EA Vrienden voor Altijd/Forever Friends Evenement

Heb je een technisch probleem of last van een bug in je Sims 4 spel? Plaats dan hier je bericht.
Plaats reactie
Simmie
Beheerder
Beheerder

EA Vrienden voor Altijd/Forever Friends Evenement

Bericht door Simmie »

Gisteravond is het EA evenement Vrienden voor Altijd van start gegaan. Dit loopt t/m 4 november en er zijn weer een paar leuke beloningen te verdienen.

Een tip: zodra je met het evenement start, kun je gelijk de 1e beloning (Pixel de Vriendelijke Beer) claimen. Je moet dat ook doen omdat je voor de 1e opdracht dat voorwerp moet kopen in bouwen/kopen om verder te kunnen. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Op de site heb ik een artikeltje geplaatst met wat extra info/tips over EA evenementen.

Eventuele opmerkingen/bugs/andere problemen met dit evenement kunnen hier doorgegeven/besproken worden.

Succes allemaal!

PS ik had mijn 'evenementen save' klaarstaan tot ik zag dat je dit evenement met een kind moet spelen! :mrgreen: Mijn huishouden bestaat maar uit 1 Sim, dus ik moet nog even cheaten om het huishouden uit te breiden voordat ik kan starten.... [new_rofl.gif]
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: EA Vrienden voor Altijd/Forever Friends Evenement

Bericht door Froos »

Ah OK! Ik had gewoon een random knuffel gekocht en kwam niet verder [new_rofl.gif]
Nu is het duidelijk dat je die 'pixel de vriendelijke beer' moet gebruiken voor het event [icon_thumright.gif]

Ondertussen de eerste week gehaald [eusa_dance.gif]
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Gisteravond heb ik eindelijk het Vrienden voor Altijd evenement uitgespeeld! [eusa_dance.gif]

Alleen de laatste beloning, het Her-Eigenschap Drankje, werd niet ontgrendeld terwijl het evenement wel officieel was afgelopen.
Vreemd, want ik heb alle opdrachten uitgevoerd (behalve een paar optionele, maar dat kan geen reden zijn omdat je het uit moet kunnen spelen zonder optionele opdrachten uit te voeren). :?

Verder is alles gelukt! [icon_thumright.gif]

Wat ik wel een beetje stom vind is dat er pas gisteravond op Discord werd aangegeven dat het door de opdrachten misschien net lijkt alsof je dit evenement alleen met een kind kunt spelen, terwijl ze nu aangeven dat het met een Sim van elke leeftijd kan! [eusa_whistle.gif]
Beetje mosterd na de maaltijd bericht... :mrgreen:
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Dat optionele is gewoon een opdracht die je moet doen om alle beloningen binnen te halen. Met het vorige event 'de natuur roept' heb ik ook niet alle beloningen binnen gekregen omdat het zogenaamd 'optioneeel' was :? Dus ik deed dat nu wel [icon_thumright.gif]
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Toch niet denk ik Froos, want het evenement moet gespeeld kunnen worden, inclusief alle beloningen, als je alleen de basisgame hebt.

Ik zag op Facebook dat er meer spelers problemen mee hadden en dat ze nog opdrachten moesten uitvoeren (los van optionele) en ineens werd aangegeven dat het evenement voltooid was, waardoor niet alle beloningen gehaald zijn.
Het lijkt dus meer een bug... [eusa_whistle.gif]
Simmertje1981
Podiumpoetser
Podiumpoetser

Bericht door Simmertje1981 »

Ik hoop niet dat ik aan het powerposten ben, maar ik heb ook de laatste drie beloningen niet gehad.
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Nee hoor Simmertje, je reactie is geen powerposten en we doen daar hier ook niet aan. [eusa_angel.gif]
Je mag gewoon posten wanneer je wilt.

Jammer dat jij ook 3 beloningen niet hebt ontvangen. [new_puppy-dos-eyes.gif] Het is/was echt een bug en lag niet aan de spelers.
Wieke
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Wieke »

Ik heb het Her-Eigenschap Drankje ook niet gekregen. Ik kwam 20 EP tekort, maar ik kon geen taken meer doen. Ik heb daar nog een screenshot van:
Afbeelding

Verder heb ik wel alle beloningen gekregen. Ik heb alle taken gedaan, behalve een paar optionele pakketspecifieke taken. Het zou kunnen dat daardoor het laatste drankje niet is vrijgespeeld. Ik heb ergens een keer gelezen dat ze aanraden om de optionele taken eerst te doen als je ook alle 'verbruiksbeloningen' wilt ontgrendelen, zoals drankjes etc. Het heeft verder geen gevolgen voor de 'echte' beloningen (de nieuwe items & eigenschappen) maar alleen voor de verbruiksbeloningen.

Dit las ik op de website van Crinrict over de optionele pakketspecifieke taken : "And you receive additional consumble rewards."
Afbeelding
(Dit stukje gaat over het Nature's Calling event, want over het Forever Friends event heeft ze niets op haar website staan)
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Klopt, Wieke. Sinds dat event ‘De natuur roept’ moet je dus ook alle optionele opties spelen (als je die extra packs hebt), anders krijg je niet alle beloningen. Dat is wat ik bedoelde met mijn reactie op 23 oktober op Simmie. Wel heel verwarrend, want optioneel betekent voor mij nog steeds dat je zelf mag bepalen of je het wel of niet doet. ‘Vrienden voor altijd’ heb ik nu dus wel uit kunnen spelen, omdat ik hier rekening mee hield :lol:
Wieke
Meesterdief
Meesterdief

Bericht door Wieke »

Zolang ze niet de 'echte' beloningen (nieuwe items & eigenschappen) koppelen aan de optionele pakketspecifieke taken dan vind ik het prima. Ik vind het niet erg om een drankje niet te krijgen.

Ik heb geloof ik 3 optionele pakketspecifieke taken niet gedaan. Wat wel raar is dat 1 daarvan een optionele taak was van een pakket wat ik nog niet eens had. :? Volgens mij was dat van Adventure Awaits. Het evenement startte op 23 september en Adventure Awaits kwam op 2 oktober uit, maar elke week kwamen er nieuwe taken sinds 23 september. Een aantal weken in het evenement, toen het pakket al uit was, kreeg ik die optionele taak van Adventure Awaits. Ik had het pakket toen nog niet gekocht dus ik kon die taak niet doen. [eusa_eh.gif] Dat is wel stom, maar ik denk/hoop niet dat het overslaan van die taak ervoor zorgde dat ik die 20 ep mistte voor het Her-Eigenschap Drankje. Ik heb nog 2 andere optionele pakketspecifieke taken niet gedaan waar ik wel de pakketten van had. Je moest een hond of kat adopteren, maar ik had al een hond in mijn huishouden en dat vond ik even genoeg voor dat huishouden dus die taak heb ik laten zitten. De andere was het plaatsen van de boomhut van Growing Together, maar ik had al een boomhut in de tuin staan en die had ik ook al helemaal geüpgraded. Ik had geen zin om dat allemaal opnieuw te moeten doen dus daarom heb ik die taak laten zitten.

Het evenement en de verhaallijn heb ik ook helemaal uit kunnen spelen. [eusa_dance.gif] Ik heb alleen het Her-Eigenschap Drankje niet gekregen.
Plaats reactie