Sims 4 Official Mod Hub op CurseForge

Plaats hier je vragen en antwoorden over Sims 4 cheats, mods, downloads en poseplayer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Simmie
Beheerder
Beheerder
Berichten: 6437
Lid geworden op: 15 jul 2016, 19:11

Sims 4 Official Mod Hub op CurseForge

Bericht door Simmie »

Afbeelding

Tijdens het 'Behind the Sims Summit Live Event' van 18 oktober jl. werd de samenwerking tussen De Sims 4 en CurseFordge aangekondigd.
Deze nieuwe manier om betrouwbare modders op 1 plaats te verzamelen zal als pilot van start gaan op 14 november a.s.

Afbeelding

Wat is het De Sims 4 x CurseForge-platform?

Voor het eerst in onze geschiedenis werkt De Sims 4 samen met Overwolfs platform, CurseForge, een alles-in-één platform voor het creëren en delen van in-game apps en mods, om makers en modders van aangepast materiaal een gecontoleerde ruimte te bieden om hun creaties met De Sims 4-community te delen. Makers hoeven natuurlijk niet naar het platform te verhuizen of het platform te gebruiken, maar we streven er wel naar om bestaande modding-manieren wat bijzonderder te maken.

Welk materiaal zal er bestaan als het platform wordt uitgebracht en wie maakt dat?

Het Overwolf-team is al begonnen om een pilot-groep* makers uit te nodigen om in-game mods en aangepast materiaal te maken. We zijn met opzet klein en geconcentreerd begonnen, terwijl we testen en leren om toekomstige makers te verwelkomen. Na de release zal Overwolf nog meer makers selecteren en goedkeuren. Dit biedt kansen om direct deel te nemen aan het programma of om mee te doen aan community-gerichte evenementen zoals het CC-festival van Overwolf, dat op 14 november plaatsvindt. We raden je aan om de officiële kanalen te volgen voor het laatste nieuws en ontwikkelingen.

Wat voor materiaal kan een maker voor het platform ontwikkelen? Kan ik mijn bestaande aangepaste materiaal uploaden?

Als je een maker bent die al tot het platform is toegelaten, kun je mods of aangepast materiaal maken binnen de richtlijnen van Overwolf en De Sims 4. Je zou kleding, meubels, enz. kunnen maken. Dit platform bestaat om onze makers in staat te stellen zichzelf te uiten en hun fantasie de vrije loop te laten. Het is ook heel belangrijk om op te merken dat jij, en andere toegelaten makers, je eigen bestaande mods kunt uploaden vanaf elke andere locatie, zolang ze maar aan de gegeven richtlijnen voldoen.

Waar kunnen spelers de goedgekeurde mods vinden?

Overwolf beheert de mod hosting rechtstreeks via hun CurseForge-platform. Ze zullen samenwerken met het team van De Sims 4 om de modbank voor De Sims 4-materiaal te beheren. Spelers kunnen direct toegang tot de mods krijgen via de CursForge-website en, indien beschikbaar, de desktop-app.

Voor mensen die nog geen kennis hebben kunnen maken met deze wereld van mods, biedt CurseForge een geweldig startpunt om makers en materiaal voor de game te ontdekken.



Pilot groep Mod/cc makers (Sims 4 Mod squad) die nu (24.10.2022) bekend is:

Vooral Mod-makers:
Bosselady
Carl (van Carls Sims 4 guides)
Chingyu
Deaderpool
icemunmun
KawaiiStacie
LittleMsSam
MizoreYukii
RAVASHEEN
SimRealist
sims4multiplayer
Somik and Severinka
TURBO
TwistedMexi

Vooral CC-makers:
aharris00britney
arethabee
Felixandre
Harrie
Katverse
LittleDica
Luke
Max20
MiikoCC
Fernando
obscurus-sim
Peacemaker
peachyfaerie
PowLuna
Sentate
Simna Sims
SixamCC
VanillaSims
VictorAndrade
Gebruikersavatar
Deetui
Meesterdief
Meesterdief
Berichten: 5337
Lid geworden op: 28 aug 2016, 23:39

Re: Sims 4 Official Mod Hub op CurseForge

Bericht door Deetui »

Ik vind dit eigenlijk wel heel gaaf dat ze dit doen ;)
Bij de Sims 3 durfde ik zelden mods en cc te downloaden, omdat ik toch bang was dat het wat met het spel zou doen, dus dan maar zonder.
Als ze het zelf zo integreren, kan je met het spel zelf ook veel meer kanten op en zit het toch vast aan een soort keurmerk dat het goed gaat met je spel.
En zeker met de CC die je daar kan downloaden, vind ik dit eigenlijk wel echt een goede toevoeging en zal ik misschien ook wel meer met De Sims 4 gaan spelen met de mods erbij [eusa_angel.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Gebruikersavatar
Wieke
Moderator
Moderator
Berichten: 5664
Lid geworden op: 01 dec 2020, 16:05

Re: Sims 4 Official Mod Hub op CurseForge

Bericht door Wieke »

Ik vind het ook heel gaaf dat ze dit doen [eusa_dance.gif] Het wordt op deze manier makkelijker en veiliger om mods/cc te gebruiken. Ik ben heel benieuwd naar 14 november [new_smile-l.gif]
Gebruikersavatar
Simmie
Beheerder
Beheerder
Berichten: 6437
Lid geworden op: 15 jul 2016, 19:11

Re: Sims 4 Official Mod Hub op CurseForge

Bericht door Simmie »

De CurseForge Sims 4 Mod Hub is nu online! :o
Voorlopig alleen voor Windows en pas begin 2023 voor Mac. Er zijn geen plannen voor Console.
Meer info op de site.
Gebruikersavatar
Wieke
Moderator
Moderator
Berichten: 5664
Lid geworden op: 01 dec 2020, 16:05

Re: Sims 4 Official Mod Hub op CurseForge

Bericht door Wieke »

Gebruikt er iemand van jullie Curseforge voor jullie mods? Zoja, bevalt het goed?
Ik heb de Better Buildbuy mod van Twisted Mexi in mijn spel, maar nog niet via Curseforge. Ik was er nog niet aan toegekomen en een tijdje terug las ik in een Sims 4 Facebookgroep wat minder positieve reacties over Curseforge, maar ik weet niet of die kloppen. Zijn er nadelen?

Als er een Sims 4 update komt, wordt de mod dan automatisch bijgewerkt als je die via Curseforge hebt geïnstalleerd? Wat moet je dan in de tussentijd doen als er nog geen nieuwe versie is van de mod?

Spreekt het installeren voor zich of hebben jullie nog tips/weetjes over Curseforge? [new_smile-l.gif]
Gebruikersavatar
Simmie
Beheerder
Beheerder
Berichten: 6437
Lid geworden op: 15 jul 2016, 19:11

Re: Sims 4 Official Mod Hub op CurseForge

Bericht door Simmie »

Ik heb zelf de CurseForge App (nog) niet in gebruik maar heb wel even wat speurwerk verricht naar de huidige stand van zaken rond de CurseForge App en de website en heb belangrijke info gevonden bij Crinrict en LittleMsSam.

Advies van Crinrict op dit moment: :lol:
Ik raad de app alleen aan voor twee groepen mensen:
1. De avonturier: Je wilt CurseForge grondig testen om feedback te geven en het beter te maken. Het is niet zo belangrijk of je spel daarna werkt.
2. The CurseForger: Je gebruikt alleen Mods/CC die beschikbaar zijn via CurseForge en je downloadt niets van andere sites – zelfs niet de galerij. Het maakt je niet uit hoe je mods-map eruitziet, want het was toch altijd al een ding dat nooit werkte!

Algemeen:
• Je hebt momenteel een Twitch-account nodig om in te loggen
• Inhoud die naar CurseForge wordt geüpload, wordt automatisch en handmatig gecontroleerd, maar het lijkt erop dat niet iedereen die het handmatige werk doet, op de hoogte is van de gecompliceerde mods-structuur van Sims. Rapporteer uploads die op de verkeerde plaats zijn geïnstalleerd of anderszins defect zijn.
• Uploads die verschillende variaties hebben, worden niet ondersteund (bijv. Mods, die verschillende afstemmingsvarianten (?) hebben)

De CurseForge Sims 4 Website:
• Het schijnt dat de website (zonder account) op zich goed werkt als je Mods of CC wilt downloaden. Je bent dan verder wel zelf verantwoordelijk om, bij Sims 4 updates, handmatig te checken of je mods/CC zijn bijgewerkt of compatible zijn met de Sims update.
• Sommige delen van de site zijn echter niet vertaald in andere talen dan het Engels en er is momenteel geen optie om reacties uit te schakelen die men plaatst als makers, die jij volgt, opmerkingen over hun inhoud maken.

De App:
De app heeft nog steeds nogal wat problemen, maar is nog in bèta.

• Er is een Mac-versie van de App, maar Sims 4 staat er nog niet bij!
• Je kunt niet scrollen in de modus Volledig scherm. Om het te laten werken, moet je overschakelen naar de venstermodus en vervolgens terug naar volledig scherm. Als je het tabblad wijzigt of een andere categorie kiest, werkt het weer niet. Aangeraden wordt om de app momenteel in de venstermodus te gebruiken.
• ‘Mijn Mods’ is nogal chaotisch. Filters zijn nog niet geïmplementeerd en de inhoud van Mods/CC en Tray wordt nogal ongesorteerd weergegeven.
• De App installeert alle mods/CC in de root mods-map zonder submappen, waardoor het moeilijk wordt om dingen in de mods-map te vinden.
• De App biedt geen ondersteuning voor Sims 4 Multi Files Mods. Alleen mods met één enkel downloadbestand zullen goed werken. Alle andere mods met meer bestanden moeten handmatig worden gecontroleerd en aanvullende bestanden moeten via de website zelf worden gedownload. Voorbeeld: Mijn "Live in Business" Mod bevat de Main Mod Files, maar heeft ook aparte Lot Trait Files nodig om ingame te werken. Deze bestanden moeten handmatig worden geïnstalleerd totdat CurseForge ondersteuning voor meerdere bestanden aan de app toevoegt.
• Vanwege het bovenstaande probleem en een ander aanhoudend technisch probleem met geüploade bestanden die worden afgewezen, worden nieuwe mod-updates vanaf nu geüpload in Alles-in-één-bestanden (indien mogelijk). Dit betekent dat ongewenste add-ons enz. na een update handmatig moeten worden verwijderd.
• De App lijkt inhoud die niet via de App is geïnstalleerd niet te kunnen 'vergeten'. Hierdoor zie je inhoud in ‘Mijn mods’ die er niet meer is als je handmatig bestanden verwijdert uit de mods-map of wisselt tussen meerdere Sims-mappen. Zelfs handmatig vernieuwen helpt niet.
• De app is slechts gedeeltelijk of slecht vertaald.
De controle op dubbele of verouderde mods/cc is nog niet geïmplementeerd.
• Verplaats de door CurseForge geïnstalleerde inhoud niet naar een submap. CurseForge kan bestanden niet correct detecteren als je dat wel doet.

Kortom…. Ik zou er nog niet aan beginnen en als je nu mods gebruikt, het gewoon even op de ‘oude’ manier blijven doen, dus via de website of patreon van de maker.

Aangezien er (waarschijnlijk) morgen een grote Sims 4 update uitkomt (waarvan nog niet bekend is wat de invloed op mods/CC zal zijn) kun je, als je nu mods/CC in je spel hebt, 2 dingen doen:

1. Schakel "Automatische game-updates" uit en wacht tot al je favoriete mods zijn bijgewerkt of als compatibel zijn bevestigd voordat je je game patcht.
2. Zet je mods map even apart voordat je je spel patcht en speel dan zonder mods/CC in een nieuwe save totdat ze zijn bijgewerkt of als compatibel zijn bevestigd. Speel echter geen oude saves zonder je gebruikelijke Mods/CC!
Gebruikersavatar
Wieke
Moderator
Moderator
Berichten: 5664
Lid geworden op: 01 dec 2020, 16:05

Re: Sims 4 Official Mod Hub op CurseForge

Bericht door Wieke »

Super bedankt voor je speurwerk en je uitgebreide uitleg Simmie [5grouphug.gif] Heel fijn [eusa_dance.gif]

Ik denk dat ik er nog maar even mee wacht inderdaad haha [new_rofl.gif] Ik gebruik alleen de BBB mod van Twisted Mexi dus dan zou Curseforge
wel kunnen, maar er zijn nog zoveel problemen zo te lezen en het is nog in beta. Ik blijf het voor nu op de 'oude' manier doen.
Gebruikersavatar
Simmie
Beheerder
Beheerder
Berichten: 6437
Lid geworden op: 15 jul 2016, 19:11

Re: Sims 4 Official Mod Hub op CurseForge

Bericht door Simmie »

Op X is nogal wat commotie gaande over een actie van Overwolf, het platform waar Curseforge op draait.
Ik doe niet aan politiek en mijn mening doet er ook verder niet toe.
Persoonlijk vind ik oorlog, in welke vorm en tussen wie dan ook, verwerpelijk en vreselijk.
Ik wil hier alleen iedereen op de hoogte houden van zaken die spelen rond dit platform en verder moet je zelf beslissen of je er iets mee wilt doen of niet.

Overwolf is een Israëlisch bedrijf en zij steunen momenteel openlijk en financieel Israël in de strijd tegen Hamas.
Zij hebben zich aangesloten bij ILF — the Israeli Leadership Forum en zijn het Home Support initiative gestart.
Ze vragen o.a.om donaties om dit initiatief te steunen.
Lees hier hun verklaring.

Op X hebben meerdere bekende modders aangegeven dat zij hierom al hun mods e.d. van Curseforge verwijderen en hun account opzeggen.
Hun mods e.d. zijn wel gewoon via hun eigen Patreon of website te downloaden en gebruiken.

Wat EA, die met de Sims 4 samenwerkt met Overwolf, hiervan vindt is (op dit moment) niet bekend. :|
Plaats reactie