Mappen bewaren

Heb je een technisch probleem of last van een bug in je Sims 4 spel? Plaats dan hier je bericht.
Plaats reactie
Deetui
Burgemeester
Burgemeester

Mappen bewaren

Bericht door Deetui »

Ik laat mijn gezicht ook weer even zien :mrgreen:

Maar goed, mijn computer staat inmiddels te vol en De Sims neemt nogal veel ruimte in beslag [eusa_angel.gif]
Dus nu wilde ik even De Sims 4 verwijderen zodat ik de rest van mijn computer weer werkzaam krijg om die even op te schonen.
Nu wil ik niet dat al mijn savegames van De Sims 4 daar gelijk mee verdwijnen en ik ben te lang weg geweest om me het goed te herinneren :mrgreen:

Dusssss, als ik het spel nu verwijder, blijven die Savegames dan nog bewaard omdat het via Origin is gekoppeld of niet?
Ik kan het spel zelf niet eens meer opstarten omdat ik Origin niet kan updaten vanwege te weinig schijfruimte dus kan het daar ook niet echt checken. :oops:
Of wat moet ik doen om die Savegames nog te kunnen bewaren?

Volgens mij zat het ook voor De Sims 3 anders, maar dat durf ik al helemaal nog niet te verwijderen [tongue3.gif] :mrgreen:
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Simmie
Beheerder
Beheerder

Re: Mappen bewaren

Bericht door Simmie »

Hé Daan, wat leuk dat je weer eens langskomt! [5grouphug.gif] Alles goed?
Ik hoop dat je snel weer de Sims 4 kunt gaan spelen zodat we je weer vaker op het forum zullen zien. ;)

Voor de Sims 4:
ervan uitgaande dat je een Windows PC hebt (en geen Mac) is de makkelijkste manier om de hele de Sims 4 map in: Deze PC/Documenten/Electronic Arts te kopiëren (of gelijk te knippen) en die even op een USB stick of aparte backup schijf te bewaren.
Je weet dan zeker dat je je PC verder gewoon kunt opschonen. Misschien heb je dan iets teveel bewaard, maar beter dit dan dat je later iets mist.
In deze de Sims 4 map staan alle huishoudens, kavels en ruimtes die je gemaakt en opgeslagen hebt.

Na het opschonen van je PC moet je eerst Origin opnieuw downloaden/installeren en de laatste Origin update erop zetten.
Daarna kun je je Sims spellen via Origin downloaden en ook updaten.
(Op mijn site kun je vinden welke updates het laatste zijn uitgebracht).

Sluit daarna alles af (dus Origin én de Sims 4) en je zult zien dat in Deze PC/Documenten/Electronic Arts een nieuwe Sims 4 map is aangemaakt.
Vervang dan alleen onderstaande mappen/bestandjes in de nieuwe Sims 4 map met de oude Sims 4 mappen/bestandjes:
- Custom Music
- Mods
- Opgenomen video's
- saves
- Screenshots
- Tray
- Options.ini
- UserSetting.ini

(Je TRAY map en de SAVES map zijn de belangrijkste!)

Gebruik hiervoor even een kopie van de backup bestanden zodat je de volledige oude Sims 4 map nog intact laat (voor het geval er iets fout gaat). :o

Start je spel en dan zou het weer moeten werken met de oude saves e.d. [new_rofl.gif]

Succes en laat even weten of het gelukt is. [icon_thumright.gif]

Voor de Sims 3 is het een ander verhaal. [eusa_whistle.gif]
Ik weet het niet helemaal zeker meer (te lang geleden ;) ), maar ook daar moet je iig de hele Sims 3 map bewaren om later terug te kunnen zetten.
Deze PC/Documenten/Electronic Arts/De Sims 3

En hier geldt ook dat je na het opschonen van je PC eerst Origin opnieuw moet downloaden/installeren en de laatste Origin update erop zetten.
Daarna kun je je Sims 3 spellen (in de juiste volgorde) via Origin (of van schijf als je ze niet op Origin hebt staan) downloaden en ook updaten met de laatste grote DISK VERSIE superpatch 1.67 (of met ORIGIN patch 1.69 zie Crinrict).
Dat zal enige tijd in beslag nemen... [violent1.gif]
Daarna moet je de extra content die je in de Store hebt gekocht (uit je map downloads) via de launcher stuk voor stuk opnieuw installeren! [eusa_eh.gif]

En dat was het volgens mij. :mrgreen: Waarschijnlijk ben je hier wel even mee bezig, dus zorg iig dat je je hele Sims 3 map ergens veilig hebt opgeslagen voordat je je PC gaat opschonen.
Deetui
Burgemeester
Burgemeester

Bericht door Deetui »

Dankjewel voor het antwoord Simmie [5grouphug.gif]

Ik ga het eens proberen, twee maanden later alweer :o :mrgreen: [new_rofl.gif] [new_rofl.gif]

Edit: Ik zie dat mijn banner inmiddels al verouderd is :oops: [tongue3.gif]
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Jaro
Moderator
Moderator

Bericht door Jaro »

Jij ook nog een gelukkig 2017! [tongue3.gif]
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
Plaats reactie