Star Wars: Journey to Batuu (9)

Plaats hier per pakket je vragen en opmerkingen over de Sims 4 Game Packs.
Plaats reactie
Simmie
Beheerder
Beheerder

Star Wars: Journey to Batuu (9)

Bericht door Simmie »

Afbeelding

Persoonlijk ben ik absoluut geen fan van Star Wars en denk dat dit pack ook wel erg ver uit de bocht vliegt t.o.v. 'Play with life'. [duh2.gif]
Ik snap niet dat EA hiervoor heeft gekozen terwijl er zoveel vraag is naar bv. een boerderij of wintersport pakket. Hopelijk is de bouw-/koopmodus goed gevuld. ;)
Maar wie ben ik? Er zullen ook spelers zijn die het helemaal fantastisch vinden. :roll: [new_silly.gif]
Wat vinden jullie ervan?

Releasedatum: 8.9.2020

Deetui
Wijkagent
Wijkagent

Re: Star Wars: Journey to Batuu (9)

Bericht door Deetui »

Ik heb toch even zin om hierop te reageren ook al ben ik geen fervent Sims 4 speler :mrgreen:

Vooropgesteld, ik ben een Star Wars fan, dus was enorm leuk om te zien dat ze R2-D2 hebben toegevoegd [eusa_dance.gif]
(Voor de mensen die het niet weten, dat kleine blauw-witte rijdende robotje 8-) )

Ik snap de commotie over dit pakket wel heel goed, want het is een enorme niche qua gameplay.
Het zijn allemaal spullen en dingen die je, denk ik, niet buiten die wereld snel zou gaan gebruiken.
Dus als ik nog die hard Sims speelde, zou ik misschien daaraan ook twijfelen of ik het zou kopen (en dan alsnog doen [new_silly.gif] ).

Dat gezegd hebbende, in tegenstelling tot andere Game Pack trailers die ik heb gezien, het ziet er wel vol uit?
Er zijn volgens mij best veel nieuwe dingen toegevoegd qua activiteiten, CAS en de bouwmodus.
Als ik zo naar die wereld kijkt voelt en ademt het allemaal wel enorm Star Wars, waarvoor kudos. [eusa_clap.gif]
En alles wat ik zie in de trailer ziet er wel leuk uit [eusa_whistle.gif] maar of ik er vaak mee zou spelen? :mrgreen:

Wat dat betreft snap ik je heel goed Simmie, ik zou persoonlijk voor wat anders hebben gekozen, mocht ik die keuze mogen maken. [eusa_angel.gif]
Maarja, ik zou daarmee ook enkele pakketten met bijvoorbeeld elven, tovenaars, heksen en weerwolven ook niet zelf kiezen, waar ook weer veel mensen om staan te springen. Dus er is wel voor iedereen wat en er zullen ook vast veel mensen blij mee zijn.
Maar als ik de backlash op Twitter lees omtrent dit pakket, is dat niet mals. Daarbij moet ik wel zeggen dat dat wel bij meerdere pakketten is gebeurd in het verleden: "Laten we het met z'n allen niet kopen, dat zal ze leren.".
Denk toch dat EA hier een dealtje met Disney heeft gesloten [eusa_shhh.gif]

Dit laat me ook een beetje denken, tussen De Sims en De Sims 2 zat 4 jaar, tussen 2 en 3 én 3 en 4 zat 5 jaar en we zijn nu inmiddels al 6 jaar onderweg met De Sims 4. Maar dit is ook beetje speculeren en waarschijnlijk veel te off-topic........ :mrgreen:
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Jaro
Moderator
Moderator

Bericht door Jaro »

Ik heb toch even zin om hierop te reageren ook al ben ik geen fervent Sims 4 speler :mrgreen:
Idem. :mrgreen:

Als Star Wars fan vind ik dit er ook best wel leuk uit zien, maar als sims fan vraag ik me af of dit wel in de sims past? Waarschijnlijk is het wel leuk om eens te spelen, maar verder kan je dit toch niet echt in je spel gebruiken. Een beetje zoals Katy Perry Pakt Uit ofzo, ik was al vergeten dat dat bestond. [tongue3.gif]

Ik kwam dit tegen en in een of andere peiling belandde een Star Wars pakket helemaal op de laatste plaats van wat mensen wilden. [new_rofl.gif] EA wilt natuurlijk zo veel mogelijk uit hun licentie om exclusief Star Wars games te maken halen, dus dit was duidelijk een keuze van hogerop. Ook de keuze om dit op een groot event als Gamescom aan te kondigen waar meer 'mainstream' gamers naar kijken voelt eerder aan alsof ze die naar de sims willen lokken om meer geld te verdienen i.p.v. iets voor simmers te maken.
Afbeelding
༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ Mijn websiteMijn dagboekMijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
Helazena
Moderator
Moderator

Bericht door Helazena »

Ik ben 1 van die weinige mensen die de Star Wars films nog niet heeft gezien. Moet ik nog steeds eens doen. :oops:
Dus wie weet vind ik Star Wars wel leuk. Maar ik vind dat ze zich dan wel richten tot een specifiek publiek.
Als je het niet hebt gezien, is het ook minder leuk, omdat er weinig herkenning is.
En ook al ben je een fan en kenner ben ik bang dat het in het begin mss heel leuk is, maar dan snel gaat vervelen.
Ik had ook eerst meer gekozen waar de hele community al heel lang om roept, want heb nooit iemand zien vragen om Star Wars. :|
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Ik heb ooit (ergens eind jaren '70 [tongue3.gif] ) de eerst uitgebrachte film van Star Wars gezien.
Was niet iets wat me aansprak dus de volgende delen heb ik overgeslagen.

Hoewel het soms wel grappig kan zijn, ben ik ook geen voorstander van zombie's weerwolven e.d. in de Sims, dus van dit ook niet zo.
Vind het gewoon niet passen bij een 'play with life' simulatiespel. Daar zijn andere games veel beter in.

Batuu zal vast geen thuiswereld worden en ook geen vakantiewereld, dus dan wordt het zo'n wereld als het Magische Rijk waar je een enkele keer op bezoek kan gaan. Maar tot ik het Game Pack bekeken heb, kan ik er natuurlijk nog niet veel over zeggen. :mrgreen:

De negatieve reacties blijven maar komen en er zijn zelfs al petities gestart richting EA met verzoek het spel nu van de gewenste content te voorzien en ook eindelijk alle, of in ieder geval veel, bugs te repareren (daar ben ik trouwens een groot voorstander van!).
Het aantal negatieve reacties op de aankondigingstrailer op YouTube liegt er ook niet om....

(stand van vandaag)
Afbeelding

A.s. woensdag bestaat de Sims 4 zes jaar. Waarschijnlijk zal die avond de pre-update voor het Game Pack wel uitkomen, dus duimen dat er dan wat leuks gratis wordt weggegeven.
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Officiële gameplay trailer [eusa_dance.gif]

Deetui
Wijkagent
Wijkagent

Bericht door Deetui »

Was even schrikken dat ze geen Simlish sprak [new_rofl.gif]
Maar eerlijk is eerlijk, de droids (vooral de BB's) en de ruimteschepen (de Millennium Falcon [love4.gif] ) zien er wel leuk uit ;)
Al met al lijkt het me een prima gevuld pakket, je moet er alleen van houden [eusa_angel.gif]
Ik blijf de community wel snappen dat ze roepen om meer gameplay die nog echt mist voor een life simulation game :mrgreen:
Afbeelding
Klik op de banner om naar mijn site te gaan!
Simmie
Beheerder
Beheerder

Bericht door Simmie »

Mijn Gids over Star Wars is klaar en bevat veel informatie en screens. [eusa_dance.gif]
Misschien geeft dit een wat duidelijker beeld van de mogelijkheden. ;)

Ondanks dat het een 'vreemde eend in de bijt' is tussen alle andere pakketten, is het me niet tegengevallen.
Als je het leuk vindt om opdrachten met je Sims uit te voeren en puzzels op te lossen, is het een goed pakket.
De wereld ziet er echt mooi uit en vraagt om het maken van screens.
TIP: Ga er met 1 Sim naartoe en niet met een gezin (zeker niet met kind of peuter) want dan kan je alle opdrachten gewoon afwerken.
Voor kinderen en peuters is er echt niks te doen. :mrgreen:

Heeft iemand het pakket al gekocht en er mee gespeeld? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. [tongue3.gif]
Plaats reactie