Daken door muren

Heb je een technisch probleem of last van een bug in je Sims 4 spel? Plaats dan hier je bericht.
Plaats reactie
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Daken door muren

Bericht door Froos »

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag. Ik ben met een huis bezig, maar als ik een trapsgat wil maken komen de daken door de muren [eusa_eh.gif]

Het zit zo. Op deze overloop wil ik een trapsgat/vide maken.
Afbeelding

Maar zodra ik hekjes plaats waar het trapsgat moet komen, komen de daken door de muren heen :o
Afbeelding

Ik kan de vloer wel wegslaan met het hamertje, maar de daken blijven :shock:
Afbeelding

Zo ziet het er dus uit?!?
Afbeelding

In het verleden heb ik dit ook weleens gehad, maar dan bleek de ruimte niet goed te zijn afgesloten of een gat in het plafond. Dit heb ik nu gecheckt, maar geen gekke openingen. Weet iemand hoe je die uitstekende daken kan voorkomen [icon_thumright.gif]
Simmie
Beheerder
Beheerder

Re: Daken door muren

Bericht door Simmie »

Hoi Froos, ik heb de plattegrond even gedeeltelijk nagebouwd om het zelf te proberen. [eusa_angel.gif]

Het probleem is makkelijk op te lossen door gebruik te maken van de kleine pijltjes op de daken.
Door deze aan 1 kant (Shift ingedrukt houden) of 2 kanten (geen Shift indrukken) 'korter' te schuiven, sluiten ze aan op de muur i.p.v. er doorheen te gaan.
Je hebt dan ook geen last bij het plaatsen van de trap zoals je dit gedaan hebt. [eusa_dance.gif]

Ik heb voor de duidelijkheid de bovenverdieping even een donkere vloer gegeven en beneden een lichtere, zodat je kan zien dat de ruimte rond de trap vrij is zonder dat er daken doorheen steken op de bovenverdieping.

Laat even weten of dit geholpen heeft. Succes! [icon_thumright.gif]

Afbeelding

Afbeelding
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Froos »

Dank je Simmie [5grouphug.gif]

Ik moest wel even hartelijk lachen dat je mijn plattegrond hebt nagebouwd...Hahaha [new_rofl.gif] Ik hou van die humor ;)
Touché! :lol:

Maar goed. Dat met die shift toets heeft geholpen. Ik moest wel even de dakafwerking aanpassen. Want ik had de vierkante dakafwerking gebruikt en die kwam alsnog door de muur. Heb nu de afgeschuinde dakafwerking gebruikt en er is niets meer van de daken te zien [eusa_dance.gif]

Dank je wel [5grouphug.gif]
Afbeelding
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Fijn dat het gelukt is! [eusa_dance.gif]

Het was overigens niet mijn bedoeling om jouw plattegrond na te bouwen als touché! :lol:
Ik moest dat even doen om te kunnen checken of ik jouw probleem zo kon oplossen of dat er weer een bug gaande was. :mrgreen:
Plaats reactie