Sims 4 updates

Vragen, opmerkingen en informatie over updates (patches) van de Sims
Plaats reactie
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Sims 4 updates

Bericht door Froos »

EA heeft een tijdelijke workaround bedacht voor het probleem met de missende daken. Volgens hen kun je de vloer of platforms onder het dak verwijderen, waarna het dak weer zichtbaar wordt. Dat werkt inderdaad [icon_thumright.gif]

Maar pas op!

Er is een groot nadeel waar EA niets over zegt. Door die vloer of platforms te verwijderen, verdwijnen ook de kroonlijsten en friezen op die etage. Als je vervolgens je kavel opslaat, komen die na de uiteindelijke fix niet automatisch terug [angryfire.gif]

Mijn advies: gebruik deze workaround alleen als het echt niet anders kan en maak eerst een back-up van je kavel.

Ik vind het teleurstellend hoe EA hiermee omgaat. Dit is een gamebrekende bug die eigenlijk een hotfix verdient, in plaats van een tijdelijke oplossing horen ze zich dit op te lossen [nietgoed.gif]

Maar goed, weer drie weken wachten tot de fix [violent1.gif]
Cloedien
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Cloedien »

Mijn tip zou denk ik zijn om zeker niet automatisch te updaten als dat kan. Eventueel als workaround dan het spel "offline" te spelen? Want ik heb het idee dat het vaker slecht gaat dan goed. [eusa_snooty.gif]

Misschien hebben de developers nu wel vakantie haha. [eusa_whistle.gif]
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Ja! Normaal heb ik automatisch updaten altijd uitstaan en ga ik na een update off-line spelen. Totdat er genoeg fixes zijn van voor mijn mods enzo.
Maar deze keer is het op één of andere manier ontglipt :o

En je hebt gelijk. Elke update brengt standaard weer nieuwe problemen mee [eusa_whistle.gif]
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Froos schreef: 05 jul 2026, 00:21 EA heeft een tijdelijke workaround bedacht voor het probleem met de missende daken. Volgens hen kun je de vloer of platforms onder het dak verwijderen, waarna het dak weer zichtbaar wordt. Dat werkt inderdaad [icon_thumright.gif]

Maar pas op!

Er is een groot nadeel waar EA niets over zegt. Door die vloer of platforms te verwijderen, verdwijnen ook de kroonlijsten en friezen op die etage. Als je vervolgens je kavel opslaat, komen die na de uiteindelijke fix niet automatisch terug [angryfire.gif]
Ik heb het ook even geprobeerd Froos, en de kroonlijsten en friezen verdwijnen bij mij niet. :mrgreen:

Onderstaand de staat van het dak e.d. zonder dat ik nog iets heb gewijzigd; er zit een kroonlijst op:

Afbeelding

Toen heb ik eerst even een andere kroonlijst aangebracht omdat je deze beter kunt zien:

Afbeelding

Daarna klik je de hele ruimte aan (alleen bij kavels waar zo'n ruimte wordt aangegeven heb je het 'verdwijnende daken' probleem):

Afbeelding

Dan klik je op delete en het dak ziet er weer normaal uit terwijl de kroonlijst en friezen er nog gewoon op zitten. ;)

Afbeelding

Je moet dus de verdiepingen van de kavel op de hoogste stand zetten en dan niet het dak verwijderen maar zoals hierboven aangegeven.
Het is me trouwens een raadsel waarom sommige kavels zo'n 'ruimte' onder het dak hebben. [eusa_eh.gif] Is lang niet overal nodig...
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Ik heb het nogmaals op jouw manier geprobeerd, Simmie, maar de kroonlijsten blijven bij mij verdwijnen :o
Snap er niets van :shock:

Maar goed, het is en blijft een vervelende bug. Ik wacht de fix gewoon af... Nog twee weken wachten :?
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

@Froos misschien gaat het bij jou niet goed door (een van) je mods? :?
Plaats reactie