif]
Deetui
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Deetui »

Ziet er uit als een mooi spel [love4.gif]
Kan me ook goed voorstellen dat je hier heel veel uur aan gaat zitten [eusa_whistle.gif]
De laatste foto ziet er wel onheilspellend uit :shock:
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Plaats reactie