Kan kaveltype niet wijzigen

Heb je een technisch probleem of last van een bug in je Sims 4 spel? Plaats dan hier je bericht.
Plaats reactie
Markos
Feestmeester
Feestmeester

Kan kaveltype niet wijzigen

Bericht door Markos »

Hoi allemaal,

Ik was aan het bouwen aan een kavel toen ik ineens het idee had om het aan te passen naar een ander kaveltype. ;)
Blijkt dat blokje grijs te zijn en kan ik het niet aanklikken. Het blijft daardoor op "algemeen" staan! [violent1.gif]

Weet iemand hoe ik dat aan kan passen? En hebben er meer mensen last van? :?
Afbeelding
Volg mij op Origin! Origin ID: Markoss121
Simmie
Beheerder
Beheerder

Re: Kan kaveltype niet wijzigen

Bericht door Simmie »

ja, ik weet van dit probleem. Heeft te maken met een aantal kavels en is dus een bug (bekend bij EA). [violent1.gif]
Ik zal even de info voor je opzoeken.

EDIT:
Het is een heel verhaal maar is dus zeker een bekende bug. Ik heb het zelf ook al 2x keer gehad. Heeft met een aantal kavels te maken, alleen kan ik niet zo snel de namen hiervan vinden.
Hier kun je de huidige stand van zaken vinden.
Markos
Feestmeester
Feestmeester

Bericht door Markos »

Dankjewel! [5grouphug.gif] Ik zal er eens naar kijken. [icon_thumright.gif]
Hopelijk wordt het snel opgelost d.m.v een patch. [eusa_pray.gif]
Afbeelding
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Voor het bovenstaande probleem heb ik (een tijdje geleden al :oops: ) een oplossing gevonden.
Het gaat erom dat je een kavel die je met de bulldozer hebt leeggemaakt, ook werkelijk van alle kenmerken ontdoet om te voorkomen dat je er niet meer op kunt bouwen.

Je kunt de oplossing vinden bij de tips en tricks op de site bij 'Sims 4 kavels downloaden of leegmaken'. (beetje naar beneden scrollen).

Helaas werkt dit, na de update van gisteren, niet meer op de kavels in Granite Falls. [violent1.gif]
Door de komst van Stedelijk Leven is de 'huur' optie kennelijk aangepast en daardoor zijn de kavels in Granite Falls (zijn ook 'huur' kavels) niet meer aan te passen naar een ander type, zoals een restaurant, Spa, sportschool enz.
De kavels staan nu standaard ingesteld op speciale kavel (= huren) en verder kun je er niets mee.
Natuurlijk kan je er nog wel op bouwen maar alleen woonruimtes/vakantiehuizen want de functie van bv. een restaurant werkt niet meer. [nietgoed.gif]

Toen ik dit vanavond controleerde in een bestaande save, kon ik met mijn Sim het restaurant in Granite Falls niet binnen en er was verder ook niemand. Toen ik later weer keek bleek het restaurant wel aan een NPC verhuurd te zijn als vakantiehuis! :o
Hij heeft vast op de grond moeten slapen [tongue3.gif] want er was geen bed in m'n restaurant! [new_rofl.gif]
Ik heb het restaurant afgebroken en de kavel schoongemaakt, maar ook toen kon ik niets aan het type wijzigen.

Erg jammer dat ze dit gedaan hebben en ik hoop dat het alsnog wordt aangepast. [eusa_pray.gif] Ik heb er iig melding van gemaakt bij EA.
Markos
Feestmeester
Feestmeester

Bericht door Markos »

Dankjewel voor de uitleg. [eusa_dance.gif] Wat vervelend dat ze dat huursysteem nu hebben... [nietgoed.gif] Ik hoop ook dat ze het snel aanpassen, Want het is altijd leuk om ook wat andere kavels te hebben in Granite Falls... Ben inderdaad benieuwd waar die sim geslapen heeft. [new_rofl.gif]
Afbeelding
Plaats reactie