sims 3 en ea app

Plaats hier algemene vragen en opmerkingen over de Sims 3,
Wieke
Moderator
Moderator

Re: sims 3 en ea app

Bericht door Wieke »

@ Froos ja dat is jammer dat de app niet in het Nederlands is. Hopelijk komt dat nog. De melding was inderdaad wel in het Nederlands [new_smile-l.gif]

Heb je nog problemen met het opstarten van de Sims 3? Hopelijk niet [eusa_pray.gif]
Ik heb de Sims 3 al heel lang niet meer gespeeld, maar ik heb het spel natuurlijk wel nog in Mijn Bibliotheek/My Collection staan. Ik was even benieuwd of daar nog problemen mee zijn.
alfje66
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

Bericht door alfje66 »

Simmie schreef: 23 nov 2022, 15:13 @Alfje en @Froos wat vervelend dat het nou toch niet goed (meer) werkt met de EA App. [violent1.gif]
Ik kan me haast niet voorstellen dat EA hier niets aan doet, wamt er zijn nog zoveel Sims 3 spelers en ook aan dat spel is zoveel geld uitgegeven. [angryfire.gif]

Maar ik heb misschien nog een (tijdelijke) oplossing voor jullie. :o [eusa_shhh.gif]

Ik weet dat de EA App Origin verwijdert bij installen van de app, maar Je kunt Origin opnieuw downloaden en gewoon gebruiken.
Je mag ze alleen niet beiden tegelijk laten draaien, dus altijd zorgen dat er maar 1 van de 2 actief is (kennelijk ook op de achtergrond).
Er zijn binnenkort natuurlijk ook geen updates meer voor Origin en alle andere functies lopen dan via de EA app, maar voor de Sims 3 is het misschien genoeg om het spel te starten/spelen.

Hierbij 2 links waarmee je Origin opnieuw kunt installeren (ik weet alleen niet hoe lang dit beschikbaar blijft).
Voor het geval deze links alsnog door EA worden verwijdert, heb ik het .exe bestandje op mijn PC opgeslagen, maar ook hiervan weet ik niet hoelang het dan na installatie blijft werken.
Het is dus voor eigen risico. ;)

!e link (voor PC OF Mac): https://bit.ly/3AGC1xU
Zodra je hier op Download... klikt begint hij gelijk het .exe bestandje te downloaden. Ik denk dat dit nog de meest recente versie is.

2e link: https://ea-origin.softonic.nl/
Hier moet je even goed kijken welke versie je moet hebben/kan gebruiken.
De huidige Origin versie is: 10.5.116
De versie 10.5.113 die je op die site ziet staan is de update van juni 2022. Verder staan er een aantal updates die met 12... beginnen maar ik weet niet welke dat zijn. Ik denk dat je 10.5.113 gewoon kunt gebruiken.

Laat even weten of je hier iets aan hebt. [5grouphug.gif]
Doordat ik eerder overgestapt ben heb ik nog gewoon origin erop staan. Maar bedankt voor de linkjes ik heb voor de zekerheid toch maar even origin gedownload. :mrgreen:
Afbeelding
alfje66
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

Bericht door alfje66 »

Wieke schreef: 09 dec 2022, 19:30 @ Froos ja dat is jammer dat de app niet in het Nederlands is. Hopelijk komt dat nog. De melding was inderdaad wel in het Nederlands [new_smile-l.gif]

Heb je nog problemen met het opstarten van de Sims 3? Hopelijk niet [eusa_pray.gif]
Ik heb de Sims 3 al heel lang niet meer gespeeld, maar ik heb het spel natuurlijk wel nog in Mijn Bibliotheek/My Collection staan. Ik was even benieuwd of daar nog problemen mee zijn.
Door de problemen met de sims 3 [nietgoed.gif] ben ik weer overgegaan naar de sims 4. :mrgreen:
Afbeelding
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Vervelend dat je nog steeds problemen hebt met de Sims 3!
Wel leuk dat je de Sims 4 aan het spelen bent [new_smile-l.gif] Nu kan je mooi Weerwolven gaan ontdekken [eusa_dance.gif]
alfje66
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

Bericht door alfje66 »

Wieke schreef: 24 dec 2022, 17:31 Vervelend dat je nog steeds problemen hebt met de Sims 3!
Wel leuk dat je de Sims 4 aan het spelen bent [new_smile-l.gif] Nu kan je mooi Weerwolven gaan ontdekken [eusa_dance.gif]
Ja ik was heel blij met de prijs. :mrgreen:
Afbeelding
Froos
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door Froos »

Wieke schreef: 09 dec 2022, 19:30 Heb je nog problemen met het opstarten van de Sims 3? Hopelijk niet [eusa_pray.gif]
Gelukkig kan ik het alweer een tijdje opstarten met de EA app. Mijn saves zijn ook nog steeds speelbaar :D
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Fijn om te horen [eusa_dance.gif]
Kyra
Stemmenteller
Stemmenteller

Bericht door Kyra »

De eerste keer dat ik het spel laadde met de EA app ging alles prima. Nu lukt het niet meer. Ik kom voorbij de introductievideo, maar niet voorbij het laadscherm. Ik moet het spel geforceerd afsluiten elke keer. Hoe kan ik dit oplossen, of moet ik teruggaan naar Origin?
[eusa_angel.gif]
Cloedien
Topingenieur
Topingenieur

Bericht door Cloedien »

Wat vervelend! :?

De Sims 3 heb ik niet geïnstalleerd via Origin of de EA app (ik gebruik de NRaas NoCD mod) en heb daardoor helaas geen antwoord op je vraag. Maar zou het kunnen dat je laatste save corrupt is? Ik kan mij voorstellen dat het spel het dan moeilijk vind om het scherm met de keuzes voor de saves dan moeilijk of niet kan inladen? Aangezien je zei dat het de eerste keer via de EA app wel goed ging?
Kyra
Stemmenteller
Stemmenteller

Bericht door Kyra »

Oh jee, daar heb ik eigenlijk weinig verstand van. Stel dat dit zo is. Hoe kan ik dat dan oplossen?
[eusa_angel.gif]
Plaats reactie