Sims 4 updates

Vragen, opmerkingen en informatie over updates (patches) van de Sims
Plaats reactie
Wieke
Moderator
Moderator

Re: Sims 4 updates en Origin

Bericht door Wieke »

@Froos ja dat ziet er heel gek uit haha. Ik heb dit sinds de update van dinsdag. Ik had verwacht dat ik het na de update van gisteren niet meer zou
hebben, maar ik zag het net nog gebeuren :?

Edit↓: Dat is inderdaad creepy [eusa_shifty.gif]
Laatst gewijzigd door Wieke op 29 mei 2022, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Hahaha....Doet me denken aan de Sims2. Als je toen te lang pauzeerde gingen al je Sims naar de camera kijken. Dat was echt creepy :o
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Ik heb vanavond die grote 'Middelbareschool' update gedownload. Echt heel leuk wat er allemaal in mee komt [eusa_dance.gif]

Maar dan de vele mods en CC die ik in mijn spel heb :o

Meteen uitgeplozen.
- MC Command Center (deaderpool) - bijgewerkt op 27-7
- Wickedwhims (turbodriver)
- More columns (weerbesu) - bijgewerkt op 27-7
- AlwaysTesting (twistedmexi) - bijgewerkt op 27-7
- UI-cheats (weerbesu) - bijgewerkt op 27-7
- Travel to special lots (zerbu) - bijgewerkt op 27-7
- All worlds are residential (zerbu) - bijgewerkt op 27-7
- Fanart maps (dershayan)

Dit zijn de mods in mijn game die echt geupdate moeten worden, want ze werken niet of zorgen voor problemen. Meteen eruit gehaald [icon_thumright.gif]
Zonder deze mods lijkt het spel weer prima te werken.

Better Buildbuy van TwistedMexi heb ik ook uitgetest en werkt nu nog goed, maar dat veranderd meestal als een pack daadwerkelijk uitkomt :o Dan moeten alle filters en catagorieën weer opnieuw ingedeeld worden. Maar dat komt ook wel weer goed denk ik [icon_thumright.gif]

Eerlijk gezegd. Dit zijn de standaard mods die ik altijd bij elke update moet updaten. Dus het valt voor mij wel mee. Ben dit gewend :lol:

↓ OK? Misschien kun je je spel restarten. Noem je sims4 map (sims4 restart/backup) ofzo. Dan maakt de Sims4 weer een nieuwe map aan. Heb ik ook gedaan. Dan alles weer terug zetten en kijken waar het probleem zit ;)
Laatst gewijzigd door Froos op 27 jul 2022, 21:30, 4 keer totaal gewijzigd.
radje68
Podiumpoetser
Podiumpoetser

Bericht door radje68 »

Update gehad. Mods verwijderd en uitgeschakeld voor de update, backup gemaakt. En sinds update laad spel super langzaam. In spel loopt het vast, kan sims niet meer kiezen en in CAS kan ik niets. :-(
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

@Froos Ja echt heel leuk wat er allemaal in de update is meegekomen :D [eusa_dance.gif]

Fijn dat je uit hebt kunnen pluizen welke mods je beter nu niet in je spel kunt hebben. Hopelijk zijn er snel updates voor beschikbaar.

Ik zie net op Twitter voorbij komen dat de mods van Twisted Mexi allemaal in orde zouden moeten zijn. In die Tweet staat dat CAW opnieuw moet worden geïnstalleerd om de catalogus te fixen.
Ik heb de Buildmode Freecam net weer in mijn spel gezet (Ik heb niet de Better Buildbuy) Ik merk nu geen problemen, maar ik ben alleen maar bezig met bouwen voor de bouwwedstrijd. Na de update heb ik heel kort met een Sim van mij gespeeld om te kijken wat er allemaal nieuw was.

Op Twitter lees ik dat er best wel een probleem gaande is. Sims verouderen heel snel als je CAS hebt gebruikt.
Dit is de laatste update erover:
https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/L ... 07#M220891

@radje68 ohnee wat naar :o [new_puppy-dos-eyes.gif] Misschien kan je https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/b ... ims-4-Bugs in de gaten houden of er nog meer meldingen van zijn? Ik weet even niet wat je eraan kunt doen. Hopelijk komt er snel een oplossing [eusa_pray.gif]

Edit: Oja ik vergat nog iets te zeggen. Ik heb vanavond een melding van een taalfout/vertaal fout gemaakt op de Nederlandse EA Answers HQ. Ik zag dat ze daar speciaal een topic voor hebben. Toen ik na de update ging kijken wat er nieuw was, zag ik onder Liefde deze interactie staan: "Naar liefje worden vragen" Deze zin lijkt mij niet te kloppen. Zal het misschien "Naar lieve woorden vragen" moeten zijn?
https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Col ... 32/page/12
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

@Froos, ja balen! Updates en mods zijn vaak geen goede combinatie [nietgoed.gif]
Altijd eerst checken zonder mods in een nieuwe save voordat je een rapport indient op Answers HQ. [eusa_angel.gif]

Voor de mods gebruikers nog even een link naar het forum waar de stand van zaken van alle mods na de update van gisteren wordt bijgehouden:
https://forums.thesims.com/En_US/discus ... -etc-patch

@Wieke het gebeurde mij ook gisteravond, maar gelukkig met een testsave. :mrgreen: Ik stuurde Bob Pancakes even naar CES om de lichaamsbeharing te checken [tongue3.gif] en gelijk daarna nog een keer om nog iets anders na te kijken. Toen ik m'n spel van pauze afhaalde verjaarde niet alleen Bob, maar ook Eliza, ineens van jong volwassen naar volwassen en gelijk er achteraan naar oudere! :shock: [new_rofl.gif]

Als je dit probleem ook hebt, geef dan even een Me too op Answers HQ (zie de NL link in het topic van Wieke). En ook hier op het US Answers HQ:
https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/O ... 08#M220934
Hoe meer meldingen, hoe sneller het wordt gerepareerd. [eusa_angel.gif]

Lees onderstaand bericht eerst goed door om te weten wat je, voor nu, moet doen:
Afbeelding

@radje68 vervelend dat je dit probleem hebt na de update. Wat je nog kunt proberen is:
- zorg dat je spel is afgesloten
- ga naar je Sims 4 map en verwijder localthumbcache. package (bevat historie maar wordt vanzelf opnieuw aangemaakt)
- verplaats je hele mods map (zet die ergens apart; er wordt vanzelf een nieuwe aangemaakt)
- verwijder, indien aanwezig, alle lastexception files
- repareer je spel
- start je spel op en start een nieuwe save (zonder mods natuurlijk)
- kijk of het nu beter gaat
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

@Simmie wow verouderen gaat dan wel heel snel :shock: [new_rofl.gif] Hopelijk is er snel een fix! Helemaal nu Middelbare School eraan komt.
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

@Froos er is nu toch een nieuwe update van de Better Buildbuy.
Afbeelding

Ook deze heeft een nieuwe update:
Afbeelding
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Dank je Wieke. Ik kwam er idd vanmorgen achter dat BBB wat problemen geeft bij de icoontjes van ronde muren, deuren en ramen [eusa_angel.gif] Nu weer opgelost [eusa_dance.gif]

Bijna alle grote mods die ik gebruik zijn ondertussen bijgewerkt [new_smile-l.gif]

Wat vervelend weer van dat verouderen [eusa_whistle.gif] Het gaat ook nooit in één keer goed bij EA [new_rofl.gif]
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Fijn dat het weer opgelost is en dat nu bijna al je (grote) mods zijn bijgewerkt [eusa_dance.gif]

Nee inderdaad [new_rofl.gif] Dr.Gluon heeft er een hele grappige Youtube video over gemaakt :lol:
Plaats reactie