Wereldavonturen (1)
Wereldavonturen (1)
Releasedatum: 19 november 2009
Heb je vragen over dit pakket of wil je iets zeggen hierover? Plaats je bericht dan in dit topic.
Re: Wereldavonturen (1)
Ik heb sinds gisteren een probleem dat ik niet meer kan reizen. Ik bedoel als ik naar China, Frankrijk of Egypte wil dan sluit het spel zich tijdens het laden naar de reiswereld zichzelf af en beland ik op het bureaublad Ik heb de simsmap opgeruimd. Je weet wel cache-bestanden enz. verwijderd. Helpt ook niet.
Ik had dit weleens eerder en dan deed ik opslaan als (... 01, 02 enz) en dan kon ik in die opslaan als weer reizen. Maar dat werkt ook niet meer.
Iemand nog ideeën of heb je dit ook meegemaakt. Ik zou het zonde vinden om opnieuw te beginnen. Heb verschillende avonturen namelijk al uitgespeeld en heb nu een eigen chateau in Frankrijk en een villa in Egypte bij elkaar gespaard. Die wil ik niet kwijt
Je kan de TravelDB.package uit de savemap verwijderen dat weet ik. Maar dan ben ik ook alle gemaakte foto's en schilderijen kwijt. Dat is het allerlaatste wat ik wil. Je kan dan wel weer reizen
Hopelijk weet iemand nog iets?
Ik had dit weleens eerder en dan deed ik opslaan als (... 01, 02 enz) en dan kon ik in die opslaan als weer reizen. Maar dat werkt ook niet meer.
Iemand nog ideeën of heb je dit ook meegemaakt. Ik zou het zonde vinden om opnieuw te beginnen. Heb verschillende avonturen namelijk al uitgespeeld en heb nu een eigen chateau in Frankrijk en een villa in Egypte bij elkaar gespaard. Die wil ik niet kwijt
Je kan de TravelDB.package uit de savemap verwijderen dat weet ik. Maar dan ben ik ook alle gemaakte foto's en schilderijen kwijt. Dat is het allerlaatste wat ik wil. Je kan dan wel weer reizen
Hopelijk weet iemand nog iets?
Ik heb zelf de traveler mod van NRaas omdat ik daar voordien ook wel eens problemen mee had (o.a. eeuwig vast op het laadscherm naar de vakantiebestemming): https://www.nraas.net/community/Traveler
Het kan zijn dat je ook NRaas MasterController nodig hebt, maar dat weet ik niet zeker - die had ik nl. al voor ik traveler installeerde. Ik kan er niet meteen iets over vinden, dus ik vermoed dat traveler alleen volstaat. https://www.nraas.net/community/MasterController
Voor de zekerheid kan je misschien best een backup maken voor je het installeert?
Ik vermoed dat je wel weet hoe je het moet installeren, zie anders hier bij "packages": https://smoesiesim.weebly.com/downloaden.html
Het kan zijn dat het al opgelost is enkel door die mod te installeren, anders zijn er nog wat opties van de mod zelf die je kan proberen. Maar daar moet ik dan even zelf voor in het spel kijken (of wat opzoeken).
Het kan zijn dat je ook NRaas MasterController nodig hebt, maar dat weet ik niet zeker - die had ik nl. al voor ik traveler installeerde. Ik kan er niet meteen iets over vinden, dus ik vermoed dat traveler alleen volstaat. https://www.nraas.net/community/MasterController
Voor de zekerheid kan je misschien best een backup maken voor je het installeert?
Ik vermoed dat je wel weet hoe je het moet installeren, zie anders hier bij "packages": https://smoesiesim.weebly.com/downloaden.html
Het kan zijn dat het al opgelost is enkel door die mod te installeren, anders zijn er nog wat opties van de mod zelf die je kan proberen. Maar daar moet ik dan even zelf voor in het spel kijken (of wat opzoeken).
Wat ik weleens heb gehad is dat het spel oneindig bleef laden als ik geforceerd terug moest naar mijn thuiswereld. Als dat gebeurde ging ik terug naar mijn vorige save en zorgde ik ervoor dat ze zelf nog net voor het einde de reis terugboeken. Alleen dat het niet lukt om van je thuiswereld opnieuw naar een reiswereld te gaan heb ik niet eerder gehad, dus betwijfel of dat zou werken.
Dank voor je reactie Jaro. Beide mods had ik al geïnstalleerd, maar ook dan nog steeds niet kunnen reizen
Ik ga morgen weer even verder kijken of er opties in de mod zijn. Maar als jij ook iets vind. Altijd welkom
Ik ga morgen weer even verder kijken of er opties in de mod zijn. Maar als jij ook iets vind. Altijd welkom
Het is me gelukt om weer te reizen
Maar wel met aanpassingen aan het savebestand! Dus iedereen die hier ook problemen mee heeft. Maak altijd een backup van je originele save
Ik was er al achter dat het bestand TravelDB.package de boosdoener was.
TravelDB heeft trouwens NIETS met de voortgang van je avonturen of reizen te maken. Het bestand bevat je herinneringen, gemaakte foto's en schilderijen.
Wat ik heb gedaan is voordat ik ga reizen het spel opslaan als ... 01. In de map saves vind je dan ...01 en knipte ik het bestand TravelDB.package naar het bureaublad (het .package bestand niet verwijderen)!
Daarna kon ik weer zonder problemen naar China reizen...Pff gelukkig
Zodra ik was aangekomen het spel weer opslaan. Eventueel opslaan als ...02.
Ik sloot het spel af en zette daarna het TravelDB.package van het bureaublad weer terug in mijn nieuwste opgeslagen save.
En dat werkte De herinneringen, foto's en schilderijen zijn behouden
Maar wel met aanpassingen aan het savebestand! Dus iedereen die hier ook problemen mee heeft. Maak altijd een backup van je originele save
Ik was er al achter dat het bestand TravelDB.package de boosdoener was.
TravelDB heeft trouwens NIETS met de voortgang van je avonturen of reizen te maken. Het bestand bevat je herinneringen, gemaakte foto's en schilderijen.
Wat ik heb gedaan is voordat ik ga reizen het spel opslaan als ... 01. In de map saves vind je dan ...01 en knipte ik het bestand TravelDB.package naar het bureaublad (het .package bestand niet verwijderen)!
Daarna kon ik weer zonder problemen naar China reizen...Pff gelukkig
Zodra ik was aangekomen het spel weer opslaan. Eventueel opslaan als ...02.
Ik sloot het spel af en zette daarna het TravelDB.package van het bureaublad weer terug in mijn nieuwste opgeslagen save.
En dat werkte De herinneringen, foto's en schilderijen zijn behouden
En je kan nu terug naar huis reizen en weer terug, met het originele bestand?
Beetje vreemd wel, maar goed dat je het weer aan de praat hebt gekregen!
Beetje vreemd wel, maar goed dat je het weer aan de praat hebt gekregen!
Nee! Het originele bestand was een backup, voor als het fout mocht gaan
Ik ben op hoop van zege gewoon door gegaan met nieuwe spel. En dat lukte Dus nu is dat mijn originele spel
Ik ben op hoop van zege gewoon door gegaan met nieuwe spel. En dat lukte Dus nu is dat mijn originele spel