Froos schreef: ↑05 jul 2026, 00:21
EA heeft een tijdelijke workaround bedacht voor het probleem met de missende daken. Volgens hen kun je de vloer of platforms onder het dak verwijderen, waarna het dak weer zichtbaar wordt. Dat werkt inderdaad
Maar pas op!
Er is een groot nadeel waar EA niets over zegt. Door die vloer of platforms te verwijderen, verdwijnen ook de kroonlijsten en friezen op die etage. Als je vervolgens je kavel opslaat, komen die na de uiteindelijke fix niet automatisch terug
![Heel boos [angryfire.gif]](./images/smilies/angryfire.gif)
Ik heb het ook even geprobeerd Froos, en de kroonlijsten en friezen verdwijnen bij mij niet.
Onderstaand de staat van het dak e.d. zonder dat ik nog iets heb gewijzigd; er zit een kroonlijst op:
Toen heb ik eerst even een andere kroonlijst aangebracht omdat je deze beter kunt zien:
Daarna klik je de hele ruimte aan (alleen bij kavels waar zo'n ruimte wordt aangegeven heb je het 'verdwijnende daken' probleem):
Dan klik je op delete en het dak ziet er weer normaal uit terwijl de kroonlijst en friezen er nog gewoon op zitten.
Je moet dus de verdiepingen van de kavel op de hoogste stand zetten en dan niet het dak verwijderen maar zoals hierboven aangegeven.
Het is me trouwens een raadsel waarom sommige kavels zo'n 'ruimte' onder het dak hebben.
![Huh? [eusa_eh.gif]](./images/smilies/eusa_eh.gif)
Is lang niet overal nodig...