Sims 4 en sims 3 haperen met spelen

Heb je een technisch probleem of last van een bug in je Sims 4 spel? Plaats dan hier je bericht.
Plaats reactie
puckiezoet
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

Sims 4 en sims 3 haperen met spelen

Bericht door puckiezoet »

De laatste tijd heb ik veel last van gehapper bij de sims 3 maar gisteren begon sims 4 ook ineens te haperen. Gelukkig nog niet zo erg als sims 3. Vandaag heb ik me driver geupdate maar het probleem blijft. Waar kan dit aan liggen ? Met GTA 5 heb ik geen problemen mee het is alleen de sims.
Afbeelding
Simmie
Beheerder
Beheerder

Re: Sims 4 en sims 3 haperen met spelen

Bericht door Simmie »

Van de Sims 3 is het bekend dat (zeker als je met alle pakketten tegelijk speelt) het kan haperen of uitvallen.
Daar is denk ik weinig aan te doen, behalve met minder pakketten tegelijk spelen en dan hopen dat het wel goed gaat. ;)

Ik weet niet of we je kunnen helpen met de Sims 4, maar wat of hoe hapert het precies en welke drivers heb je geüpdatet?
puckiezoet
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

Als ik de camera draait gaat de game haperen. En ik heb een nvidia GeForce gtx 765m driver met versie 3.12.0.84
Afbeelding
Jaro
Moderator
Moderator

Bericht door Jaro »

Het kan ook gewoon aan de driver liggen, dat heb ik bij bepaalde games ook wel eens gehad. Teruggaan naar de vorige versie en dan pas weer updaten als er een nieuwe versie is, hielp dan meestal bij mij.

Als de knop om terug te gaan naar de vorige versie niet beschikbaar is, dan moet je je driver manueel verwijderen, en zelf een vorige versie installeren (GeForce 700M Series bij jou, en hoogstwaarschijnlijk 64 bit tenzij je een oude computer hebt):
http://nvidia.custhelp.com/app/answers/ ... ased-pc%3F
http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
puckiezoet
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

Ik heb me net me game gerepareerd. Dit heeft geholpen ook heb ik verticale synchronisatie aangezet waardoor het spel nog soepeler loopt. Me spel werkt nu weer goed [icon_thumright.gif]
Afbeelding
Jaro
Moderator
Moderator

Bericht door Jaro »

Fijn dat het op een simpelere manier opgelost is geraakt. :mrgreen: En De Sims 3? Die kan je toch niet repareren via Origin? (of wel, ik speel TS3 niet via Origin?)
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
puckiezoet
Achtergrondfigurant
Achtergrondfigurant

Bij de sims 3 werkte dit niet. Ik zal morgen proberen om met minder pakketten te spelen kijken of dit helpt. Ben blij dat de sims 4 weer normaal doet.

Edit: met minder pakketten spelen helpt ook niet.
Afbeelding
Plaats reactie