Stapelverliefd (16)

Plaats hier per pakket je vragen en opmerkingen over de Sims 4 Uitbreidingspakketten.
Froos
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Re: Stapelverliefd (16)

Bericht door Froos »

Oh Simmie. Wat een goede tip [eusa_dance.gif]
Achteraf heb ik wel die optie gezien in de livestream, maar vergeten (je krijgt ook zoveel informatie en indrukken dan) :mrgreen:
Ga ik gebruiken [icon_thumright.gif] Trouwpartner klinkt zo afstandelijk ;)
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Fijn dat je toch nog zelf van die labels kan geven aan bepaalde relaties.
Geeft het spel nu zelf niet meer van die standaard labels dan? Dat zou wel een beetje lui zijn... [eusa_whistle.gif]
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Cloedien schreef: 30 jul 2024, 21:43
Geeft het spel nu zelf niet meer van die standaard labels dan? Dat zou wel een beetje lui zijn... [eusa_whistle.gif]
Geen idee! ik heb niet lang genoeg gespeeld met dit pakket om dit te ontdekken. :mrgreen:
Wieke
Moderator
Moderator

Bericht door Wieke »

Heel leuk Simmie dat je ons laat zien wat je al met de labels gedaan hebt! [eusa_dance.gif] [new_smile-l.gif] Ik wist wel dat het kon, maar ik heb zelf nog geen eigen relatielabels gemaakt.

@Cloedien de labels zijn er nog steeds, maar sinds de Basegame update van 23-07-2024 hebben relaties nu neutralere namen gekregen. Bijvoorbeeld van man/echtgenoot en vrouw/echtgenote naar trouwpartner. Dat is in CAS zo, maar ook als je Sim in het spel gaat trouwen, komt er nu trouwpartner als relatielabel te staan.

We kunnen nu als extra ook voortaan eigen relatielabels maken. [new_smile-l.gif]
Simmie schreef: 29 jul 2024, 23:48 Wist je dat.... je een eigen relatielabel (status) kunt maken sinds de pre-update van Stapelverliefd? :o

In CAS zijn toen de relaties van huishouden gewijzigd (o.a. man/vrouw is nu trouwpartner) en tot nu toe kon je sommige overige relaties alleen krijgen door gameplay.

Maar nu is het mogelijk om zelf elke relatiestatus die je maar wilt aan een Sim in je relatiepaneel toe te kennen en het kan zelfs met dieren! [eusa_dance.gif] Zo leuk! [love4.gif]
Oja Simmie ik weet niet of het zelf maken van relatielabels meegekomen is met de pre-update van Stapelverliefd. Het zou kunnen dat het in het uitbreidingspakket Stapelverliefd zit, want ze worden niet genoemd in de patchnotes van de Basegame update van 23-07-2024. In de patchnotes wordt wel genoemd dat de relaties nu neutralere namen hebben gekregen en dat nu ook partner in te stellen is via CAS (en niet meer alleen via gameplay) maar verder niets over het zelf maken van labels.
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Wieke schreef: 02 aug 2024, 04:03 Oja Simmie ik weet niet of het zelf maken van relatielabels meegekomen is met de pre-update van Stapelverliefd. Het zou kunnen dat het in het uitbreidingspakket Stapelverliefd zit, want ze worden niet genoemd in de patchnotes van de Basegame update van 23-07-2024. In de patchnotes wordt wel genoemd dat de relaties nu neutralere namen hebben gekregen en dat nu ook partner in te stellen is via CAS (en niet meer alleen via gameplay) maar verder niets over het zelf maken van labels.
Klopt, ik weet het ook niet voor 100% zeker, maar het gebeurd wel vaker dat niet alles in de patchnotes staat. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze nu in de Basisgame wel de relaties neutralere namen hebben gegeven en dan niet ook voor de Basisgame die optie van de labels hebben toegevoegd. Dat zou echt raar zijn want op zich heeft dat niet specifiek met Stapelverliefd te maken en hoort naar mijn idee gewoon bij de basis van het spel. Vandaar dat ik ervan uitga dat het bij de update zat. ;)

Misschien wil/kan Cloedien het eens nakijken (als ze tenminste Stapelverliefd niet heeft geïnstalleerd)?
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Simmie schreef: 03 aug 2024, 21:15 Misschien wil/kan Cloedien het eens nakijken (als ze tenminste Stapelverliefd niet heeft geïnstalleerd)?
Ik ben nu ook wel benieuwd hoe het nu zit. Ik moet alleen wel even een paar updates binnenhalen. Wordt vervolgd. ;)
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Als Sims 4 speler die geen Stapelverliefd uitbreiding heeft geïnstalleerd kan ik zelf niet de labels aanpassen tussen sims.

In de spoiler hieronder heb ik mijn "bewijsmateriaal" verzameld. ;)
► Laat Spoiler zien
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Super Cloedien! Heel erg bedankt voor je moeite. [5grouphug.gif]
Nu weet ik hoe ik het in mijn Gids over dit pack moet opnemen. [eusa_dance.gif]

Wat krijg je te zien als je klikt op Relatie veranderen...?

Ik blijf het wel raar vinden dat je zonder Stapelverliefd dus alleen opties hebt in CAS en via Gameplay om relaties te creëren en EA deze optie niet ook gewoon voor de Basisgame heeft toegevoegd. [nietgoed.gif] Jammer!
Cloedien
Driedubbelspion
Driedubbelspion

Bericht door Cloedien »

Als ik op relatie veranderen klik zie ik de volgende twee opties:
- Vragen om O jaa!-partners te worden
- Vragen om alleen vrienden te zijn

En bij Meer informatie krijg ik:
- Naar romantische beloften vragen
Simmie
Beheerder