Hoe plaats ik een screen op het forum?

Hier vind je de regels die gelden op het forum en uitleg over de werking ervan.
Gesloten
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

EDIT 29.12.2022: Ik heb dit topic opgeschoond en aangepast aan de laatste stand van zaken.

Algemeen:
Je maakt eerst een screenshot in je spel door op de C-toets te drukken.
Je screen wordt dan opgeslagen in:
de Sims 3: (Mijn) Documenten/Electronic arts/De Sims 3/screenshots OF
de Sims 4: (Mijn) Documenten/Electronic arts/De Sims 4/screenshots

Om je screens hier op het forum te kunnen plaatsen, moet je gebruik maken van een zgn. third party upload site.
Er zijn verschillende van deze sites, sommige zijn (nog) gratis (bv. Imgur) en sommige moet je voor betalen.
Ik werk zelf al jaren met een gratis account op de site 'PostImage' en dat bevalt prima.
Deze upload site is dus gratis en werkt snel.

Ik geef hieronder een toelichting op PostImage, dus als je met een andere upload site werkt kan het daar iets anders gaan.

Je hebt 3 mogelijkheden om hier op het forum met PostImage een afbeelding te plaatsen:
1. zonder eigen account op PostImage
2. met een eigen account op PostImage
3. via de PostImage forum optie 'afbeelding aan bericht toevoegen'

ad. 1 PostImage ZONDER eigen account:
Je screens worden dan niet opgeslagen op Postimage, dus die zal je (als je dat wilt) op je PC, USB stick of losse harddisk moeten bewaren.
Je kunt per keer een (of meerdere) screen(s) uploaden via de homepage van Postimage (zie link hierboven).
Stel het formaat in op 640x480 (for message boards) waardoor afbeeldingen niet te groot worden.
Heb je een kleiner plaatje als origineel dan kan je kiezen voor 'Laat de grootte ongewijzigd'.
Zodra je de afbeelding(en) hebt gekozen verschijnt een pop-up scherm waar je de ‘directe link’ code kunt kopiëren.
Open een nieuw bericht hier op het forum en klik op het 'Afbeelding invoegen' pictogram te vinden bovenaan je bericht (zie onderstaand plaatje) en plaats de directe link tussen de codes.

LET OP: Nadeel is dat screens die je plaatst ZONDER PostImage account, na verloop van tijd door PostImage worden verwijdert.

Afbeelding

Afbeelding

ad. 2 PostImage MET een eigen account: GRATIS
Hiervoor moet je natuurlijk eerst een gratis account aanmaken op PostImage. ;)
Voordeel van een account is dat je op dat account zoveel mappen kunt aanmaken als je wilt om je screens/foto's te sorteren. Ook zullen deze opgeslagen afbeeldingen nooit worden verwijdert.
Het plaatsen van een afbeeldingen gaat verder hetzelfde als beschreven bij 'Zonder eigen account' alleen krijg je dan op PostImage de optie om de juiste map te kiezen (als je die hebt aangemaakt) erbij.

ad. 3 via de PostImage forum optie 'afbeelding aan bericht toevoegen'
Je kunt een afbeelding ook direct via de Postimage forum optie uploaden in je bericht. Deze optie vind je onderaan een nieuwe post (zie bovenstaand plaatje).
Er is hierbij echter helaas een nadeel….. de screens worden als ‘thumbnail’ geplaatst (zie hieronder). Dat wil zeggen dat het een klein formaat screen is dat niet is aan te passen qua grootte.
Als je hierop klikt krijg je wel het normale formaat te zien, maar dan op Postimage en niet rechtstreeks op het forum. Dat betekent dat je iedere keer op een plaatje moet klikken, het grote formaat te zien krijgt op PostImage zelf en dan met het 'terug' pijltje in je browser weer terug moet naar de forumpost.
Het is jammer, maar ik beveel deze optie niet aan als je een mooi overzicht van je kavels, Sims e.d. wilt laten zien op het forum.
Optie 2 is dan aan te bevelen.

Afbeelding

Afbeelding

TIP:
Maak je screenshots map in je Sims 4 map regelmatig leeg door je screens te verplaatsen naar een andere map op je PC.
Zo blijft de screenshots map in je spel (bijna) leeg en dat is beter voor de werking van je spel.

Voor een screen op dit forum geldt geen maximale afmeting maar maak het niet te gek, omdat anders het forum problemen kan gaan geven met laden.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag over screens, stel deze dan in het 'Vragen aan het team' topic.
Simmie
Beheerder
Beheerder

Re: Hoe plaats ik een screen op het forum?

Bericht door Simmie »

De laatste tijd zie ik vaak bij mijzelf én bij anderen dat afbeeldingen geplaatst via Postimage een blauw plaatje laten zien met een 503 'service unavailable' melding i.p.v. het plaatje! [violent1.gif]

Ook in Postimage zelf, zie ik al een tijdje een flink aantal 'blauwe' meldingen i.p.v. afbeeldingen. Net of het halverwege stopt met ophalen van de plaatjes van de server.

Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben of zit mijn gratis account soms vol? Volgens mij heeft Postimage geen limiet dus dat zou raar zijn, maar je weet het soms niet. :?
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Ja ik heb dat blauwe plaatje met de 503 melding de laatste tijd ook al meerdere keren gezien op het forum. :?

Ik gebruik ook Postimage en heb daar ook een account, maar de laatste tijd heb ik Postimage steeds gebruikt zonder in te loggen. Handig dat je Postimage ook kunt gebruiken zonder in te loggen. Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Dus die moet ik even opzoeken of een nieuw wachtwoord aanmaken, maar elke keer denk ik dat doe ik de volgende keer wel haha. Ik weet dus niet of in mijn account ook die blauwe meldingen voorkomen.
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

@Wieke het is inderdaad heel handig dat je ook screens kunt plaatsen zonder in te loggen op je account bij PostImage, maar wees voorzichtig hiermee, want als je ze op deze manier plaatst, zullen ze t.z.t. door PostImage verwijdert worden en dat zou toch heel jammer zijn! :?

Ik hoopt dat er nog iemand reageert op mijn vraag, want ik wil gewoon graag weten of die 503 melding als je ingelogd bent op PostImage ook daar te zien is, of dat het aan mijn account ligt of door iets wat verkeerd gaat bij PostImage. [eusa_pray.gif]
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Sorry dat dit topic niet beschikbaar is voor leden om te antwoorden. Had ik me even niet gerealiseerd. ;)
Ik laat het liever zo, dus graag een vraag/reactie over screens op het forum plaatsen in Vragen aan het Team.
Gesloten