Sims 4 Bezorgexpres (SBE)

Vragen, opmerkingen en informatie over updates (patches) van de Sims
Simmie
Beheerder
Beheerder

Re: Sims 4 Bezorgexpres (SBE)

Bericht door Simmie »

Het designgereedschap werkt wel op de 3 grijs/witte zal ik maar zeggen, op de andere 3, de pasteltinten, niet. [violent1.gif]
Lijkt net of ze vergeten zijn om dat goed in te stellen.... :roll:
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Ja daar lijkt het inderdaad wel op :?
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Gisteren is de Bezorgexpres weer langs geweest. Ik vraag mij af wat er nu precies allemaal nieuw is.
Op het startmenu staat deze afbeelding, maar die kan je niet aanklikken voor meer informatie:
Afbeelding

Zo te zien zijn het deze t-shirts/jerseys:
Afbeelding

Welke gerechten zullen er allemaal nieuw zijn?
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Dat shirt klopt inderdaad. [icon_thumright.gif]
Je kunt (hoewel dat soms niet veel duidelijker maakt) ook hier checken wat nieuw is met de SBE. Helaas is NL vaak/altijd een dag later met hun berichtgeving...

Hieronder nog een paar afbeeldingen van de andere versies (er zijn 4 verschillende).
De nieuwe gerechten zijn: Bord met spareribs (op de BBQ met niveau 7 koken) en Gebakken Vis (op de ijskast met niveau 5 Koken; dit is gefrituurde vis).
Er is ook nog een nieuw scenario toegevoegd: Barbecuefeest

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onderstaand plaatje gepikt van iemand van twitter. Weet helaas niet meer van wie. :mrgreen:

Afbeelding

Scenario (Tijdelijk):

Afbeelding

EDIT: en nog een nieuw tijdelijk Scenario: Verken de Nacht

Afbeelding
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Ja dat is niet fijn dat ze in Nederland vaak later zijn [nietgoed.gif]

Fijn dat ik nu weet met welk kookniveau we deze gerechten kunnen maken [eusa_dance.gif]

Goed dat je zegt dat er 2 scenario's bij zijn gekomen [icon_thumright.gif] Ik dacht maar 1.
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Dit bericht had ik op 11 december 2022 al geplaatst in een ander topic (zag ik nu ineens)! :o
Maar het hoort natuurlijk hier te staan en daarom heb ik het alsnog even hier opgenomen.. :mrgreen:

Voor de verzamelaars! (Wieke?) ;)
Ik was het bijna vergeten, maar vond gelukkig een aantekening terug van de Sims Bezorg Expres van 13 juni 2022.
Die SBE was een voorbereiding op de komst van het Weerwolven Game Pack en de toevoeging van de Maancyclus aan de Basisgame.
​In een klein berichtje op Twitter gaf SimGuruNova toen aan dat de grote telescoop ('Observatorium voor de Achtertuin') een technische update had ondergaan, waardoor er 10 prachtige nieuwe ruimteprints van de maan te maken zijn.

Ik heb deze prints alsnog, inclusief zeldzaamheid, waarde en omschrijving, toegevoegd aan de Basisgame Huishoudcollectie.

Afbeelding
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Ojaa die hebben we toen erbij gekregen! [eusa_dance.gif] Bedankt voor de herinnering! [icon_thumright.gif] Dat is wel een idee om die een keer te gaan verzamelen! [new_smile-l.gif] Alleen wel jammer dat we daarvoor het observatorium moet gebruiken. Het is zo'n groot lomp ding haha. Kon het maar met de leuke kleine telescopen haha. De nieuwe maanprints zien er wel mooi uit! [love4.gif]

Ik heb toch even het observatorium (tijdelijk) neergezet haha. Sinds de update voor Weerwolven kun je bij het observatorium ook kiezen voor Maanstaren. (Ik wist al dat dit kon bij de kleine telescopen, maar het kan dus ook bij het observatorium)
Als je kiest voor Maanstaren bij het observatorium kan je die 10 extra prints van de maan verzamelen:

Vanaf 20:30 kon ik kiezen voor Maanstaren en in de 1ste nacht heb ik deze verzameld:
Afbeelding

Je krijgt dan de melding dat er een verzamelprint van de maan aan de inventaris van je Sim is toegevoegd. Normaal staat er dat er een verzamelprint van de ruimte is toegevoegd aan de inventaris.
Afbeelding

In de 2e nacht heb ik 3 prints van de maan kunnen verzamelen. 1 dezelfde als de nacht ervoor en 2 nieuwe. Er zat ook een zeldzame tussen. Ik was ook weer om 20:30 begonnen en koos ook weer voor Maanstaren.
Afbeelding

Afbeelding

Deze 3 vallen onder die 10 nieuwe prints van de maan. Dus om die 10 nieuwe van de maan te verzamelen, kan je het beste kiezen voor Maanstaren.

De 3e nacht koos ik bewust niet voor Maanstaren, maar voor 'Naar de sterren staren'. Dan staat er dat er een verzamelprint van de ruimte is toegevoegd aan de inventaris.
Afbeelding

Dit is dan ook geen nieuwe:
Afbeelding

De 4e nacht koos ik wel weer voor Maanstaren en ik kreeg die nacht ook meteen weer een print van de maan:
Afbeelding

Misschien een idee om op je site erbij te zetten dat je voortaan ook kan kiezen voor Maanstaren en dat dit helpt om de 10 nieuwe prints van de maan te verzamelen? (Maanstaren staat er nog niet bij)
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Ik heb alle prints van de maan verzameld! [eusa_dance.gif] Ze zijn echt mooi! [love4.gif]
Ook de andere ruimteprints heb ik nu allemaal verzameld, want ik had ze volgens mij nog nooit allemaal verzameld. [new_smile-l.gif]
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb deze prijs in de brievenbus ontvangen. :D
Afbeelding

Het duurde wel even voordat ik alle ruimteprints en maanprints had joh. Ik heb veel dubbelen! De maanprints en ruimteprints komen apart in je inventaris te staan, maar wel samen onder Ruimteprints bij de Huishoudcollecties.
Om de 10 verschillende maanprints te kunnen verzamelen, heb ik er 26 moeten verzamelen.
Afbeelding

Om de 15 verschillende ruimteprints te kunnen verzamelen, heb ik 31 moeten verzamelen.
Afbeelding

Alle maanprints heb ik verzameld door te kiezen voor 'maanstaren'.
De ruimteprints door te kiezen voor: 'naar de sterren staren', 'naar de waarheid zoeken' en 'naar de lucht kijken'.
Als je de mogelijkheid krijgt om te kiezen voor 'naar de waarheid zoeken' en je vindt dan een ruimteprint dan krijg je deze melding over een mysterieuze verzamelprint:
Afbeelding

@Simmie bedankt dat je me weer herinnerde aan de maanprints! [5grouphug.gif] Was leuk om te ze te verzamelen! [eusa_dance.gif]

Simmie schreef: 26 jan 2024, 13:56 Voor de verzamelaars! (Wieke?) ;)
Ik was het bijna vergeten, maar vond gelukkig een aantekening terug van de Sims Bezorg Expres van 13 juni 2022.
Die SBE was een voorbereiding op de komst van het Weerwolven Game Pack en de toevoeging van de Maancyclus aan de Basisgame.
​In een klein berichtje op Twitter gaf SimGuruNova toen aan dat de grote telescoop ('Observatorium voor de Achtertuin') een technische update had ondergaan, waardoor er 10 prachtige nieuwe ruimteprints van de maan te maken zijn.
Oja ik kwam erachter dat de maanprints volgens mij niet in de SBE zaten van 13 juni 2022, maar in de update van 14 juni 2022.

Dit waren de patchnotes van 14 juni 2022:
https://www.ea.com/games/the-sims/the-s ... -6-14-2022

Dit staat in de patchnotes:
Observatory
Small Telescopes aren’t the only star gazing item to get some attention. Remember the base game observatory? Yes, the big one. How could you forget after the story above?! Well, you can now discover 10 new framed moon prints when moongazing with it! They’re very pretty, and I hear one might show what Sixam looks like from space.

Op je site heb je op 14 juni 2022 ook een bericht geplaatst over de update met daarin een link naar de patchnotes, maar die link van de patchnotes werkt niet meer zag ik net.
https://www.moonshinesim.nl/home/maancy ... n-vanavond

Op een eerder bericht op je site van 13 juni 2022, gaf je ook aan dat in de SBE van 13 juni 2022 nog geen inhoud zat en dat we de volgende dag meer zouden weten. (Ook over de afbeeldingen van de maan.)
https://www.moonshinesim.nl/home/de-sim ... der-inhoud

Het was ook verwarrend dat we toen een SBE kregen, maar zonder inhoud haha.
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Afgelopen dinsdag is er weer een Sims Bezorgexpres geweest. [eusa_dance.gif] 8-)

We hebben veel nieuwe swatches gekregen van bestaande zwemkleding, maar we hebben ook helemaal nieuwe zwemkleding gekregen. [new_smile-l.gif]

Ik vind deze swatches zoo schattig! [love4.gif]
Afbeelding
tipigirl
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door tipigirl »

Heel schattig! [love4.gif]
Afbeelding
Plaats reactie