Hekken

Heb je een technisch probleem of last van een bug in je Sims 4 spel? Plaats dan hier je bericht.
Plaats reactie
Ella47
Podiumpoetser
Podiumpoetser

Hekken

Bericht door Ella47 »

Hallo hoe krijg je een hek in stukken. Als ik hek plaats krijg ik dat aan een stuk, maar ik wil er b.v. een paaltje tussen
Afbeelding
Simmie
Beheerder
Beheerder

Re: Hekken

Bericht door Simmie »

Er zijn een aantal manieren om hekken te plaatsen. Het vervelende is dat 'hekken' standaard opent met de onderste optie: 'Hekken vervangen' terwijl je normaal gesproken start met eerst een hek plaatsen.

Als je naar hekken gaat, zie je links van de hekken 3 pictogrammen:
1e optie: plaats hekken door ze te tekenen
Je trekt dan zelf het hek op de plek die je wilt

Afbeelding

2e optie: Plaats een afsluiting voor een hek
Je kan dan een vierkant of rechthoekig hek in 1x trekken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit gebruikt heb.

Afbeelding

3e optie: hekken vervangen
als je een hek hebt geplaatst (getekend) en je wilt toch een ander hek, dan kan je met deze optie in 1x een ander hek er overheen plaatsen.
Kies een ander hek, ga met je muis over het hek dat je wilt wijzigen en je ziet dan vanzelf of dat beter is of niet. Als je het wilt wijzigen klik je op je linker muisknop en het hek wordt overschreven met het nieuwe hek.

Afbeelding

Sommige hekken hebben van zichzelf paaltjes om de zoveel vakjes (zie de voorste 2), maar sommige zijn gewoon zonder onderbreking (zei de 2 erachter). Dat moet je gewoon even proberen. Je kunt wel zuilen (pilaren) er doorheen plaatsen (meestal zonder gebruik van bb.moveobjects).
Als je er andere dingen doorheen wilt plaatsen, dan meestal even bb.moveobjects activeren.

Afbeelding

Je kunt ook een muur geheel of gedeeltelijk vervangen door een hek. Als je een hele muur wilt vervangen kies je optie 3, als je een gedeelte wilt vervangen kies je optie 1.

Afbeelding
Plaats reactie