Problemen na update 10.11.2020

Heb je een technisch probleem of last van een bug in je Sims 4 spel? Plaats dan hier je bericht.
Gebruikersavatar
Jotie
Kassaspecialist
Kassaspecialist
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 nov 2017, 18:52

Problemen na update 10.11.2020

Bericht door Jotie »

Het is weer zo laat.

Gisteravond heb ik de update gedownload voor de Sims, daar ontstond het probleem.
Ik wilde sims opstarten, maar kreeg direct de foutmelding van MSVP140.dll niet gevonden.
Na veel zoeken uiteindelijk dat bestand ergens moeten downloaden en in de system32 map geplaatst.
Toen kreeg ik opnieuw de melding van een ander dll bestand, nou exact hetzelfde gedaan.

Ondertussen had ik Origin ook al een aantal keer opnieuw geïnstalleerd.

Nu krijg ik alsnog een fout: Igoproxy64.exe - Toepassingsfout
Kan de toepassing niet correct starten (0xc000007b). Klik op OK om de toepassing te sluiten.

Ik heb echt heel internet gister avond lopen zoeken en dingen geprobeerd, maar niks helpt [nietgoed.gif]

Toen was ik er zo klaar mee, dat ik weer Origin eraf heb gegooid en zelf de Sims heb ik verwijderd.

Nu dacht ik vanochtend, laat ik het weer eens proberen. Maar direct na het installeren van Origin krijg ik weer die melding.
Dan is het ook direct duidelijk dat deze melding 100% van Origin afkomt.
Heb origin ook op verschillende bestandsplekken geïnstalleerd, maar niks helpt. Ik word er echt gek van :?

Is er iemand die mij kan helpen? [new_puppy-dos-eyes.gif] [eusa_pray.gif]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simmie
Beheerder
Beheerder
Berichten: 4790
Lid geworden op: 15 jul 2016, 19:11

Re: Problemen na update

Bericht door Simmie »

Wat vervelend Jotie, ik kan me je frustratie volledig voorstellen. [angryfire.gif] [violent1.gif]
Ik ga voor je zoeken, want ik heb gisteravond meer klachten hierover gelezen. Hopelijk vind ik snel een oplossing. [eusa_pray.gif]

Als je zelf iets gevonden hebt, laat dan de oplossing hier ook even weten. ;)
Gebruikersavatar
Jotie
Kassaspecialist
Kassaspecialist
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 nov 2017, 18:52

Re: Problemen na update

Bericht door Jotie »

Heb het ook inderdaad van meerdere gehoord!

Ik vind nu al een paar keer dit:
Make sure to use a 32bit DLL-file for a 32bit program, and a 64bit DLL-file for a 64bit program. Failure to do so will likely result in a 0xc000007b error.

Maar geen idee hoe te fixen... :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simmie
Beheerder
Beheerder
Berichten: 4790
Lid geworden op: 15 jul 2016, 19:11

Re: Problemen na update

Bericht door Simmie »

Heb je een 32 of 64 bit PC?
Toen ik gisteravond zocht naar dat bestandje zag ik inderdaad dat er 2 versies zijn.
Jij hebt een bestandje gedownload (welk?) en in je 32 bit map gezet. Kan dat het probleem zijn?
Gebruikersavatar
Simmie
Beheerder
Beheerder
Berichten: 4790
Lid geworden op: 15 jul 2016, 19:11

Re: Problemen na update

Bericht door Simmie »

Heb je hier iets aan?

https://answers.ea.com/t5/Technical-Iss ... -p/9716597

en hier nog meer info die allemaal verwijzen naar dat bestand Visual C++:
https://forums.thesims.com/en_US/discus ... -launch/p1
Gebruikersavatar
Jotie
Kassaspecialist
Kassaspecialist
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 nov 2017, 18:52

Re: Problemen na update

Bericht door Jotie »

Ik ben aan het zoeken, maar ik heb zowel Program files als Program files (x86)
Dat is dus zowel 32 als 64 toch? Ik ben ook totaal niet thuis in deze hele technische dingen.

Moet ook zeggen dat ik daar dus ook niet naar gekeken heb. Ik zit alleen nu de download site terug te bekijken,
maar ik zie nergens staan of dit 32 of 64 is?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simmie
Beheerder
Beheerder
Berichten: 4790
Lid geworden op: 15 jul 2016, 19:11

Re: Problemen na update

Bericht door Simmie »

Maar je hebt dus een 64 bit PC (en gebruikt niet de Sims 4 Legacy edition)?

Je gebruikt dan het Program Files (x86) mapje.
Dan moet je het onderstaande bestandje downloaden:

x64: vc_redist.x64.exe
Gebruikersavatar
Jotie
Kassaspecialist
Kassaspecialist
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 nov 2017, 18:52

Re: Problemen na update

Bericht door Jotie »

Thanks Simmie dit geeft me veel hoop.
Heb het bestand net gedownload en na het opnieuw opstarten en Origin starten, krijg ik de melding niet meer! [eusa_pray.gif]
Ik ga nu alle Sims pakketten installeren, ik houd jullie op de hoogte of de Sims dan straks ook echt weer werkt!

Wat ben ik in ieder geval nu alweer blij met dit forum, was er anders zelf nooit uitgekomen. [kus3.gif]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simmie
Beheerder
Beheerder
Berichten: 4790
Lid geworden op: 15 jul 2016, 19:11

Re: Problemen na update

Bericht door Simmie »

Geweldig! [eusa_clap.gif] [eusa_dance.gif] Ik duim dat het nu verder goed blijft gaan. [5grouphug.gif]
Gebruikersavatar
Jotie
Kassaspecialist
Kassaspecialist
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 nov 2017, 18:52

Re: Problemen na update

Bericht door Jotie »

@Simmie

Harstikke bedankt, zonder jouw hulp was ik er niet uitgekomen. [kus3.gif]
De Sims doet het weer!

Enige wat ik zelf niet goed heb gedaan, is een backup van de saves. Ik had wel een snelkoppeling,
maarja doordat ik de Sims heb verwijderd en opnieuw geïnstalleerd heb, is die koppeling natuurlijk leeg :roll:
Eigen schuld, kwam waarschijnlijk doordat ik gisteravond in alle frustratie en hectiek het snel wilde oplossen.

Op zich met een schone lei beginnen is ook geen probleem. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie