Savegames worden overschreven

Heb je een technisch probleem of last van een bug in je Sims 4 spel? Plaats dan hier je bericht.
Plaats reactie
Simmie
Beheerder
Beheerder

Savegames worden overschreven

Bericht door Simmie »

Met de update van 25 mei 2017 werd het nieuwe 'spel laden' menu geïntroduceerd.
Sinds dat moment lopen veel spelers aan tegen het probleem dat als ze een spel opslaan een willekeurige save wordt overschreven in plaats van het gekozen spel.
Aangezien natuurlijk niemand zijn saves wil kwijtraken heeft SimGuruNick op Twitter verwezen naar een 'workaround' die je kunt gebruiken zolang EA het probleem nog niet heeft opgelost.

- Als je een ouder spel opent en wilt opslaan, gebruik dan Opslaan als..., klik niet op 'annuleren'' maar geef je spel een nieuwe naam en sla het dan op.
- Als je per ongeluk toch hebt opgeslagen en je save kwijt bent, dan kun je het waarschijnlijk terughalen door via het hoofdmenu > spel laden op 'opslagbestand herstellen' te klikken en een van je eerdere saves te openen. Sla het dan alsnog op met 'Opslaan als ....' en geef het een nieuwe naam. Misschien ben je dan wel wat voortgang kwijt, maar gelukkig niet je hele save.

Maak sowieso regelmatig een kopie van je saves map en doe dit zeker voordat je een van je oudere saves opent en weer opslaat.
Helazena
Topingenieur
Topingenieur

Re: Savegames worden overschreven

Bericht door Helazena »

Ik had dat ook idd. Maar dan dat ik met opslaan een naam had ingegeven en bij opnieuw spelen zag ik dat hij de naam van een oude save had gebruikt, die ik niet had ingegeven. [eusa_eh.gif]
Plaats reactie